* Muistikamman asentaminen*

Dooris Dee

Miten muistikampa asennetaan koneeseen? Omassa wanhassa koneessani on kaksi kampapaikkaa ja molemmat täynnä (64 ja 128), joten joudun ottamaan toisen kamman pois. Katoaako postettavan kamman mukana jotakin tietoa?

Kun laitoin muistikamman paikoilleen kävin katsomassa koneen tiedostoita, että se kyllä tunnisti uuden muistin määrän. Kuitenkin kun tein jonkin aikaa töitä koneella se ilmoitti kuitenkin, että C-aseman levytila vähissä! Miksi? Miten asian saa korjattua?

4

937

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttava käsi

      miksi jouduit ottamaan toisen kamman pois. Jos sinulla on kovalevy tila vähissä niin keskusmuistikampojen vaihtaminen ei auta siihen. Lisäksi näissä kyseisissä muistikammoissa ei varsinaisesti säilytetä tietoa, vain käytön aikana. Virran sulkissasi koneesta muistit tyhjenevät aina.

      Eli voisin olettaa että sinulla on kovalevy täynnä, no sitten ei muuta kuin poistamaan kaikkea turhaa levyltä mitä et enää tarvitse tai sitten uuden kovon osto edessä. Luulen Doris D et sun kannattaa viedä se kone johonkin liikkeeseen, niin siellä asennetaan se uus levy tai sit annat jonkun muun tehdä joka tietää koneista jotain. Sun ei varmaan ite kannata tehdä sille enää mitään.

      • heksat

        Voit tarkastaa kovalevyn tilan kuten totesit muistinkin määrän.Sittenhän sen tietää mistä kiikastaa,jos kovalevy on täynnä tarvitset uuden tai sit poistat jotain.Mulla XP:ssä kovalevytilan tarkistaminen menee näin.
        -oma tietokone
        -kiintolevyasema C (klikkaa päällä hiiren oikealla)
        Ja esiin tulee käytetty ja vapaa tila.


        Ei tuo isomman kovalevyn vaihto nyt kummoinen homma ole jos sait muistikammankin vaihdettua.Muistokapasiteettisikin on vieläkin aika pieni,voithan korvata tuon 64MB kamman vaikka 256 MB kammalla.


      • Dooris Dee
        heksat kirjoitti:

        Voit tarkastaa kovalevyn tilan kuten totesit muistinkin määrän.Sittenhän sen tietää mistä kiikastaa,jos kovalevy on täynnä tarvitset uuden tai sit poistat jotain.Mulla XP:ssä kovalevytilan tarkistaminen menee näin.
        -oma tietokone
        -kiintolevyasema C (klikkaa päällä hiiren oikealla)
        Ja esiin tulee käytetty ja vapaa tila.


        Ei tuo isomman kovalevyn vaihto nyt kummoinen homma ole jos sait muistikammankin vaihdettua.Muistokapasiteettisikin on vieläkin aika pieni,voithan korvata tuon 64MB kamman vaikka 256 MB kammalla.

        Juu, sainkin tuossa juuri vinkkiä, että muistin lisääminen ei autakaan mitään tässä C-aseman täyttymisasiassa. Sitten tarkastelin, että koneellani on myös D-asema, joka ilmeisesti on kapasiteetiltään suurempi kuin C-asema, ja minun koneessani siellä ei ole mitään.

        Mihä tiedostoja voisin siirtää sinne? Siirtyvätkö kansiot ihan leikkaa-liimaa-systeemillä, niin että kaikki varmasti tulee mukaan? Vai pitäisikö poistaa ohjelmia (helposti ladattavia kuten Adobe Acrobat, WinAmp ym) ja ladata sitten uudelleen D-asemalle?

        Valokuvia en koneellani yleensä säilytä vaan poltan rompulle. Ja cookiet ja temp:it poistan viikottain.


      • auttava käsi
        Dooris Dee kirjoitti:

        Juu, sainkin tuossa juuri vinkkiä, että muistin lisääminen ei autakaan mitään tässä C-aseman täyttymisasiassa. Sitten tarkastelin, että koneellani on myös D-asema, joka ilmeisesti on kapasiteetiltään suurempi kuin C-asema, ja minun koneessani siellä ei ole mitään.

        Mihä tiedostoja voisin siirtää sinne? Siirtyvätkö kansiot ihan leikkaa-liimaa-systeemillä, niin että kaikki varmasti tulee mukaan? Vai pitäisikö poistaa ohjelmia (helposti ladattavia kuten Adobe Acrobat, WinAmp ym) ja ladata sitten uudelleen D-asemalle?

        Valokuvia en koneellani yleensä säilytä vaan poltan rompulle. Ja cookiet ja temp:it poistan viikottain.

        Älä ainakaan mitään "windows" ja "program files" kansioista siirrä mittään, eikä muutenkaan asennettuja ohjelmia.

        Voisit jatkossa käyttää vain d: asemaa

        Esim. jos on musiikkia (mp3) niin ne voit "leikata ja liimata" helposti sinne d: asemalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe