Huomasinpa nyt ensimmäisten pakkasten tultua, ettei ko. Zafiran lämpömittari nouse enää juuri ollenkaan, neula jää reilusti alle 80 C ja auto on aika viileä. Syy ilmeisesti termostaatti, vai onko muita vaihtoehtoja ??
Ajattelin kysyä vain sillä, koska termostaatin vaihto aika v-juttu, näin talvella. Onkohan termostaatti irrallinen vai kiinni kannessa ??
Ei lämpene
6
5647
Vastaukset
- Nisti
Katso hansikaslokeroon, siellä se lämmitin on !
- ostaatti
Termostaatissa on ainakin vanhemmissa vectroissa tyyppivikana se, että ne alkavat vuotaa ja auto ei lämpene. Ongelmaan voi olla väliaikaishelpotus se, että pitää tuuletinta pienellä ja antaa moottorin lämmetä ja alkaa vasta sitten lämmittää sisätilaa olettaen, että auto on katoksen alla eli ikkunat ovat kirkkaat, eikä lämpöä tarvita lasien sulatukseen.
Termostaatti sijainnee vesipumpun tienoilla eli jakopäänhihnan joutuu irrottamaan ja käsittääkseni myös vesipumpun vähintäänkin löysäämään. Merkkiliikkeessä vaihto maksaa Vekkuliin (C) 130 euroa... - termostaatilta
Vanhemmuutta termostaatti ei mene enään kiinni ja neste pääsee kiertämään heti kylmälläkin koneellä ja kone ei tahdo lämmetä, termostaatin kuuluisi aueta vasta tietyssä lämpötilassa..
- 1,8 -01
mieltä olen itsekin. Lämpömittari ei nouse lähellekään 80C. Jos termostaatti toimisi, lämpöjen pitäisi nousta hetkellisesti yli 90C kunnes termostaatti aukeasi. Nyt kysynkin tietääkö joku, on ko. koneessa termostaatti irrallinen vai kiinni kotelon kannessa ? 1,8-16v-koneessa ei tarvi purkaa nokkahihnaa mutta joku sanoo että termostaatti on irrallinen, toinen että se kiinni kotelon kannessa, kumpi on oikein????
Ei oikein viitsisi laskea nesteitä pihalle vain tarkastaakseen kummin on, täyttää taas nesteet, ajaa liikkeeseen ostamaan oikeanlainen termostaatti ja taas laskea nesteet ja purkaa..... - juttuuu.
1,8 -01 kirjoitti:
mieltä olen itsekin. Lämpömittari ei nouse lähellekään 80C. Jos termostaatti toimisi, lämpöjen pitäisi nousta hetkellisesti yli 90C kunnes termostaatti aukeasi. Nyt kysynkin tietääkö joku, on ko. koneessa termostaatti irrallinen vai kiinni kotelon kannessa ? 1,8-16v-koneessa ei tarvi purkaa nokkahihnaa mutta joku sanoo että termostaatti on irrallinen, toinen että se kiinni kotelon kannessa, kumpi on oikein????
Ei oikein viitsisi laskea nesteitä pihalle vain tarkastaakseen kummin on, täyttää taas nesteet, ajaa liikkeeseen ostamaan oikeanlainen termostaatti ja taas laskea nesteet ja purkaa.....Mulla on 1.8 -oo zafira ja oli viime talvena sama juttu, ettei lämmenny. Yrittivät myydä mulle opelilla termostaattia kotelolla jonka hinta oli jotain 50-100 euroa. Mutta otin kotelon irti ja irroitin termostaatin kotelosta ja tarvikeliikkeeseen ostamaan termaria, hinta oli noin 8,- euroa. Uusi helposti paikalleen ja vähän vettä lisää ja eikun kovaa ajoa taas. Muista tiiviste, en ole kuuluiko pakettiin.
- Jaku
juttuuu. kirjoitti:
Mulla on 1.8 -oo zafira ja oli viime talvena sama juttu, ettei lämmenny. Yrittivät myydä mulle opelilla termostaattia kotelolla jonka hinta oli jotain 50-100 euroa. Mutta otin kotelon irti ja irroitin termostaatin kotelosta ja tarvikeliikkeeseen ostamaan termaria, hinta oli noin 8,- euroa. Uusi helposti paikalleen ja vähän vettä lisää ja eikun kovaa ajoa taas. Muista tiiviste, en ole kuuluiko pakettiin.
Onko -02 vuosimallissa samanlainen termostaatti kun -00:ssa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .694118Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503065Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631323010Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3912093Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101196Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111183- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291014- 601000
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111963