juhlien jälkeen

päiväkotitäti

Uuden vuoden jälkeen keskusteltiin siitä, mikä oli mieleenpainuvin tapahtuma uudenvuoden juhlassa. Odotimme tietenkin vastaukseksi ilotulitusta ja muuta sellaista.
Teemu, 4v: mun mielestä se oli se,kun äiti tanssi yöllä alasti isälle olohuoneen pöydällä!
Arvatkaapa, oliko vaikea pitää naama peruslikemilla siinä tilanteessa ja vielä, kun äiti tuli lasta hakemaan?

31

24334

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummi

      tuli lasta hakemaan ei äiti koska itse olet äiti

      • Häh?

        Ei vi...


      • tarhantäti

        tuossa kertoi tapahtumaa, ei äiti eikä mummi, lue uudelleen!


    • tietokonesetä

      Tämä on Suomi24 henkilökunnan väkisin vääntämä juttu. Jos se olisi jonkun muun, niin sitä ei mainostettaisi etusivulla.

      • Vaitiolo

        Ihan oon luullut että päiväkodin työntekijöiden ammattietiikkaan kuuluu vaitiolo tuollaisista asioista joita lapset suustaan päästävät. Vai oonko vaan tiukkapipo?


      • pelkkä
        Vaitiolo kirjoitti:

        Ihan oon luullut että päiväkodin työntekijöiden ammattietiikkaan kuuluu vaitiolo tuollaisista asioista joita lapset suustaan päästävät. Vai oonko vaan tiukkapipo?

        saatanan nipo tiukkapipo


      • tottakai
        Vaitiolo kirjoitti:

        Ihan oon luullut että päiväkodin työntekijöiden ammattietiikkaan kuuluu vaitiolo tuollaisista asioista joita lapset suustaan päästävät. Vai oonko vaan tiukkapipo?

        Kaikki töissä päikkärillä kuultu on sellaista, josta työntekijät ovat VAITIOLOVELVOLLISIA. Tekastu juttu tää. :D surprise surprise. TAI sitte tää "lastenhoitaja" ei omaa moraalia ns. eikä ole vastuuntuntoinen eikä sovelias kyseisiin hommiin, toimimaan vastaavissa tehtävissä. luottoa ei kyseinen henkilö ansaitse. todennäköisesti tekaistu koko juttu. tosi hauska oli muuten heh heh :/


      • Toinen mies
        tottakai kirjoitti:

        Kaikki töissä päikkärillä kuultu on sellaista, josta työntekijät ovat VAITIOLOVELVOLLISIA. Tekastu juttu tää. :D surprise surprise. TAI sitte tää "lastenhoitaja" ei omaa moraalia ns. eikä ole vastuuntuntoinen eikä sovelias kyseisiin hommiin, toimimaan vastaavissa tehtävissä. luottoa ei kyseinen henkilö ansaitse. todennäköisesti tekaistu koko juttu. tosi hauska oli muuten heh heh :/

        Vaitiolosäännöistä en tiedä, mutta tuskin kukaan sentään kehtaisi tulla tänne nimimerkillä "päiväkotitäti" kertomaan tositapausta, kun on olemassa riski, että lapsen äiti lukee tätä palstaa.

        Tai sitten tapausta on muutettu niin, että se muka sattui päiväkodissa, vaikka kertoja todellisuudessa on vaikkapa naapurin täti.


      • kertoi mulle
        Toinen mies kirjoitti:

        Vaitiolosäännöistä en tiedä, mutta tuskin kukaan sentään kehtaisi tulla tänne nimimerkillä "päiväkotitäti" kertomaan tositapausta, kun on olemassa riski, että lapsen äiti lukee tätä palstaa.

        Tai sitten tapausta on muutettu niin, että se muka sattui päiväkodissa, vaikka kertoja todellisuudessa on vaikkapa naapurin täti.

        Tämä tapahtui vuosi sitten, ja tarhantäti kertoi mulle.
        3 vuotias poika söi mahansa täyteen ja tokaisi, vielä kun sais pillua.
        Onhan noita juttuja, se on tiedossa että nyt tuo 4 vuotias ei puhele enää tuollaisia. Aikansa kutakin.


      • ärmätti
        kertoi mulle kirjoitti:

        Tämä tapahtui vuosi sitten, ja tarhantäti kertoi mulle.
        3 vuotias poika söi mahansa täyteen ja tokaisi, vielä kun sais pillua.
        Onhan noita juttuja, se on tiedossa että nyt tuo 4 vuotias ei puhele enää tuollaisia. Aikansa kutakin.

        urbaani legenda eli kaupunkitarina. Kaiken tekin uskotte ja vielä viitsitte kirjoittaa tänne.


      • ......
        ärmätti kirjoitti:

        urbaani legenda eli kaupunkitarina. Kaiken tekin uskotte ja vielä viitsitte kirjoittaa tänne.

        Tämäkin saattaa olla urbaani legenda: Matin ja Pirjon (nimet keksitty) häissä joku pikkunassikka oli kysynyt Pirjolta, että oletko koskaan pitänyt Matin kikkeliä suussa.


      • tarhan täti
        kertoi mulle kirjoitti:

        Tämä tapahtui vuosi sitten, ja tarhantäti kertoi mulle.
        3 vuotias poika söi mahansa täyteen ja tokaisi, vielä kun sais pillua.
        Onhan noita juttuja, se on tiedossa että nyt tuo 4 vuotias ei puhele enää tuollaisia. Aikansa kutakin.

        Tuo 3 vuotiaan pillun haluaminen on tosijuttu, tiedän, koska kuulin saman jutun pojan suusta itsekin, kotona vain.


      • mutta
        Toinen mies kirjoitti:

        Vaitiolosäännöistä en tiedä, mutta tuskin kukaan sentään kehtaisi tulla tänne nimimerkillä "päiväkotitäti" kertomaan tositapausta, kun on olemassa riski, että lapsen äiti lukee tätä palstaa.

        Tai sitten tapausta on muutettu niin, että se muka sattui päiväkodissa, vaikka kertoja todellisuudessa on vaikkapa naapurin täti.

        Mutta onko se niin kauheaa`?
        Eihän tossa kerrottu mitään muuta kuin että päiväkodissa. Suomessa on aika paljon päiväkoteja ja vielä enemmän äitejä..


      • maruke
        Vaitiolo kirjoitti:

        Ihan oon luullut että päiväkodin työntekijöiden ammattietiikkaan kuuluu vaitiolo tuollaisista asioista joita lapset suustaan päästävät. Vai oonko vaan tiukkapipo?

        Ihan oikeassa olet.. kuuluu kyllä vaitiolosopimuksen piiriin tuommoiset jutut.. Eikä sinänsä edes kovin hauska tapaus..


      • Niin Varmaan
        tarhan täti kirjoitti:

        Tuo 3 vuotiaan pillun haluaminen on tosijuttu, tiedän, koska kuulin saman jutun pojan suusta itsekin, kotona vain.

        Uskotaan uskotaan.


      • Jussi-paita
        Vaitiolo kirjoitti:

        Ihan oon luullut että päiväkodin työntekijöiden ammattietiikkaan kuuluu vaitiolo tuollaisista asioista joita lapset suustaan päästävät. Vai oonko vaan tiukkapipo?

        Siinä ei kerrottu nimiä.


      • Jussi-paita
        Toinen mies kirjoitti:

        Vaitiolosäännöistä en tiedä, mutta tuskin kukaan sentään kehtaisi tulla tänne nimimerkillä "päiväkotitäti" kertomaan tositapausta, kun on olemassa riski, että lapsen äiti lukee tätä palstaa.

        Tai sitten tapausta on muutettu niin, että se muka sattui päiväkodissa, vaikka kertoja todellisuudessa on vaikkapa naapurin täti.

        Ei siinä ole mitään riskiä. Suomessa on monta tarhatätiä ja monta äitiä... miten helkkarissa luulet että kukaan ulkopuolinen tunnistaa tuttavansa tuosta!?!?!? Siis sehän ei merkkaa mitään jos äiti itse tunnistaa itsensä tekstistä... edelleen vain äiti itse tietää olevansa henkilö josta puhutaan... ja tarhan henkilökuntahan sen tiesi jo etukäteen. Edelleen siis samat ihmiset tietää kuin ennen palstalle kirjoittamistakin. Vahinko on käynyt jo eli ihan sama kerrotaanko se täällä nimettömänä vai ei. MYÖHÄISTÄ PYLLISTÄÄ!!


      • Jussi-paita
        maruke kirjoitti:

        Ihan oikeassa olet.. kuuluu kyllä vaitiolosopimuksen piiriin tuommoiset jutut.. Eikä sinänsä edes kovin hauska tapaus..

        edelleen toistan samaa... siinä ei kerrottu nimiä ja silloin käsittääkseni ei ole sääntöjä rikottu. Voin tietysti olla väärässä mutta kuitenkin.


      • poekkana
        Jussi-paita kirjoitti:

        Siinä ei kerrottu nimiä.

        Teemu 4 v. Jos kaikki Teemujen äidit nyt sitten vaikka menisivät päiväkoteihin vähän protestoimaan. :-D


      • kysympä
        maruke kirjoitti:

        Ihan oikeassa olet.. kuuluu kyllä vaitiolosopimuksen piiriin tuommoiset jutut.. Eikä sinänsä edes kovin hauska tapaus..

        onko lastenhoitajilla vaitiolovelvollisuus?
        ns."herrasmies-sopimus" on kyllä...
        kesätöissä ku olin ei tarvinnu kirjoittaa alle,
        mutta kehotettiin olemaan huutelematta.
        sairaalassa piti kirjoittaa vaitioloSOPIMUS.


      • wesqw
        tottakai kirjoitti:

        Kaikki töissä päikkärillä kuultu on sellaista, josta työntekijät ovat VAITIOLOVELVOLLISIA. Tekastu juttu tää. :D surprise surprise. TAI sitte tää "lastenhoitaja" ei omaa moraalia ns. eikä ole vastuuntuntoinen eikä sovelias kyseisiin hommiin, toimimaan vastaavissa tehtävissä. luottoa ei kyseinen henkilö ansaitse. todennäköisesti tekaistu koko juttu. tosi hauska oli muuten heh heh :/

        Hmh, ihmwtouhua ku toiset yrittää kertoa hauskoja juttuja ja niistä pitää alkaa sitte vääntämään kaikkia mahdollista! Ja tuosta vaitiolovelvollisuudesta, meidän paikallislehdes on semmonen "lasten suusta" tmv.-palsta, missä yks päiväkodintäti kertoo kaikkia hassuja juttuja mitä lapset on kertonu.. Että haastakaa oikeuteen


      • mehmet
        Vaitiolo kirjoitti:

        Ihan oon luullut että päiväkodin työntekijöiden ammattietiikkaan kuuluu vaitiolo tuollaisista asioista joita lapset suustaan päästävät. Vai oonko vaan tiukkapipo?

        Olet tietääkseni oikeassa, mutta vaitiolovelvollisuus tarkoittaa että tällaisen sutkautuksen sanojan nimeä ja tietoja ei saa sanoa. Sanottu juttu ei ole salaisuus, mutta sanojan nimi siis on.


      • vapaa maalainen
        Vaitiolo kirjoitti:

        Ihan oon luullut että päiväkodin työntekijöiden ammattietiikkaan kuuluu vaitiolo tuollaisista asioista joita lapset suustaan päästävät. Vai oonko vaan tiukkapipo?

        juttua ilman että siitä selviää kenellekkään vinkkiä kenestä on kyse. toiki on ehkä noin miljoonasta naisesta joku vaan. saitko selville kenestä oli kyse häh


      • moraalia
        tottakai kirjoitti:

        Kaikki töissä päikkärillä kuultu on sellaista, josta työntekijät ovat VAITIOLOVELVOLLISIA. Tekastu juttu tää. :D surprise surprise. TAI sitte tää "lastenhoitaja" ei omaa moraalia ns. eikä ole vastuuntuntoinen eikä sovelias kyseisiin hommiin, toimimaan vastaavissa tehtävissä. luottoa ei kyseinen henkilö ansaitse. todennäköisesti tekaistu koko juttu. tosi hauska oli muuten heh heh :/

        Olipa jumalattoman moraaliton juttu hölmö perseenkiristäjä. Vaitriolo tai ei ei tollaiset asiat ole vakavia jossa tarvitsisi viatioloa pitää yllä.. älypää. eri asia olisi jos jutussa mainitaisiin henkilön/löiden nimi..osoite, puhelinumero jne..

        Voi hyvä jumala kun sitä pelätään omaa selustaa valtavasti, ettei nyt vain joku kerro juttua sinusta joku jolla on viatiolovelvollisuus. Vaitiolo velvollisuus on jokaisessa ammatissa tietyyn pisteeseen ei se kummempaa ole lastenkodissa dorka. Lopeta elämäntä jos pelottaa omata perversioiosi. Mikäli et päivän valoon kehtaa juttujasi kertoa niin älä tee niitä, saatanan pelkurit.


    • vastaus?

      No oliko? Kerro nyt!

      • tyttö

        Kyllä päiväkotitädeillä on vaitiolovelvollisuus ja kyllä sellaisia sopimuksia päiväkodeissakin kirjoitellaan ihan samalla lailla kui sairaaloissa.


      • etsivivä-amadeus
        tyttö kirjoitti:

        Kyllä päiväkotitädeillä on vaitiolovelvollisuus ja kyllä sellaisia sopimuksia päiväkodeissakin kirjoitellaan ihan samalla lailla kui sairaaloissa.

        Kyllä kaikilla sosialityöntekijöillä on vaitiolovelvollisuus,tiedän kun tyttäreni on alalla.
        Vitsiin sitten:Tyttäreni koiralla oli juoksuaika ja koira oli hihnassa.Naapurin tyttö joka oli nähnyt koiran yleensä vapaana kysyi syytä hihnakuljetukseen.Tyttäreni kerrottua juoksuista.
        Naapurin tytärtä alkoi kiinnostaa,että missä se juoksu tapahtuu pururadallako?


      • jupadipa
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

        Kyllä kaikilla sosialityöntekijöillä on vaitiolovelvollisuus,tiedän kun tyttäreni on alalla.
        Vitsiin sitten:Tyttäreni koiralla oli juoksuaika ja koira oli hihnassa.Naapurin tyttö joka oli nähnyt koiran yleensä vapaana kysyi syytä hihnakuljetukseen.Tyttäreni kerrottua juoksuista.
        Naapurin tytärtä alkoi kiinnostaa,että missä se juoksu tapahtuu pururadallako?

        Vaitiolovelvollisuudesta ei ol epäilystäkään mutta siitä että rikkooko tää alotus sitä voidaan keskustella.
        Mielestäni ei. Saahan yleisesti puhua vaikka mistä.. tässä ei tule tietoon edes missä päiväkoti on! Älytöntä pilkun nussintaa sanon minä


      • tarhapöllö89-90
        jupadipa kirjoitti:

        Vaitiolovelvollisuudesta ei ol epäilystäkään mutta siitä että rikkooko tää alotus sitä voidaan keskustella.
        Mielestäni ei. Saahan yleisesti puhua vaikka mistä.. tässä ei tule tietoon edes missä päiväkoti on! Älytöntä pilkun nussintaa sanon minä

        Olen myös samaa mieltä näiden monien kommentin jättäjien kanssa, että kyseisessä tapauksessa ei ole syyllistytty vaitiolovelvollisuuden rikkomiseen. Päiväkodin henkilökunnalla ehkä on vaitiolovelvollisuus, mutta se tarkoittaa nimenomaan henkilöiden nimien ja tietojen levittämistä johonkin kuultuun asiaan liittyen. Tuossa jutussahan ei tosiaankaan ole mainittu tarkempia tietoja, niin kuin esim paikkakuntaa, päiväkodin nimeä, henkilöiden nimistä puhumattakaan. Eli kukaan ei voisi tunnistaa että mistä perheestä tai äidistä voisi olla kyse, kun perheitä ja päiväkotejahan riittää, ja 4 vuotiaita poikia myös. Se on just tällaista, etä paljoa ei tarvi kun joku jo ottaa pulttia.


      • 1503
        tarhapöllö89-90 kirjoitti:

        Olen myös samaa mieltä näiden monien kommentin jättäjien kanssa, että kyseisessä tapauksessa ei ole syyllistytty vaitiolovelvollisuuden rikkomiseen. Päiväkodin henkilökunnalla ehkä on vaitiolovelvollisuus, mutta se tarkoittaa nimenomaan henkilöiden nimien ja tietojen levittämistä johonkin kuultuun asiaan liittyen. Tuossa jutussahan ei tosiaankaan ole mainittu tarkempia tietoja, niin kuin esim paikkakuntaa, päiväkodin nimeä, henkilöiden nimistä puhumattakaan. Eli kukaan ei voisi tunnistaa että mistä perheestä tai äidistä voisi olla kyse, kun perheitä ja päiväkotejahan riittää, ja 4 vuotiaita poikia myös. Se on just tällaista, etä paljoa ei tarvi kun joku jo ottaa pulttia.

        Joo ihmiset voi ottaa pulttia herkästikin, ja siksi onkin olla syytä varovainen sanomisissaan, juttu on kyllä mun mielestäni vähän siinä rajoilla,,,,

        Mutta itse juttu sinänsä oli musta hiukan huolestuttava, ei lasten kuuluisi päästä näkemään tuollaista. Se alkaa vähän epäilyttää että onko siinä perheessä enemmänkin tämäntyyppistä toimintaa,,

        Vaitiolovelvollisuuden kanssa kannattaa olla mieluummin ylitarkkana. Luotttamusen voi menettää vain kerran, ja muunkinlaisia seuraamuksia voi tulla jos asianomainen tahtoo hölösuun vastuuseen sanomisistaan.


    • Huoh :(

      Vitsipalsta tosiaan!

      Ei ole järkevää kirjoittaa tänne hauskoja juttuja, kun tiukkapipoiset alkavat käsitellä sitä tällä tavalla.
      Eikö teille koskaan tapahdu mitään hauskaa?
      Puhuvatko lapsenne aina pelkkää asiaa?

      Lapsi puhuu sen minkä tietää ja näkee. Vanhempien velvollisuus on huolehtia, ettei hän näe eikä kuule sellaista, joka ärsyttää maailman tiukkapipoja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe