Tassun nyrjähdys?

Terhi

Kuinka vakavaa on nilkan nyrjähdys, ja pitääkö aina viedä eläinlääkäriin? Dobberini (7 kk) hiukan liukastui tänään, ja vaikka tilanne ei näyttänyt ollenkaan pahalta, niin sen jälkeen ontui muutaman askeleen verran. Tuosta on nyt noin tunti. Vielä hiukan arastelee tassua välillä, mutta enimmäkseen tuota tassun arastelua ei enää huomaa. Vienkö vielä lääkäriin? Ja tekeekö lääkäri mitään, vai toteaako vaan, että paranee itsestään. Kotilääkärikirjani ei tullut mukaan, kun olen nyt kylässä:(

Ystävällisiä neuvoja kaivataan. Toki vien lääkäriin, jos tarpeen on, mutta näyttää tosiaan siltä, ettei arista enää tassua juuri ollenkaan, vaikka heti liukastumisen jälkeen aristeli pahastikin useamman askeleen verran.

4

863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomenajokoira

      kannattaa viedä lääkäriin! vaikkei se niin pahalta näyttäisikään, silti.

      • Terhi

        Koira ei enää ole tassua ontunut, mutta tarkemmin kun tarkastelin, huomasin tassussa kaksi puremajälkeä. Eli ei siis liukastunut, vaan koira puri koiraani puistossa (niin nopeasti ja ei kovin pahannäköisesti, koska kumpikaan meistä koiranomistajista ei nähnyt koirien pureva). Rupesivat tappelemaan, ja lähdin sitten heti pois, kun minun koirani uhitteli enemmän sille toiselle urokselle. Vasta hetki sitten huomasin, että tassussa on tosiaan pari puremajälkeä. Menen kyllä heti huomenna aamusta näyttämään ne vielä eläinlääkärille, vaikka koira ei näytä niistä enää välittävän ollenkaan. Kiitos kuitenkin vastauksesta!


    • minä

      Mun poika on 8 kk vanha ja kerenny venäyttää kinttunsa kahtee ootteesee... Ontunu 2 - 3 viikkoa kummallaki kerralla. Lepoa vaa! Eläinlääkäri sano ensimmäisellä kerralla et 3 pv lepoa ja sen jälkee normaalia elämää. En kuitenkaa ole uskaltanu rellestää kovin hurjast vaa lepäily on jatkunu. Kunhan kattoo et jalka paranee kunnolla.

      • Terhi

        Kiitos vastauksista! Ilmeisesti kyseessä oli siis molemmat, tassun nyrjähdys ja koiran purema. Soitinkin jo eläinlääkärille, kehotti tarkkailemaan tilannetta, ja tulemaan, jos purema alkaa punottaa tai tassu pahentua. Tassu näyttää olevan kuitenkin jo hyvässä kunnossa, mutta otan silti koiran kanssa vähän rauhallisemmin! :) Kiitos vinkeistä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe