Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ei lämpene

1,8 -01

Huomasinpa nyt ensimmäisten pakkasten tultua, ettei ko. Zafiran lämpömittari nouse enää juuri ollenkaan, neula jää reilusti alle 80 C ja auto on aika viileä. Syy ilmeisesti termostaatti, vai onko muita vaihtoehtoja ??
Ajattelin kysyä vain sillä, koska termostaatin vaihto aika v-juttu, näin talvella. Onkohan termostaatti irrallinen vai kiinni kannessa ??

6

5600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nisti

      Katso hansikaslokeroon, siellä se lämmitin on !

    • ostaatti

      Termostaatissa on ainakin vanhemmissa vectroissa tyyppivikana se, että ne alkavat vuotaa ja auto ei lämpene. Ongelmaan voi olla väliaikaishelpotus se, että pitää tuuletinta pienellä ja antaa moottorin lämmetä ja alkaa vasta sitten lämmittää sisätilaa olettaen, että auto on katoksen alla eli ikkunat ovat kirkkaat, eikä lämpöä tarvita lasien sulatukseen.
      Termostaatti sijainnee vesipumpun tienoilla eli jakopäänhihnan joutuu irrottamaan ja käsittääkseni myös vesipumpun vähintäänkin löysäämään. Merkkiliikkeessä vaihto maksaa Vekkuliin (C) 130 euroa...

    • termostaatilta

      Vanhemmuutta termostaatti ei mene enään kiinni ja neste pääsee kiertämään heti kylmälläkin koneellä ja kone ei tahdo lämmetä, termostaatin kuuluisi aueta vasta tietyssä lämpötilassa..

      • 1,8 -01

        mieltä olen itsekin. Lämpömittari ei nouse lähellekään 80C. Jos termostaatti toimisi, lämpöjen pitäisi nousta hetkellisesti yli 90C kunnes termostaatti aukeasi. Nyt kysynkin tietääkö joku, on ko. koneessa termostaatti irrallinen vai kiinni kotelon kannessa ? 1,8-16v-koneessa ei tarvi purkaa nokkahihnaa mutta joku sanoo että termostaatti on irrallinen, toinen että se kiinni kotelon kannessa, kumpi on oikein????
        Ei oikein viitsisi laskea nesteitä pihalle vain tarkastaakseen kummin on, täyttää taas nesteet, ajaa liikkeeseen ostamaan oikeanlainen termostaatti ja taas laskea nesteet ja purkaa.....


      • juttuuu.
        1,8 -01 kirjoitti:

        mieltä olen itsekin. Lämpömittari ei nouse lähellekään 80C. Jos termostaatti toimisi, lämpöjen pitäisi nousta hetkellisesti yli 90C kunnes termostaatti aukeasi. Nyt kysynkin tietääkö joku, on ko. koneessa termostaatti irrallinen vai kiinni kotelon kannessa ? 1,8-16v-koneessa ei tarvi purkaa nokkahihnaa mutta joku sanoo että termostaatti on irrallinen, toinen että se kiinni kotelon kannessa, kumpi on oikein????
        Ei oikein viitsisi laskea nesteitä pihalle vain tarkastaakseen kummin on, täyttää taas nesteet, ajaa liikkeeseen ostamaan oikeanlainen termostaatti ja taas laskea nesteet ja purkaa.....

        Mulla on 1.8 -oo zafira ja oli viime talvena sama juttu, ettei lämmenny. Yrittivät myydä mulle opelilla termostaattia kotelolla jonka hinta oli jotain 50-100 euroa. Mutta otin kotelon irti ja irroitin termostaatin kotelosta ja tarvikeliikkeeseen ostamaan termaria, hinta oli noin 8,- euroa. Uusi helposti paikalleen ja vähän vettä lisää ja eikun kovaa ajoa taas. Muista tiiviste, en ole kuuluiko pakettiin.


      • Jaku
        juttuuu. kirjoitti:

        Mulla on 1.8 -oo zafira ja oli viime talvena sama juttu, ettei lämmenny. Yrittivät myydä mulle opelilla termostaattia kotelolla jonka hinta oli jotain 50-100 euroa. Mutta otin kotelon irti ja irroitin termostaatin kotelosta ja tarvikeliikkeeseen ostamaan termaria, hinta oli noin 8,- euroa. Uusi helposti paikalleen ja vähän vettä lisää ja eikun kovaa ajoa taas. Muista tiiviste, en ole kuuluiko pakettiin.

        Onko -02 vuosimallissa samanlainen termostaatti kun -00:ssa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe