Corolla Verso M-MT kerro

kokemuksia

Auto sinänsä kiinnostava, mutta en ole päässyt kokeilemaa tuota ns.automaattiversiota.

17

9560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • versoilija

      Pienen totuttelen ja ajotapamuutoksen jälkeen vaihteisto on ihan käyttökelpoinen ja leppoinen käyttää.

    • Makke

      Todellakin, kun tilasin itselleni D-Cat Tehodieselin jouduin odottamaan muutaman päivän kun laittoivat auton iskuun, ajelin 1,6 Versolla jossa oli tuo M-MT vaihteisto, olin ajanut 6 vuotta Mersun automaatilla ja ajattelin että on se kammotus tuo Toyotan automaatti.

      Mutta sitten kun sitä morkkasin kaverilleni joka ajaa Mersun 16 hengen bussia, hän sanoi että Mersussa on samanlainen, ja kun ajat oikein niin parempaa laatikkoa ei olekaan. Kun harjoittelin ohjeiden mukaan niin sehän toimi upeasti, löysäsin kiihdytyksessä hieman kaasua aivan kuin olisin vaihtanut manuaalilla mutta ei ihan niin paljoa ja nykäisyt hävisivät.
      Aikaisemmin ennen nykäisyä tuo "robottilaatikko" itse ikäänkuin painoi kytkimen jolloin vauhti
      hidastui ja päästi sen nykäisemällä irti.
      No nyt on perus 6 vaihteinen manuaali jossa on raakasti vääntöä ja sekin toimii ;)

      • Janne

        Meriva Easytronicia tuli reilut pari vuotta sitten koeajettua vähän pitempäänkin. Alkuun ajo oli noloa nyykähtelyä, kun kaasun piti leppoisassa kiihdytyksessä vakioasennossa. Talla pohjassa vaihdot olivat vähän sujuvampia. Sitten keksin tuon kaasun hölläyksen ja kas - eipä nykinyt ja vaihdot olivat tosi nopeita. Hyvin toimi myös käsin vaihtaessa, silloin ei tarvinnut edes kaasua keventää. Opel on kuuleman mukaan kehittänyt Easytronicia noista ajoista ja varmaan Toyotallakin on töitä tehty.

        Se minua vain jaksaa oudoksuttaa, että nämä robottivaihteistot toimivat huonoimmin silloin kun saavat itse päättää vaihtohetkestä. Luulisi että toiminta on sujuvimmillaan silloin eikä kaasunkevennyksillä tai käsivaihdoilla "yllätettynä".

        Viime kerralla jäi siis vielä robottivaihtaja valitsematta, mutta seuraavassa autossa sellainen voi hyvinkin olla (Verso M-MT tai tuleva Zafiran Easytronic esimerkkeinä).


      • djupe
        Janne kirjoitti:

        Meriva Easytronicia tuli reilut pari vuotta sitten koeajettua vähän pitempäänkin. Alkuun ajo oli noloa nyykähtelyä, kun kaasun piti leppoisassa kiihdytyksessä vakioasennossa. Talla pohjassa vaihdot olivat vähän sujuvampia. Sitten keksin tuon kaasun hölläyksen ja kas - eipä nykinyt ja vaihdot olivat tosi nopeita. Hyvin toimi myös käsin vaihtaessa, silloin ei tarvinnut edes kaasua keventää. Opel on kuuleman mukaan kehittänyt Easytronicia noista ajoista ja varmaan Toyotallakin on töitä tehty.

        Se minua vain jaksaa oudoksuttaa, että nämä robottivaihteistot toimivat huonoimmin silloin kun saavat itse päättää vaihtohetkestä. Luulisi että toiminta on sujuvimmillaan silloin eikä kaasunkevennyksillä tai käsivaihdoilla "yllätettynä".

        Viime kerralla jäi siis vielä robottivaihtaja valitsematta, mutta seuraavassa autossa sellainen voi hyvinkin olla (Verso M-MT tai tuleva Zafiran Easytronic esimerkkeinä).

        Ostin elokuussa uuden Corolla Verson mmt laatikolla,
        olen ollut siihen erittäin tyytyväinen ,sporttiasennossa se vaihtaa ihan kuin itse vaihtais,rauhallisessa ajossa normaali vaihto ohjelma toimii hyvin , tietysti manuaalisesti täydellisesti oman maun mukaan.
        Joten kannattaa kokeilla ..jotkut tykkää jotkut ei.


      • kokeilemaan
        djupe kirjoitti:

        Ostin elokuussa uuden Corolla Verson mmt laatikolla,
        olen ollut siihen erittäin tyytyväinen ,sporttiasennossa se vaihtaa ihan kuin itse vaihtais,rauhallisessa ajossa normaali vaihto ohjelma toimii hyvin , tietysti manuaalisesti täydellisesti oman maun mukaan.
        Joten kannattaa kokeilla ..jotkut tykkää jotkut ei.

        ja ensituntumalta ei ollenkaan hassumpi. vähan kun löysäs kaasua oikealla hetkellä niin vaihto tapahtuu huomaamatta. yllättävän isoja vaihteita koko ajan käytössä, eli kulutus minimoitu.Positiivinen kokemus.


      • kolmen vuoden kokemuksella ...
        djupe kirjoitti:

        Ostin elokuussa uuden Corolla Verson mmt laatikolla,
        olen ollut siihen erittäin tyytyväinen ,sporttiasennossa se vaihtaa ihan kuin itse vaihtais,rauhallisessa ajossa normaali vaihto ohjelma toimii hyvin , tietysti manuaalisesti täydellisesti oman maun mukaan.
        Joten kannattaa kokeilla ..jotkut tykkää jotkut ei.

        Ostin Corolla Verso Sol 1.8 auton M-MT vaihteilla uutena vuonna 2004.
        Lukemattomia kertoja perheeni on jo jäänyt tien päälle kun vaihteisto lopettanut toiminnan kesken ajon. Pari kertaa hinattu huoltoon ja loput kerrat päässyt jatkamaan matkaa auton uudelleenkäynnistyksen jälkeen.
        Autoomme on vaihdettu jo kaksi kertaa M-MT laatikko sekä siihen liittyvä elektroniikka. Eka kerta ongelma ilmeni ihan uutena muutaman viikon ajon jälkeen jolloin auto oli yli kolme viikkoa pajalla. Toisen kerran parin vuoden ajon jälkeen vika toistui jälleen. Tässä vaiheessaa Toyota huolto jo tiesi ongelmasta ja lötyi valmis korjausohjelma.

        Toyota ei kuitenkaan myönnä ongelman olemassaoloa eikä siis kutsu autoja automaattisesti huoltoon.

        Jossain vaiheessa vielä tapahtuu paha onnettomuus kun jollain tipahtaa vaihteet päältä väärässä tilanteessa.

        Englanissa viranomaiset ovat ilmeisesti aloittaneet jo tämän M-MT turvallisuusriskiasian tutkimisen. Lisätietoja:

        toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=33317&pid=667704&st=100&#entry667704

        toyotaownersclub.com/forums/lofiversion/index.php/t67316.html

        Toyota jälleenmyyjät ainakin tietää ongelmasta ja sen huomaa vaihtotarjouksista kun haluaisi vaihtaa itselleen toimiva auto :-(


    • satulaseppä

      Toisen kerran laukesi verson "automaattiloota".piip piip vaan kuuluu ja matkanteko loppui siihen.muutaman kerran päässyt jatkamaan matkaa katkaisemalla virrat,enää ei sekään auta.puran koko paskan ja myyn osina jos jollekin kelpaa.japanilaisia kertakäyttöromuja ei tämän jälkeen meidän pihaan eksy.

      • mämämtee

        Taidat olla trolli.
        7 vuotta mmt:llä eikä koskaan pieneintäkään häiriötä ole ollut.


      • hevosmies58

        Valehteleva nettihäirikkö.


      • Toyota-palstan

        Vw:n maksama trollipoju on roikkunut palstalla jo muutaman vuoden pelkkää paskaa jauhaen. Paljonkohan sille tuosta maksetaan ja kuinkahan paha skitsofrenia sillä oikein on. Ei ole nimittäin terveen kirjoittelua nuo mielipiteensä.


      • Tojotrolli

        Haha, hetibon trolli jos ei ylistä :)


    • 1.4.2016

      Nyt sitten pamahti tuo laatikko hajalle.kilsoja 194tkm.On sitten ollu paljon ongelmia tän romun kanssa.ensin vetoakseli 120tkm,sitten soitin ja nyt tämä.Noi viat ei kyllä kuulu vielä noihin kilsoihin.erittäin pettynyt tähän toitsuun.

      • Trollipojun_jutut

        tunnistaa heti. Sairauden (skitsofrenia) edetessä uskottavat jutut käyvät yhä harvinaisemmiksi ja ovat nykyisin loppuneet jo kokonaan.


      • Trolli.paniikissa
        Trollipojun_jutut kirjoitti:

        tunnistaa heti. Sairauden (skitsofrenia) edetessä uskottavat jutut käyvät yhä harvinaisemmiksi ja ovat nykyisin loppuneet jo kokonaan.

        Trollillakin on aprillipäivä. Silloin trolli keksii vielä enemmän puuta-heinää oikein luvan kanssa


      • Ihantötterö
        Trollipojun_jutut kirjoitti:

        tunnistaa heti. Sairauden (skitsofrenia) edetessä uskottavat jutut käyvät yhä harvinaisemmiksi ja ovat nykyisin loppuneet jo kokonaan.

        Hönöö-öö. Hönö tero jutut kiteytyy yhteen sanaan, jonka psykiatri hänen sairaskertomukseensa rustnasi. Miten nyt kun sinulla omakohtaista kokemusta tuosta skitsofreniasta, niin oletko mielestäsi onnellinen jopa ilman nappeja. Tuntuu vain, että lääkityksessäsi on vähän toivomisen varaa, kun koko ajan verenpaine tapissa. Käy välillä rentoutumassa parkkipaikalla sipasemassa tojon maskiin mällit.


    • Eikovinhäävi

      Systerin Corolla Versoon on vaihdettu kaks kertaa vaihteisto. Tää kolmas on kestänyt jo yli 20 tuhatta.

    • Tohjoeikestä

      No on ihme touhua: jos sanoo että tojo hajosi 190t kohdalla niin on trolli?

      Paljon kauemmin hän toi kesti kuin AutoPiltin Varis joka oli ruosteessa jo ennen ratsastusta ja muutenkin aika vaatimaton esitys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      298
      6569
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      147
      5020
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2172
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1573
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1512
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1215
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      181
      1138
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      949
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      47
      867
    10. 46
      823
    Aihe