sattuma

sattuma62

On sattuma, että evoluutio on tuottanut ihmisen
On sattuma, että, että raamatun sisältöinen kirja on kirjoitettu
On sattuma, että koraanin sisältöinen kirja on kirjoitettu.
On myös täysin sattuma, että irakissa sodittiin. (Jos Busch olisi saanut muutaman äänen vähemmän, ei sotaa olisi syttynyt.

Maailma ja elämä ovat täynnä erilaisia sattumia. Valinnat tehdään sattumalta. Valtsematta jääneen ratkaisun toteutumaa ei saada koskaan selville.

Elämä kokonaisuudessaan ja sen muodot ovatkin suuri sattuma, jota jotkut pehmeämmin haluavat johdatukseksi kutsua. Onko näin? Oletko samaa mieltä?

12

796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katleija

Kuka meistä tietää varmasti totuuden; kysyn vaan. En kerro mitä uskon, mutta TIEDÄ EN.

• sattuma62

Suuria totuuksia markkinoidaan erilaisten uskontokuntien nimissä. Ihminen on todella herkkä mielikuvalle, joka hänelle annetaan, vaikka mielikuvalla ei olisi mitään tekemistä totuuden kanssa.

Vaikka tiedämme, että nämä suuret totuudet ovat keskenään ristiriidassa, silti uskomme nöyrästi johonkin näistä. Ilmeisesti tarvitsemme uskon. Ei liene merkitystä mikä tämä usko on, kunhan on jokin usko. Onhan ihmisiä, jotka uskovat tosissaan tähdistä ennustamiseen. On jopa ihmisiä, jotka ovat varmoja jonkin(esim lut.)uskontokunnan oikeellisuudesta. Tarina voi olla mikä hyvänsä. Kun se uskontona markkinoidaan, ei uskomiseen ole vaikeuksia.

• ....sanotaan, ettei sattumia ole.
      Jos olisi, niin yksi suurimmista mielestäni olisi, että myriardien taivaankappaleiden joukossa meidän Telluksemme olisi ainut elämää synnyttänyt planeetta. Uskoako vai ei?

• Välikangas

"Jos Bush olisi saanut muutaman äänen vähemmän"

Vaalituloksien mulkkaamiselle hohoteltiin kippurassa aina Riu-Kiu saarelaisia myöten.

Nyt toisella kauden vaaleissa äänestäjiiä ehdittiin rekrydoita tehokkaasti.

Uskon niihin änkyröihin, jotka uskovat 11/9 iskujen olleen
      rebublikaanista hallintoa vastaan...myös siihen, että
      sotaa terrorismia vastaan käydään keskeytymättä vielä v.2015.

• mieltä

Näin on. Uskon johdatukseen.

• On laskettu, että tähän mennessä oli elänyt n.80 mrd ihmisen kaltaista olentoa.

"On hyvin vähän palannehia", sanotaan jossain riimissä.
        Ei ole sattumaa, että hiljaisina poikina/tyttöinä täältä
        vaihdetaan ns. hiippakuntaa.

• Pääsky64

ja että olet kirjoittamatta.
      Luettele niin pitkään kun osaat. Minä uskon viisaisiin suunnitelmiin,niin monivaiheisiin,ettei tulosta näe kun jälkikäteen.

Miten pieni tekijä sinä olet,minä olen kun luojalle yksi päivä on meidän tuhat vuotta.

Vertaa sillä meidän töitä ja minkä jäljen jättävät maailmaan.

• Kysyä

Mikä on sattumaa,mikä seurausta jostain muusta?

• Tyynentyttö
        Kysyä kirjoitti:

Mikä on sattumaa,mikä seurausta jostain muusta?

Olisihan se mukava jättäytyä sattuman johdateltavaksi.Silloin voi syyttää sitä jos elämässä jokin menee pieleen.Ehkä sattumaa ovat asiat joihin emme pysty vaikuttamaan.Ne jotenkin tulevat eteemme.Auto tönäsee,tuntematon ihminen juttelee,liukastuu,ehkä rakastuminenkin on sattumaa.Olin nuorena ihan hassu tarkoituksen kanssa.Myöhästyin tentistä-se oli tarkoitettu niin yms.Vastuu kaikesta meni tälle ihmeelliselle tarkoitukselle.Jostakin ihmisestä sanomme:Olimme kuin tarkoitettuja toisillemme ja sitten hän jätti minut.Minua ei silloin varmaankaan ollut tarkoitettu hänelle..

• tähdenlento
        Tyynentyttö kirjoitti:

Olisihan se mukava jättäytyä sattuman johdateltavaksi.Silloin voi syyttää sitä jos elämässä jokin menee pieleen.Ehkä sattumaa ovat asiat joihin emme pysty vaikuttamaan.Ne jotenkin tulevat eteemme.Auto tönäsee,tuntematon ihminen juttelee,liukastuu,ehkä rakastuminenkin on sattumaa.Olin nuorena ihan hassu tarkoituksen kanssa.Myöhästyin tentistä-se oli tarkoitettu niin yms.Vastuu kaikesta meni tälle ihmeelliselle tarkoitukselle.Jostakin ihmisestä sanomme:Olimme kuin tarkoitettuja toisillemme ja sitten hän jätti minut.Minua ei silloin varmaankaan ollut tarkoitettu hänelle..

kaikki vaan on , JOS olisi ,Jos tulisi ,Jos menisi,jos tapahtuisi jne, sattumalta sattumanvarainen tapahtuma. Mitäs sitten jos ei olisikaan sattumaa ? mikä se olisi? , tietoinen tapahtuma , teko?

• tähdenlento kirjoitti:

kaikki vaan on , JOS olisi ,Jos tulisi ,Jos menisi,jos tapahtuisi jne, sattumalta sattumanvarainen tapahtuma. Mitäs sitten jos ei olisikaan sattumaa ? mikä se olisi? , tietoinen tapahtuma , teko?

....se olisi se kohtalo, johon monet uskovat mutta eivät kehtaa tunnustaa. Uskon siihenkin, että jokainen uskoo johonkin....jossakin elämänsä vaiheessa. Harvemmin rohjetaan antaa sille uskolle nimi, Jumala.
        Siihenkin uskon, että ihmeitä tapahtuu...pieniä tai suuria, ihmeitä kuitenkin...kokijan mielestä.
        Ihmeellistä tämäkin, tänään uutisoitiin Pakistanin raunioista löydetyn 2 kk elossa pysynyt henkilö. Sattumaltahan hänenkin olinpaikkansa kerrottiin paljastuneen, ehkä saamme vielä tietää miten hengissä pysyttely oli mahdollista.

• Pääsky64
        TiaLiinu kirjoitti:

....se olisi se kohtalo, johon monet uskovat mutta eivät kehtaa tunnustaa. Uskon siihenkin, että jokainen uskoo johonkin....jossakin elämänsä vaiheessa. Harvemmin rohjetaan antaa sille uskolle nimi, Jumala.
        Siihenkin uskon, että ihmeitä tapahtuu...pieniä tai suuria, ihmeitä kuitenkin...kokijan mielestä.
        Ihmeellistä tämäkin, tänään uutisoitiin Pakistanin raunioista löydetyn 2 kk elossa pysynyt henkilö. Sattumaltahan hänenkin olinpaikkansa kerrottiin paljastuneen, ehkä saamme vielä tietää miten hengissä pysyttely oli mahdollista.

kumpaankin väitteeseen se sopii,siis ei auta kun tyytyä epätietoisuuteen.
        Minulla on oma kanta ja niin toisillakin,ja onneksi kukaan ei määrää mikä on oikein.
        Vaikeinta on kun pitää itse pohtia eikä saa vastusta .
        Ollaan aina jonkin selittämättömän asian edessä emmekä saa apua,toisetkaan eivät tiedä sen enempää.Oletko sattumalta syntynyt en usko sattumaan.
        Jo kohdussa hän on nähnyt sinut.Minut.Meillä on tarkotus olla ja tehdä oma osuus suuremmassa suunnitelmassa. Onneksi emme ole tyhjää ja tyhjän päällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4208
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      115
      2782
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2262
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      29
      1923
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1843
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1566
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      17
      1430
    8. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      77
      1412
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      146
      1314
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1178
    Aihe