Vapaana olevat koirat...

dobbis

Pakko oli kirjoittaa tästä aina puhuttavasta asiasta,mut mulla alkaa "palaa käpy",ku kaupunki alueella joka toinen kävelee koira vapaana, ilman hihnaa. Yksikin päivä kun olin dobberini kanssa lenkillä, vastaan tuli kaksi noutajaa,joista toista nainen ei sitten saanut laitettua kiinni, koska se oli jo meidän luona.Mikä tarve on pitää koiria yleisillä jalkakäytävillä vapaana? Itsekkin voisin alkaa pitämään, mutta mitäköhän ihmiset sanoisivat kun 40 kg dobberi kävelee vastaan ilman hihnaa,,mutta en ole niin tyhmä, että pitäisin vapaana!Kehtaisko näille ihmisille sit huomauttaa asiasta?!...

2

869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Olen samaa mieltä. Koiraa pitäisi voida joka päivä ulkoiluttaa vapaana, mutta ei kaupunkialueilla, vaan metsässä tai rauhallisessa taajamassa, jossa ei juuri muita liiku. Jos koiraansa pitää vapaana, on se hallittava kaikissa tilanteissa.

Oma koira on vasta penikka ja sitä ulkoilutin tuossa jokunen päivä sitten, ihan remmissä, tuossa kylällä. Vastaan (itse ulkoiluttaja oli n. 30 metrin päässä eläimestä) tuli joku sekarotuisen näköinen elikko, joka sitten suoraan meidän neidin luokse ja ärisemään. Minä seisoin topakasti välissä ja huidoin koiraa kauemmas. Ulkoiluttaja sitten huuteli, että ei se mitään tee, kiltti ja niin pois päin. Itteä -tutti niin paljon, että tuli siinä sitte sanottua, että pidä piskis kiinni, kun et sitä hallitse (huuteli kyllä kovasti koiransa perään, mutta eihän se mitään totellut).

Toisaalta, kuten tuli jo sanottua, koirille pitää tarjota mahdollisuus myös vapaana ulkoiluun. Eri mieltä tästä ovat ainoastaan ne, jotka eivät ole onnistuneet kouluttamaan koiraansa siten, että sitä voisi irti pitää.

• doppis

"Toisaalta, kuten tuli jo sanottua, koirille pitää tarjota mahdollisuus myös vapaana ulkoiluun."
        TOTTA!!itsekki käyn koirani kaa metsäs,yms "suojasas" paikas vapaana juoksentelemas, mut ei tosiaan mieleeni tulisi jalkakäytäväl pitää koiraa vapaana!?no, jokainen "tallaa" tyylillään, mut muistakoot ottaa sit itse vastuun, jos jotain käy...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      91
      1487
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1033
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      384
      877
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      156
      859
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      56
      733
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      727
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      668
    8. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      641
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      635
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      632
    Aihe