http://www.dogbreedinfo.com/poodlemix.htm
Mitä mieltä tääällä ollaan risteytysroduista? Aluksi pidin melko turhina, sitten aloin ajatella, että ihmisten tarpeet ovat muuttuneet, tarvitaan myös erilaisia rotuja. Ennen on ollut kova kysyntä metsästävistä, paimentavista, vahtivista ym. käyttökoirista. Nykyään ihmiset asuvat yhä enemmän kauungissa ja vaatimukset koiralle kerrostaloasunnossa ovat erilaiset kuin maalla. Etenkin tuo puudelin karvanlähtemättömyys olisi hyvä asia muillekin roduille siirrettäväksi.
rotumixejä
4
798
Vastaukset
allekirjoittaneena en näe syytä ainakaan seurakoirapuolella minkääntyyppisiin risteytyksiin.
Kerrostaloja on ollut vaikka kuinka kauan ja koirien pito on ollut kaupungeissa myös yleistä pitkän aikaa.
Rotuvalinnat olisivat se oikeampi ratkaisumalli. Rodut siihen käyttöön mihin ne on alunperin tarkoitettu. Työ-Palvelu-Seurakoiria Siinä sektori mistä valita.- grrrrrrr
(en ole kasvattajasitoumusta allekirjoittanut, eikä mikään allekirjoittamani aanelonen siis vaikuta mielipiteeseeni) taas seurakoirapuolelle voisi hyvinkin lisätä malleja. Pikkukoirat ovat suuressa suosiossa, kysyntää riittää ja joillekin tälläiset miksaukset tuntuvat olevan ratkaisu. Tarkoitatko rotuvalinnalla sitä, että uusia rotuja kehiteltäisiin käytön perusteella, vai että nykyiset riittävät ja ne pitäisi lajitella uusiksi, vai?
grrrrrrr kirjoitti:
(en ole kasvattajasitoumusta allekirjoittanut, eikä mikään allekirjoittamani aanelonen siis vaikuta mielipiteeseeni) taas seurakoirapuolelle voisi hyvinkin lisätä malleja. Pikkukoirat ovat suuressa suosiossa, kysyntää riittää ja joillekin tälläiset miksaukset tuntuvat olevan ratkaisu. Tarkoitatko rotuvalinnalla sitä, että uusia rotuja kehiteltäisiin käytön perusteella, vai että nykyiset riittävät ja ne pitäisi lajitella uusiksi, vai?
Miksi niin monet sekarotuiset pienet seurakoirat ovat niitä, joita minä kutsun yksinkertaisesti "pieniksi valkoisiksi"? Eli ne näyttävät epämääräisesti joko bichonilta tai westieltä tai ne ovat vain pieniä (säkä alle 39 cm) ja niillä on valkoinen karva, yleensä puolipitkä.
Mutta joku jos keksisi sellaisen rodun, joka olisi aloittelijalle sopiva, melko pieni, mutta ei kääpiö, kaunis, puolipitkä- tai sileäkarvainen, kevyt ja luonteeltaan se olisi helposti koulutettava, ystävällinen ja optimaalinen esim. agilityyn? Onhan näitä shelttejä, koikkereita ja kromfohrländereitä, esimerkkeinä roduista, jotka voinevat täyttää noi ehdot...
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511