APUA TARVITAAN!

niin..

Sellaista kysyisin kun olen uutta TFT näyttöä ostamassa, ja luin jostain että DVI-liitännällä näyttö on paljon parempi/virheetön. Kun taas VGA/Analogisella liitännällä on kaikenmaailman virheitä,ynm.
Eli onko sillä väliä jos näyttö on pääasiassa leffojan katteluun ja pelaamiseen?

4

410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juzzi

No karkesti ottaen voidaan sanoa, että DVI-liitännällä( =digitaalinen) kuvasta tulee tarkempi ( värit kirkkaammat -> kuva parempi) kuin sitten VGA:n ( =analoginen) kuvasta.

Itselläni on tällainen Acer AL1751 ja olen tehnyt muutamia kokeita. Täysin selvää on, että DVI-liitännällä kuva on tarkempi, kiitos kirkkaiden värien, ja näin ollen mukavampi katsoa.. Musta näyttää todellakin mustalta ja valkoinen valkoiselta. Analogisesti liitettynä värit ovat selvästi "laimeampia" (en tykkää).
      Ja jotenkin ainakin pelit ja leffat tuntuvat tökkivän, enemmän kuin DVI-liitännällä.

Eli todellakin suosittelen semmoista näyttöä, jossa on DVI-liitäntä. Eron huomaat varmasti. Ja jos se kerta peli ja leffa käyttöön tulee niin ilman muuta DVI-liitännäinen näyttö.

• Jim

niin DVI:llä kuva on periaatteessa virheetön mutta kunnollisesti toteutettuun analogiseen verrattuna ero on melkoisen olematon. Erityisesti noissa näytöissä missä on sekä DVI että VGA eroa saattaa olla, koska ei siihen analogiseen panosteta. Ja se miksi halvimmissa näytöissä ei ole DVI:tä johtuu käsittääkseni jostain typerästä verosta tai tullista joka liitännälle on säädetty.

Itse sanoisin, että eroa ei juuri ole mutta DVI on silti ihan hyvä olla. Tulevaisuudessa näytönohjaintenkin VGA liitännät tulevat varmasti vähenemään.

• juzzi

Mutta nuo virhejutut saat unohtaa. Jos virheitä tulee enemmän, kun näyttö on liitetty analogisesti, niin varmasti näytönohjaimessa on vikaa. Virheet eivät mielestäni voi johtua siitä, onko näyttö liitetty analogisesti vai digitaalisesti..

• Niin ja kannattaa tarkistaa, onko koneessa sitä DVI-liitäntää. Mulla ei ole, joten joudun "tyytymään" analogiseen. Mielestäni kuva on silläkin todella hyvä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5270
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      2549
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      269
      2431
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2369
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1754
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      227
      1523
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      53
      1102
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1053
    9. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90
      1046
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      73