Pakko oli kirjoittaa tästä aina puhuttavasta asiasta,mut mulla alkaa "palaa käpy",ku kaupunki alueella joka toinen kävelee koira vapaana, ilman hihnaa. Yksikin päivä kun olin dobberini kanssa lenkillä, vastaan tuli kaksi noutajaa,joista toista nainen ei sitten saanut laitettua kiinni, koska se oli jo meidän luona.Mikä tarve on pitää koiria yleisillä jalkakäytävillä vapaana? Itsekkin voisin alkaa pitämään, mutta mitäköhän ihmiset sanoisivat kun 40 kg dobberi kävelee vastaan ilman hihnaa,,mutta en ole niin tyhmä, että pitäisin vapaana!Kehtaisko näille ihmisille sit huomauttaa asiasta?!...
Vapaana olevat koirat...
2
820
Vastaukset
- Nimetön
Olen samaa mieltä. Koiraa pitäisi voida joka päivä ulkoiluttaa vapaana, mutta ei kaupunkialueilla, vaan metsässä tai rauhallisessa taajamassa, jossa ei juuri muita liiku. Jos koiraansa pitää vapaana, on se hallittava kaikissa tilanteissa.
Oma koira on vasta penikka ja sitä ulkoilutin tuossa jokunen päivä sitten, ihan remmissä, tuossa kylällä. Vastaan (itse ulkoiluttaja oli n. 30 metrin päässä eläimestä) tuli joku sekarotuisen näköinen elikko, joka sitten suoraan meidän neidin luokse ja ärisemään. Minä seisoin topakasti välissä ja huidoin koiraa kauemmas. Ulkoiluttaja sitten huuteli, että ei se mitään tee, kiltti ja niin pois päin. Itteä -tutti niin paljon, että tuli siinä sitte sanottua, että pidä piskis kiinni, kun et sitä hallitse (huuteli kyllä kovasti koiransa perään, mutta eihän se mitään totellut).
Toisaalta, kuten tuli jo sanottua, koirille pitää tarjota mahdollisuus myös vapaana ulkoiluun. Eri mieltä tästä ovat ainoastaan ne, jotka eivät ole onnistuneet kouluttamaan koiraansa siten, että sitä voisi irti pitää.- doppis
"Toisaalta, kuten tuli jo sanottua, koirille pitää tarjota mahdollisuus myös vapaana ulkoiluun."
TOTTA!!itsekki käyn koirani kaa metsäs,yms "suojasas" paikas vapaana juoksentelemas, mut ei tosiaan mieleeni tulisi jalkakäytäväl pitää koiraa vapaana!?no, jokainen "tallaa" tyylillään, mut muistakoot ottaa sit itse vastuun, jos jotain käy...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832274
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1722030Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I441963- 1281670
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia661582Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1931499Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771231Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321114Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni771093- 711083