outo haju

soldier

Te tietävemmät auttakaa!

Autosta tulee outoa hajua auto on 2001 Corolla 1.6 VVT-i.

Kun "leikkii" kytkimen kanssa tulee sellainen outo palamisen haju. Voiko kytkimessä olla vikaa ja huomaako sitä mitenkään varmemmin.

-Minkähän moisia nuo kytkin rempat ovat (hinta ym..)

-(Ehkä tyhmä kysymys): Kuinka jos katalysaattori on mäsänä voiko se aiheuttaa hajua?

-Minkähän moisia nuo kytkin rempat ovat (hinta ym..)

10

3439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keksiä

      jalalle parempi paikka kun kytkinpoljin.

      • soldier

        Ei se jalan käytöstä oo kiinni oon 25 vuotta ajellu corolloilla että kytkin alkaa olla tuttu.
        Mutta kun se ei kestä oikeastaan yhtään polkemista, kun jo se haju jo valtaa auton sisätilat.


      • kytkin?
        soldier kirjoitti:

        Ei se jalan käytöstä oo kiinni oon 25 vuotta ajellu corolloilla että kytkin alkaa olla tuttu.
        Mutta kun se ei kestä oikeastaan yhtään polkemista, kun jo se haju jo valtaa auton sisätilat.

        Ei siis luista missään vaiheessa ajossa? Tsekkaa ajon jälkeen ettei mikään pyörän napa ole kuuma.


      • Mikko M
        soldier kirjoitti:

        Ei se jalan käytöstä oo kiinni oon 25 vuotta ajellu corolloilla että kytkin alkaa olla tuttu.
        Mutta kun se ei kestä oikeastaan yhtään polkemista, kun jo se haju jo valtaa auton sisätilat.

        Moi, vaikka olisi ajanut 100 vuotta corollalla et tiedä autoista paljoakaan juttujesi perusteella. Minkä takia kytkimellä pitäisi leikkiä? Otappa ensin selvää kytkinrempan hinnasta ja mieti sitten olisiko halvempaa leikkiä vaikka pikkuautoilla hiekkalaatikolla?


    • Couplingki

      Älä leiki. Ei kytkimessä ole jäähdytystä. Luistavaan kytkimeen siirtyy pahimmillaan 100KW:n lämpöteho. Arvaat varmaan, että kytkimen lämmöt nousevat näin ollen todella nopeasti.

      • jeps

        Pari kertaa käynyt -05 verson kanssa mökillä ylämäkeen peruuttaessa samanlainen tilanne. Olen normaalisti nostanut kytkintä samalla painaessani hiukan kaasua mäkilähdön tapaan. Sisälle tupsahtaa nopeasti palaneen haju, joka kestää vähän aikaa. Ylämäki ei ole pitkä, ja sen jälkeen tulee heti tasaista, joten kytkin ei pitkään pääse luistamaan.


      • soldier
        jeps kirjoitti:

        Pari kertaa käynyt -05 verson kanssa mökillä ylämäkeen peruuttaessa samanlainen tilanne. Olen normaalisti nostanut kytkintä samalla painaessani hiukan kaasua mäkilähdön tapaan. Sisälle tupsahtaa nopeasti palaneen haju, joka kestää vähän aikaa. Ylämäki ei ole pitkä, ja sen jälkeen tulee heti tasaista, joten kytkin ei pitkään pääse luistamaan.

        Ei voi muuta kuin joskus käydä näyttämässä huollossa että, onko jotain ihmeellistäkin.

        Se kytkin vaan tuntuu hieman kummalliselta. Tiedä nyt sitten.


    • soldier

      Lisäisin viestiini sen että, etenkin peruuttaessa tulee kovastikkin hajua.
      Muuttaako tuo seikka jotain?

    • materiaaleista

      Mä kysyin kerran tota juttua huollossa. Ne tietysti kierteli ja kaarteli eikä kytkin huollon koeajossakaan tietenkään haissut siltä "palaneelta piirilevyltä" . Lopuksi ne totesi jotain sellaista, että nykyään kytkinmateriaalit haisevat herkemmin kuin ennen (asbestikielto). Vakuuttivat ettei sen pitäis vaikuttaa kytkimen toimintaan tai käyttöikään, mutta kyllä nää vakuuttelut tiedetään.

      • soldier

        Onse nyt kumma jos ei huolloissa välitetä.
        Voi pian auto jäädä matkalle kun kytkin hajoo.
        Kiitos sinulle viestistäsi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      215
      1760
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      82
      1133
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      941
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      79
      905
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      827
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      754
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      743
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      638
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      607
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      19
      606
    Aihe