ymmärrän...

ei aina ilkeä ex....

Ymmärrän...

Ymmärrystä molemminpuolin...

Mutta kerron oma mielipiteen,kokemuksen pohjalta myös.Olen kahden lapsen yksinhuoltaja äiti,lapseni ovat 7 ja 10,olemme eronneet kolme vuotta sitten.

Minulla on kokemus siitä,kuinka lasteni isän uuden naisystävän käytös oli aivan järkyttävää.

Isä olis vastuullisena ja lapsia ajattelevana pitänyt aika pitkälle lapset erillään seurustelu suhteesta,mutta nainenmpa painostamalla painosti lapset kuvioon mukaan.

Isä yhtenä viikonloppuna esitteli naisen lapsille heitä varoittamatta etukäteen.

Mutta se ei sitten riittänytkään naiselle,isä oli aika vähä sanaisesti kertonut hänelle eromme syistä ja lapsin liittyvistä asioista,koska hän oli sitä mieltä,että suhteen alku vaiheessa ne ei kuulu sille.(suhde kestänyt
joitain viikkoja)

Niin tosiaan naiselle se ei riittänyt vaan hän tuli minun luokse todella röyhkeällä tavalla,utelemaan meidän menneestä ja nykyisitä väleistä ja siitä miksi häntä ei oteta perheeseen sisään??MINULTA!!! minä en edes ollu ikinä nähny koko naista!!

Niin haluan vaan tässä todeta,että kyllä meissä naisissa on myös vikaa,me monesti todella haluamme olla niitä äiti hahmoja mitä me emme toisen perheen lapsille voi olla.Lapsilla sikiää aina toive oman äidin ja isän paluusta yhteen.Lapset,kun kumminki ovat koko elämän lojaaleja biologisille vanhemmilleen.

minun näkemys

4

705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voila

puolin ja toisin sekä myös lapsia kohtaan, näinhän se on.

Itse tapailimme mieheni kanssa yli puoli vuotta ennen kuin esittelimme lapset puolin ja toisin. Halusimme varmistua suhteen pysyvyydestä ennen kuin lapset otettiin mukaan. Senkin jälkeen etenimme hyvin hitaasti, sillä kummallakin oli realistinen käsitys siitä, millaisen tunnekuohun ja totuttelun tarpeen uuden kumppanin tuominen elämään lapsessa aiheuttaa. Olin kai itse turhankin arka ja pelokas, sillä hyvin kaikki on kuitenkin loppuen lopuksi mennyt.

Ex-mieheni sen sijaan esitteli lapselle vaihtuvat kumppaninsa jo parin viikon tapailun jälkeen. Tätä en todellakaan voinut käsittää, mutta eipä siihen paljoa ollut sananvaltaa. Osa näistä naisista toimi kuten sinunkin ex-miehesi kumppani: soittelivat minulle tai tekivät liian aggressiivisesti tuttavuutta pojan kanssa, jota tilanne hämmensi. Onneksi tilanne on sittemmin tasoittunut ja isä on löytänyt fiksun kumppanin vierelleen -ja toivottavasti pysyvästi.

Olen itse pyrkinyt kohtelemaan oman lapseni äitipuolta asiallisesti ja kunnioittavasti, samoin mieheni ex-vaimoa, vaikka samaa en ole saanut aina takaisin. Tosin suorapuheinen olen aina ollut sekä mieheni exälle että oman ex-mieheni uusille naisille, jos olen katsonut että keskustelussa on ylitetty joku sopivuuden raja.

Keskustele ex-miehesi kanssa tilanteesta ja omista toiveistasi. Jos mahdollista, kannattaa sopia selkeät pelisäännöt, joiden mukaan toimitaan. Mies elää tietysti omaa elämäänsä uuden kumppaninsa kanssa, miten haluaa, mutta jos on fiksu ihminen, ottaa varmasti sinunkin mielipiteesi huomioon.

• Ei aina ilkeä ex...

Kiitos kannanotosta.Oli kiva kuulla,että on noin järkeväti ajattelevia ihmisiä.
        Ja nyt sain myös tukea mun omalle mielipiteelle,kun olen jo jopa joskus ajatellut olenko ns pikkusielu.
        Me olemme sopineet monesti,että lapset vasta myöhemmin mukaan ja se on sillä sopimus hetkellä myös isän mielestä ok asia.Koska en omasta mielestä vaadi liikoja vaan juuri tuollaista teidän käyttämää "hitautta" ja varmuutta asiaan.Koska itse toimin niin.
        Mutta meillä on tuonut juuri se ongelmia,että nämä naiset haluaa ne lapset hyvin nopeasti mukaan.Koska suhde tuntuu heidän mukaan sillon vasta oikealta.
        Minusta outoa....
        Ihmettelen vaan mihin häviää isän järki,konservatiivisuus sillä hetkellä, mikä sillä muuten on.

• Viola
        Ei aina ilkeä ex... kirjoitti:

Kiitos kannanotosta.Oli kiva kuulla,että on noin järkeväti ajattelevia ihmisiä.
        Ja nyt sain myös tukea mun omalle mielipiteelle,kun olen jo jopa joskus ajatellut olenko ns pikkusielu.
        Me olemme sopineet monesti,että lapset vasta myöhemmin mukaan ja se on sillä sopimus hetkellä myös isän mielestä ok asia.Koska en omasta mielestä vaadi liikoja vaan juuri tuollaista teidän käyttämää "hitautta" ja varmuutta asiaan.Koska itse toimin niin.
        Mutta meillä on tuonut juuri se ongelmia,että nämä naiset haluaa ne lapset hyvin nopeasti mukaan.Koska suhde tuntuu heidän mukaan sillon vasta oikealta.
        Minusta outoa....
        Ihmettelen vaan mihin häviää isän järki,konservatiivisuus sillä hetkellä, mikä sillä muuten on.

juuri mitään voi. Omalle ex-miehelleni "järki" tuli vasta siinä vaiheessa, kun oli riittävän monta kertaa lyönyt päätään seinään ja huomannut, että lapsi oireili hänen luonaan aina, kun elämä laitettiin uusiksi. Ehkä siinä rakastumisen huumassa ei osaa aina ajatella asioita ihan loppuun asti järjen kanssa.

Ex-miehesi uusi kumppani/kumppanit ovat ilmeisesti myös jonkin verran kypsymättömiä, koska eivät osaa asettua lapsen asemaan. Ymmärrän toki, että lapset halutaan jossain vaiheessa tavata, mutta miksi ihmeessä niin kovalla kiireellä? Ehkä minun ja oman mieheni tilanne oli sikäli helpompi, että meillä molemmilla oli jo lapsia ja näin ollen helpompi ymmärtää asiaa heidän kannaltaan. Itsestä tuntui hidas eteneminen myös paremmalta senkin takia, että oli ihanaa viettää ihan kahdenkeskistä aikaa ja tutustua toiseen rauhassa.

Et voi muuta kuin omalta osaltasi vaikuttaa siihen, että lapsiesi elämässä on tasapainoa ja turvallisuutta. Ex-miehesi elää elämäänsä kuten haluaa ja voit vain toivoa, että ajan kanssa tilanne tasoittuu.

Hyvää joulun odotusta sinulle!

P.S Edellisessä viestissä nimeni kaksi kirjainta olivat näköjään vaihtaneet paikkaa :)

• näitäkin löytyy

Aikuisen ihmisen tasapaino on kaukana tältä uudelta ihmiseltä. Luultavasti hirvittävän epävarma suhteesta ja jotenkin haluaisi sitoa miestä, väärä osoite vain, tuntuu epätoivoiselta.
      Älä vain mene tuohon leikkiin mukaan, älä hermostu, kieltäydy ylväästi kertomasta entisistä, älä hauku lapsille, ole vain lapsille se tukipilari.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3679
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      47
      3679
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2841
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      51
      2569
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1639
    7. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1609
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe