Tassun nyrjähdys?

Terhi

Kuinka vakavaa on nilkan nyrjähdys, ja pitääkö aina viedä eläinlääkäriin? Dobberini (7 kk) hiukan liukastui tänään, ja vaikka tilanne ei näyttänyt ollenkaan pahalta, niin sen jälkeen ontui muutaman askeleen verran. Tuosta on nyt noin tunti. Vielä hiukan arastelee tassua välillä, mutta enimmäkseen tuota tassun arastelua ei enää huomaa. Vienkö vielä lääkäriin? Ja tekeekö lääkäri mitään, vai toteaako vaan, että paranee itsestään. Kotilääkärikirjani ei tullut mukaan, kun olen nyt kylässä:(

Ystävällisiä neuvoja kaivataan. Toki vien lääkäriin, jos tarpeen on, mutta näyttää tosiaan siltä, ettei arista enää tassua juuri ollenkaan, vaikka heti liukastumisen jälkeen aristeli pahastikin useamman askeleen verran.

4

735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomenajokoira

      kannattaa viedä lääkäriin! vaikkei se niin pahalta näyttäisikään, silti.

      • Terhi

        Koira ei enää ole tassua ontunut, mutta tarkemmin kun tarkastelin, huomasin tassussa kaksi puremajälkeä. Eli ei siis liukastunut, vaan koira puri koiraani puistossa (niin nopeasti ja ei kovin pahannäköisesti, koska kumpikaan meistä koiranomistajista ei nähnyt koirien pureva). Rupesivat tappelemaan, ja lähdin sitten heti pois, kun minun koirani uhitteli enemmän sille toiselle urokselle. Vasta hetki sitten huomasin, että tassussa on tosiaan pari puremajälkeä. Menen kyllä heti huomenna aamusta näyttämään ne vielä eläinlääkärille, vaikka koira ei näytä niistä enää välittävän ollenkaan. Kiitos kuitenkin vastauksesta!


    • minä

      Mun poika on 8 kk vanha ja kerenny venäyttää kinttunsa kahtee ootteesee... Ontunu 2 - 3 viikkoa kummallaki kerralla. Lepoa vaa! Eläinlääkäri sano ensimmäisellä kerralla et 3 pv lepoa ja sen jälkee normaalia elämää. En kuitenkaa ole uskaltanu rellestää kovin hurjast vaa lepäily on jatkunu. Kunhan kattoo et jalka paranee kunnolla.

      • Terhi

        Kiitos vastauksista! Ilmeisesti kyseessä oli siis molemmat, tassun nyrjähdys ja koiran purema. Soitinkin jo eläinlääkärille, kehotti tarkkailemaan tilannetta, ja tulemaan, jos purema alkaa punottaa tai tassu pahentua. Tassu näyttää olevan kuitenkin jo hyvässä kunnossa, mutta otan silti koiran kanssa vähän rauhallisemmin! :) Kiitos vinkeistä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe