Nykyään on helppo äänestää, kun ei tarvita valitsijamiehiä (sukupuoleton olento?).
Itse olin tekemässä pressaa jo -56 edellistä vuosituhatta, enkä jätä väliin nytkään.
Äänestää täytyy vaikka Suomen konsulaatissa.
Ehdokaskin on jo varma.
Kamppailukin on ollut tyylikästä vaikkakin krääsän täyttämää amerikkalaiseen tapaan - pöh!
Aiotko äänestää?
55
3806
Vastaukset
- matteus
...olin tekemässä valitsijamiestä kotipitäjästä. Syntyikin valitsijamies, joka riitti ratkaisemaan kuuluisan yhden äänen eron valinnan viimeisessä näytöksessä. Niin no, enhän minä tietenkään aivan yksin tehnyt. Sitä valitsijamiestä, tarkoitan...
Pieni tarkennus viestiisi: Valitsijamiestä olit sinäkin tekemässä v. -56, et synnyttänyt välittömästi Urkkia! - Mutta
Todennäköisesti jään jälleen oppositioon kuten ennenkin.
Yhtään ainutta kertaa ei ehdokkaastani ole tullut presidenttiä.
Murheiden polku alkoi diktaattori härskikekkosen aikana. Ainoastaan Ahtisaari on ollut toivottomampi. Kekkonen sentään sai jotain muutakin aikaa kun vain naurua.
Kansa tekee kyllä tästä maailmanrauhamiinakieltonaisesta pressan.
Enkä mahda mitään! - Kaino Untamoinen
Miksi äänestää? Ihan sama kuka on presidentti. Minun elämääni se ei mitenkään tule vaikuttamaan.
- señora lyyli
kyllä mie äänestän. ja ketä ,sen voin kuuluttaakin on hää niin hyvä presidentti ,tarja halonen tietenkin.
käyn aina äänestämässä ko sitä vaan pyyvetää. nyt 90 luvun jälkee olen valinnut itse ehdokkaan , ja sen olen päättänyt televisiosta näkyvien ohjelmien perusteella, mie en ole käynny heiän kojuillaan tai tilaisuuksissaa.
jalmarin elläissä myö äänestettii perheenä ja jalmari ko oli perillä niistä asioista jote hää valitsi ehdokkaan. se ol aina maalaisliitto.
enne vanhaan äänestyspaikalle oli mukava männä sinne mentii ylleensä ensimmäisenä äänestyspäivän, se ol ikkäänkuin kyläläisten tapaamis paikka.
meillä äänestettii kyläkoululla, pappilassa, tai kunnantalolla riippuen mitä äänestettii ja sinne oli aina järjestetty puffettikin.
puffetissa ja tuttujen tapaamisessa mäni hyvinkii pari tuntii ja välil enenpikin ko ain tuli uusii ihmisii sissää. puffetissa puhuttii kaik kylän asiat juoruinee:)) ja huumoriikii viljeltii.
haikeena muistelen mite siihe aikaa oli mukavaa äänestää .
nykyää äänestän kaupunkin postissa eikä siellä ole sitä tunnelmaa ,äänestettää ja lähetää pois.
se minnuu häiritsee että ehdokkaat moittii toisiaa, heiän pitäs puhhuu vaan itestää mitä hää yrittää tehhä presitentti ajallaa.
hyö on vissii niin heikois kantimissa, että pittää soimata etenkin suosikki ehdokasta.:))
terveisin lyyli- Lapset luuloot
Tai vettäät negatiiviset mielikuvat noista Itsevaltiaist.
Tarjaa äänestin edelliselläkin kierroksella. Myös ensikuussa.
Kun kirjoittajat sinnuu täällä niin arvostaat, oli kova juttu ett puhut Tarjan puolesta. - Zenja
Lapset luuloot kirjoitti:
Tai vettäät negatiiviset mielikuvat noista Itsevaltiaist.
Tarjaa äänestin edelliselläkin kierroksella. Myös ensikuussa.
Kun kirjoittajat sinnuu täällä niin arvostaat, oli kova juttu ett puhut Tarjan puolesta.Olen aina äänestänyt ja niin teen nytkin.
"Tarjaa äänestin edelliselläkin kierroksella. Myös ensikuussa."
Käyn äänestämässä ennakkoon.
ennakkoon, istun vaalipäivänä virkailijoiden joukossa.
Ehdokas varma, ja taattu.
Tarja Halonen jatkoon.- Hintriika
Kysymykseen on vain yksi oikea vastaus: Tottakai!
Olen käynyt ennakkoäänestyksessä aina siitä lähtien, kun se mahdollisuus on ollut. Nyt on pakkokin, ettei tarvitse vaalipäivänä lähteä Helsinkiin äänestämään...
Ehdokkaasta ei ole epäselvyyttä. Vaihtoehto on jo kerran testattu ja hyväksi koettu. Ei muuta kuin jatkoon! - vanha Nestori
Tottakai käyn,ehdokkaalla ei ole niin väliä, pääasia on, että äänestän tätä maailmanrauhamiinankieltonaista vastaan.
- potentiaalinen äänestäjä
lappua äänestyspäivästä ja -paikasta. Oikeus äänestää pitäisi olla tallessa, jos ei ole uusien lakien nojalla otettu pois. Milloin äänestyspäivät ovat?
- Yhteistyössä
Tarjalle on noussut valta hattuun, olen aina oikeassa, ei myönnä virheitään.
Muiden maiden valtiopäämiehet hymyilevät, läpsii ja oikoo miesten kravatteja ajatustapa minä saan tehdä mitä haluan se on oikein.
Tosi surullinen paikka jos hän jatkaa. Siinä virassa huonokuuloisuus on todella vakavasti huomioon otettava asia. Neuvotteluissa kun EI SAA kuulla väärin jos vielä ymmärtää väärin huonokuuloisuuden vuoksi, mitä sitten?- Sens-Ori
TH:n yhteiskuntakuva viehättää minua: hyvinvointivaltio, tasa-arvo ja kehitysmaiden ihmispoloisten ymmärtäminen.
Kovien arvojen presidenttejä löytyy mailmalta liikaakin. - Iili
Sen vain tiedän että kuulokojeella ei tule olemaan mitään sijaa päätöksessäni. - Presidentti ole koskaan tärkeissä neuvotteluissa yksin, eikä toisen korvan kuulokoje merkitse sitä, että ihminen on umpikuuro. Kyllä kuulo-ongelmat pystytään hoitamaan, jos niitä olisi. (Brezhnevillä oli kuulokoje muistaakseni molemmissa korvaissa, ja hän sentään piti käsissään paljon suurempaa valtaa.)
Olen jossakin ennenkin kirjoittanut, että meillä on kolme tasaväkistä kandidaattia. Nykyisen perustuslain vuoksi presidentillä on paljon vähemmän valtaa kuin ennen.
Kauppaneuvotteluja ja muuta markkinointia TH olisi saanut tehdä enemmän. (UKK teki sen sortin työtä kaiken aikaa.) Luulisin, että siinä hommassa Sauli Niinistö olisi parempi kuin TH.
Vanhasella on myös omia vahvuuksiaan. On siinä oltava kieli keskellä suuta, kun pääministeri ja nykyinen presidentti ovat kilpasilla. Siltoja ei kumpikaan voi polttaa takanaan. - Helepeena
Iili kirjoitti:
Sen vain tiedän että kuulokojeella ei tule olemaan mitään sijaa päätöksessäni. - Presidentti ole koskaan tärkeissä neuvotteluissa yksin, eikä toisen korvan kuulokoje merkitse sitä, että ihminen on umpikuuro. Kyllä kuulo-ongelmat pystytään hoitamaan, jos niitä olisi. (Brezhnevillä oli kuulokoje muistaakseni molemmissa korvaissa, ja hän sentään piti käsissään paljon suurempaa valtaa.)
Olen jossakin ennenkin kirjoittanut, että meillä on kolme tasaväkistä kandidaattia. Nykyisen perustuslain vuoksi presidentillä on paljon vähemmän valtaa kuin ennen.
Kauppaneuvotteluja ja muuta markkinointia TH olisi saanut tehdä enemmän. (UKK teki sen sortin työtä kaiken aikaa.) Luulisin, että siinä hommassa Sauli Niinistö olisi parempi kuin TH.
Vanhasella on myös omia vahvuuksiaan. On siinä oltava kieli keskellä suuta, kun pääministeri ja nykyinen presidentti ovat kilpasilla. Siltoja ei kumpikaan voi polttaa takanaan.Olen aina äänestänyt ja niin teen nytkin mutta...kyllä se ehdokas mies on.
Sens-Ori kirjoitti:
TH:n yhteiskuntakuva viehättää minua: hyvinvointivaltio, tasa-arvo ja kehitysmaiden ihmispoloisten ymmärtäminen.
Kovien arvojen presidenttejä löytyy mailmalta liikaakin.Allekirjoitan viestisi sanoman. Niinistö enemmän kovien arvojen poliitikko.
Vanhasta vietäisiin puolueen taholta kuin litran mittaa.
Tämä vain omana mielipiteenä. Tarja jatkakoon!- Sinisilmä
capt.cöpenick kirjoitti:
Allekirjoitan viestisi sanoman. Niinistö enemmän kovien arvojen poliitikko.
Vanhasta vietäisiin puolueen taholta kuin litran mittaa.
Tämä vain omana mielipiteenä. Tarja jatkakoon!Jos ehdokasta katsoo SDP:n kannalta TH on paras,
TH:n oman edun mukaista on valita hänet. Yksilön valinta riippuu mitä puoluetta kannattaa ei siinä katsota mikä on maan edun kannalta paras ratkaisu.
Maan edun kannalta katsottuna vaihdon paikka on kohdallaan. On monia asioita jotka tätä puoltavat.
Ihminen jolla on kuulovamma, hänet huomaa jo siitä että aina hymyilee ja käyttää apukeinoja,vastailee asian vierestä, poikkeaa yllättäen keskusteltavasta aiheesta ja turvautuu tavanomaisesta poikkeaviin menettelyihin.
Haittaava tekijä se eittämättä on, olipa kysymyksessä kuka tahansa. Kuulolaitteet rekisteröivät kaikki ympärillä olevat äänet, vaikea on tajuta siinä hälinässä mikä on asian ydin. Valitettavasti häiriötöntä laitetta ei ole vielä keksitty ja vaikka laitteita olisi molemmissa korvissa ja nenässäkin! tulos on sama.Kuten tiedämme iän mukana viat vain nuortuvat. - mummeliini
Helepeena kirjoitti:
Olen aina äänestänyt ja niin teen nytkin mutta...kyllä se ehdokas mies on.
sillä sehän on oikeus ja velvollisuus. En ole koskaan väliin jättänyt minkäänlaisia valtiollisia vaaleja, enkä tee sitä nytkään.
Ketä äänestän, se olkoon salaisuuteni. Sinisilmä kirjoitti:
Jos ehdokasta katsoo SDP:n kannalta TH on paras,
TH:n oman edun mukaista on valita hänet. Yksilön valinta riippuu mitä puoluetta kannattaa ei siinä katsota mikä on maan edun kannalta paras ratkaisu.
Maan edun kannalta katsottuna vaihdon paikka on kohdallaan. On monia asioita jotka tätä puoltavat.
Ihminen jolla on kuulovamma, hänet huomaa jo siitä että aina hymyilee ja käyttää apukeinoja,vastailee asian vierestä, poikkeaa yllättäen keskusteltavasta aiheesta ja turvautuu tavanomaisesta poikkeaviin menettelyihin.
Haittaava tekijä se eittämättä on, olipa kysymyksessä kuka tahansa. Kuulolaitteet rekisteröivät kaikki ympärillä olevat äänet, vaikea on tajuta siinä hälinässä mikä on asian ydin. Valitettavasti häiriötöntä laitetta ei ole vielä keksitty ja vaikka laitteita olisi molemmissa korvissa ja nenässäkin! tulos on sama.Kuten tiedämme iän mukana viat vain nuortuvat.Leikki leikkinä, mut pois ..... tyynyltä.
Kun pohjoismaisessa demokratiassa eletään, äänestäjät ratkaisevat skaban.
Suomen etua ei ratkaisisi pressavaalit voittanut arkkienkeli Gabrielikaan.
Sekin joutuisi katsomaan viranhoitamista myös globaalit tekijät huomioiden.
Pressakandejahan nämä kaikki ovat. Mielestäni kand. Vanhanen on selkeästi
vastustanut presidentin valtaoikeuksien kaventamista.
Ei haloslaiset pitää peliä jo menetettynä. Hätärit lahkeissaan he uskovat
SDP:N ja Keskustan sopineen jo tulevista eduskuntavaaleistakin "jotain".
Kand. N piti huolestuttavana pressakauden pituuttakin.- Sinisilmä
capt.cöpenick kirjoitti:
Leikki leikkinä, mut pois ..... tyynyltä.
Kun pohjoismaisessa demokratiassa eletään, äänestäjät ratkaisevat skaban.
Suomen etua ei ratkaisisi pressavaalit voittanut arkkienkeli Gabrielikaan.
Sekin joutuisi katsomaan viranhoitamista myös globaalit tekijät huomioiden.
Pressakandejahan nämä kaikki ovat. Mielestäni kand. Vanhanen on selkeästi
vastustanut presidentin valtaoikeuksien kaventamista.
Ei haloslaiset pitää peliä jo menetettynä. Hätärit lahkeissaan he uskovat
SDP:N ja Keskustan sopineen jo tulevista eduskuntavaaleistakin "jotain".
Kand. N piti huolestuttavana pressakauden pituuttakin.Ihmettelen suuresti näitä sammakko perspektiivistä asioita katsovia henkilöitä. Ilmaistaan heti ensi lauseessa, malliin minä olen aina oikeassa, valintani on kaikille sopiva, samalla tulee esille kaikki mitä kirjoittajan pääkoppa sisältää.
Haloskan mielisana "globalisuus" on oman kenttäväen huulilla ykkössanomana. Mitäs tästä pienestä Suomesta, se on sivu seikka.Kannattajien puheista tulee aina ja kaikkialla esille sanoma "mutta se globaalisuus se, se on poikaa, sitähän sekin sanoo" jep.
Nykyinen on tiensä päähän kulkenut, samaa retoriikkaa päivästä toiseen. Yleinen tapahtuma vanhetessa on paikalleen jämähtäminen, joka näkyy monissa ikääntyneissä.
Nähkää metsä puilta. Avartakaa ajatusmaailmaanne. - Hintriika
Sinisilmä kirjoitti:
Ihmettelen suuresti näitä sammakko perspektiivistä asioita katsovia henkilöitä. Ilmaistaan heti ensi lauseessa, malliin minä olen aina oikeassa, valintani on kaikille sopiva, samalla tulee esille kaikki mitä kirjoittajan pääkoppa sisältää.
Haloskan mielisana "globalisuus" on oman kenttäväen huulilla ykkössanomana. Mitäs tästä pienestä Suomesta, se on sivu seikka.Kannattajien puheista tulee aina ja kaikkialla esille sanoma "mutta se globaalisuus se, se on poikaa, sitähän sekin sanoo" jep.
Nykyinen on tiensä päähän kulkenut, samaa retoriikkaa päivästä toiseen. Yleinen tapahtuma vanhetessa on paikalleen jämähtäminen, joka näkyy monissa ikääntyneissä.
Nähkää metsä puilta. Avartakaa ajatusmaailmaanne.Yksi katsoo asioita sinisilmäisesti, toinen vaaleanpunaisten silmälasien läpi ja kolmas on täysin sokea. Sinisilmä tuntuu pitävän omaa mielipidettään ainoana oikeana. Minusta hänellä on aika kummallisia käsityksiä. En väitä olevani kaikkitietävä, mutta riittää, kun tiedän, minkä numeron siihen äänestyslippuun väkerrän.
Sinisilmä kirjoitti:
Ihmettelen suuresti näitä sammakko perspektiivistä asioita katsovia henkilöitä. Ilmaistaan heti ensi lauseessa, malliin minä olen aina oikeassa, valintani on kaikille sopiva, samalla tulee esille kaikki mitä kirjoittajan pääkoppa sisältää.
Nähkää metsä puilta. Avartakaa ajatusmaailmaanne.tämä "globalisuus" ole tärkeä.
Elämme maailmassa,täällä pohjan perukoillakin, olemme osa palloamme.
Näin ollen on hyvin tärkeä ottaa huomioon koko maapallon asiat, kaupankäyntiä ja sen tuomaa työtä, pidän tärkeänä.
Myös kaikkeen luontoa koskevaan, sotiin, rasismiin, ym:hun haluamme sanamme sanoa.
Kansainväliset asiat koskettavat myös meitä, ja näistä Halonen kantaa huolta,niinkuin pitääkin.
Ulkopolitiikkahan on presidentin alue, suuresti.- Sinisilmä
SkillaN kirjoitti:
tämä "globalisuus" ole tärkeä.
Elämme maailmassa,täällä pohjan perukoillakin, olemme osa palloamme.
Näin ollen on hyvin tärkeä ottaa huomioon koko maapallon asiat, kaupankäyntiä ja sen tuomaa työtä, pidän tärkeänä.
Myös kaikkeen luontoa koskevaan, sotiin, rasismiin, ym:hun haluamme sanamme sanoa.
Kansainväliset asiat koskettavat myös meitä, ja näistä Halonen kantaa huolta,niinkuin pitääkin.
Ulkopolitiikkahan on presidentin alue, suuresti.Taas mentiin jälleen Lillukanvarsiin, se mitä peräänkuulutin on kokonaisnäkemys asioista, ei yksittäisen puolueen tai henkilön.
Se että saamme elää itsenäisessä Suomessa on kokonaan sota-ajan ja heti sodanjälkeisten presidenttien ansiokasta työtä isänmaan hyväksi.
Kyllä hekin sen globaalisuuden huomioon ottivat ja ajoivat asioita koko kansan edun mukaisesti.
Hyvä on Kekkosen viitoittamaa latua seuraajien hiihtää ja nauttia S-K-R-P-M-K:n arvokkaasta työstä.
Suomi on aina katsonut avoimesti maan rajojen ulkopuolelle, ja toiminut yhteistyössä muiden maiden kanssa. Esim. teollisuus ei toimisi jos ulkomaan kauppa ei vetäisi ulos. Yksinkertaisesti jokainen maa toimii ja luo itselleen kokonaisnäkemyksen maailman tilanteesta.
Ei näitä globaalisuus asioita voi hehkuttaa kenenkään yksittäisen henkilön ominaisuudeksi. Ne on ja ovat olleet, mittavaa työtä yleisen edun hyväksi, kaikilta maan asioita hoitavilta henkilöiltä. Sinisilmä kirjoitti:
Taas mentiin jälleen Lillukanvarsiin, se mitä peräänkuulutin on kokonaisnäkemys asioista, ei yksittäisen puolueen tai henkilön.
Se että saamme elää itsenäisessä Suomessa on kokonaan sota-ajan ja heti sodanjälkeisten presidenttien ansiokasta työtä isänmaan hyväksi.
Kyllä hekin sen globaalisuuden huomioon ottivat ja ajoivat asioita koko kansan edun mukaisesti.
Hyvä on Kekkosen viitoittamaa latua seuraajien hiihtää ja nauttia S-K-R-P-M-K:n arvokkaasta työstä.
Suomi on aina katsonut avoimesti maan rajojen ulkopuolelle, ja toiminut yhteistyössä muiden maiden kanssa. Esim. teollisuus ei toimisi jos ulkomaan kauppa ei vetäisi ulos. Yksinkertaisesti jokainen maa toimii ja luo itselleen kokonaisnäkemyksen maailman tilanteesta.
Ei näitä globaalisuus asioita voi hehkuttaa kenenkään yksittäisen henkilön ominaisuudeksi. Ne on ja ovat olleet, mittavaa työtä yleisen edun hyväksi, kaikilta maan asioita hoitavilta henkilöiltä.demokratiassa toimita mitenkään yksin,eikä järjestelmässä päätä asioita kukaan yksin.
Lait laati eduskunta ja niitä tiimoilta toimii myös presidentti.
Presidentin syyksi on vain niin helppo tyrkätä kaikki huonot asiat, vaikka useampi ymmärtää, että hänen valtansa sisäpolitiikassa on aika pieni.
Kaikki kunnia edesmenneille presidenteille, he toimivat niinkuin silloinen laki heitä velvoitti.
Tarja Halonen on saanut tunnustusta ulkomailla toiminnastaan,ja hän tekee varmasti työtään eteenkin päin Suomen hyväksi.
Ei kukaan olekaan väittänyt,että hän yksin asiat hoitaa, mutta hyvää julkisuutta hän on Suomelle tuonut.- mummo minäkin
Sinisilmä kirjoitti:
Taas mentiin jälleen Lillukanvarsiin, se mitä peräänkuulutin on kokonaisnäkemys asioista, ei yksittäisen puolueen tai henkilön.
Ei näitä globaalisuus asioita voi hehkuttaa kenenkään yksittäisen henkilön ominaisuudeksi. Ne on ja ovat olleet, mittavaa työtä yleisen edun hyväksi, kaikilta maan asioita hoitavilta henkilöiltä.Hähtävästi Sinisilmällä ei ole jälkipolvea, joka
kyselee ihmeissään Kekkosen ajan diktatuurista ja siitä miksi kansalta otettiin äänestysmahdollisuus pois.
Globaalisuutta tarvitaan eikä kepulaisuutta.
Ajatelkaa hyvät ihmiset, mikä vaara piilee, jos nynny Vanhanen pääsee valtaan keskustan nukeksi.
Presidentin puoluekannalla ei ole väliä, kunhan hän ei ole vaan keskustalainen alias maalaisliittolainen. - Juuli
SkillaN kirjoitti:
demokratiassa toimita mitenkään yksin,eikä järjestelmässä päätä asioita kukaan yksin.
Lait laati eduskunta ja niitä tiimoilta toimii myös presidentti.
Presidentin syyksi on vain niin helppo tyrkätä kaikki huonot asiat, vaikka useampi ymmärtää, että hänen valtansa sisäpolitiikassa on aika pieni.
Kaikki kunnia edesmenneille presidenteille, he toimivat niinkuin silloinen laki heitä velvoitti.
Tarja Halonen on saanut tunnustusta ulkomailla toiminnastaan,ja hän tekee varmasti työtään eteenkin päin Suomen hyväksi.
Ei kukaan olekaan väittänyt,että hän yksin asiat hoitaa, mutta hyvää julkisuutta hän on Suomelle tuonut.Jasså, todella julkisuutta saanut hymyilyksi saakka, koskettelusta plus se simpsetin oikomisjuttu, kyllä saanut julkisuutta.
mummeliini kirjoitti:
sillä sehän on oikeus ja velvollisuus. En ole koskaan väliin jättänyt minkäänlaisia valtiollisia vaaleja, enkä tee sitä nytkään.
Ketä äänestän, se olkoon salaisuuteni.ottaa jo aivoo.
ei sellaisia uutisia tule missä ei kerrottaisi,kuka johtaa ja miten.Nyt loppuu uutistenkin kuuntelu ja katselu.- kun toit julki
muori67 kirjoitti:
ottaa jo aivoo.
ei sellaisia uutisia tule missä ei kerrottaisi,kuka johtaa ja miten.Nyt loppuu uutistenkin kuuntelu ja katselu.just jetsulleen minunkin mielipiteeni.
Alkaa ottaa todella aivoon tuo alituinen hölötys noista kannatusluvuista.
Olen kohta niin täys, etten mahdu äänestyskoppiin. - ii-li
Iili kirjoitti:
Vanhasella on myös omia vahvuuksiaan. On siinä oltava kieli keskellä suuta, kun pääministeri ja nykyinen presidentti ovat kilpasilla. Siltoja ei kumpikaan voi polttaa takanaan.Osoittautui, ettei yksikään kärkikolmikosta ollut samoilla linjoilla kuin minä. Kaikkein kauimpana oli Vanhanen, toiseksi kauimpana Halonen, ja Niinistö oli näistä kolmesta lähimpänä. Hänen edelleen meni Lax ja Kallis.
Muista ehdokkaista Heidi Hautala oli kauimpana, vaikka minä olen kyllä aika "vihreä". Hän ei vain ole sellainen persoona, jota voisin kannattaa. Hän haluaa aina olla eri mieltä kaikkien kanssa. Olen saanut sen kuvan, etteivät kaikki vihreätkään oikein sulata häntä.
Voikohan tästä kaikesta vetää joitakin johtopäätöksiä?
Kävin myös MTV3:n vaalikoneella. Siitä en saanut oikein mitään tolkkua. Se nyt ainakin kävi selväksi, että kaikki kolme kärkikolmikon ehdokasta oli vastannut aivan eri tavoin kuin minä. - Se oli jotenkin niin epäselvä sivu, etten viitsinyt tutkia tarkemmin, kuka oli lähinnä. Sinisilmä kirjoitti:
Nähkää metsä puilta. Avartakaa ajatusmaailmaanne.Ei kiveen hakattuja totuuksia. Pystymetsäarviot eivät mielestäni ole tuossa edellä
antaneet: "minä ole aina oikeassa" efektiä.
Tähän Suomen parasta katsomisen ongelmaan on monta kanditaattia.
Tuskinpa ne haastajat tässä sen isompaa vaikutusta saavat aikaan.
Kekkosen ajoista ajat muuttuneet.
Mielestäni Suomi on parhaillaan melko hyvässä junassa.
Nyt kun olet edes miilibaarin avartanut meitä raiteisiin
jäämähtäneiden ajatusmaailmaa, totean osaltani; kuukauden päästä miten käy.
Vaalit ratkaisee, ei sanailu tai suun pieksäntä.- mutta kuten sanoit,
ii-li kirjoitti:
Osoittautui, ettei yksikään kärkikolmikosta ollut samoilla linjoilla kuin minä. Kaikkein kauimpana oli Vanhanen, toiseksi kauimpana Halonen, ja Niinistö oli näistä kolmesta lähimpänä. Hänen edelleen meni Lax ja Kallis.
Muista ehdokkaista Heidi Hautala oli kauimpana, vaikka minä olen kyllä aika "vihreä". Hän ei vain ole sellainen persoona, jota voisin kannattaa. Hän haluaa aina olla eri mieltä kaikkien kanssa. Olen saanut sen kuvan, etteivät kaikki vihreätkään oikein sulata häntä.
Kävin myös MTV3:n vaalikoneella. Siitä en saanut oikein mitään tolkkua. Se nyt ainakin kävi selväksi, että kaikki kolme kärkikolmikon ehdokasta oli vastannut aivan eri tavoin kuin minä. - Se oli jotenkin niin epäselvä sivu, etten viitsinyt tutkia tarkemmin, kuka oli lähinnä.hänessä on tuo erimieltäolemisen tarve, ikuinen murrosikä.
Bjarne Kallis on avannut oman persoonansa parhaiten, pidän omituisestakin huumorintajusta, ja minua lämmittää reipas Fortum-pomojen rökitys,siitä voin tunnustaa iloinneeni.
- Kai minä kallistun Kallisin puolelle kopissa. - Katleija
ii-li kirjoitti:
Osoittautui, ettei yksikään kärkikolmikosta ollut samoilla linjoilla kuin minä. Kaikkein kauimpana oli Vanhanen, toiseksi kauimpana Halonen, ja Niinistö oli näistä kolmesta lähimpänä. Hänen edelleen meni Lax ja Kallis.
Kävin myös MTV3:n vaalikoneella. Siitä en saanut oikein mitään tolkkua. Se nyt ainakin kävi selväksi, että kaikki kolme kärkikolmikon ehdokasta oli vastannut aivan eri tavoin kuin minä. - Se oli jotenkin niin epäselvä sivu, etten viitsinyt tutkia tarkemmin, kuka oli lähinnä.Huolellisesti ruksasin vaalikoneella vaihtoehdot. Soini tuli lähimmäksi minua ja sitten Halonen. Onkohan he keskenään sitten yhtä paljon samanhenkisiä?
- ii-li
mutta kuten sanoit, kirjoitti:
hänessä on tuo erimieltäolemisen tarve, ikuinen murrosikä.
Bjarne Kallis on avannut oman persoonansa parhaiten, pidän omituisestakin huumorintajusta, ja minua lämmittää reipas Fortum-pomojen rökitys,siitä voin tunnustaa iloinneeni.
- Kai minä kallistun Kallisin puolelle kopissa.En nyt muista, miten se meni, mutta ajatus oli: Valta turmelee, rakkaus avartaa. Keskittykää te rakkauteen, ja antakaa valta minulle.
Huumoria sillä miehellä nyt ainakin näyttää olevan. - mummeliini
mutta kuten sanoit, kirjoitti:
hänessä on tuo erimieltäolemisen tarve, ikuinen murrosikä.
- Kai minä kallistun Kallisin puolelle kopissa.noteerannut juuri lainkaaan aikaisemmin, mutta eilisen jälkeen oikeastaan suorastaan ihastuin häneen. Hän puhuu politiikkaa huumorilla ilman minkäänlaista mahtipontisuutta. Runokin oli ajatuksella ja pilke silmäkulmassa kyhätty.
Ei hassumpaa. Näistä keskusteluista löytyy aivan uusia ulottuvuuksia.
Tarja H. oli niin hermotunut koko ajan, että harmitti oikein hänen puolestaan.
Enpäs kommentoikaan enempää. Joskus sitten lisää. - Kun taas
ii-li kirjoitti:
En nyt muista, miten se meni, mutta ajatus oli: Valta turmelee, rakkaus avartaa. Keskittykää te rakkauteen, ja antakaa valta minulle.
Huumoria sillä miehellä nyt ainakin näyttää olevan.toiset ovat niin hypokraattisia, että enhän se minä nyt tokikaan valtaa halua, minähän olen vain yksi meistä.
Epärehellinen vaatimattomuus nostaa vähät käsivarsikarvani pystyyn.
Olen aina inhonnut tekopyhyyttä.
Millaisen runon tai aforismin kirjoittaisit / kirjoittaisitte itse? Katleija kirjoitti:
Huolellisesti ruksasin vaalikoneella vaihtoehdot. Soini tuli lähimmäksi minua ja sitten Halonen. Onkohan he keskenään sitten yhtä paljon samanhenkisiä?
Halonen 71% seuraava Soini,kolmas Vanhanen.
Kahden viimeisen paikan vaihtaisin toisinpäin.
Kävin vaalikoneellakin ja sain vallan ihmeellisen tuloksen.
Suosikikseni tuli Henrik Lax ja Tarja Halonen jäi viimeiseksi.
Heidi Hautala tuli toiseksi ja Bjarne Kallis kolmanneksi.
Voinkohan äänestää lainkaan?
RKP:llähän on Suomen paras talouspoliittinen ohjelma mutta sitä ei tietysti voi toteuttaa ilman kannatusta.
Heidi Hautala on varmaan älykäs nainen, kielitaitoinenkin, mutta en voi sitä "rättikansaa" sietää.
Bjarne Kallis on puhujana lyömätön, oikea mestari, jonka selväsanaisuutta ja puheen sujuvuutta ei voi kuin ihailla. SEURATKAA MUUTKIN!
BK osaa esittää asiat niin, että jopa minäkin ymmärrän.
Mistä ihmeestä vaalikone tiesi, että en äänestä
Halosta, todennäköisintä tulevaa Presidenttiä????- uzma-m
tulokseksi tuli mulle tuo taysin tuntematon suuruus Kallis,vahinko etten voi kuunnella hanen puheitaan.Suomessa presidentit istuu kauan 6 vuotta ja 12 vuotta on liian kauan vaikka kuinka hyva olis,ihminen vanhenee,nykaan tarvitaan nopeita paatoksia,maailma muuttuu vikkelaan.
uzma-m kirjoitti:
tulokseksi tuli mulle tuo taysin tuntematon suuruus Kallis,vahinko etten voi kuunnella hanen puheitaan.Suomessa presidentit istuu kauan 6 vuotta ja 12 vuotta on liian kauan vaikka kuinka hyva olis,ihminen vanhenee,nykaan tarvitaan nopeita paatoksia,maailma muuttuu vikkelaan.
Ei pressaa kannata vaihtaa. En vaihda turun sinappiakaa, vaikka se menikin ruottiin, enkä vaihda pressaa. Hyvä Tarja.
uzma-m kirjoitti:
On sanottu, että 7 vuoden jälkeen ihmisen pitäisi vaihtaa työpaikkaa, ettei tule ns. ”työmaasokeutta”, näin on aina tehty ja näin hyvä tulee. ”Uudet luudat lakaisevat paremmin.”
Pitääkö paikkansa?
Joissakin ammateissa tietenkin rutiinin tuoma kokemus on hyväksi vaikka koko iän samassa duunissa ja samassa paikassa.
Mutta kuten uzma sanoi ”maailma muuttuu vikkelään”, jaksammeko muuttua mukana?
Minullekin muuten tuli Kallis ensimmäiseksi, Niinistö toiseksi ja Halonen kolmanneksi.- Iili
Silloin YLE nimitti sitä leikkimieliseksi.
Nykyisin tiedotusvälineet pitävät vaalikoneita jotenkin merkityksellisinä ja tärkeinä.
Kerran olen typeryyksissäni tosiaan äänestänyt eduskuntavaaleissa sitä ehdokasta, jolla oli eniten samoja vastauksia. Toiset syyt olivat se, että hän oli "oikeasta" puolueesta ja hän asuu ihan naapuristossa. Muuta en oikeastaan hänestä tiennyt. - Ja voi hyvä pläjäys! Hän osoittautui oikeaksi riivinraudaksi ja juorulehtien skandaalikuningattareksi. Hänen erojaan ja poikaystäviään ruoditaan iltapäivälehdissä tuon tuostakin. - Mitään konkreettista hän ei ole saanut aikaan. - Harmittaa. - duunissa
beataBarbara kirjoitti:
On sanottu, että 7 vuoden jälkeen ihmisen pitäisi vaihtaa työpaikkaa, ettei tule ns. ”työmaasokeutta”, näin on aina tehty ja näin hyvä tulee. ”Uudet luudat lakaisevat paremmin.”
Pitääkö paikkansa?
Joissakin ammateissa tietenkin rutiinin tuoma kokemus on hyväksi vaikka koko iän samassa duunissa ja samassa paikassa.
Minullekin muuten tuli Kallis ensimmäiseksi, Niinistö toiseksi ja Halonen kolmanneksi.ja samassa paikassa" päti varsinkin ennenvanhaan käsivälitteisen keskuksen hoitajaan.
Oli kuulemma parempi myöskin, että ÄO oli hyvin matala, muuten siinä ei jaksanut. - ii-li
beataBarbara kirjoitti:
Pitääkö paikkansa?
Minullekin muuten tuli Kallis ensimmäiseksi, Niinistö toiseksi ja Halonen kolmanneksi.Mahtoiko hänkin olla työmaasokea?
Jo vuonna 1976 näin hänet kahden adjutatin tukemana, koska hän ei pystynut kunnolla kävelemään. Hän oli aivan poissaolevan näköinen.
Eli siis sairaus oli alkanut jo silloin. Siitä vain ei puhuttu halaistua sanaa, ennen kuin se oli jo niin ilmeistä ettei sitä enää kyetty salaamaan.
Myöhemmin kerrottiin julkisuudessakin, että hallituksen iltakoulu piti vuosien ajan järjestää sen mukaan, millaisessa kunnossa presidentti oli. - Reetta
ii-li kirjoitti:
Mahtoiko hänkin olla työmaasokea?
Jo vuonna 1976 näin hänet kahden adjutatin tukemana, koska hän ei pystynut kunnolla kävelemään. Hän oli aivan poissaolevan näköinen.
Eli siis sairaus oli alkanut jo silloin. Siitä vain ei puhuttu halaistua sanaa, ennen kuin se oli jo niin ilmeistä ettei sitä enää kyetty salaamaan.
Myöhemmin kerrottiin julkisuudessakin, että hallituksen iltakoulu piti vuosien ajan järjestää sen mukaan, millaisessa kunnossa presidentti oli.Eikö olisi korrektia antaa poisnukkuneiden levätä rauhassa, eikä jatkuvasti nostaa selkänahkaa seinälle kuten intiaanikylissä on tapana.
UKK:n elämän työt ja toiminnot on niin monta kertaa pengottu ylösalaisin jos niissä olisi jotain virheellisyyksiä, ne olisivat tulleet jo tuhat kertaa esille.
Puhutaan hautarauhasta kaikkien kohdalla se ei vain näytä toteutuvan.
Minusta tuntuu suorastaan iljettävältä kuolleiden ihmisten elämänkohtaloilla herkuttelu, olipa kysymyksessä kuka tahansa, sillä sitähän se on.
Eiköhän ii-Ii ole niin, "meidän oma turkkimmekin on senverran reikäinen" että annetaan haudassa olevien levätä rauhassa ja "paikataan vain omaa reikäistä turkkiamme!" - uzma-m
Reetta kirjoitti:
Eikö olisi korrektia antaa poisnukkuneiden levätä rauhassa, eikä jatkuvasti nostaa selkänahkaa seinälle kuten intiaanikylissä on tapana.
UKK:n elämän työt ja toiminnot on niin monta kertaa pengottu ylösalaisin jos niissä olisi jotain virheellisyyksiä, ne olisivat tulleet jo tuhat kertaa esille.
Minusta tuntuu suorastaan iljettävältä kuolleiden ihmisten elämänkohtaloilla herkuttelu, olipa kysymyksessä kuka tahansa, sillä sitähän se on.
Eiköhän ii-Ii ole niin, "meidän oma turkkimmekin on senverran reikäinen" että annetaan haudassa olevien levätä rauhassa ja "paikataan vain omaa reikäistä turkkiamme!"tuleehan historiakin arvostelemaan UKK presidenttikautta,ei ii-lin viestissa mitaan hautarauhan rikkomista ollut,kaikkia julkisia henkiloita arvostellaan oli ne sitten elavia tai kuolleita.
Ei minun turkkini reijilla ole mitaan tekemista UKK turkinreikien kanssa,en ole mikaan julkkis.
Historiasta pitaa ottaa oppia,eika salailla virheita. - Iili
Reetta kirjoitti:
Eikö olisi korrektia antaa poisnukkuneiden levätä rauhassa, eikä jatkuvasti nostaa selkänahkaa seinälle kuten intiaanikylissä on tapana.
Eiköhän ii-Ii ole niin, "meidän oma turkkimmekin on senverran reikäinen" että annetaan haudassa olevien levätä rauhassa ja "paikataan vain omaa reikäistä turkkiamme!"Vastasin työmaasokeuteen (7 v.). Kunnioitettava UKK oli presidenttinä muistaakseni 26 vuotta.
Hän oli sairas, ja hänet olisi pitänyt päästää eläkkeelle aikaisemmin! Hän itse toivoi sitä julkisesti useaan otteeseen.
Sen aikainen puolue-eliitti käytti hänen sairauttaan hyväkseen aivan häikäilemättömästi. En minä tässä UKK:n selkänahkaa nosta seinälle, vaan haluan muistuttaa siitä, että jokaisella meillä on rajamme.
En mitenkään katso rikkovani hautarauhaa! Kuljen hänen hautansa ohi aina, kun käyn hautausmaalla, ja aina haudalla on tuoreita kukkia. - reetta2
Iili kirjoitti:
Vastasin työmaasokeuteen (7 v.). Kunnioitettava UKK oli presidenttinä muistaakseni 26 vuotta.
Hän oli sairas, ja hänet olisi pitänyt päästää eläkkeelle aikaisemmin! Hän itse toivoi sitä julkisesti useaan otteeseen.
Sen aikainen puolue-eliitti käytti hänen sairauttaan hyväkseen aivan häikäilemättömästi. En minä tässä UKK:n selkänahkaa nosta seinälle, vaan haluan muistuttaa siitä, että jokaisella meillä on rajamme.
En mitenkään katso rikkovani hautarauhaa! Kuljen hänen hautansa ohi aina, kun käyn hautausmaalla, ja aina haudalla on tuoreita kukkia.On miellyttävä lukea viestiä joka tuo esille asian oikean laidan, kaikilla ei vain ole siihen kanttia.
Kiitos asiaa selventävästä viestistäsi. - Katleija
Iili kirjoitti:
Silloin YLE nimitti sitä leikkimieliseksi.
Nykyisin tiedotusvälineet pitävät vaalikoneita jotenkin merkityksellisinä ja tärkeinä.
Kerran olen typeryyksissäni tosiaan äänestänyt eduskuntavaaleissa sitä ehdokasta, jolla oli eniten samoja vastauksia. Toiset syyt olivat se, että hän oli "oikeasta" puolueesta ja hän asuu ihan naapuristossa. Muuta en oikeastaan hänestä tiennyt. - Ja voi hyvä pläjäys! Hän osoittautui oikeaksi riivinraudaksi ja juorulehtien skandaalikuningattareksi. Hänen erojaan ja poikaystäviään ruoditaan iltapäivälehdissä tuon tuostakin. - Mitään konkreettista hän ei ole saanut aikaan. - Harmittaa.Vaalikoneen valinnan puitteissa epäilen itseäni ja mielipiteitteni oikeellisuutta. Kone näytti, että minun ja ehdokas Soinin mielipiteet olisivat lähinnä samansuuntaiset. Kyllä minä nyt kuitenkin aion äänestää omia mielipiteitäni vastaan ja uskoa muita itseäni paremmin. Ei tästä muuten hyvää seuraa. Jos tuota vaalikonetta uskoisimme, niin taitaisipa nuo gallup luvut heittää nurinniskoin.
- OliviaKoo
Kyllä.
kyllä aion äänestää ja ehdokkaani on Tarja Halonen.
Minulla on ollut onni ja kunnia olla tekemässä(? huono verbi, mutta parempaakaan en keksi) myös aiempia demaripresidenttejä, Koivistoa ja Ahtisaarta.
Itseasiassa Kalevi Sorsa olisi ollut demarikenttäväen suosikki demarien presidenttiehdokkaaksi, mutta puoluejohto ei pitänyt Sorsasta ja siksi maailmalta haettiin, kylläkin ansioitunut, vaikkakin Suomessa tuntematon Ahtisaari, ja hänestä "runnottiin" esivaaleissa demarien ehdokas.
Minä pidin Sorsasta, hän oli tosi miellyttävä ihminen, mutta tietysti äänestin sitten vaaleissa Ahtisaarta. Vähän oli paha mieli, mutta ei siinä vaiheessa enää ollut muuta vaihtoehtoa.- Iili
Hän oli luotettavan ja järkevän oloinen tyyppi. En ole demari, mutta Sorsa olisi hyvinkin voinut olla sellainen ehdokas, jota olisin voinut äänestää.
Äänestin Rehniä. Minua kiukutti se, miten hänen sanavalinnoistaan johtuen hänestä tehtiin ateisti. Kuitenkin Ahtisaari oli aikaisemmin suoraan sanonut olevansa ateisti, mutta vaalikampanjan aikana hän kertoi uskovansa kirkon opetuksiin. - Ehän se nyt ollut tietenkään päätökseni ensisijainen syy.
Toinen kummallisuus niissä vaaleissa oli se, että HBL ei ollenkaan tukenut oman puolueensa ehdokasta, vaan yritti runnoa Rehniä maan rakoon.
Mieleeni on jäänyt ikuisiksi ajoiksi niiden vaalien vaalivalvojaiset YLE 1:ssä. Se oli kaikkien aikojen paras TV-ohjelma. Se oli ajankohtainen, jännittävä, viihteellinen, dramaattinen ja ties mitä. Ja vielä se, miten Paavo Väyrynen käänsi vaalitappionsa "mediapeliksi". - Siihen aikaan PV oli mielipidetiedusteluiden mukaan samanaikaseti Suomen sekä suosituin että vihatuin poliitikko. - Iili
Iili kirjoitti:
Hän oli luotettavan ja järkevän oloinen tyyppi. En ole demari, mutta Sorsa olisi hyvinkin voinut olla sellainen ehdokas, jota olisin voinut äänestää.
Äänestin Rehniä. Minua kiukutti se, miten hänen sanavalinnoistaan johtuen hänestä tehtiin ateisti. Kuitenkin Ahtisaari oli aikaisemmin suoraan sanonut olevansa ateisti, mutta vaalikampanjan aikana hän kertoi uskovansa kirkon opetuksiin. - Ehän se nyt ollut tietenkään päätökseni ensisijainen syy.
Toinen kummallisuus niissä vaaleissa oli se, että HBL ei ollenkaan tukenut oman puolueensa ehdokasta, vaan yritti runnoa Rehniä maan rakoon.
Mieleeni on jäänyt ikuisiksi ajoiksi niiden vaalien vaalivalvojaiset YLE 1:ssä. Se oli kaikkien aikojen paras TV-ohjelma. Se oli ajankohtainen, jännittävä, viihteellinen, dramaattinen ja ties mitä. Ja vielä se, miten Paavo Väyrynen käänsi vaalitappionsa "mediapeliksi". - Siihen aikaan PV oli mielipidetiedusteluiden mukaan samanaikaseti Suomen sekä suosituin että vihatuin poliitikko.Yksi asia vielä, joka sai minulta karvat pystyyn Ahtisaarta kohtaan oli se, että hänen kampanjapäällikkönsä mollasi Marttoja. Minulla ei ole mitään tekemistä Marttojen kanssa, mutta kyllähän minä ymmärrän, mitä markkinointi on.
Hän siis mollasi järjestöä, jolla on 70 000 jäsentä plus perheenjäsenet päälle. Sitten hän vielä sanoi, ettei hänellä ole mitään anteeksipyydettävää. On siinäkin markkinointikampanjan vetäjä, joka pitää itseään tärkeämpänä kuin 70 000 ääntä vaaleissa. No, hänet kyllä erotettiin hommastaan.
- Katleija
En sattunut näkemään A-pisteen ohjelmaa Matti Vanhaseen henkilökuvasta, mutta ohjelman Niinistöstä näin. Tuli mieleen, että olisi kiva tietää oliko toimittajan povitaskussa punainen jäsenkirja. Ehdokkaasta kun ei hakemallakaan löytynyt yhtään positiivista piirrettä. Mielenkiinnolla seuraan seuraavien ehdokkaitten luonnehdintoja. Siitä selviää onko A-piste asettunut Halosen kampanjan käsikassaraksi.
- Sinisilmä
Mikähän on syynä tähän negatiiviseen näkemykseen TV1, TV2, ja vielä MTV:ssäkin Niinistöstä ja Vanhasesta. Koko ajan TV mainostaa Halosta niin paljon kun sielu sietää ja muut ovat täysiä O-ehdokkaita.
Kun vaalit ovat ovella silloin TV:stä tulee ties monennko tuhannen kerran: Täällä Pohjantähden alla. SE on yksi mikä on varmaa, muokatakseen äänestäjien asenteita.
Median ilmoittamat tilastotkin osoittavat yhtä ja samaa. Olkaa tarkkoina, tilastot ovat harhaa. Kyselyt suunnataan tehdaspaikkakunnille joissa on vasemmisto enemmistö, silloin saadaan haluttu tulos.
Tilastoa tehdessä kyselijä kysyy, minkä ikäinen olette tai oletteko työelämässä, minkälaatuisessa, sitten: kyselymme kohdistuu työiässä oleville, kiitos! Että näin.
Parasta on aina oma järjen käyttö joka asiassa eikä mennä massan mukana. - yritetään puhaltaa lieskaa
Sinisilmä kirjoitti:
Mikähän on syynä tähän negatiiviseen näkemykseen TV1, TV2, ja vielä MTV:ssäkin Niinistöstä ja Vanhasesta. Koko ajan TV mainostaa Halosta niin paljon kun sielu sietää ja muut ovat täysiä O-ehdokkaita.
Kun vaalit ovat ovella silloin TV:stä tulee ties monennko tuhannen kerran: Täällä Pohjantähden alla. SE on yksi mikä on varmaa, muokatakseen äänestäjien asenteita.
Median ilmoittamat tilastotkin osoittavat yhtä ja samaa. Olkaa tarkkoina, tilastot ovat harhaa. Kyselyt suunnataan tehdaspaikkakunnille joissa on vasemmisto enemmistö, silloin saadaan haluttu tulos.
Tilastoa tehdessä kyselijä kysyy, minkä ikäinen olette tai oletteko työelämässä, minkälaatuisessa, sitten: kyselymme kohdistuu työiässä oleville, kiitos! Että näin.
Parasta on aina oma järjen käyttö joka asiassa eikä mennä massan mukana.ja loimua aina vaalien alla, vaikka nykyisin on paljon enemmän syytä kapinaan ja kansalaissotaan vasemmistoherroja vastaan, jotka lihovat linnoissaan kansalaisten kustannuksella.
Ja saattepa nähdä, että joku maanpetosjuttu kehrätään kokoon vaaleja edeltävän perjantain tai lauantain lehteen, niin että sitä ei enää ehditä perua ennen vaaleja. Se on vasemmiston perinne jokaisten vaalien alla. - mummeliini 2
Sinisilmä kirjoitti:
Parasta on aina oma järjen käyttö joka asiassa eikä mennä massan mukana.kuin tuolla naapurimaassa, Venäjällä. Siellähän ei saa puhua muista kuin Putinista ja hänestäkin pelkkää hyvää.
Meilläkin toiset ehdokkaat pistetään matalaksi ja yhtä ylistetään.
Tympäisee koko vaalit. Äänestämässä käyn kuitenkin vaikka uhallakin. Enkä kyllä äänestä sitä eniten kiiteltyä. Itsepäinen kun olen. - mummeliin number 3
mummeliini 2 kirjoitti:
kuin tuolla naapurimaassa, Venäjällä. Siellähän ei saa puhua muista kuin Putinista ja hänestäkin pelkkää hyvää.
Meilläkin toiset ehdokkaat pistetään matalaksi ja yhtä ylistetään.
Tympäisee koko vaalit. Äänestämässä käyn kuitenkin vaikka uhallakin. Enkä kyllä äänestä sitä eniten kiiteltyä. Itsepäinen kun olen.niin tehdään
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448259Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde442244Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262122- 951718
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811667- 321427
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081083Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 531005
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28870