Vapaana olevat koirat...

dobbis

Pakko oli kirjoittaa tästä aina puhuttavasta asiasta,mut mulla alkaa "palaa käpy",ku kaupunki alueella joka toinen kävelee koira vapaana, ilman hihnaa. Yksikin päivä kun olin dobberini kanssa lenkillä, vastaan tuli kaksi noutajaa,joista toista nainen ei sitten saanut laitettua kiinni, koska se oli jo meidän luona.Mikä tarve on pitää koiria yleisillä jalkakäytävillä vapaana? Itsekkin voisin alkaa pitämään, mutta mitäköhän ihmiset sanoisivat kun 40 kg dobberi kävelee vastaan ilman hihnaa,,mutta en ole niin tyhmä, että pitäisin vapaana!Kehtaisko näille ihmisille sit huomauttaa asiasta?!...

2

800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Olen samaa mieltä. Koiraa pitäisi voida joka päivä ulkoiluttaa vapaana, mutta ei kaupunkialueilla, vaan metsässä tai rauhallisessa taajamassa, jossa ei juuri muita liiku. Jos koiraansa pitää vapaana, on se hallittava kaikissa tilanteissa.

      Oma koira on vasta penikka ja sitä ulkoilutin tuossa jokunen päivä sitten, ihan remmissä, tuossa kylällä. Vastaan (itse ulkoiluttaja oli n. 30 metrin päässä eläimestä) tuli joku sekarotuisen näköinen elikko, joka sitten suoraan meidän neidin luokse ja ärisemään. Minä seisoin topakasti välissä ja huidoin koiraa kauemmas. Ulkoiluttaja sitten huuteli, että ei se mitään tee, kiltti ja niin pois päin. Itteä -tutti niin paljon, että tuli siinä sitte sanottua, että pidä piskis kiinni, kun et sitä hallitse (huuteli kyllä kovasti koiransa perään, mutta eihän se mitään totellut).

      Toisaalta, kuten tuli jo sanottua, koirille pitää tarjota mahdollisuus myös vapaana ulkoiluun. Eri mieltä tästä ovat ainoastaan ne, jotka eivät ole onnistuneet kouluttamaan koiraansa siten, että sitä voisi irti pitää.

      • doppis

        "Toisaalta, kuten tuli jo sanottua, koirille pitää tarjota mahdollisuus myös vapaana ulkoiluun."
        TOTTA!!itsekki käyn koirani kaa metsäs,yms "suojasas" paikas vapaana juoksentelemas, mut ei tosiaan mieleeni tulisi jalkakäytäväl pitää koiraa vapaana!?no, jokainen "tallaa" tyylillään, mut muistakoot ottaa sit itse vastuun, jos jotain käy...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe