opiskeluvinkkejä

unohtelija

Mulla on iso ongelma. Oon kasilla ja numerot on alkanu laskeen ku en saa niin paljoo asioita päähän ku tarttis. Luultavasti mulla on huono lukutekniikka tjn. Oon kokeillu kaikenlaista, tiivistäny omin sanoin kirjan tekstiä ja tehnyt ajatuskarttaa, lukenut nauhalle ja kuunnellut sitten ym. ja kielten opiskelussa olen kirjoittanut sanoja paperille ja kehittänyt muistisääntöjä ja tehnyt sanoista jopa lauluja, koska harrastan paljon musiikkia, muttei oikeen toimi. Tunnilla yritän kuunnella ja opetella asiat niin hyvin kuin pystyn, mutta sitten unohdan suurimman osan ja läksyt teen yleensä todella huolellisesti ja joskus harvoin hiukan huonommin.
Oisko mitään hyvii lukuvinkkei?

5

576

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fat-Boy-Slim

Siinähän ne parhaat lukutavat tulikin jo.
      Ainakin minun mielestäni. Ehkä et keskisty tarpeeksi hyvin, vaan luulet että kuuntelet, muttet oikeasti kuuntelekkaan ja asiat menee sinulta ohi. Mutta
      se on vain arvaus...

• ...

voisiko mahdollisuutena olla että luet jopa aivan liikaa..kunnon taukoja ja rentoutumista opiskelun väliin

• ,,,

Kuinka alas ne on sitten laskenut? Älä vaadi itseltäs liikoja. Lukioon riittää kasin keskiarvo tai kai alempikin, ja muuta väliä niillä arvosanoilla ei ole.

Kuulostaa siltä, että teet hommia opiskelun eteen säännöllisesti, joten turha rääkätä enempää. Muista myös selvittää mikä kokeissa on mennyt pieleen vaikka opettajalta kysymällä, ja jos tulevaisuus kovasti huolestuttaa niin juttele opettajalle, joka tuntuu susta mukavimmalta. Olen nyt yliopistossa, mutta muistan, että itse rupesin ysillä hermoilemaan matikasta, kun jostain kokeesta tuli seiska tai kasi. Opettaja sitten välkällä pyys mut sivummalle ja sano sitten suoraan, että stressaan ihan turhaan ja oon "suvereeni" laskija. Se palautti itsetunnon. :)

Asiat tais vähän vaikeutuakin kasilla-ysillä, joten arvosanojen laskeminen voi olla ihan normaalia. Ja muista tosissaan myös rentoutua, pyri siihen että teet koulussa ja esimerkiksi välitunneilla rutiininomaisia läksyjä, niin ei illalla tarvitse. Oikeesti säästää aikaa.

• unohtelija

Sain viime hissan kokeesta 5½ ja kaikki muutki kokeet on menny samaa rataa kun viime vuonna sain aina yli 7½ joka kokeesta.

• ,,,
        unohtelija kirjoitti:

Sain viime hissan kokeesta 5½ ja kaikki muutki kokeet on menny samaa rataa kun viime vuonna sain aina yli 7½ joka kokeesta.

No, olishan siinä jo parantamisen varaa. Olisko sulla joku jonka kanssa voisit lukea? Kyllä mä uskon, että saat tulokset paranee, kun jaksat sinnikkäästi yrittää. Jos kaipailet apuja mene tosiaan juttelemaan jonkun mukavalta tuntuvan aikuisen kanssa, kysy vaikka mahdollisuudesta tehdä joku huonosti mennyt koe uudelleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      151
      11359
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5413
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      42
      4296
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3622
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      37
      2701
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1916
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      104
      1623
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      360
      1586
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      90
      1473
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1406
    Aihe