Floradix Kräuterblut-saft

ravintolisä

Onko keneläkään kokemuksia ylläolevasta nestemäisestä ravintolisästä? Itse yritän nostaa sillä hemoglobiinia. Nyt olen juonut sitä viikon ajan 17,5 ml päivässä, niin koko ajan on etova ja huno-olo.

11

19244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liz

      Joskus 5 vuotta sitten käytin sitä yhden pullon anemiaan. Hemoglobiini nousi ja se maistui muistaakseni ihan hyvältä, ei ollut mitään "sivuvaikutuksia"... Mutta en muista kuinka monta millilitraa otin päivässä, kai sen mikä oli suositus siinä pullossa.. Kannattaa ehkä kysyä lääkäriltä tuosta annostelusta ja kerro etovasta olosta.

    • ....

      Sehän on luontaistuote, jossa ei kai pitäisi olla muuta kuin erilaisia kasveista uutettuja ainesosia...Olisitko ehkä yliherkkä jollekin niistä? Ja olethan säilyttänyt sitä jääkaapissa etkä juo suoraan pullon suusta, kun siinä sanotaan, ettei se sisällä säilöntäaineita?

      Mulla tuosta ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia mutta hemoglobiini nousee hyvin.

      • ravintolisä

        Jääkaapissa olen säilyttänyt ja mitasta juonut. Annostus on 20 ml/pvä, mutta minä olen juonut vaan 17,5 ml päivässä ja nyt parina päivänä vaan 10 ml, silti edelleen siitä tulee pahaolo joka kestää läpi päivän. Tämä tuote tuntuisi sopivan muuten vatsalle mitä apteekin lääkkeistä ei voi sanoa. Joko yhdestä pullosta hemppa nousee paljon?


      • Sokeri
        ravintolisä kirjoitti:

        Jääkaapissa olen säilyttänyt ja mitasta juonut. Annostus on 20 ml/pvä, mutta minä olen juonut vaan 17,5 ml päivässä ja nyt parina päivänä vaan 10 ml, silti edelleen siitä tulee pahaolo joka kestää läpi päivän. Tämä tuote tuntuisi sopivan muuten vatsalle mitä apteekin lääkkeistä ei voi sanoa. Joko yhdestä pullosta hemppa nousee paljon?

        Ainakin huonoa siinä on sokeri, joka laittaa minussas en toimimaan päinvastoin, eli huonoa jälkeä tulee minussa.


      • ....
        ravintolisä kirjoitti:

        Jääkaapissa olen säilyttänyt ja mitasta juonut. Annostus on 20 ml/pvä, mutta minä olen juonut vaan 17,5 ml päivässä ja nyt parina päivänä vaan 10 ml, silti edelleen siitä tulee pahaolo joka kestää läpi päivän. Tämä tuote tuntuisi sopivan muuten vatsalle mitä apteekin lääkkeistä ei voi sanoa. Joko yhdestä pullosta hemppa nousee paljon?

        Enpäs osaa sitten sanoa, mikä siinä voisi aiheuttaa huonon olon. Tarkkoja hemoglobiinilukemiakaan harvemmin olen mittautellut, mutta joskus kouluterkkariaikoihin se oli mulla noussut yhdellä pullolla anemialukemasta (se oli yli sadan mutta vaikutuksen huomasi) yli naisten normaalin hempparirajan.


      • Ravintolisä
        .... kirjoitti:

        Enpäs osaa sitten sanoa, mikä siinä voisi aiheuttaa huonon olon. Tarkkoja hemoglobiinilukemiakaan harvemmin olen mittautellut, mutta joskus kouluterkkariaikoihin se oli mulla noussut yhdellä pullolla anemialukemasta (se oli yli sadan mutta vaikutuksen huomasi) yli naisten normaalin hempparirajan.

        minä sitten vaan yritän juoda sitä "mehua" koska sillä saa hempan nousemaan hyvin.


      • eräs matala "hemppaine...
        Ravintolisä kirjoitti:

        minä sitten vaan yritän juoda sitä "mehua" koska sillä saa hempan nousemaan hyvin.

        johtuuko siitä Floradixista? yleensä se on hyvin siedetty lääke. Ellet ole allerginen jollekin ainesosalle tai yrtille siinä?
        No, ei sitä juokaan kuin jotain vähän yli 20 päivää.


      • ravintolisä
        eräs matala "hemppaine... kirjoitti:

        johtuuko siitä Floradixista? yleensä se on hyvin siedetty lääke. Ellet ole allerginen jollekin ainesosalle tai yrtille siinä?
        No, ei sitä juokaan kuin jotain vähän yli 20 päivää.

        olen ihan varma, että huono-olo tulee Floradixista! Muuten vatsa näyttää sitä kestävän joten ajattelinkin seuraavaksi kokeilla sitä tablettien muodossa.


    • rautaa

      normaali hemoglobiinin alaraja on naisilla 117.

      nettisivuilta löytyy raudasta aika paljon.
      se kräuter-blutsaft on kyllä tehokasta. Oletko yrittänyt ottaa esim vettä tms ennen sitä?

      Rautaa saa tietty ravinnostakin.
      Tässä vähän vinkkejä netistä http://www.cc.jyu.fi/~okeskine/uinti/mindmanager2-45.htm

      Hemirautaa on eläinkunnan tuotteissa lihassa, kaloissa ja sisäelimissä.
      Osa lihan raudasta ja kaikki kasvisten sisältämä rauta on ei-hemirautaa.

      Keskeisin ero hemi- ja ei-hemiraudan välillä on niiden imeytymisen tehokkuudessa.
      Eläinkunnan hemirauta imeytyminen on tehokasta ja siitä imeytyy 16 - 26 %.

      Hemiraudan imeytymiseen ei voi vaikuttaa ruoan koostumuksella.

      Ei-hemiraudasta imeytyy tavallisesti vain 6 - 16 %, mutta sen imeytymistä voi tehostaa aterian koostumuksen avulla.

      C-vitamiinipitoiset kasvikset, marjat ja hedelmät tehostavat huomattavasti ei-hemiraudan imeytymistä.

      Samoin liha parantaa ei-hemiraudan imeytymistä.

      Kahvi ja tee sekä kuidun fytaatit heikentävät raudan imeytymistä

      Hyvä rautavälipala on esimerkiksi täysjyväleipä, jonka päällä on keittokinkkusiivu ja paprikan viipale ja lasillinen tuoremehua kyytipoikana.
      Raudan imeytymistä heikentävien juomien, kahvin ja teen, nauttimista aterioiden yhteydessä kannattaa vähentää, varsinkin jos raudan saanti on ollut riittämätöntä.

    • rautarepe

      Se paha olo johtuu raudasta itsestään. Usein aneemisilla on jo valmiiksi häikkää imeytymisessä ja kun rauta joutuu ohutsuoleen se voi ärsyttää sitäja oireilla oksetuksena. Ei kannata ottaa aamulla tyhjään mahaan vaan mieluummin päivällä tai illalla pari kolme tuntia aterian jälkeen. Runsaasti C-vitamiinipitoista mehua raudan kanssa, niin suolikin kestään annoksen paremmin.

    • Anonyymi

      Vaikka kysymys on vanha, niin voin suositella Floradixia. Olen kuluttanut useamman kymmenen pulloa ja ferritiini+hb ovat nousseet ja pysyneet viitearvoissa.
      Maku vastaa vähän sekamehua, eikä minulle tule vatsaoireita kuten fe-tableteilla helposti tulee.
      Kovasti 500ml pullon hinta on Suomessa noussut, joskus 5v sitten kun aloitin, sai 15 eurolla, nyt hinta on noin 21e. Esim. Saksan Amazonista saa samalla rahaa 700ml säästöpulloja, mutta avaamisen jälkeen on suositus kuluttaa se neljässä viikossa.
      Käyttöä pitää välttää juuri kahvin tai maitotuotteiden lähellä, ne heikentää tehoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe