mun kuikulla on "liikavarvas" semmonen kova kynnen tyyppinen uloke tassussa. oon leikannu sen pari kertaa marsun kynsisaksilla... eikä se oo huutanu yhtää... joten halisin tietää mikä se on??? mut ei se kyl sitä mitenkää arasta... vastauksia
MOIGGA
7
456
Vastaukset
- Sunnikka
Kyseessä on mitä luultavimmin känsä. Niitä tulee usein marsujen tassuihin, kun ne viipottavat kovalla lattialla.
Känsiä voi hoitaa esim. Helosan-rasvalla, jota on muutenkin hyvä käyttää tassujen rasvaamiseen. Rasvauksen jälkeen marsu kannattaa pitää vielä sylissä hetken aikaa, jotta rasva ehtii imeytyä tassujen ihoon.
Känsiä voi myös varovasti leikata, niissä ei mene verisuonia eikä hermoja. Varo kuitenkin leikkaamasta terveeseen ihoon!- pähkinä
mutta tiiäkkö et voiko niihilaittaa bephantteenia??? jos oot edes kuulllu tollasest
- Sunnikka
pähkinä kirjoitti:
mutta tiiäkkö et voiko niihilaittaa bephantteenia??? jos oot edes kuulllu tollasest
En tiedä kyllä yhtään tuollaista ainetta, siis se on jotakin rasvaa? Ehkä kannattaisi kuitenkin vain pysytellä Helosanissa joka on koettu turvalliseksi marsun tassuille, kun ei yhtään tiedä mitä kaikkea tämä bephanten sisältää ja onko se haitallista nieltynä.
- pavets&arttu
Sunnikka kirjoitti:
En tiedä kyllä yhtään tuollaista ainetta, siis se on jotakin rasvaa? Ehkä kannattaisi kuitenkin vain pysytellä Helosanissa joka on koettu turvalliseksi marsun tassuille, kun ei yhtään tiedä mitä kaikkea tämä bephanten sisältää ja onko se haitallista nieltynä.
Epäilen suuresti, että jos Bepanthenia käytetään mm. suupielen halkeamiin, ja vaippaihottumaan että se kovin myrkyllistä on. Ja sitäpaitsi, Ylöjärven Eläinlääkäreiden ELL Kirsi Kemppainen suositteli Bepanthenia juuri noiden känsien ehkäisemiseksi. Rasvaan itsekkin poikien tassuja Helosanilla, paitsi kerran kuukaudessa myös Bepanthenilla. Rasva on erittäin hellävarainen, ja b-vitamiinipitoinen. Käytin sitä Paavon huuliruven hoidossa SUORAAN HUULELLE voideltuna. Tänä päivänä Paavo voi erittäin mainiosti, ja paksusti. =) Käytän itsekkin tuota Bepanthenia rohtuneisiin huuliini. Suosittelen Bepanthenia lämpimästi. (omasta kokemuksesta) =)
ps. tutkikaa ennen ku tuomitsette. ;) pähkinä kirjoitti:
käy ihan hyvin känsiin, eikä ole vaarallista vaikka vähän pääsisi nuoleskelemaan sitä. Ite oon myös käyttänyt Tummelia känsiin. Kumma kyllä apteekissa eivät suositelleet Helosania, kun kerran kyselin. Juuri silloin mainitsivat tuon bepanthenin ja samoin eläinlääkäri on sitä suositellut.
- Ossiina
Minun marsulla on sama juttu! Käytiin kerran näyttämässä eläinlääkärillekkin Ossi-marsuni tassua.
Se oli vain joku sarveistuma... ei mitään vakavaa! Marsusi pysyy kai liikkumaan vaivatta? Känsäkästä pitää vain säännöllisesti leikata pois,me ollaa aina käyty sillo eläinlääkärissä...- pähkinä
kyllä mun pikku kuikku pystyy iha hyvin liikkuu. kiitos kaikille auttaneille/vastanneille. =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 201026
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759