Pakko oli kirjoittaa tästä aina puhuttavasta asiasta,mut mulla alkaa "palaa käpy",ku kaupunki alueella joka toinen kävelee koira vapaana, ilman hihnaa. Yksikin päivä kun olin dobberini kanssa lenkillä, vastaan tuli kaksi noutajaa,joista toista nainen ei sitten saanut laitettua kiinni, koska se oli jo meidän luona.Mikä tarve on pitää koiria yleisillä jalkakäytävillä vapaana? Itsekkin voisin alkaa pitämään, mutta mitäköhän ihmiset sanoisivat kun 40 kg dobberi kävelee vastaan ilman hihnaa,,mutta en ole niin tyhmä, että pitäisin vapaana!Kehtaisko näille ihmisille sit huomauttaa asiasta?!...
Vapaana olevat koirat...
2
802
Vastaukset
- Nimetön
Olen samaa mieltä. Koiraa pitäisi voida joka päivä ulkoiluttaa vapaana, mutta ei kaupunkialueilla, vaan metsässä tai rauhallisessa taajamassa, jossa ei juuri muita liiku. Jos koiraansa pitää vapaana, on se hallittava kaikissa tilanteissa.
Oma koira on vasta penikka ja sitä ulkoilutin tuossa jokunen päivä sitten, ihan remmissä, tuossa kylällä. Vastaan (itse ulkoiluttaja oli n. 30 metrin päässä eläimestä) tuli joku sekarotuisen näköinen elikko, joka sitten suoraan meidän neidin luokse ja ärisemään. Minä seisoin topakasti välissä ja huidoin koiraa kauemmas. Ulkoiluttaja sitten huuteli, että ei se mitään tee, kiltti ja niin pois päin. Itteä -tutti niin paljon, että tuli siinä sitte sanottua, että pidä piskis kiinni, kun et sitä hallitse (huuteli kyllä kovasti koiransa perään, mutta eihän se mitään totellut).
Toisaalta, kuten tuli jo sanottua, koirille pitää tarjota mahdollisuus myös vapaana ulkoiluun. Eri mieltä tästä ovat ainoastaan ne, jotka eivät ole onnistuneet kouluttamaan koiraansa siten, että sitä voisi irti pitää.- doppis
"Toisaalta, kuten tuli jo sanottua, koirille pitää tarjota mahdollisuus myös vapaana ulkoiluun."
TOTTA!!itsekki käyn koirani kaa metsäs,yms "suojasas" paikas vapaana juoksentelemas, mut ei tosiaan mieleeni tulisi jalkakäytäväl pitää koiraa vapaana!?no, jokainen "tallaa" tyylillään, mut muistakoot ottaa sit itse vastuun, jos jotain käy...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059