APUA TARVITAAN!

niin..

Sellaista kysyisin kun olen uutta TFT näyttöä ostamassa, ja luin jostain että DVI-liitännällä näyttö on paljon parempi/virheetön. Kun taas VGA/Analogisella liitännällä on kaikenmaailman virheitä,ynm.
Eli onko sillä väliä jos näyttö on pääasiassa leffojan katteluun ja pelaamiseen?

4

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juzzi

No karkesti ottaen voidaan sanoa, että DVI-liitännällä( =digitaalinen) kuvasta tulee tarkempi ( värit kirkkaammat -> kuva parempi) kuin sitten VGA:n ( =analoginen) kuvasta.

Itselläni on tällainen Acer AL1751 ja olen tehnyt muutamia kokeita. Täysin selvää on, että DVI-liitännällä kuva on tarkempi, kiitos kirkkaiden värien, ja näin ollen mukavampi katsoa.. Musta näyttää todellakin mustalta ja valkoinen valkoiselta. Analogisesti liitettynä värit ovat selvästi "laimeampia" (en tykkää).
      Ja jotenkin ainakin pelit ja leffat tuntuvat tökkivän, enemmän kuin DVI-liitännällä.

Eli todellakin suosittelen semmoista näyttöä, jossa on DVI-liitäntä. Eron huomaat varmasti. Ja jos se kerta peli ja leffa käyttöön tulee niin ilman muuta DVI-liitännäinen näyttö.

• Jim

niin DVI:llä kuva on periaatteessa virheetön mutta kunnollisesti toteutettuun analogiseen verrattuna ero on melkoisen olematon. Erityisesti noissa näytöissä missä on sekä DVI että VGA eroa saattaa olla, koska ei siihen analogiseen panosteta. Ja se miksi halvimmissa näytöissä ei ole DVI:tä johtuu käsittääkseni jostain typerästä verosta tai tullista joka liitännälle on säädetty.

Itse sanoisin, että eroa ei juuri ole mutta DVI on silti ihan hyvä olla. Tulevaisuudessa näytönohjaintenkin VGA liitännät tulevat varmasti vähenemään.

• juzzi

Mutta nuo virhejutut saat unohtaa. Jos virheitä tulee enemmän, kun näyttö on liitetty analogisesti, niin varmasti näytönohjaimessa on vikaa. Virheet eivät mielestäni voi johtua siitä, onko näyttö liitetty analogisesti vai digitaalisesti..

• Niin ja kannattaa tarkistaa, onko koneessa sitä DVI-liitäntää. Mulla ei ole, joten joudun "tyytymään" analogiseen. Mielestäni kuva on silläkin todella hyvä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      2120
    2. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      28
      2016
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      157
      2004
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      15
      1291
    5. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1007
    6. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      85
      956
    7. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      875
    8. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      864
    9. Minä tunnen sinut

Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell
      Rakkaus ja rakastaminen
      51
      827
    10. Mihin olet kadonnut kaivattuni?

Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon
      Ikävä
      33
      809
    Aihe