olen suomalainen nainen joka asuu meksikossa, olen naimisissa meksikolaisen kanssa. Tiedän aika paljon maasta yleisesti että jos on jotakin kysyttävää.
Kaunein maa maan päälle puhun kokemuksella, mutta tietenkin monine virheineen ja kulttuurieroineen.
heippa
4
1096
Vastaukset
- poikamies
kiva kuulla että suomlaisia asuu mexicossakin:) mut kerro hieman onko siellä saman tyylistä rikollisuutta kuin esim brasiliassa? jos itse lähtisit mexicoon lomaa viettämään niin minne suuntaisit? ym kaikki info on tervetullutta.. kiitos!
- casi mexicana
Rikollisuutta on ja paljonkin, mutta onneksi itse en ole vielä päässyt osalliseksi. itselläni on vaaleat hiukset, mutta kuten muiden ihmisten tapaan liikun vapaasti, tosi vältän liikkumista yksin pimeällä. Täälä on ns.alamaailma niinkuin meillä täälä Suomessakin. Meksikolainen sanomalehti La Opinion julkaisee joka päivä järkyttäviä kuvia murhista, onnettomuuksista jne... Mutta voin kyllä sanoa että voi täällä liikkua turvallisin mielin. Mexico city on asia erikseen, jossa ei edes paikalliset uskalla kulkea.Sinut voidaan ryöstää keskellä päivää ilman että kukaan paikalla olija auttaa. Mutta Playa de carmen Cancun ja acapulco ovat turvallisia lomakohteita.
- Ani
Hei, olen tuleva matkaopas täältä Päivölän kansanopistosta. Teen päättötyöni Meksikon Playa del Carmenista. Olisi todella mahtavaa jos osaisit kertoa siitä matkakohteena ja paikkana elää. Meksikolaisesta ruoka/juomatottumuksista, nähtävyyksistä, aktiviteeteista, iltaelämästä, siitä miten kaikki perusasiat toimii, kulttuurista ja elämästä yleensä etc. Tiedoistasi olisi enemmän kuin hyötyä päättötyöhöni. Kiitoksia jo etukäteen!
- tulossa 2006
kauhean paljon olisi kysyttävää, mutta rajaan muutamaan kysymykseen.
eli:
- mitä kohteita suosittelet ehdottomasti kun käytössä on noin 3vkoa (rahaa ei mitenkään rajattomasti)?
- onko helppo saada lento takaisin? eli miten aikasin kannattaa varata matka ennen kotiinlähtöä (tulen 'avoimella' lipulla)?
- onko jotain suomalaisista poikkeavia sääntöjä jotka on hyvä tietää?
ja tietty ihan kaikki mitä ei tule ajatelleeksi tai ei voi tietää on hyödyllistä... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 493807
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613724Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062851Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv522589Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211739Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151639- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801261