yhteen muutto

Neiti

poikaystäväni ehdotti yhteen muuttamista, itse olen työtön ja hän töissä ja tienaa aika hyvin.. niin mietin et varmaan menettäisin työttömyysturvani siinä tapauksessa? Asun äidin kanssa joka kans sattuu olemaan työtön tällä hetkellä, eli jos jätän ilmoittamatta kelaan muutostani niin saan edelleen työttömyysturvaa ihan normaalisti? Sillä eihän sitä voi tietää kauan tulen asumaan sen luona..

11

2844

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työmarkkinatuen

Jos saat peruspäivärahaa tai ansiosidonnaista, muutto yhteen ei vie päivärahaa. Mutta jos saat työmarkkinatukea, niin jos poikaystäväsi on riittävän hyvätuloinen, menetät joko osin tai kokonaan tukesi. Kela on aika hyvä nuuskimaan asioita, joten jos asut pienellä paikkakunnalla, yhteenmuutto on riski.

Jos Kela saa jälkikäteen tietää yhteenmuutosta, se perii maksamansa tuet takaisin. Jos onnistut asumaan pitkään ilman kiinnijäämistä, saattaa käydä niin, että pääset käräjille petoksesta syytettynä. Joten harkitse tarkkaan, kannattaako riski ottaa.

• öööööööö

Muuta poikaystävän luokse, mutta pidä kirjat äiteellä. Näin vältyt ongelmilta.
      Ja jos äiti on työtön ja saa esim asumistukea, myös se muuttuu, jos sinä muutat pois.
      Kaikki vaikuttaa kaikkeen, jos elää veronmaksajien rahalla.

• Örmy

Vielä jos saat jostain oman kämpän niin työmarkkinatuen lisäksi tulee sinulle oma asumistuki. Jatka vain seurustelua vaikka olet työmarkkinatuella älä muuta yhteen kun vierailut ovat aina sallittuja.

Jos siinä lapsi pyörähtää niin saat lisäksi yksinhuoltajan edut..

• menee niin että
        Örmy kirjoitti:

Vielä jos saat jostain oman kämpän niin työmarkkinatuen lisäksi tulee sinulle oma asumistuki. Jatka vain seurustelua vaikka olet työmarkkinatuella älä muuta yhteen kun vierailut ovat aina sallittuja.

Jos siinä lapsi pyörähtää niin saat lisäksi yksinhuoltajan edut..

vuokraat sen omankämppäs josta saat asumistukee niin pimeesti jollekin joka maksaa sit sulle vuokraa....kannattaa kokeilla

• jhhjzgkjh
        menee niin että kirjoitti:

vuokraat sen omankämppäs josta saat asumistukee niin pimeesti jollekin joka maksaa sit sulle vuokraa....kannattaa kokeilla

*vuokraat sen omankämppäs josta saat asumistukee niin pimeesti jollekin joka maksaa sit sulle'

Tää onnistuu vain niin, että pimeävuokralainen ei tee osoitteenmuutosta ko. luukkuun. Jos tekee, niin käry käy ja savu nousee.
        Homma toimii vain silloin, jos muuttaja on virallisesti poste restaurante-osoitteessa, vaikka
        asuukin huijarin asunnossa.

Jos käry käy, asumistuen saaja on käräjillä ja tuki peritään takaisin.

• todella
        jhhjzgkjh kirjoitti:

*vuokraat sen omankämppäs josta saat asumistukee niin pimeesti jollekin joka maksaa sit sulle'

Tää onnistuu vain niin, että pimeävuokralainen ei tee osoitteenmuutosta ko. luukkuun. Jos tekee, niin käry käy ja savu nousee.
        Homma toimii vain silloin, jos muuttaja on virallisesti poste restaurante-osoitteessa, vaikka
        asuukin huijarin asunnossa.

Jos käry käy, asumistuen saaja on käräjillä ja tuki peritään takaisin.

kannattaa vuokrata. Muutoin sulla ei kulu sähköä eikä vettä, kuitit täytyy kuitenkin näyttää pokassa. Ne saattaa ihmetellä asutaanko siellä ollenkaan.

• Neiti
        todella kirjoitti:

kannattaa vuokrata. Muutoin sulla ei kulu sähköä eikä vettä, kuitit täytyy kuitenkin näyttää pokassa. Ne saattaa ihmetellä asutaanko siellä ollenkaan.

en mä tarvi mitään omaa kämppää, kun poikaystävä ostaa oman asunnon ja haluaa et muutan sinne ja on jostain syystä varma et saan jotain tukea..

• Örmy
        Neiti kirjoitti:

en mä tarvi mitään omaa kämppää, kun poikaystävä ostaa oman asunnon ja haluaa et muutan sinne ja on jostain syystä varma et saan jotain tukea..

Mikäli on varaa, työmarkkinatuki on tarveharkintainen ja jo aika alhaiset avopuolison tulot leikkaavat sitä.
        Tosin "työllisyyttä edistävissä aktiivitoimissa" ollessa ei ole tuota tarveharkintaa..

• Vuokralainen
        Örmy kirjoitti:

Mikäli on varaa, työmarkkinatuki on tarveharkintainen ja jo aika alhaiset avopuolison tulot leikkaavat sitä.
        Tosin "työllisyyttä edistävissä aktiivitoimissa" ollessa ei ole tuota tarveharkintaa..

Äläkäkää kiusakko sitä Neitiä on aivan lumilinkona hän.

• Tappiotahan

Kundin tulot veisivät korvauksesi tosi pieneksi.
      Avoparin ongelma.

• ehtoja

Ei kannata ottaa poikaystävän kanssa samaa osoitetta. Yhteen voi muuttaa sillein että poikaystävä tai sinä itse vuokraat asunnon yksin, ja vain toinen teistä on siinä kirjoilla. Eli jos poikaystäväsi vuokraa asunnon niin vie sinne tavarasi mutta pidä osoitteesi äitisi luona tai sitten otat postilokero-osoitteen. Meillä on tällainen järjestely että minä olen vuokrannut asunnon ja poikaystävällä on sukulaisensa omakotitalossa osoite. Mutta käytännössä asutaan yhdessä. Molemmat olemme tällä hetkellä työttömiä. Saan asumistuen, työmarkkinatuen ja toimeentulotuen kun asun yksin. Jos poikaystävä olisi tässä kirjoilla niin tuet kyllä varmaan vähenisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5990
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5565
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5247
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3275
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2789
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2601
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2290
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2100
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1910
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1831
    Aihe