Roaccuttan

poeka

Antaakohan ne tollasen roa kuurin suoraan, kun ei ole vielä noita antibiootteja kokeillut ja akne melko paha. Apteekin liuoksia ja clearasillia kokeillut ja vaikutus vähäistä, sekä väliaikaista.

Antibiootteja ei huvittais ruveta kokeilee, kun tuskin ne auttaa kuitenkaan pysyvästi ja roa kuurikin kestää kai sen 4-6 kk.

Pystyyhä roa kuurin ottaa 16 vuotiaana ja paljon se maksaa suurin piirtein?

8

1371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksella

Hei vaan,

Kyllä varmasti antaa, jos varaat ajan ihotautilääkärille ja perustelet hyvin, miksi haluat aloittaa Roan. Tietääkseni miehille määrätään Roaa muutenkin helpommin kuin naisille, koska esim. raskaaksi tulemisen vaaraa ei ole. Nuori ikäsikään ei liene este, mikäli itse olet sitoutunut kuuriin. Tiedät varmasti, että lääke itsessään nostaa mm.maksa-arvoja, mistä syystä esim. alkoholin käyttö kannattaa unohtaa. Teini-ikäiselle se kun ei välttämättä ole aivan itsestäänselvyys... Toivottavasti onnistuu!!

• löydät

esim. Yliopiston Apteekin nettisivuilta, hintaan toki vaikuttaa kuurin pituus, annoskoko jne.
      Muistathan että Roan voi kirjoittaa vain erikoislääkäri eli tässä tap. iho- ja sukupuolitautien erikoislääkäri.

• nappi.

Niin, eli Yliopiston apteekin sivuilta löydät myös Roaccutanin rinnakkaisvalmisteiden hinnat, jotka on HUOMATTAVASTI halvemmat! Lisäksi saat siitä kelakorvauksen pois heti apteekista. Rinnakkaisvalmistehan siis tarkoittaa että lääke on sama, mutta tuotenimike eri. Roaccutan- nimi siis maksaa, vaikka vaikuttava aine(isotretinoin) täysin sama kuin muilla valmistajilla kuten Alpharmalla. Itselläni roa kuuri tulee maksamaan vain 28€/kk riippuu tosin annostuksestasi.

• ei ole
        nappi. kirjoitti:

Niin, eli Yliopiston apteekin sivuilta löydät myös Roaccutanin rinnakkaisvalmisteiden hinnat, jotka on HUOMATTAVASTI halvemmat! Lisäksi saat siitä kelakorvauksen pois heti apteekista. Rinnakkaisvalmistehan siis tarkoittaa että lääke on sama, mutta tuotenimike eri. Roaccutan- nimi siis maksaa, vaikka vaikuttava aine(isotretinoin) täysin sama kuin muilla valmistajilla kuten Alpharmalla. Itselläni roa kuuri tulee maksamaan vain 28€/kk riippuu tosin annostuksestasi.

kuin yksi gen.sub., eli ei monikossa rinnakkaisvalmisteita.
        Ja jokainen osaa kyllä lukea varmastikin alkuper.lääkkeen vierestä tämän rinnakkaisvaihtoehdon.
        KELA-korvauksen saaminen suoraan apteekissa edellyttää sitten että muistaa ottaa KELA-kortin mukaan.
        Alkuper. ja gen.sub. saa erota 20%, niissä on eri apuaineet.

• enemmän
        ei ole kirjoitti:

kuin yksi gen.sub., eli ei monikossa rinnakkaisvalmisteita.
        Ja jokainen osaa kyllä lukea varmastikin alkuper.lääkkeen vierestä tämän rinnakkaisvaihtoehdon.
        KELA-korvauksen saaminen suoraan apteekissa edellyttää sitten että muistaa ottaa KELA-kortin mukaan.
        Alkuper. ja gen.sub. saa erota 20%, niissä on eri apuaineet.

geneerisiä:
        ratiopharm ja alpharma valmistavat molemmat isotretinoiinia, ja niissä on eri apuaineet, mutta kuka nyt tietää kuinka suuri ero niissä on? Vaikuttava aine on kuitenkin se tärkein ja ihmiset ovat päässeet ihan yhtä hyvin eroon aknestaan geneerisilläkin lääkkeillä kuin juuri roaccutanilla.

• XXX

1,5kk:n kuurin hinnaksi jäi KELA korvausten jälkeen 41€ eli käytönnässä tuo 41€X4. Mielestäni pieni hinta siitä, että saa ihon kuntoon.

• moikka

mul oli suunnilleen saman hintainen. tais olla vähän kalliimpi (noin 200 koko homma). mut mulla kävi niin huonosti että eka roaccutanin jälkeen finnit tuli takas ja jouduin syömään toisen kuurin. ja taas finnit on tulos takasin..

• älä vaan clearasillia käytä se on iha karseeta kamaa:D voi 16veenä syödä jo roaa.puhut vaan vanhemmillesi että jos ne maksaisi.ei sun pakko ole syödä vahvaa kuuria.se vaan että menee parisen viikkoa ennen ku roa auttaa edes..että ei mitään 30 kappaleen kuuria kannata syödä.roaa saa 30kpl paketissa mut sitä määrätään vähintään 100kpl jos määrätään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      43
      7381
    2. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      136
      6719
    3. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      60
      4047
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3782
    5. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      136
      3716
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3065
    7. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      41
      3005
    8. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      36
      2816
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      41
      2509
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2344
    Aihe