Intikka 784

Lapinmies1

Mitkä International-traktoreiden numerot vastaa suunnilleen toisiansa tärkeimpien asioiden osalta JOKO moottorin JOKO voimansiirron JOKO hydrauliikan suhteen. Mieluiten lähes näiden kaikkien.
On onglemana löytää käyttöohjekirja 784 malliin, jos sitten jonkun muun mallin nelivedon käyttöohjekirja antaisi vastauksia.
VIAT KONEESSANI: polttoainetta ei saa riittävästi esim. isoilla kierroksilla ajettaessa. Onko pumppuvika vai siirtopumppuvika (ei suodattimissa)
Toinen vika: nostolaitteen vetovarret jää yläasentoon, eivät laskeudu alas käyttövivusta.
Kolmas vika: ratin juuressa oleva nopea-hida hydraulisesti toimiva vaihdevipu ei vastaa kuin suurilla maantiekierroksilla.
muutoin vielä pärjätään.
Jättäkää hölmöt esitykset sikseen kuten merkkiä vaihtamalla tms.

26

15283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mbe
    • Intikka 684:n omistaja

      1.Onkohan rakenne samanlainen kuin 684:ssä?
      Siinä on sähköinen polttoaineen siirtopumppu oikeanpuolimmaisen polttoainetankin takapuolella. Virta päälle kytkettäessä pumpun naksutus pitäisi alkaa kuulumaan, pumpun johdot ovat hieman arat risuille, joten johtojen rikkoutuminen on yleinen vikakohde ja helppo korjata. Traktori käy kyllä siitä huolimatta, niin kauan kunnes järjestelmä saa ilmaa. Tarkista myös ettei pa-säiliön ilmareiät ole tukossa, jottei alipainetta muodostu tankkiin.
      2.Hydrauliikkajärjestelmässä on paluuöljysuodatin vasemmallapuolella vaihdelaatikon kupeessa. Suodatin tukkeutuu varsin helposti. Uuden paperisuodattimen voi vaihtaa öljyjä poistamatta(pari desiä tulee kopasta). Myös kippikärryt jää helposti yläasentoon kyseisen "vian" ilmetessä. Suodatin vaihdettava vuosittain aktiivikäytössä. Käytäthän hydrauliikassa ainoastaan HY-Tran öljyjä(tämä ei ole mainos,vaan kantapään kautta opittua).
      3. Omassa natikassani ei ole pikavaihdetta, joten ei kokemusta, mutta vaihda ensin se kohdassa 1. mainittu suodatin. Hydraulisten pikavaihteiden ongelmat ovat yleisiä(etenkin MF:n Multi-Power, Rakenteen kuluessa hydraulipakka alkaa vuotaa ja vaihde ei toimi, paitsi kylmänä jolloin öljyt ovat jäykempiä.

      • Lapinmies111

        Nyt oli varsin asiallinen vastaus. Kiitos


      • yhteysvaikeuksia

        Olette todellakin tehneet parhaanne auttaakseni minua. Nyt on ollut VIKAA TÄÄLLÄ PÄÄSSÄ, jonka vuoksi netti heitti minulle "epäilyttävää tekstiä" osoitteen haltijasta. Myös oikea yhteys syntyi eilen, kun klikkasin antamaanne Intikan osoitteeseen. Siellä oli 784 nelivedosta kuva. Kun vielä saisi kopioina käyttöohjeet ja varaosakuvaston. Mielelläni ottaisin keneltä tahasa. Itselläni on käytettävissä hyvin laadukas kopiokone, jos joku vaivautuu lähettämään oman alkupeärisen kirjansa tänne otan kopion. Tästä lähetyksestä on tietenkin ensin esim. puhelimitse varmistuttava lähettäjän kanssa määräajoista palautuksen suhteen sekä siitä, että lähettäjä luottaa palautukseen. Varmaan moni saattaisi jättää palauttamattakin, minulla ei ole sellaisia tarpeita.


    • kormikki

      Miten niin vaikea löytää ohjekirjaa. Minullakin on alkuperäinen ja myytävänä. Tietysti jos hakee ilmaista niin sitte on vaikea.

      • oistaja

        En todellakaan hae ilmaista vaan kirjaa, jolla on omat hintansa. Tuolla Keltaisen pörssin puolella yleensä ne ovat 20 kahden puolen. Tästä lähdetään.
        Jos kirjasi on myynnissä. Lähetä tänne,kun asia ensin on sovittu. [email protected]


    • Risto574

      Tarkista, että vetovastuksen säätövipu (en ole varma oikeasta nimestä) siinä asennon säätövivun vieressä ei ole ihan ylhäällä vaan jossakin keskivälillä.

      Sitten pikavaiheesta. Yleisin vika niissä on kytkinpakan lamellit paskana. Iso työ vaihtaa, pitää katkaista kytkimen kohdalta. Ennen sitä kannattaa tarkistaa pikavaihteen hydraulipaineet pumpulta. Pumppu on vaihdelaatikon pohjalla, heti kytkimen takana ja paineet saa mitattua avamaalla plugin pohjassa. Yritän kaivaa tarkemmat ohjeet ja laittaa sähköpostissa.

      • tänne vaan

        laita vaan tietoa. olen hyvin kiinnostunut, luulet että tuo traktori on hyvinkin laadukas kunhan huollot hoitaa ja pitää oikeat öljyt vaihteistossa. Kerro vielä mikä on se oikea öljy. Mm. paikallien Esson paari tarjoaa 80W öljyä. En usko että se lainkaan kävisi.


      • Risto574
        tänne vaan kirjoitti:

        laita vaan tietoa. olen hyvin kiinnostunut, luulet että tuo traktori on hyvinkin laadukas kunhan huollot hoitaa ja pitää oikeat öljyt vaihteistossa. Kerro vielä mikä on se oikea öljy. Mm. paikallien Esson paari tarjoaa 80W öljyä. En usko että se lainkaan kävisi.

        OK, laitan tulee muutamia kuvia pikavaihteesta. En tiedä kuinka hyviä niistä tulee skannerilla, sillä huoltokirja on mustavalkokopio.

        Natikan hydrauliöljystä on käyty Masinistien palstalla kovaa keskustelua. Itse käytän IH Hy-Tran Ultraa. Onhan se aika kallísta, mutta niin on remonttikin. Muistaakseni juuri Essolla on joku IH:n vaatimukset täyttävä öljy.


      • Lapinmies1
        Risto574 kirjoitti:

        OK, laitan tulee muutamia kuvia pikavaihteesta. En tiedä kuinka hyviä niistä tulee skannerilla, sillä huoltokirja on mustavalkokopio.

        Natikan hydrauliöljystä on käyty Masinistien palstalla kovaa keskustelua. Itse käytän IH Hy-Tran Ultraa. Onhan se aika kallísta, mutta niin on remonttikin. Muistaakseni juuri Essolla on joku IH:n vaatimukset täyttävä öljy.

        Kiitos, nyt alkaa tämäkin ongelma purkautua.
        ajoin 1990-luvulla Intikka 584 traktorilla, jossa vaihteisto öljyn kanssa taisteltiin aamusta iltaan. Suodattimet aina tukossa, jarrut ei pelanneet, hydrauliikka lopetti toimintansa. JA MITÄ?? Olin käyttänyt shell- öljyä sen ohjekirjan mukaisesti Intikkaan tarkoitettu sellaista. Koko traktori oli sekaisin, ohjauskin lopetti toimintansa.
        Kun sitten vaihdettiin kaikki suodattimet ja öljyt vietiin kaatopaikalle sekä laitettiin kallista Intikan omaa öljyä, kone oli kuin eri pakasta vedetty. VÄÄRÄ ÖLJY OLI KAIKEN ONGELMAN SYY.
        Lapin mies


      • konemestari
        Lapinmies1 kirjoitti:

        Kiitos, nyt alkaa tämäkin ongelma purkautua.
        ajoin 1990-luvulla Intikka 584 traktorilla, jossa vaihteisto öljyn kanssa taisteltiin aamusta iltaan. Suodattimet aina tukossa, jarrut ei pelanneet, hydrauliikka lopetti toimintansa. JA MITÄ?? Olin käyttänyt shell- öljyä sen ohjekirjan mukaisesti Intikkaan tarkoitettu sellaista. Koko traktori oli sekaisin, ohjauskin lopetti toimintansa.
        Kun sitten vaihdettiin kaikki suodattimet ja öljyt vietiin kaatopaikalle sekä laitettiin kallista Intikan omaa öljyä, kone oli kuin eri pakasta vedetty. VÄÄRÄ ÖLJY OLI KAIKEN ONGELMAN SYY.
        Lapin mies

        Nyt lapinmies huitoo ylikierroksilla oot vissiin laittanu offia liikaa.Käytä natikassa yleisöljyä sitä löytyy kaikilta ölynvalmistajilta,nuin vanha tekniikka ei tartte mitään erikoista mitä eiole moniasteisessa yleisölyssä.Jarrulisäaine ja 10/30 öljyn notkeus riitää Sallassa pyörivälle natikalle.


      • Jesse James
        konemestari kirjoitti:

        Nyt lapinmies huitoo ylikierroksilla oot vissiin laittanu offia liikaa.Käytä natikassa yleisöljyä sitä löytyy kaikilta ölynvalmistajilta,nuin vanha tekniikka ei tartte mitään erikoista mitä eiole moniasteisessa yleisölyssä.Jarrulisäaine ja 10/30 öljyn notkeus riitää Sallassa pyörivälle natikalle.

        IH HyTran! Vain sitä pitää käyttää!
        Mikään muu ei toimi!


      • Risto574
        tänne vaan kirjoitti:

        laita vaan tietoa. olen hyvin kiinnostunut, luulet että tuo traktori on hyvinkin laadukas kunhan huollot hoitaa ja pitää oikeat öljyt vaihteistossa. Kerro vielä mikä on se oikea öljy. Mm. paikallien Esson paari tarjoaa 80W öljyä. En usko että se lainkaan kävisi.

        Laitoin sähköpostissa tulemaan muutaman sivun huoltokirjasta. Siinä on pikavaihteen vianhakuohjeet ja kuva kuinka mitataan pikavaihteen hydraulipaineet.


      • konemestari
        Jesse James kirjoitti:

        IH HyTran! Vain sitä pitää käyttää!
        Mikään muu ei toimi!

        Jesse Sallan poikasella on natikka hydraulipuolelta rikki ja kehuu käyttävän tätä konjakin hintasta erikoisöljyä etkö ymmärrä luettua tekstiä tälläkin konjakki öljyllä hydrauliikka eiole pysyny kunossa.Minä kuule jesse olen tähän ikään ehtiny vaihtaa trakttoreihin niin paljon öljyjä että tiedän kuule mistä puhun,kyllä minäkin käytän Ambran kalliita öljyjä nyykkeihin jossa tekniikka sen vaatii.


      • Jesse James
        konemestari kirjoitti:

        Jesse Sallan poikasella on natikka hydraulipuolelta rikki ja kehuu käyttävän tätä konjakin hintasta erikoisöljyä etkö ymmärrä luettua tekstiä tälläkin konjakki öljyllä hydrauliikka eiole pysyny kunossa.Minä kuule jesse olen tähän ikään ehtiny vaihtaa trakttoreihin niin paljon öljyjä että tiedän kuule mistä puhun,kyllä minäkin käytän Ambran kalliita öljyjä nyykkeihin jossa tekniikka sen vaatii.

        Ihme logiikkaa? Vaihtanut Valmettiin? öljyjä, niin siinä kertyy tietoa muidenkin tr. merkkien öljyvaatimuksista. Ne vaatikukset löytyy ko. tr. käsikirjasta tms. Varmasti tietää valmistaja parhaiten mikä sopii. 574 Natikassa jo naapuri käytti IH HyTran-öljyä. Tuota valmistettiin 1970-77.

        Ei kannata koeilla muita "luokitukset täyttäviä". Voi tulla kalliiksi, kun joku esim. tiiviste tai jarrujen kitkapinta ei kestäkään.

        Otetaan esimerkki. Kun täyssynteettiset moottoriöljyt tulivat markkinoille, ne täyttivät kaikki luokitukset myös "vanhemmille moottoreille". Mutta käytännössä löytyi moottoreita joiden kampiakselin stefat eivät pitäneetkään täyssynteettistä sisäpuolelle vaan vuotivat sitä ulos.

        Samasta syytä ns. jokapaikan öljy ei voi olla kuin välttävä öljy sekä moottoreissa että vaihteistossa.

        Konemestari taitaa olla erään "Majurimiehen" kanssa saama mieltä.
        Tuo mies oli ostamassa 20l kannua mottoriöljyä Majoriinsa. Osuuskaupassa ei sattunut olemaan kuin EP 80W/90 öljyä. Myyjä sanoi, ei nyt ole moottoriöljyä. Majurimies näki vaihteistoöljykannun ja halusi ostaa sen. Myyjä yritti selittää, ettei se sovi moottoriin. Majurimies vaan osti se vaihteistoöljy ja tuumasi: "Hyvää merkkiä tuo Shell, ei niissä voi niin isoa eroa olla. Mä ostan sen."


      • Lapinmies1
        Risto574 kirjoitti:

        Laitoin sähköpostissa tulemaan muutaman sivun huoltokirjasta. Siinä on pikavaihteen vianhakuohjeet ja kuva kuinka mitataan pikavaihteen hydraulipaineet.

        Kiitos ystävällisyydestäsi. Kun avaan sähköpostini, onhan siellä myöskin hintatietoa vaivan näöstäsi tämän asian hyväksi. Mielelläni maksan kun apua saan.
        International 784


      • Risto574
        Lapinmies1 kirjoitti:

        Kiitos ystävällisyydestäsi. Kun avaan sähköpostini, onhan siellä myöskin hintatietoa vaivan näöstäsi tämän asian hyväksi. Mielelläni maksan kun apua saan.
        International 784

        Ei neuvot, jos niistä nyt yleensäkään on mitään apua, maksa mitään.

        Aikanaan vanha ukko meni lääkäriin. Lääkäri katsoi hetken papereita ja kirjoitti lähetteen keskussairaalaan. Ukko nousi ja kiitti mutta lääkäri sanoi lähetteen maksavan 100mk. Ukko kirosi: "Perkele, olen se minäkin joskus tietä neuvonut, enkä ole koskaan kehdannut siitä maksua pyytää"


      • Olet
        konemestari kirjoitti:

        Jesse Sallan poikasella on natikka hydraulipuolelta rikki ja kehuu käyttävän tätä konjakin hintasta erikoisöljyä etkö ymmärrä luettua tekstiä tälläkin konjakki öljyllä hydrauliikka eiole pysyny kunossa.Minä kuule jesse olen tähän ikään ehtiny vaihtaa trakttoreihin niin paljon öljyjä että tiedän kuule mistä puhun,kyllä minäkin käytän Ambran kalliita öljyjä nyykkeihin jossa tekniikka sen vaatii.

        Kyllä se oli Natikka sen verran uutta tekniikkaa jo 70-luvun alusta, että on oltava tarkkana öljyjen kanssa. EI missään nimessä mitään yleisöljyjä. Voihan ne toimia Valmetissa, Foortissa ja muissa "yksinkertaisemmissa".


      • vuoto
        Risto574 kirjoitti:

        Ei neuvot, jos niistä nyt yleensäkään on mitään apua, maksa mitään.

        Aikanaan vanha ukko meni lääkäriin. Lääkäri katsoi hetken papereita ja kirjoitti lähetteen keskussairaalaan. Ukko nousi ja kiitti mutta lääkäri sanoi lähetteen maksavan 100mk. Ukko kirosi: "Perkele, olen se minäkin joskus tietä neuvonut, enkä ole koskaan kehdannut siitä maksua pyytää"

        Olen uusi ih 724 omistaja ja kyseisessä traktorissa on ymmärtääkseni kaksi vuotokohtaa hydraulisäätimissä. Ensinnäkin siinä on kuskinpenkin oikealla puolella kolmiasentoinen vipu eräänlaisessa laatikossa ja kun takanostimia käyttää, tuon laatikon pohjasta tippuu öljyä noin neljäsosa-puoli kahvikupillista. Tuo venttiili taitaa olla jollekin hydrauliselle lisälaitteelle tarkoitettu, kippi tms. Toinen vuotokohta on takanostimien vivun karasta. Onko näistä paikoista räjäytyskuvia kellään, ja saisiko niitä osoitteeseen [email protected]. Ja onko muita neuvoja niiden korjaamiseen.


      • Konjakkiöljyt
        konemestari kirjoitti:

        Jesse Sallan poikasella on natikka hydraulipuolelta rikki ja kehuu käyttävän tätä konjakin hintasta erikoisöljyä etkö ymmärrä luettua tekstiä tälläkin konjakki öljyllä hydrauliikka eiole pysyny kunossa.Minä kuule jesse olen tähän ikään ehtiny vaihtaa trakttoreihin niin paljon öljyjä että tiedän kuule mistä puhun,kyllä minäkin käytän Ambran kalliita öljyjä nyykkeihin jossa tekniikka sen vaatii.

        Voi pojat miten takakireitä olette. Mielestäni kohteliaisuus ja asiallinen keskustelu on parasta antia meidän miesten keskuudessa.
        Kaikenlainen tökkiminen vain nostattaa karvoja eikä itse asia etene. ASIALLISUUS, luonteen hillitseminen siinä eväät teille tökkijöille.


      • Pohjosen poika
        Jesse James kirjoitti:

        IH HyTran! Vain sitä pitää käyttää!
        Mikään muu ei toimi!

        Meillä ih:ssa on käytetty Teboilin 10w-30 öljyjä viimeiset 8 vuotta moottorissa sekä perässä ja hyvin on toiminut.


    • Natikaan

      Ih-475 vm77 ja 684vm 82 malleissa olen käyttänyt jarrulisä - aineistettua yleis 10w-30 öljyä. (kaiken merkisiä sitä paitsi) kymeniä vuosia ilman ogelmia.Natikat ovat edeleen käytössäni.Tosin nyt olen valtran hankinnan jälkeen käyttänyt niissä valtran HT60 öljyä. Tuo öljy homma tuntuu kuumentavan miehiä enemmän kuin itse konetta. Kunhan puhtaus ja sudatimen vaihdot tekee ajallaan niin kyllä ne toimii.

    • natikka harkinnassa

      ihan uteliaisuuttani kyselen että selviskö viat ja saitko korjattua?

    • KONEOSASTO

      kukahan neuvos miten korjataan 2 vaihteen yhtäaikainen päälle kytkeytyminen mikä on ih 784 perusvika jonka jokainen kyseisen traktorin omistaja on luultavasti kokenut

    • Anonyymi

      onko muilla ongemia 784 hydraali hias nosto ja lasku

    • Anonyymi

      mulla on 784 intikka tankista tulee mönjää suodatin aina tukossa 2 tankki kytkimen puolelta yhdysputkesta lähtee putki pumpulle kysymys saako astinlautaa irti vai pitääkö ottaa pohjapanssari pois teuvo lapista 28.3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe