Veikkola

asuinalueena?

Olemme katselleet asuntoa jo pidemmän aikaa ja Kirkkonummen Veikkola tuntuu päällisin puolin erittäin viehättävältä alueelta. Lisäksi eräät tutut kehuvat aluetta suuresti eikä negatiivisia puolia tunnu löytyvän. Onko muilla mielipidettä alueeseen?

10

2924

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muukalaisena

osaa muuta sanoa, kun että Hesan moottoriteiltä
      tuntuu vähän he....isti tienhaaroja johtavan
      Veikkolaan.
      Taitaa olla vilkaskin paikka.

• aikainen mato

hyvät yhteydet Helsinkiin, palvelut ok, luontoa ja ulkoilumaastoa riittää. Kannattaa käydä tutustumassa ja ajelemassa.

• Jokke

Ollaan asuttu 5 vuotta eikä muualle enää muutettaisi, ainakaan Suomessa. On luonnonrauhaa, järviä, mukavia ihmisiä, ei häiriötekijöitä, nopeat yhteydet Espooseen ja Helsinkiin n. 20-35 min. Lisäksi ensi vuonna selviää rakennetaanko Turun rata Lohjan kautta, jolloin Veikkolaan tulisi junayhteys.

• Syrjäkylässä syrjäytyy

Mikäli rahkeet riittää niin tutki ensin kaikki vaihtoehdot espoon puolelta. Espoonlahti/Kauklahti on ainakin jälleenmyyntiarvoja ajatellen turvallisempia vaihtoehtoja.

• Manä

Itse en kyllä lähtisi Kivenlahteen, koska siellä asunnot on rakennettu niin tiiviisti ja Kivenlahden keskusta on aika karu.

• Sonya
        Manä kirjoitti:

Itse en kyllä lähtisi Kivenlahteen, koska siellä asunnot on rakennettu niin tiiviisti ja Kivenlahden keskusta on aika karu.

Hei,

Itse olen asunut 13 vuotta Kirkkonummella (nyt jo pois muuttanut). Olen käynyt peruskoulun siellä.

Itse viihdyin todella hyvin! Kirkkonummelta löytyy kaikki mitä tarvitsee. Helsinkiin ja Espooseen lyhyt matka. Pääsee autolla, bussilla, junalla. (Kansainvälistä lentokenttää ei vielä löydy :))

On kävelyteitä, koirapuistoja, laskettelumäki, golf, uimahalli, jäähalli, iso ruokakauppa, pari pienempää, videovuokraamo, fysikaalinen, pakolliset pizzeriat/kebabit, kansalaisopisto, musiikkiopisto... Kaikki mitä tarvitsee löytyy.

Suosittelen lämpimästi! Kirkkonummelta (lasken tähän Veikkolan mukaan) löytyy vielä tilaa asua, jos sellaista kaipaa. Ei ole naapurin etuovi makuuhuoneen ikkunan alla.

Ja suosittelen Meikon rauhoitettua aluetta kesäisen päivän viettoon. Järvessä voi uida, vesi on puhdasta ja luonto on aivan ihana. Muita äänia kuin luonnon ääniä ei sinne kuulu. Auto on jätettävä kävelymatkan päähän!

Ja uskon, että Kirkkonummen arvo nousee koko ajan. Kun sinne muutin oli asukkaita n.22 000, nyt taitaa olla jo yli 30 000. Alue on haluttua, koska sieltä on hyvät kulkuyhteydet Espooseen ja Helsinkiin!

Kivenlahdessa olen käynyt koulun... Plaah täytyy sanoa... Alue on mielestäni hieman ränsistynyt ja siellä olonsa tuntee hieman epävarmaksi... En sitten tiedä mikä todellisuus on.

Siis kaikki joukolla Kirkkonummelle! :)

• mankkaalainen

Systerin perhe muutti Veikkolaan vuosi sitten ja ovat pitäneet alueesta. Hinnat on Espoossa jo pilvissä ja Veikkolan hinnat ovat vasta kovassa nousussa. Asuinalue on rauhallisempi kuin Espoo ja/tai lähialueen taajamat vrt. Nummela. Alueena kuuluu mielestäni enemmän Espooseen kuin Kirkkonummeen.

• Harkitkaa

Harkitkaa myös Nummelaa. 7 minsaa kauempana etelästä, mutta palvelut ihan toista luokkaa. Veikkolasta joutuu isompiin ruokakauppoihin ym. joka tapauksessa menemään Nummelaan - miksei sitten asuisi siellä. Olen kuullut että Veikkolassa ei myöskään päivähoitotilanne ole hyvä (jos sellaista tarvitsette). Porukkaa tulee niin paljon ettei lapsille voida taata hoitopaikkaa Veikkolasta. Muuten varmaan ihan mukava paikka, harkitsimme tontin ostoa sieltä mutta päädyimme sitten ostamaan sen sieltä Nummelasta.

• Sonya

Minäkin harkita! Ja itseasiassa olenkin. Toinen on Lohja...

• Meillä oli

vastaava tilanne pari vuotta sitten, ja tällöin Veikkolassa asuneet tutut kehoitti harkitsemaan Nummelaa. Syynä juuri päivähoidon ja palveluiden parempi saatavuus. Näinpä teimme, muutimme, ja hyvä paikkahan tämä on ollut. Espoossa kun vielä käy töissä, niin vain n.25 minuuttia Leppävaaraan pöräyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4626
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      2129
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      50
      1587
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      170
      1547
    5. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      162
      1512
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      271
      1332
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      196
      1204
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      203
      1122
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      65
      1074
    10. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      81