Canon 20D...mikä putki?

Webe

On taas alka aloittaa kamerakysely!
Oikeastaan tämä kysely ei enää koske itse kameraa vaan objektiiviä. Ensiksi meinasin hankkia canon eos 350D, mutta olen nyt kallistumassa vahvasti 20D:n puolelle. Rahaa on käytettävissä 1700e ja verkkokauppa.com:ssa näyttäisi kameran rungon olevan 1405e. Ammattilainen en järjestelmädigeissä ole, joten en pysty omalla harkinnalla tälläistä päätöstä tekemään. Objektiivin ei tarvitse olla mikään superzuumi vaan luontokuvaukseen ja muuhun normaaliin kuvaukseen sopiva.

Jos voisitte valintaani hieman helpottaa niin olisin todella kiitollinen!

10

6504

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20D hemmo myös

tässä pari vaihtoehtoa
      EF 24-105 f4
      Uusi putki, ei paljon tietoa..

EF 17-40 f4
      itselläni on 20D:ssä tuo 17-40. on hyvä yleisputki. hommaa tele sitten myöhemmin.

Kannattaa joka tapauksessa ostaa laadukas alunperin, ettei tarvise harmitella jälkeenpäin.

muuten.. rekisteröidypä tuonne:

http://www.digicamera.net/

siellä on vaikka mitä tietoa kamerahommista. Ja on keskustelufoorumia jossa aloittelijat keskustelevat ammattilaisten kanssa sulassa sovussa. Hyvä ja ilmainen paikka.

• Webe

Taisipa tulla pieni väärinkäsitys...budjetti oli tosiaan tuo 1700e, jolla pitäisi saada sekä kamera että objektiivi.

• uusi..

kamera ja objektiivit käytettynä,niitä on paljon myynissä... niin minä olen tehnyt.

• minä5.

Tuohon hintaan taitaisi saada Sigman 18-125 millisen. Laaja polttovälialue (noin 7x zoom), etulinssi ei pyöri tarkentaessa ja vastavalosuojakin mukana.

Itse ainakin hankkisin tuollaisen ellei olisi jo 350D:n kittilinssiä ja toista telezoomia.

• harkitse

Moi

Paljon fuurumeita katselleena olen huomannut, että Sigman hankkiminen Canon:iin on arpapeliä. Monissa kameroissa (siis Canon)on ollut tarkennusongelmia.

• tilaaminen hirvitä, niin AC-Fotosta saat EOS 20D EF-S 17-85/4.0-5.6 IS USM -objektiivin yhteishintaan 1644,00 euroa postikulut. Tuosta saat vielä palautusta Canonilta 150 euroa. Kyseinen objektiivi ei tietysti ole mikään loistokakkula, ja kaikenlisäksi ei käy täyskennoisiin kameroihin, mutta kyllä sillä ihan kohtuullisia kuvia saa silläkin. Tällainen setti on itselläni ollut nyt reilun vuoden.

Jos taas haluat (ja ehkäpä kannattaakin) investoida hyvään kakkulaan, joka sopii myös täyskennoiseen kameraan, saa samasta verstaasta myös EOS 20D EF 17-40L USM yhteishintaan 1881,00 euroa postikulut eli hiukan yli budjettisi, mutta toisaalta tästä paketista saa Canonilta palautusta 250 euroa. Ja tähän pakettiin kuuluva objektiivi tosiaan käy myös täyskokoisella kennolla varustettuun kameraan ja on lisäksi kehuttua Canonin L-sarjaa.

Ammattilainen en tosiaankaan ole itsekään, mutta tällaiset otti tuolta silmään. Itse tilaaminen ja tuotteiden toimitus/maksaminen AC-Foton kanssa onnistuu hienosti.

AC-Foton webbiosoite on: http://www.ac-foto.com/

• Webe

Olen katselut AC-Fotosta tuota 17-85 IS USM. Hinta on siellä 479 euroa. Jos päädyn ostamaan kameran ja tuon objektiivin AC-Fotosta, niin hintaa kertyy 150 euron cashbackin jälkeen 1528. Budjettiini mahtuisi vielä yksi objektiivi, mutta kuitenkin täytyy huomioida että tuolla rahapanostuksellani pitäisi vielä saada laukku ja muistikortti.

Onko kokemuksia AC-Fotosta. Nopea kuljetus? Ehjät tuottee? Entäpä tuo rahanpalautus. Ottavatko palautuksen suoraan hinnasta pois vai tuleeko tilille myöhemmin.

• MarkForest
        Webe kirjoitti:

Olen katselut AC-Fotosta tuota 17-85 IS USM. Hinta on siellä 479 euroa. Jos päädyn ostamaan kameran ja tuon objektiivin AC-Fotosta, niin hintaa kertyy 150 euron cashbackin jälkeen 1528. Budjettiini mahtuisi vielä yksi objektiivi, mutta kuitenkin täytyy huomioida että tuolla rahapanostuksellani pitäisi vielä saada laukku ja muistikortti.

Onko kokemuksia AC-Fotosta. Nopea kuljetus? Ehjät tuottee? Entäpä tuo rahanpalautus. Ottavatko palautuksen suoraan hinnasta pois vai tuleeko tilille myöhemmin.

Rahat palautetaan myöhemmin kun täytät hakemuksen ohjeiden mukaan.

Canon Cashback:
        http://tinyurl.com/cdf4y

Hyvitysrahojen palautus käsittelyineen kestää noin 3-4 viikkoa ruuhkasta riippuen...

• Webe kirjoitti:

minulla on AC-Foton kanssa, on ollut erittäin myönteistä. Toimitus on mielestäni oikein nopeaa, hoituu UPS:lla, joka kerää rahat kouraan toimitettaessa. Ei siis tarvitse olla luottokortteja(kaan). Kaikki mun tilaamani tavarat ovat ainakin olleet ehjiä.

Rahanpalautus taas on Canonin hommia, eikä sinällään kuulu myyjälle ja tuosta jo toinen vastaaja sinulle kommentoikin. Itselläni ei siitä ole kokemusta.

• jos...

budjetti ylittyy niin osta se 350d niin pysyy hinta budjetissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      169
      12833
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5458
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4780
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2788
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      120
      1955
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      111
      1706
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      366
      1638
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      108
      1538
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1471
    Aihe