Mitkä ne on allit

öykar jönstedt

Mitkä ne on allit?
Kuulin, että on etikettivirhe näyttää allit
itsenäisyyspäivän juhlassa.

16

2114

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Katleija

Olihan siellä Linnan juhlissa ankkakin höyheninä erään vieraan yllä, mikä ettei allikin voisi siellä olla.

• että ne ovat

käsivarret, tai ainakin niiden yläosa. Ei ole nättiä kun vanhalla ihmisellä roikkuu kurttuiset käsivarret, jos on avonainen puku. Pitäisi kyllä olla vähän itsekritiikkiä, eikä vanhan ihmisen pitäisi pukeutua liian nuorekkaasti ainakaan, jos vartalo ei siihen oikeuta.

• Pääsky64

aa, aa, allin lasta,
        pientä linnun poikaa,
        ei ole isää ,ei ole äitä,
        joka sitä hoitaa.

pohjoisen merellä asuva pyöreän mallinen lintu.
        En ole kuullutkaan että ihmisillä vertauskuva.

• Pääsky64 kirjoitti:

aa, aa, allin lasta,
        pientä linnun poikaa,
        ei ole isää ,ei ole äitä,
        joka sitä hoitaa.

pohjoisen merellä asuva pyöreän mallinen lintu.
        En ole kuullutkaan että ihmisillä vertauskuva.

on kirjoittanut "Alahall on allin mieli"

Alahall on allin mieli
        uiessa vilua vettä,
        alempana armottoman
        käyessä kylän väliä.
        Syän on kylmä kyyhkysellä
        syöessä kylän kekoa,
        vilu vatsa varpusella
        juoessa vilua vettä;
        kylmemp on minun poloisen,
        kylmemp on minun sitäkin.

• Iili

Alli Paasikivi sai "kunnian" antaa nimensä löllyville olkavarsille, koska hän aina itsenäisyysjuhlassa pukeutui hihattomaan pukuun. Se oli hänen "tavaramerkkinsä". Erityisen hyvin ne näkyivät kuvissa, joissa hän tanssi jonkun kanssa itsenäisyysjuhlassa.

Tämän päivän Aamulehdessä (vai oliko se Hesarissa) oli juttu, jossa kerottiin Alli P:n vaatineen, että hänen käsivarsiaan retusoitaisiin kapeammiksi lehtikuvissa. Ilmeisesti alli-nimitys oli kaikunut jo silloin hänenkin korviinsa.

Sylvi Kekkosella sitävastoin oli aina pitkähihainen puku. Hänellä oli reuma, ja ilmeiseti myös enemmän tyylitajua.

• siis "allit"kunniaan

Minä olen itse n.s."alleista"(käsivarsista ,jotka roikkuu pulleina lihas möhkäleinä)kärsivä.En todellakaan laita hihatonta mekkoa kuin korkeintaan etelän lomilla.En laittaisi linnan juhliin.

• uzma-m
        siis "allit"kunniaan kirjoitti:

Minä olen itse n.s."alleista"(käsivarsista ,jotka roikkuu pulleina lihas möhkäleinä)kärsivä.En todellakaan laita hihatonta mekkoa kuin korkeintaan etelän lomilla.En laittaisi linnan juhliin.

juhlat ovat yleensa lahetyston nurmikolla ulkona ja illalla voi olla aika viileata lahella 0,ei kukaan tule hihattomassa puvussa,yleensa laitetaan lampimat alusvaatteet ja skkahousut jotta tarkenee.

• Pullea lihas
        siis "allit"kunniaan kirjoitti:

Kuntosalilla näkee uroksia jotka näkevät vaivaa saadakseen nämä sinun pulleat lihaksesi möhkäleiksi ojentajiin.
        Löysän nahkan ja velton silavan roikkuminen on toinen juttu.

• Pääsky64
        Pullea lihas kirjoitti:

Kuntosalilla näkee uroksia jotka näkevät vaivaa saadakseen nämä sinun pulleat lihaksesi möhkäleiksi ojentajiin.
        Löysän nahkan ja velton silavan roikkuminen on toinen juttu.

koskaan ollut ylimäräisiä läskejä minnekkään roikkumaan, tein nuorene raskasta työtä niin ettei painokaan päässyt nousemaan vaikka kuinka yritti.Lapset olivat niin vilkkaita ja työllistöviä että aina oli nälkä . Nytkin ensimmäisenä menen ruokapöytään ja nousen viimmeisenä. Mies ihmeteleekin että mihin vatsaan minä syön. Nyt on paino noussut mutta hauis pusyy kiinteänä.
        En tiennyt ennemmin muista alleista kun linnuista.
        Siksikö Kisti Paakkasella oli pitkät käsineet,
        Menimme kerran maatilalle mieheni sisaren luokse .Se oli 70,ppinen ja ylikki.Nosteli heiniä seipäille kevyesti koko päivän,ja mitkä lihakset käsissä.Ei roikkuneet.

• Hintriika

Jos puhumme samasta lehtijutusta (HS), niin siinä oli oikein suurennettu ykstyiskohta tanssikuvasta. Siitä näki selvästi, kuinka kamalan paljon Allin käsivartta oli mustalla tushilla ohennettu! Että osattiin sitä olla turhamaisia ennenkin!!!

• Täällä meillä on väännetty hauislihasta, jos se roikkuu, "hauen liha", veltto sellainen (gäddhäng).
        Tosi on, että jos katselee sellaista 10 kilon haukea niin se on vähän samanmallinen kuin roikkuvat käsivarret ;D

• Vähän muhkua
        Pääsky64 kirjoitti:

koskaan ollut ylimäräisiä läskejä minnekkään roikkumaan, tein nuorene raskasta työtä niin ettei painokaan päässyt nousemaan vaikka kuinka yritti.Lapset olivat niin vilkkaita ja työllistöviä että aina oli nälkä . Nytkin ensimmäisenä menen ruokapöytään ja nousen viimmeisenä. Mies ihmeteleekin että mihin vatsaan minä syön. Nyt on paino noussut mutta hauis pusyy kiinteänä.
        En tiennyt ennemmin muista alleista kun linnuista.
        Siksikö Kisti Paakkasella oli pitkät käsineet,
        Menimme kerran maatilalle mieheni sisaren luokse .Se oli 70,ppinen ja ylikki.Nosteli heiniä seipäille kevyesti koko päivän,ja mitkä lihakset käsissä.Ei roikkuneet.

Voit reippaasti kertoa, että Sinulla om hyvä aineenvaihdunta. Toisilla takkuilee insuliinin, tyroksiinin, lip eritys, silloin on vialla esim. sokeriaineenvaihdunta, rasva-aineenvaihdunta jne, jolloin muhkuroitakin löytyy. Taipumus tuohon kaikkeen voi olla geeneissä.

• Pikkutyttönä katsellut

Olin pikkutyttö, kun juhlissa presidentti Paasikiven puoliso Alli Paasikivi esiintyi lihavana ihmisenä kiiltävissä avonaisissa iltapuvuissa, joissa oli vain olkaimet. Vaikka olin pikkutyttö, minusta se oli kamalan näköistä. Käsivarren alapuolet hytkyivät, heiluivat pursuivat piukoista vaatteista. Kapeahenkselinen vaate on edelleen mielestäni kammottavan ruma lihavalla ja laihalla ihmisellä. Lihavalla läskit heiluu, laihalla nahat heiluu tai luut törröttää. Todella harvoilla hiaton vaate on todella kaunis ja istuva.

• Katleija

Silmä on tottunut jo katsomaan noita laihoja. Monen mielestä ne ovatkin kauniita. Sillä kauneushan on katsojan silmässä. Esim.linnan juhlissa Itälän puolison kapeaolkaiminen iltapuku paljasti törröttävät olka- ja solisluut rumasti. Meikittöminä nuo liian laihat näyttävät ihan sairaalloisilta ulostyöntyvine hampaineen ja sinisine sormineen.

• Pääsky64
        Katleija kirjoitti:

Silmä on tottunut jo katsomaan noita laihoja. Monen mielestä ne ovatkin kauniita. Sillä kauneushan on katsojan silmässä. Esim.linnan juhlissa Itälän puolison kapeaolkaiminen iltapuku paljasti törröttävät olka- ja solisluut rumasti. Meikittöminä nuo liian laihat näyttävät ihan sairaalloisilta ulostyöntyvine hampaineen ja sinisine sormineen.

niin meidän pitäisi armahtavasti olla käyttämättä nimeä roikkuva.Koska samalla haukumme itseämme kun vanhana saattaa olla samanlaiset.
        Sitten ei tunnu niin pahalta katsella itseään.Luonnolle ei voi mitään se tekee kaikista saman näköisiä pikkuhiljaa.
        On hyvä siirtyä henkiseen olotilaan kun kauneus katoaa.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      82
      6000
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      321
      5434
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      49
      4732
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      313
      3675
    5. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      1
      2237
    6. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      136
      2142
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      101
      1254
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      7
      943
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      157
      856
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      55
      727
    Aihe