rotumixejä

grrrrrrrr

http://www.dogbreedinfo.com/poodlemix.htm

Mitä mieltä tääällä ollaan risteytysroduista? Aluksi pidin melko turhina, sitten aloin ajatella, että ihmisten tarpeet ovat muuttuneet, tarvitaan myös erilaisia rotuja. Ennen on ollut kova kysyntä metsästävistä, paimentavista, vahtivista ym. käyttökoirista. Nykyään ihmiset asuvat yhä enemmän kauungissa ja vaatimukset koiralle kerrostaloasunnossa ovat erilaiset kuin maalla. Etenkin tuo puudelin karvanlähtemättömyys olisi hyvä asia muillekin roduille siirrettäväksi.

4

774

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allekirjoittaneena en näe syytä ainakaan seurakoirapuolella minkääntyyppisiin risteytyksiin.
      Kerrostaloja on ollut vaikka kuinka kauan ja koirien pito on ollut kaupungeissa myös yleistä pitkän aikaa.
      Rotuvalinnat olisivat se oikeampi ratkaisumalli. Rodut siihen käyttöön mihin ne on alunperin tarkoitettu. Työ-Palvelu-Seurakoiria Siinä sektori mistä valita.

• karvattomat rodut ovat myös jo keksitty. Kiinanharjakoira Meksikon karvatonkoira jne.

• grrrrrrr

(en ole kasvattajasitoumusta allekirjoittanut, eikä mikään allekirjoittamani aanelonen siis vaikuta mielipiteeseeni) taas seurakoirapuolelle voisi hyvinkin lisätä malleja. Pikkukoirat ovat suuressa suosiossa, kysyntää riittää ja joillekin tälläiset miksaukset tuntuvat olevan ratkaisu. Tarkoitatko rotuvalinnalla sitä, että uusia rotuja kehiteltäisiin käytön perusteella, vai että nykyiset riittävät ja ne pitäisi lajitella uusiksi, vai?

• grrrrrrr kirjoitti:

(en ole kasvattajasitoumusta allekirjoittanut, eikä mikään allekirjoittamani aanelonen siis vaikuta mielipiteeseeni) taas seurakoirapuolelle voisi hyvinkin lisätä malleja. Pikkukoirat ovat suuressa suosiossa, kysyntää riittää ja joillekin tälläiset miksaukset tuntuvat olevan ratkaisu. Tarkoitatko rotuvalinnalla sitä, että uusia rotuja kehiteltäisiin käytön perusteella, vai että nykyiset riittävät ja ne pitäisi lajitella uusiksi, vai?

Miksi niin monet sekarotuiset pienet seurakoirat ovat niitä, joita minä kutsun yksinkertaisesti "pieniksi valkoisiksi"? Eli ne näyttävät epämääräisesti joko bichonilta tai westieltä tai ne ovat vain pieniä (säkä alle 39 cm) ja niillä on valkoinen karva, yleensä puolipitkä.

Mutta joku jos keksisi sellaisen rodun, joka olisi aloittelijalle sopiva, melko pieni, mutta ei kääpiö, kaunis, puolipitkä- tai sileäkarvainen, kevyt ja luonteeltaan se olisi helposti koulutettava, ystävällinen ja optimaalinen esim. agilityyn? Onhan näitä shelttejä, koikkereita ja kromfohrländereitä, esimerkkeinä roduista, jotka voinevat täyttää noi ehdot...

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      39
      5238
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      85
      3742
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      48
      3145
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      62
      3035
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      11
      3025
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2383
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1868
    8. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      145
      1838
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1815
    10. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1741
    Aihe