miksiköhän koirani puree minua tilanne jos näin käy on lenkille lähtö kun alan pukemaan itseleni päälle ja houkuttelemaan koiraani mukaan alkaa murina kiellän ja komennan vähä ajan kuluttua kömpii laiskasti ja antaa laittaa valjaat ja menoksi mutta esim elinä aamulla ei tahtonut millään lähteä makoili sängyssä ja komensin ei tapahtunut mitään ja jotenkin valppauteni herpaanti pieneksi hetksi silloin oli kädessäni kiinni tuli vertavuotavahaava ja on näin tapahtunut ennenkin.
miehelleni ei tälläista tee.
missä olen tehtyt virheen?
miten saan asian korjattua?
koirani on 3v uros sekarotuinen noin 5kg
chihuan/biconhavannan sekoitus.
kiitollisena jään odottamaan neuvojanne.
pureminen
11
880
Vastaukset
- juddha
tämä taas kuulostaa siltä että koirasi on vienyt paikkasi johtajana tai se on epäselvä joten se komentaa sinua.
esim. koira voi yrittää ottaa johtajan paikkaa pienelläkin asiolla kuten leikkiin kutsumisessa eli kun se kutsuu sinua niin leikit sen kanssa mut kun sinä sitä niin ei( johtaja koira aina aloittaa leikin)
joten voisikohan tässä ulkona käymisessä olla saman tapainen ongelma... eli kun sinä konennat sitä se yrittää antaa kuitenkin takaisin. meillä näin kävi kun se oli murros iässä ja kun rankaisin sitä se kokeili antaa takaisin (sitähän ne murrosikäiset koirat tekeekin ->eli kokeilee rajojaan)
koska(toivottavasti en nyt yleistä liikaa) mutta koirat minusta (ei ainakaan meillä) ole niin paljon kokeillut miespuolisia henkilöitä johtuen varmaan heidän matalammasta äänestä yms.
kannattaa ehkä aloittaa siis ratkaisu niistä pienistäkin asiosta esim.
koira ei saa nukkua/tulla sängylle (meillä saa tulla vain luvan kanssa eli ohje varmaan riippuu miten paha tilanne)
koira saa syödä ruokansa vasta luvan jäleen(koira ymmärtää että muissakin asoissa sinä määräät)
ja juuri se että sinä aloitat leikin eikä koira
ja voisi kokeilla vaikka semmoistakin että jos koira ei tule heti luokse kun kutsut sitä lenkille niin olevinaan lähdet vain pois...
itse tein näin kun koira ei suostunut tulemaan sisälle ja nykyään tulee kiireesti perässä
mutta muuta neuvoa en kyllä osaa sanoa kun en tarkalleen tiedä koiran "ongelmaa" tai sen lähtökohtaa
mutta toivottavasti ongelma ratkeaa!!- sinih52
että vastasit.
näin varmaan on johtajuus kysymys koirani on epävarma minusta en ole näyttänyt sille tarpeeksi selvästi kuka määrää
tuohon ulkona liikkumisen kun sanon sille ulkona että heippa meen kotiin niin arvaa se on ensimmäisenä ulkoovella ei varmasti lähde puntikselle
leikkimiseen se aina komentaa minua palloa heittämään ja muihinkin leikkeihin ainakun sille vain sopii eli se on johtaja enkä minä siinä se nyt vain ottamaan oma paikkani takaisin se vaatii kärsivällisyytä eikö niin?
Oikein hyvää illanjatkoa sinulle ja pörröiselle kaverillesi. - kun on
sinih52 kirjoitti:
että vastasit.
näin varmaan on johtajuus kysymys koirani on epävarma minusta en ole näyttänyt sille tarpeeksi selvästi kuka määrää
tuohon ulkona liikkumisen kun sanon sille ulkona että heippa meen kotiin niin arvaa se on ensimmäisenä ulkoovella ei varmasti lähde puntikselle
leikkimiseen se aina komentaa minua palloa heittämään ja muihinkin leikkeihin ainakun sille vain sopii eli se on johtaja enkä minä siinä se nyt vain ottamaan oma paikkani takaisin se vaatii kärsivällisyytä eikö niin?
Oikein hyvää illanjatkoa sinulle ja pörröiselle kaverillesi.vaikea lukee tekstiä missä ei ole pisteitä tai pilkkuja. koirasi luultavasti on johtaja, itse tekisin niin,että sanoisin jonkun sanan, mistä koirasi tietää että lähdetään lenkille, jos ei tule, lähtisin yksin pihalle hetkeksi. en tiedä onko mitään hyötyä. www.koiraneuvola.fi -sivustolta löydät paljon johtajuuteen liittyvää keskustelua, sieltä voisit saada lisää ohjeita. lue myös jan fennelin kirja kuuntelen koiraani.
- sinih52
kun on kirjoitti:
vaikea lukee tekstiä missä ei ole pisteitä tai pilkkuja. koirasi luultavasti on johtaja, itse tekisin niin,että sanoisin jonkun sanan, mistä koirasi tietää että lähdetään lenkille, jos ei tule, lähtisin yksin pihalle hetkeksi. en tiedä onko mitään hyötyä. www.koiraneuvola.fi -sivustolta löydät paljon johtajuuteen liittyvää keskustelua, sieltä voisit saada lisää ohjeita. lue myös jan fennelin kirja kuuntelen koiraani.
että tulin palstallenne kyselemään
ilman pilkuja ja pisteitä
pyydän anteeksi vielä kerran
hyvää lauantai päivää sinullekin - juddha
sinih52 kirjoitti:
että vastasit.
Oikein hyvää illanjatkoa sinulle ja pörröiselle kaverillesi.niinpä kyllä itsekkin muistin kun piti monesti purra hammasta
esim. kun yritin torua ulkona niin koirahan älys että minäpä vaan käyn näykkimässä omistajaa takaisin, jonka jälkeen vähän aikaan pidin koiraa "vapaana" ihnassa ja astuin aina sen päälle..
kylläpä meidän hauva hämmästy kun ei päässytkään karkuun! :)
mutta nyt se on jo hyvin käyttäytyvä nuori herra
joten kyllä kärsivällisyys toimii ja samalla opinkin olemaan itsekkin kärsivällisempi!!
- turre3,5v
Meilläkin uros näykkäisi poikaani.Emme ymmärrtäneet syytä ;ehkä puolusti minua vaikka poika ei tehnyt mitään.Ei ihan verille asti purrut mutta poika tietysti pelästyi.Komensimme koiraa muualle(parvekkeelle)vähäksi aikaa rauhoittumaan.Lisäksi olimme seuraavana päivänä lähes puhumatta/huomioimatta koiraa.Oliko oikein rangaistus?
- sinih52
en varmasti ole oikea ihminen antamaan oikeaa vastausta,yritän kumminkin.
Koira ei taida muistaa kovin pitkälle mitä on tehnyt tarkoitan esim puremista
rangaistus tulee antaa heti
ei koira ymmärrä miksi et puhunut/huomioinnut sitä seuraavana päivänä.
- Ryhdistäydy!
Suosittelen, että otat seuraavaksi lemmiksiksi hamsterin. Sille ei tarvitse pennusta asti osoittaa, että olet lauman johtaja. Toinen vaihtoehto on, että opiskelet ylipäätään koirista ja niiden koirankoulutuksesta menemällä tottelevaisuuskoulutukseen ja otat asian tosissasi! tsemppiä! :)
Kyllä se munkii koira on purru, purin takasin, eikä enää toista kertaa purrut. Mitä lepsumpi olet, sen paremmin se tietää että SE ON POMO, et sinä!- doroca
mihin kantsii purra? kaulaanko koiraa purraan jos tarvetta esiintyy?
- sinih52
ihmiset niinkuin sinäkin olette vihamielisiä,ylimielisä kun kysyy jotakin asiaa
olen kumminkin jo 53v. mummeli en mikään nuori joka leikkii näillä asiolla ja huvikseen kyselee
en tarvitse neuvoja minkä lemminkin seuraavaksi hankin minulla on koira joka on aivan ihana ja se riittänee minun eliniäksi..
Hyvää Joulua
Hyvää Uutta Vuotta. - sama
sinih52 kirjoitti:
ihmiset niinkuin sinäkin olette vihamielisiä,ylimielisä kun kysyy jotakin asiaa
olen kumminkin jo 53v. mummeli en mikään nuori joka leikkii näillä asiolla ja huvikseen kyselee
en tarvitse neuvoja minkä lemminkin seuraavaksi hankin minulla on koira joka on aivan ihana ja se riittänee minun eliniäksi..
Hyvää Joulua
Hyvää Uutta Vuotta.En tarkoittanut olla ylimielinen vaan neuvoa, että koiran ottaneen kannattaisi tutustua asiaan; mikä koira on! Lue kirjallisuutta tai mene opettelemaan koiran koulutusta tottelevaisuuskoulutukseen asiantuntijoiden avustuksella, jos haluat oppia pärjäämään koirasi kanssa. Ei pahalla siis. :) Toivoisin, että ihmiset ottais selvää eläimistään. Koira on laumaeläin. Sinä olet sen lauman johtaja. Jos et ole, niin koira kärsii siitä. Se kokee olonsa pahaksi ja epävarmaksi ja puree yms. Eikä muuten yli viiskymppinen oo mikää mummo (mummot on yli sadan). Itekää en ole mikää teinikko enää! ;)
Hyvät joulut sulle myös Sini!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724657
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h714449Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112977Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv732873Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222186Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.582008Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151699- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1121389- 1851298