Naisen tunteellisuus

Sarana

Tätä olen sitten mietiskellyt että kun kumminkin, toivottavasti, on joku syy siihen että sitä pitää asustaa nimenomaan vain yhden sukupuolen kropassa (eikä ole mikään interseksuaali), niin mikähän jippo siinä niinkuin olisi.

En yhtään ihmettele että monet ovat kuollaksensa kyllästyneitä kuulemaan siitä millainen heidän muka pitää olla sen mukaan mitä sortimenttia se kroppa on. Omastakaan mielestäni sen ei pitäisi olla mikään "itsestäänselvyys", miten se voisi olla? Aina tulee olemaan aggressiivisia naisia vaikka pääosin aggressio on miesten yllyke. Feminiisistä miehistä en nyt tässä ala jauhaa kun en ole mies.

Jos elämänsä alusta asti saa kuulla suoria ja epäsuoria ohjeita siitä mitä kuuluu olla, vähänkin tiedostavamman ihmisen koko elämä kuluu loputtomassa tappelussa sitä vastaan mitä joku muu on sanonut. Sanon "tiedostavamman", koska tarkoitan että ne ihmiset jotka eivät osaa ottaa sukupuolirooleja vastaan noin vaan auktoriteeteilta tai vanhemmilta ovat yleensä henkisessä kehityksessäkin keskimääräistä pidemmällä. Heillä on fiiliksiä vastakkaisen sukupuolen kropassa eletyistä elämistä, ja heistä ei saa enää kukkoja ja kanoja tekemälläkään. Rajoittaminen on väkivaltaa, ihmisen sieluun kohdistuvaa silpomista.

Elämän ei pitäisi olla jatkuvaa tappelua. Pitäisi oppia nousemaan sen yläpuolelle mitä muut keksivät suustaan möläytellä.

Omalla kohdallani olen pohdiskellut että korostamalla järkeä ja älyä ylenmäärin olen kuolettanut osan tunnepuoltani. Ei ihme että se voi huonosti ja sieltä taholta kuuluu vain ärräpäitä. On ollut vähän liiankin helppo suojella ja puolustaa itseään älyllä. Olen ollut kuin miekka kädessä hosuva nainen, sellainen joka ei enää koskaan halua tulla satutetuksi, ei oikeastaan edes kosketuksi.

Olen ollut kävelevä haava.

Pirun vaikea on lähteä suojavarustustaan eli sotisopaansa purkamaan, kun suurin ja ensimmäinen pelko on että sitten tulevat ihmiset hirnumaan että "löysitpäs viimein PAIKKASI". En halua olla kuin koira jota komennetaan. Mutta aina joku komentaa kuitenkin. Jos ei joku muu komenna minua, komentaa osa minussa toista osaa minussa.

Eläinrääkkäys on loputonta.

Mutta älynkään kanssa ei pitkälle pötkitä. Se menee vain loputtomaksi, hillittömäksi kilpailuksi jossa oikeastaan kukaan ei voita. Kaikille tulee vaan paskanmaku suuhun. Ehkäpä voisin nähdä asian niin että minun "osani" naisena ei ole erityisemmin yhtään mikään, mutta ihmisenä JA naisena olen antanut tunnepuoleni riutua lähes olemattomiin. Jäljellä ovat vain kielteiset tunteet, ne jotka jotenkin pitävät taloa pystyssä.

Tämä sen vuoksi että tunteilla ei kukaan pysty itseään puolustamaan. Joka tunteeseen tarttuu, se tunteeseen hukkuu. Muuta en pysty uskomaan. Esim. kaikissa maissa joissa kehutaan naisten olevan jotenkin erityisen feminiisiä naiset myös kärsivät. Heitä myydään, poltetaan elävältä, silvotaan, raiskataan, kivitetään...

Mikä tätä maailmaa vaivaa? Vihataanko täällä erityisesti naista, tunnetta, vaiko mitä? Minulle ei oikein selviä tämä. Miten täällä voi oppia elämään pelkäämättä? Miten täällä voi avautua ja elää ja hengittää pelkäämättä että heti kun uskaltaa olla iloa ja onnea, joku tulee ja tallaa päälle? Niin on ennenkin käynyt.

7

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ez-al

      Jokin viestissäsi satutti liekö jotain tuttua.

      "On helppoa olla valaistunut,
      on helppoa olla kova,
      on helppoa olla anarkisti,
      on helppoa olla tunteeton,
      todellista rohkeutta kysyy uskallus olla ihminen"

      ... varsinkin silloin kun on kohdannut jotain vääryttä.

    • Georg_Mossed

      "One does not become enlightened by imagining figures of light, but by making the darkness conscious." - Jung

    • emma

      tänään olen huomannut jälleen kuinka kesken tiemme mieheksi ja naiseksi on. nainen joka tuntee saa kokea usein kylmän vihan joskus jopa jäätävän eli välinpitämättömyyden johon ei edes vastata vaan ollaan kuin ei olisikaan. kolahtaakohan vähän syvälle vai mikä kun helpompi on olla ilmaa kun toinen tunteella koskettaa. herkkys joka on tosi meissä kaikissa on tässä ajassa suureksi kadotettua ja sairautta kaiketi. kylmyys ja kovuus totta jonka mukaan tulisi elää. yksinkertaisia asioita mutta kuitenkin niitä joita ei myönnetä ei sitte millään vaikka veri vähän tirskuisikin.

      • Sarana

        Se on tosiaan se että kova voi suojella itseään, pehmeä ei. Pehmeys on tuomittu aina epäonnistumaan ja tuhoutumaan. Ellei sitten kova pehmene, kokemuksen ja kasvun myötä...


    • Gigul216

      Kaikki aikanaan ja omassa tahdissaan, näin voisi sanoa, "Ei hättäillä" on se ohje ja tapa millä balanssi säilyy kaiken kanssa.

      Miesten korostunut eläimellinen kiivailu pariutumisoikeudesta tai naisien eläimellinen "pakko olla houkutteleva",, jotta ei jää ulkopuoliseksi vietillisistä leikeistä ja tähän melkein saumattomasti liityvästä ihmisten yhteyden syvemmästäkin aspektista ajaa ihmiset umpikujiin,,edellytyksellä että syvällisempikin ajatus joskus hieman nousee pintaan arki-elämän rinnalle ja nouseehan se.

      Naisen "tunteellisuus" liittyy ja saa helposti vaikutteita itsekeskeisyydestä ja tästä syystä miehet sitä karsastavat,,eivätkä pidä sitä aitona kiinnostuksena muista,,eli rakastetaan toisia vain siksi että se on m-i-n-u-s-t-a[naisesta] nyt mukavaa ja sopii minulle tähän elämäntilanteeseen,ei siksi että toinen sitä kaipaisi tai olisi sen arvoinen, kaikki siis lähtee omista tarpeista ja tämä on jokseenkin ristiriidassa ja vierasta kaikkeudellisen rakkauden eli henkisen rakkauden ajatuksen kanssa,, jossa lähinnä muut kuin itse ja "oma mukavuus" ovat tärkeämpiä ja muiden hyvinvointi tuo myös itselle tyydytyksen,,mutta pääosin siksi että muilla on hyvin,,ei siksi että minua lellitään tai että olen keskipisteessä ja huomion kohteena ja tästä ristiriidasta johtuen,,,pyyteettömän rakkauden ja pyyteellisen rakkauden olemuksen ristiriidasta on kysymys,kun nämä sekoitetaan on tunteiden sekasotku valmis.

      Naisten tunteellisuus ei siis miesten mielestä välttämättä ole herkkyyttä tai lainkaan jäljittelemisen arvoista,,miehet pitävät omaa neutraalimpaa ja enemmän "tosiasioihin" ja ajatukselliseen pohjaavaa tapaa toimia vähemmän vaarallisena virhearviointien suhteen kuin tunnetilasta toiseen poukkoilevaa tapaa,,varsinkin kun tunteiden esille tuloon ja niihin vaikuttamiseen on olemassa hyvinkin halpamaisia ja pinnallisia keinoja[puhumattakaan "syvääluotaavista" keinoista] jotka toimivat kuin "häkä",, vieden ihmistä haluttuun suntaan tai suunnattomasti haluun.

      • Sarana

        Tuo tunteen itsekeskeisyys on ihan totta. Kun naisten lehdissäkin on välillä ollut sellaista yllykettä että "haluatko elämänmuutosta - vaihda miestä!" niin... No ei nyt sentään ihan tuollatavalla ole sanottu, mutta on annettu ymmärtää. Ja se kun joku muistelee että "se oli sitä vaihetta elämässäni kun minulla oli elämäni 2. pidempi parisuhde"...

        En minä yhtään ihmettele jos miehet kokevat että he ovat naisille vain hyödykkeitä. Ehkä siinä tulee vähän sellaisen kostamisen mieliala ja he sitäkin enemmän haluavat itsekin tuijottaa naisiin tavaroina joita liittää siihen repertuaariin mitä "omistavat". Kuinkahan moni mies tai nainenkaan ajattelee lapsensa syntyessä että hiphei, saan tutustua uuteen sieluun? Taitaa se pääasia aina olla että MINULLE syntyi tämä tyttö/poika. Kas kun ei että "minä sain uuden raajan". Sitten tongitaan se sukupuoli selville, että millainen uusi raaja tuli... Ääh.. masentavia mielikuvia...

        Mutta jos hyvin käy, vanhemmuus laajentaa ihmisen säteilemään kuin aurinko. Huono vanhempi on kuin musta aukko, joka imee lapsensa itseensä ja tukahduttaa heistäkin kaiken sisäisen valon.


      • Gigul216
        Sarana kirjoitti:

        Tuo tunteen itsekeskeisyys on ihan totta. Kun naisten lehdissäkin on välillä ollut sellaista yllykettä että "haluatko elämänmuutosta - vaihda miestä!" niin... No ei nyt sentään ihan tuollatavalla ole sanottu, mutta on annettu ymmärtää. Ja se kun joku muistelee että "se oli sitä vaihetta elämässäni kun minulla oli elämäni 2. pidempi parisuhde"...

        En minä yhtään ihmettele jos miehet kokevat että he ovat naisille vain hyödykkeitä. Ehkä siinä tulee vähän sellaisen kostamisen mieliala ja he sitäkin enemmän haluavat itsekin tuijottaa naisiin tavaroina joita liittää siihen repertuaariin mitä "omistavat". Kuinkahan moni mies tai nainenkaan ajattelee lapsensa syntyessä että hiphei, saan tutustua uuteen sieluun? Taitaa se pääasia aina olla että MINULLE syntyi tämä tyttö/poika. Kas kun ei että "minä sain uuden raajan". Sitten tongitaan se sukupuoli selville, että millainen uusi raaja tuli... Ääh.. masentavia mielikuvia...

        Mutta jos hyvin käy, vanhemmuus laajentaa ihmisen säteilemään kuin aurinko. Huono vanhempi on kuin musta aukko, joka imee lapsensa itseensä ja tukahduttaa heistäkin kaiken sisäisen valon.

        >>Kuinkahan moni mies tai nainenkaan ajattelee lapsensa syntyessä että hiphei, saan tutustua uuteen sieluun? Taitaa se pääasia aina olla että MINULLE syntyi tämä tyttö/poika. Kas kun ei että "minä sain uuden raajan". Sitten tongitaan se sukupuoli selville, että millainen uusi raaja tuli... Ääh.. masentavia mielikuvia...>Mutta jos hyvin käy, vanhemmuus laajentaa ihmisen säteilemään kuin aurinko. Huono vanhempi on kuin musta aukko, joka imee lapsensa itseensä ja tukahduttaa heistäkin kaiken sisäisen valon. jolloin kaikki se oleellinen mitä varten ihmiset vakavan parisuhteen yrittävät rakentaa ja josta kaikki haaveilevat ei ehdi toteutumaan,kypsymään siihen vaiheeseen jolloin suhteen "hedelmät" korjattaisiin pidemmän ajan kuluessa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe