Olen ostamassa uutta autoa ja olen käynyt ajamassa Meganen sedan 1,6 confortin ja Mazda 3 1,6 elegance 5d juhlamallin, molemmat olivat mielestäni hyvä ajaa ja molemmat lähtis suunnilleen samalla välirahalla. Nyt kyselen kummassa pysyy jälleen myynti arvo parempana, jos olen taas reilun kahden vuoden päästä vaihtamassa autoa. Sekä onko kokemuksia kummassa autossa on pienempi rengasmelu ajettaessa nastarengailla?
Autoa
8
1646
Vastaukset
- Mattijateppo
Ilmanmuuta mastassa pysyy paremmin arvo,muuhun en ota kantaa.
- Magane ll Break
luistoneston vakiona? Vai saako edes lisävarusteena? Itsellä jo toinen Megane II Break menossa ja seuraavakin auto tulee olemaan Renault koska Rellujen hinta/laatusuhde on kohdallaan.
- Renaultia
Hyvä auto se Mazdakin on, mutta omat kokemukset Meganesta ovat mielipiteen tukena. Rengasmelussa on iso ero renun hyväksi, pitkällä maantiematkalla hiljaisuutta arvostaa. Ajettavuus on myös hyvä, juuri Lapin reissun tehneenä voin sanoa, että auto on vakaa myös uraisilla ja lumisilla teillä.
Itse panisin suuren painon turvavarustukselle. Meganessa on ESP ja ASR vakiona, samoin sivuturvatyynyt ja -verhot. Kulutus on ollut ensimmäisen 20000 km:n aikana 1.6 koneella 6.9 litraa satasella eikä ainuttakaan vikaa ole vielä ollut. Vielä voisi erikseen kehua suurta tavaratilaa. Vaihtoarvosta en osaa sanoa vielä mitään. - Breakki
Mazda3:sen myyntimäärät ovat melko pienet, ja se voi vaikuttaa auton haluttavuuteen käytettynäkin. Mitään faktaa en kuitenkaan pysty esittämään väitteen tueksi, tietysti voisit vertailla käytettyjen 3:sten & Meganeiden hintoja uusiin vastaaviin, mutta toikin on luotettavaa vasta isolla automäärällä ja huolellisella vertailulla (autoyksilöiden varusteet, kunto yms vaikuttavat hintaan).
Mitä autoihin tulee, itse olin kesäkuussa myös valintatilanteen edessä, vaihtoehdot olivat Renault Megane II 2.0, Mazda 3 2.0, Opel Astra 1.8 & Toyota Corolla 1.6.
Monien koeajojen ja varustelistojen tutkimisen jälkeen autot menivät seuraavaan järjestykseen:
1.Megane
2.Astra
3.Mazda 3
4.Corolla
Meganen siis ostin ja ihan tyytyväinen olen ollut. Megane on teknisesti sekä varustelultaan ehdottomasti paras yo. autoista, ja ennenkaikkea Meganen hiljaisuus ja hyvä ajettavuus oli yksi suuri valintaperuste kun pitkää matkaa ajan usein.
Mazda 3 oli sekin hyvä auto (kuten kaikki uudet autot tänäpäivänä), mutta huono vakiovarustelu ja aivan julmetun kova rengasmelu pudotti sen heti kättelyssä poissa listalta. Myöskään ajettavuus ei yllä luokan kärjen tasolle (Golf, Megane, Astra).
Itse suosittelisin tota Meganea, mutta sun se valinta on viimekädessä tehtävä, ota se joka on kokonaisuutena paras omasta mielestäsi.- Hussein
Meganesta saatu ne salamannopeat pyörähtelyt kuriin. Siis se tilanne kun toinen pyörä on jäällä ja toinen sulalla asfaltilla,kun kaasun painaa pohjaan nakkaa auto salaman nopeasti perän menosuuntaan???? Tuulilasissa on nuista automallejen arvonsäilymisistä tilastot. Siinä mm 323 ja civikki kärkipäässä. Ranskalaiset löytyi sitten sieltä toisesta päästä.
- Saddam
Hussein kirjoitti:
Meganesta saatu ne salamannopeat pyörähtelyt kuriin. Siis se tilanne kun toinen pyörä on jäällä ja toinen sulalla asfaltilla,kun kaasun painaa pohjaan nakkaa auto salaman nopeasti perän menosuuntaan???? Tuulilasissa on nuista automallejen arvonsäilymisistä tilastot. Siinä mm 323 ja civikki kärkipäässä. Ranskalaiset löytyi sitten sieltä toisesta päästä.
Sedanista ja farkusta ei ole tuota pyörähtämisoiretta koskaan löytynyt. Toivottavasti hatchbackista se korjattiin. Ainakaan kestotesteissä tuosta ei ole enää kokemuksia.
Arvonsäilymisesta sen verran, että Tuulilasin tilastot koskevat aika vanhoja malleja. Kannattaa katsoa esim. autotalli.com ja vertailla hintoja. - vaihtaja kiittää
Kiitti kaikille, jotka vastasi minun kyselyyn ja kävin nyt tänään uudelleen ajamassa molemmat. Mielestäni on myös Megane huomattavasti parempi ajaa kuin Mazda 3 , joten nyt olen hieronut kauppoja siitä Meganesta. Voi olla, että jos liikkeen kanssa pääsemme sopivaan tulokseen niin olen Meganen uusi omistaja :)
- astrailija
Hussein kirjoitti:
Minun Opel Astrani pyörähti ajorataharjoittelussa, kun ABS jarruilla jarrutti toisen renkaan olellessa liukkaalla ja toisen ollessa pitävällä alustalla. Tämä on ABS-jarrujen ominaisuus. 2004-> Meganeissa on EPS vakiona, joka estää tämän pulman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603679- 473679
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062841Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv512569Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151639Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211609- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801261