Joulupöytään elävältä litistettyä kalkkunaa?
Lue lisää:
http://www.sey.fi/arkisto/kalkkunatiedote.html
Syötkö kalkkunaa
12
1863
Vastaukset
- Kyllä
Kalkkuna sopii mainiosti istumaan luonnollisessa asennossa 33 cm laatikossa. Ei niitä mitenkään tarvitse "litistää".
Se on totta että ne eivät mahdu seisomaan, mutta miksi pitäisikään? Jos kalkkuna seisoisi kuljetuksen aikana, se saattaisi loukata itseään auton heiluessa, kiihdyttäessä tai jarruttaessa.
Itse olin juuri 7 tunnin lentomatkalla, istuin lentokoneessa yhtäjaksoisesti koko matkan ajan eikä minuakaan ole kukaan väittänyt elävältä litistetyksi.- ne sitten
Kaipa ne tarkastuseläinlääkärit sitten näkevät toistamiseen harhoja...
- tonttu
ne sitten kirjoitti:
Kaipa ne tarkastuseläinlääkärit sitten näkevät toistamiseen harhoja...
Tarkastuseläinlääkärin tehtävä on valvoa lain kirjaimen toteutumista, ei niinkään terveen järjen toteutumista.
- minä
tonttu kirjoitti:
Tarkastuseläinlääkärin tehtävä on valvoa lain kirjaimen toteutumista, ei niinkään terveen järjen toteutumista.
Kyllä tällä kyseisellä Tarkastuseläinlääkärillä on oma lehmä ojassa.
- Lumituuli
En kalkkunaa en possua,vaan laatikoita.
- omiamme
Meilläpä syödään omia, kesän pihalla kuopsutelleita onnellisia kalkkunoita. Ei kuljetella eikä kiusata! Kaikki aina kauhistelevat, että miten saatatte omia syödä, mutta juuri tästä syystä: tehotuotantoeläimet hoidetaan ja kuljetetaan huonosti! Eläviä ne on marketin jauhelihatkin olleet joskus...
Muuten, jokainen voi lähistöltään käydä yksityiseltä maatilalta käydä ostamassa ja kysymässä niin kinkun, sianlihat, naudan- ja kalkkunankin, ei ole mikään pakko tukea tuollaista toimintaa kun mistä puheenvuoron aloittaja kertoi! Kasvattajien tietoja kalkkunoiden osalta saa varmaan siipikarjaliitolta ainakin. Taikka sitten vaan soittaa ja marssii kysymään (mutta kasvatustiloihin ei saa mennä sisälle ilman lupaa, hygieniasyistä).- Haave
Haaveena myös meillä olisi itse kasvattaa kalkkunoita omiin tarpeisiin. Kalkkuna on hyvää, mutta erinäisistä syistä en ole pariin vuoteen sitä ostanut kaupasta enkä myöskään suoraan tiloilta, sillä suurin osa ongelmistahan on siellä, ei kuljetuksessa.
Ostatteko keväisin kalkkunanpoikaset jostain, vai haudotteko niitä itse? Mitä olen kysellyt, niin poikaset ovat aika kalliita ostaa (siis jos ei halua niitä liharotuisia). Järkevämpää melkein olisi pitää muutamia kalkkunoita talven yli ja hautoa poikaset itse..? - -----------------
Haave kirjoitti:
Haaveena myös meillä olisi itse kasvattaa kalkkunoita omiin tarpeisiin. Kalkkuna on hyvää, mutta erinäisistä syistä en ole pariin vuoteen sitä ostanut kaupasta enkä myöskään suoraan tiloilta, sillä suurin osa ongelmistahan on siellä, ei kuljetuksessa.
Ostatteko keväisin kalkkunanpoikaset jostain, vai haudotteko niitä itse? Mitä olen kysellyt, niin poikaset ovat aika kalliita ostaa (siis jos ei halua niitä liharotuisia). Järkevämpää melkein olisi pitää muutamia kalkkunoita talven yli ja hautoa poikaset itse..?Kalliita? No ei nämä ainakaan olleet, maksoin neljä euroa kappale. Ovat kylläkin liharotuisia.
Kalkkuna hautoo kyllä ja hoitaakin poikaset itse, ei tarvitse kuin ruokkia... Mutta todella sotkuisia eläimiä ovat.
Miksi ei saa olla liharotuinen? Jos ei tuputa täyteen tehorehuja, vaan antaa kesällä heinää, ruohoa, kauraa ym. ym., voivat vallan hyvin, ja mukavia ovat. Tai jos sinulla on kanoja, tai hautomakone, osta tilalta pelkkiä munia ja haudo poikaset itse. Munat eivät ainakaan ole kalliita. Ja hautomakoneenkin voi tehdä itse!
- syödyksi
kaksi jalkasten lihoja.
- tietysti
omalla tilalla kasvatettua ja hyvin hoidettujen
kalkkunoiden lihaa, eilen oli aterialla kalkkunarouvan koipireittä, hieman itämaisesti maustettuna niin eipä juuri ole parempaa.
Voikohan ensi kesänä ottaa kalkkunoita kasvatettavaksi kun on tämä lintuinfluenssa, aika näyttää. - talonpoika minäkin
...kun en tykkää. Nauda lihaa tai sikaa syön.
- Anonyymi
Konstantinoopelin portin pääl’ oli Kalkkunsn keisari kuva ja kuva::
Suomen poijjat ne huusivat, hyi hi**o kun se on ruma!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244122Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122931Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111213Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22900Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.39876PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht115743- 36717
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport37715- 104657
- 134645