päänsärky

voisko olla

josta kärsin vähint.kerran kuussa,joskus säännöllisesti kahden viikon välein.Herään aamulla hirveään oloon,pää kipeä,oksettaa,en pysty olemaan ylhäällä.Siinä menee päivä ja lopulta helpottaa.Olen miettinyt pitäiskö lääkärille puhua mahd.vaihdev.vaivoista.kk-set on vielä normaalisti,olen 49v,onko kenelläkään tälläistä?

5

4630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iiris

Minun mielestä pää kipeä ei oikein kuulu vaihdevuosiin, .Mutta kuukautisia edeltävään oireryhmään.
      nainen 50

• edellinen

voi olla.Päänsärky oli viimeksi kk.aikana,toisinaan kierron puolivälissä.Olen käynyt läkärissä ja epäili mahd.mikreeniksi.Lääkkeitä ei vielä siihen,koska ei varmuutta.Sain panadol-peräpuikkoja,mutta eivät tehoa mitenkään.Ehkä on viisainta mennä uudestaan..ajattelin jos olis ollut normaalia vaihdev.kuuluvaa.

• Kristiinalta

On hirveän yleistä että alkaa migreeni kun lähestyy vaihdevuosi-ikää. Minusta toi kuullostaa migreeniltä. Lääkäri kirjoittaisi sulle tuohon täsmälääkereseptin (jotain triptaania). Täsmälääke useimmissa tapauksissa lyhentää sitä kohtauksen kestoa, pääsee liikkeelle jo parin tunnin kuluttua tai aikaisemminkin. Eri asia on sitten se, että monet kokevat, että täsmälääke jättää sen kohtauksen taka-alalle kytemään. Mutta joskus on vaan päästävä pystyyn ja vaikka töihin. Kyllä hormonikorvaushoito on auttanut joitain, sellainen jossa estrogeenilaastaria pidetään pitkään. Mutta useimmat vaan sinnittelevät eikä mitkään estot auta. Yleisin estolääke on Propral tai joku muu beetasalpaaja, mutta muitakin on, niillä kaikilla on myös sivuvaikutuksia. Viheliäinen vaiva, yritä nauttia täysillä kaikista hyvistä hetkistä!

• aloittaja

minulla tähän ikään liittyvää.Lääkäri tutki kyllä hyvin ettei olis mitään aivoperäistä ja sehän oli hyvä sillä kyllä kamala särky aiheuttaa pelkoa.Kaikki oli ok.mutta särky tulee edelleen ja silloin olen täysin työkyvytön.En ole aiemmin ajatellut tältä kannalta,mutta kun luin palstaa rupesin miettimään.Mielialat vaihtelee ja on tukala olla yms,mutten ole osannut yhdistää johtuvan mahd.iästä.Se on tosi että lääkkeillä on sivuvaikutuksia ja sen takia en söisi mielellään niitä.Kyllä tämän kestää vielä.Kiitos vastaajille ja mukavaa joulunodotusta.

• Mirjamei

Minulla alkoi migreenit lisääntyä esivaihdevuosien aikana ja olivat lähes jokapäiväisiä vaihdevuosien aikana. Estrogel on helpottanut kovasti, mutta jos käytän sitä liian vähän (yritän välillä vähentää annosta), niin ensimmäiset oireet ovat yleensä jalkojen heikkous, päänsärky, oksettava olo ja kuumat aallot.

En selviäisi ilman hormonikorvaushoitoa. Tsemppiä kaikille kivuista ja vaihtareista kärsiville!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      123
      2538
    2. 135
      1945
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1276
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      115
      1271
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1131
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      35
      1122
    7. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      27
      1113
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1079
    9. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      83
      1029
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      60
      992
    Aihe