Kun menee kauppaan, niin näyttää siltä kuin kaikilla muilla olisi rahaa riittämiin ja vähän ylikin. Kuvittelenko vaan? Onko teillä koskaan rahavaikeuksia ja miten niistä selviätte, jos on?
Riittääkö rahat ja jää ylikin?
15
1151
Vastaukset
- Tarkastin juuri tilini,
oli siellä vielä 21.746.54€ vaikka tilistä on jo kaksi viikkoa ;DD
- Pirre*
, mutta hyvähän se on tänne heitellä noita saldoja..:/
Kyllä jää, mutta liian vähän..:( - 19494
Pirre* kirjoitti:
, mutta hyvähän se on tänne heitellä noita saldoja..:/
Kyllä jää, mutta liian vähän..:(meitä. Verottajalle ei ainakaan parane kehua.
Kyllä pienen immeesen pittää osata hoitaa taloutensa. Entäs meidän päättäjät, osaavatko? - Pirre*
19494 kirjoitti:
meitä. Verottajalle ei ainakaan parane kehua.
Kyllä pienen immeesen pittää osata hoitaa taloutensa. Entäs meidän päättäjät, osaavatko?rahakukkarolle en ole päässyt tarkastamaan - vitsivitsi..:/
Tuo kysymyksesi vaatisi niin laajan ja perustellun vastauksen, etten voi sitä tässä ruveta selevittämmään ja repostelemaan, helppo olisi tietenkin sanoa etteivät osaa, mutta kun asiat eivät koskaan ole niin yksioikoisia kuin näin äkkiseltään voisiluulla.
- Animus
...riitää, ei tarvitse pahemmin laskeskella.
Mutta mulla syynä varmaan useat pienet plussat tilillä, ei iso palkka.
10. päivä tulee elarit
15. päivä tulee tili
26. päivä tulee lapsilisät
Taatusti olis laskemista jos rahaa tulis vaan kerran kk. Mun omat menot on tosi pienet, siinäkin yksi syy.
On mulla ollu pahojakin rahavaikeuksia joskus. Helpoin tapa on lainata jostain ja maksaa vähitellen takaisin, näin yllättävä meno jakaantuu useammalle kuukaudelle. Tätä käytin jonkin verran. Nyt ei enää tarvi.- riittää
sitroen kirjoitti:
rahat, ylikin jää. Eläkkeellä elän. Ehkä en osaa tuhlata?
kun vähän kattelen mihin ropojani pistän.
En osta turhuuksia mikä sekin on tietty makuasia mikä kellekin on turhuus.
Mainonta saa ihmiset ostamaan kaikenlaista jota hetken päästä ei oikeastaan tarttekaan. Harkintaa.
Elämä on kallista.
- m51
riittää manit tilillä on 52.000€:a ja avioeron vuoksi ex sai asunnosta 45.000€:a vaikka ite oli asunnon ostanu :(( nyt elelen vuokralla joka ei ole ees suuri :)
- ihmetellyt samaa
Meillä molemmat aikuiset, minä ja puolisoni, olemme keskituloisessa työssä ja tuntuu siitä huolimatta, että jos jotain ylimääräistä esim. pesukoneen hankinta, pitää ostaa, menee talous ihan kuralle... Aina ihmettelen miten muilla... Meillä menee asumiseen suhteellisen paljon lainat ylläpitö (asutaan omakotitalossa) sekä ruokaan (5 henk. perhe)Jos jotain jää yli ostetaan vaatetta tms. Lapset harrastaa jonkin verran ja itse käydään sillloin tällöin elokuvissa tms. Rahaa ei säästetä kun sitä ei jää säästöön. Olen miettinyt mistä voisi pihistää, että jäisi säästöön edes jotain vaan olen tullut siihen lopputulokseen, että jatkuvasti pihtaamalla eläminen ei ole mistään kotoisin ja "sukanvarteen säästäminen"..en ole oikein keksinyt hyvää syytä sille.
- Mitätön
Vaimon nettoeläke 704E/kk.
Oma työttömyyseläkkeeni hieman suurempi.
Omassa kerrostalokolmiossa.
Rahat riittävät erinomaisesti. Matkustelusta huolimatta jää yleensä säästöön.
Tosin kun joutuu yekemään eläkkeisiin nähden 'suuria' hankintoja, viimeeksi 42" plasma ja tallentava digiboxi, niin silloin ei pääse kehumaan vaan joutuu kaapaisemaan pussista.
Olemme ihmetelleet, että mihin ansiotyössä käyvät (usein 2 hlöä) tai kunnon eläkettä nauttivat saavat rahansa menemään!!?? - jpntar1
Mitätön kirjoitti:
Vaimon nettoeläke 704E/kk.
Oma työttömyyseläkkeeni hieman suurempi.
Omassa kerrostalokolmiossa.
Rahat riittävät erinomaisesti. Matkustelusta huolimatta jää yleensä säästöön.
Tosin kun joutuu yekemään eläkkeisiin nähden 'suuria' hankintoja, viimeeksi 42" plasma ja tallentava digiboxi, niin silloin ei pääse kehumaan vaan joutuu kaapaisemaan pussista.
Olemme ihmetelleet, että mihin ansiotyössä käyvät (usein 2 hlöä) tai kunnon eläkettä nauttivat saavat rahansa menemään!!??näin, että mitä enemmän saa sen enemmän "löytyy" rahareikiä..Kun on vähemmän käyttää, tyytyy vähempään..
- Jermu
Mutta sitten vaan lisää koulua ja kurssia ja lujaa työtä. Nyt menee ihan ok, eli kuulun sitten ehkäpä tuohon mainitsemaasi ryhmään, joka kaupassa ei "purkkeja" valikoi hinnan perusteella, vaan hyvän laadun.
- jpntar1
tulot on laskettava niin, että raha piisaa..Vaikka on sama työ, saattavat miesten ja naisten erot olla isot..Kai sitä tiukkaa on ollut itse kellä, mutta paljon siihen voi kyllä vaikuttaa itsekin..
- Kaikkea
Eihän pienillä tuloilla sinnittelevä pysty kaikkea saatavilla olevaa hankkimaan.
Joten, kun omaksuu asenteen, että hankkii tarpeellisen niin huomaa rahaa jäävän säästöön vaikka ei ole tarkoituskaan.
Tämä taas saattaa johtaa turhankin tuntuisiin hankintoihin ja kulutukseen.
Tarpeellisuudessa pyrimme objektiivisuuteen koskien todellisia tarpeitamme eikä mainosten tai ympäristön vaikutusta niihin.
Emme yritä materialla todistaa mitään. Tämä nyt ilmeisesti on köyhyyden puolustelua!
Rahavaikeudet loppuivat jo asuntovelan alkuvuosina. - ainut köyhä
asumis ja pensakulut kun vähentää tilistä niin loppukuun sitten saakin tarkkaan katsoa miten ne raht käyttää. työssäkäynnin autuutta onneksi työ on ok.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2371568Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle231354- 961306
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan61197Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9978- 14952
Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86940Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66915- 32890
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43881