Syötkö kalkkunaa

HK boikottiin!!!

12

1854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä

      Kalkkuna sopii mainiosti istumaan luonnollisessa asennossa 33 cm laatikossa. Ei niitä mitenkään tarvitse "litistää".

      Se on totta että ne eivät mahdu seisomaan, mutta miksi pitäisikään? Jos kalkkuna seisoisi kuljetuksen aikana, se saattaisi loukata itseään auton heiluessa, kiihdyttäessä tai jarruttaessa.

      Itse olin juuri 7 tunnin lentomatkalla, istuin lentokoneessa yhtäjaksoisesti koko matkan ajan eikä minuakaan ole kukaan väittänyt elävältä litistetyksi.

      • ne sitten

        Kaipa ne tarkastuseläinlääkärit sitten näkevät toistamiseen harhoja...


      • tonttu
        ne sitten kirjoitti:

        Kaipa ne tarkastuseläinlääkärit sitten näkevät toistamiseen harhoja...

        Tarkastuseläinlääkärin tehtävä on valvoa lain kirjaimen toteutumista, ei niinkään terveen järjen toteutumista.


      • minä
        tonttu kirjoitti:

        Tarkastuseläinlääkärin tehtävä on valvoa lain kirjaimen toteutumista, ei niinkään terveen järjen toteutumista.

        Kyllä tällä kyseisellä Tarkastuseläinlääkärillä on oma lehmä ojassa.


    • Lumituuli

      En kalkkunaa en possua,vaan laatikoita.

    • omiamme

      Meilläpä syödään omia, kesän pihalla kuopsutelleita onnellisia kalkkunoita. Ei kuljetella eikä kiusata! Kaikki aina kauhistelevat, että miten saatatte omia syödä, mutta juuri tästä syystä: tehotuotantoeläimet hoidetaan ja kuljetetaan huonosti! Eläviä ne on marketin jauhelihatkin olleet joskus...
      Muuten, jokainen voi lähistöltään käydä yksityiseltä maatilalta käydä ostamassa ja kysymässä niin kinkun, sianlihat, naudan- ja kalkkunankin, ei ole mikään pakko tukea tuollaista toimintaa kun mistä puheenvuoron aloittaja kertoi! Kasvattajien tietoja kalkkunoiden osalta saa varmaan siipikarjaliitolta ainakin. Taikka sitten vaan soittaa ja marssii kysymään (mutta kasvatustiloihin ei saa mennä sisälle ilman lupaa, hygieniasyistä).

      • Haave

        Haaveena myös meillä olisi itse kasvattaa kalkkunoita omiin tarpeisiin. Kalkkuna on hyvää, mutta erinäisistä syistä en ole pariin vuoteen sitä ostanut kaupasta enkä myöskään suoraan tiloilta, sillä suurin osa ongelmistahan on siellä, ei kuljetuksessa.

        Ostatteko keväisin kalkkunanpoikaset jostain, vai haudotteko niitä itse? Mitä olen kysellyt, niin poikaset ovat aika kalliita ostaa (siis jos ei halua niitä liharotuisia). Järkevämpää melkein olisi pitää muutamia kalkkunoita talven yli ja hautoa poikaset itse..?


      • -----------------
        Haave kirjoitti:

        Haaveena myös meillä olisi itse kasvattaa kalkkunoita omiin tarpeisiin. Kalkkuna on hyvää, mutta erinäisistä syistä en ole pariin vuoteen sitä ostanut kaupasta enkä myöskään suoraan tiloilta, sillä suurin osa ongelmistahan on siellä, ei kuljetuksessa.

        Ostatteko keväisin kalkkunanpoikaset jostain, vai haudotteko niitä itse? Mitä olen kysellyt, niin poikaset ovat aika kalliita ostaa (siis jos ei halua niitä liharotuisia). Järkevämpää melkein olisi pitää muutamia kalkkunoita talven yli ja hautoa poikaset itse..?

        Kalliita? No ei nämä ainakaan olleet, maksoin neljä euroa kappale. Ovat kylläkin liharotuisia.
        Kalkkuna hautoo kyllä ja hoitaakin poikaset itse, ei tarvitse kuin ruokkia... Mutta todella sotkuisia eläimiä ovat.
        Miksi ei saa olla liharotuinen? Jos ei tuputa täyteen tehorehuja, vaan antaa kesällä heinää, ruohoa, kauraa ym. ym., voivat vallan hyvin, ja mukavia ovat. Tai jos sinulla on kanoja, tai hautomakone, osta tilalta pelkkiä munia ja haudo poikaset itse. Munat eivät ainakaan ole kalliita. Ja hautomakoneenkin voi tehdä itse!


    • syödyksi

      kaksi jalkasten lihoja.

    • tietysti

      omalla tilalla kasvatettua ja hyvin hoidettujen
      kalkkunoiden lihaa, eilen oli aterialla kalkkunarouvan koipireittä, hieman itämaisesti maustettuna niin eipä juuri ole parempaa.

      Voikohan ensi kesänä ottaa kalkkunoita kasvatettavaksi kun on tämä lintuinfluenssa, aika näyttää.

    • talonpoika minäkin

      ...kun en tykkää. Nauda lihaa tai sikaa syön.

    • Anonyymi

      Konstantinoopelin portin pääl’ oli Kalkkunsn keisari kuva ja kuva::
      Suomen poijjat ne huusivat, hyi hi**o kun se on ruma!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2860
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2135
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe