Puhelinmyynti

parasta. Varmasti.

Moi
Paljon näkee juttuja joissa haukutaan puhelinmyyntiä ja myyjiä. Kouluttajana tiedän että puhelinmyyjät ammattiryhmänä on todellakin haasteita rakastavia ja monet menestyksen nälkäisiä ihmisiä. Mikä on maailman nopein ja tehokkain myyntiorganisaatio? Puhelinmyyntiorganisaatio. Pankit, vakuutusyhtiöt, operaattorit, sähköyhtiöt, osakesijoittaminen jnejne kilpailuttavat kovaa vauhtia kotimaisia huippuyrityksiä joihin ulkoistaa osan palveluistaan.Miksi? Koska heillä ei riitä aika tehdä oleellista, edullisesti ja perusteellisesti, B2B tai B2C. Puhelinmyynti on vielä suomessa vajaateholla ja puhelinmyyjiä pidetään vain lehtimyyjinä. Väärin. Kun perehtyy toimialaan ja alalla työskenteleviin hurjiin tuloksiin yltäviin ammattilaisiin (lue päämiesyrityksiin jotka tekevät myös huipputulosta)tietää että peruskansan rivit todellakin tulevat saamaan helpon mahdollisuuden tehdä suuria ratkaisuja,,,puhelimitse. Nopeaa ja ainutlaatuista. Tietenkään kaikki vastaanottajat eivät osaa nauttia näistä miellyttävistä puhelintyötä tekevistä ammattilaisista mutta luulen että he eivät nauti paljon muustakaan:) Jos sinulla olisi miljoona sinun tuotettasi ja sinun pitäisi myydä ne yksitellen yksityisille ihmisille niin kuinka nopeasti olet perillä autolla Hki:stä Ouluun? puhelimella? Aivan;)

Kiitos yrityksillenne, että saan kouluttaa teitä, myyntineuvottelijat.

Master Coatch

17

2672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhelinmyyjä nr. 1

      Puhelin myynnissä on parhaat myynti ihmiset ja lähes joka päivä minulekin soittaa joku head huntteri ja pyytää minua töihin johonkin isoon yritykseen.

      t: Master Goatse

      • Kapu

        Oli hienoja sanoja. Mä tiedän kun mä olen tiimipäälikö.Myydään lehtiä.Olen tosi positiivinen.Tällä palstalla kirjoittaa vain Suomen kärkimyyjät.Täällä ei loisi mitkään luuserit.ei ei.Joko kerroin ,että olen tiimipäälikkö.Olen Kapu.


      • sä et
        Kapu kirjoitti:

        Oli hienoja sanoja. Mä tiedän kun mä olen tiimipäälikö.Myydään lehtiä.Olen tosi positiivinen.Tällä palstalla kirjoittaa vain Suomen kärkimyyjät.Täällä ei loisi mitkään luuserit.ei ei.Joko kerroin ,että olen tiimipäälikkö.Olen Kapu.

        todellakaan ole Kapu! Mä epäilen että "oikee" Kapu kirjottaa nykyään provojen jälkeen nimimerkillä: Master Coatch!!!


    • alalla oleva

      Ihan hyviä pointteja kirjoitit ja voisin ne allekirjoittaakin.
      Meidän yritys toimii puhelinmyynnin alalla, emme myy lehtiä emmekä varainkeräys-juttuja.

      Mutta meidän toimintaa jatkuvasti mitataan ja verrataan mm ns kenttämyyntiin. Mm vähän aikaa sitten "voitimme" erään asiakkaan oman kenttämyynnin kun tuloksia vertailtiin.

      On sellaisia kamppanjoita joissa saavutetaan jopa 80-85% pull-prosentteja, puhelimessa.
      Eli alalta löytyy todellisia huippuosaajia ja yrityksiä joissa tehdään kovaa tulosta.

      Tervetuloa vaan alalle

      • Myyjä nr 1

        Mä voitn se kilpailun, olen yksi parhasta. En edes viitsi tula teile kapu töihin, tienaan nyt puuelin myynnillä n. 6701 euroa kuussa.

        terverisin, MASTER GOATSE

        http://sam.zoy.org/fun/goatse/cs_source.jpg

        Meidä firma kotisivut intternetisä


      • Valun Antti

        Hehehehe..huippuosaajat.Määrittele paremmin.Ei tällä palstalla.heheheh....pojat..pojat..Nyt herätkää.taitaa joulu taas sekoittaa teidän pään täysin.
        Huippuosaajat ehkä myyvät jotain maailmalla, paperia,tietoteknikkaa ,laivoja ym..mutta pojat pojat ei täällä kotimaan reppurit tai lehtimyyjät ole mitään osaajia.He ovat niitä jotka eivät ole päässeet eivätkä pääse eteenpäin uralla.Syy.Ei koulutusta, ei minkään alan todellista osaamista mistään.Siis ...ihan tosi eikö voisi jo herätä.Keille te noita satuja kirjoitatte täällä luuserien palstalla.Ai niin toisillenne!
        Joo Ollilan Jormakin lukeee näitä ja kirjoittelee hahahahahahah......ihan tosi...hahahahahaha...


      • Kapu
        Valun Antti kirjoitti:

        Hehehehe..huippuosaajat.Määrittele paremmin.Ei tällä palstalla.heheheh....pojat..pojat..Nyt herätkää.taitaa joulu taas sekoittaa teidän pään täysin.
        Huippuosaajat ehkä myyvät jotain maailmalla, paperia,tietoteknikkaa ,laivoja ym..mutta pojat pojat ei täällä kotimaan reppurit tai lehtimyyjät ole mitään osaajia.He ovat niitä jotka eivät ole päässeet eivätkä pääse eteenpäin uralla.Syy.Ei koulutusta, ei minkään alan todellista osaamista mistään.Siis ...ihan tosi eikö voisi jo herätä.Keille te noita satuja kirjoitatte täällä luuserien palstalla.Ai niin toisillenne!
        Joo Ollilan Jormakin lukeee näitä ja kirjoittelee hahahahahahah......ihan tosi...hahahahahaha...

        Kylähän minä olen ainaki huppuosaaja. Olen myynti päällikkö. Meilä tienaa hyvin.

        Kerroinko jo että olen myynti päällikkö?


      • lazi
        Valun Antti kirjoitti:

        Hehehehe..huippuosaajat.Määrittele paremmin.Ei tällä palstalla.heheheh....pojat..pojat..Nyt herätkää.taitaa joulu taas sekoittaa teidän pään täysin.
        Huippuosaajat ehkä myyvät jotain maailmalla, paperia,tietoteknikkaa ,laivoja ym..mutta pojat pojat ei täällä kotimaan reppurit tai lehtimyyjät ole mitään osaajia.He ovat niitä jotka eivät ole päässeet eivätkä pääse eteenpäin uralla.Syy.Ei koulutusta, ei minkään alan todellista osaamista mistään.Siis ...ihan tosi eikö voisi jo herätä.Keille te noita satuja kirjoitatte täällä luuserien palstalla.Ai niin toisillenne!
        Joo Ollilan Jormakin lukeee näitä ja kirjoittelee hahahahahahah......ihan tosi...hahahahahaha...

        Ihan turhaan vähättelet puhelinmyynnin huippuosaajia. Sitäpaitsi vertauksesi maailmalla työskenteleviin Jorma Olliloihin oli tosi huono.

        Tavallinen ihminen, hyvin koulutettu tai ei, on keskimäärin huono myyjä, niinkuin sinäkin. Karu tosiasia on, että myymistä voi ajatella analyyttisesti, ja sitä kautta monet henkilöt ovat kehittyneet todellisiksi huippuosaajiksi. Tämä taito yhdistettynä muuhunkin koulutukseen ja osaamiseen vie todella pitkälle.

        Minä annan arvoa henkilölle, joka on ennakkoluulottomasti ruvennut nöyrällä mielellä puhelinmyyjäksi, ja pärjännyt. Tyhmät ei pärjää puhelinmyynnissä. Monet onkin mensassa. Ilman puhelinmyyjätyyppejä meillä ei olisi nokiaa, kännyköitä, eikä mitään.

        Puhelinmyynti onkin ainoaa oikeaa työtä.


    • Myyjäke

      Totta. Puhelinmyynti on kova koulu. 80% ihmisistä ei koskaan tule olemaan siinä hyviä. Loput 20% oppivat sellaisia vuorovaikutustaitoja, joiden avulla pärjää elämässä hyvin. Tiedän useita esimerkkejä menestyvistä, hyvin tienaavista ihmisistä, jotka ovat oppineet menestymisen avaimet juuri puhelinmyyntiä tehdessään.

      Puhelinmyyjät ovat ihmiskunnan eliittiä!

      • Kaksinkertainen

        Nyt tällä palstalla on oikein luusereitten kuoro huutamassa puhelinmyynnin nimiin.Kuka koiran hännän nostaa ellei koira itse.Nuo perustelut tuolle asialle mitä teette ontuu pahasti On tainut tiimivastaavan palaverit menneet perille.
        Teette sitä koska teillä ilmeisesti ei ole luovaa kykyä, ei kädentaitoja, ei koulutusta eikä muita taitoja.Siksi te olette puhelinmyyjiä.Luette teille opetetun fraasin ja vähän sitä muuntelette tilanteen mukaan.Ennen vanhan toreilla ja turuilla teitä sanottiin "helppo- heikeiksi" Mistä se ylpeys ja ammattitaito on tuohon teidän työhön tullut.Kyllä se taito ja tieto muhii jossain aivan muualla.Se mitä teette on vain yksi tapa saada leipää pöytää.Ihan niinkuin kadunlakasijankin.Ei ne täällä palstoilla huuda taidon perään.Ne sentään ymmärtävät ,että he tekevät mitä tekevät.No heitä ei ole aivopesty missään.Taitaa Sarasvuo olla teille luusereille jumala.
        No Jari pärjää.Niinkauan kuin teitä luusereita riittää ja teitä täytyy manipuloida...

        Joulu on armon aikaa..siksi myönnyn sanomaan, että teitäkin tarvitaan ihan niinkuin bakteereja mahassa.Hyvin tärkeä tehtävä tässä evoluutiossa...


      • Myyjäke
        Kaksinkertainen kirjoitti:

        Nyt tällä palstalla on oikein luusereitten kuoro huutamassa puhelinmyynnin nimiin.Kuka koiran hännän nostaa ellei koira itse.Nuo perustelut tuolle asialle mitä teette ontuu pahasti On tainut tiimivastaavan palaverit menneet perille.
        Teette sitä koska teillä ilmeisesti ei ole luovaa kykyä, ei kädentaitoja, ei koulutusta eikä muita taitoja.Siksi te olette puhelinmyyjiä.Luette teille opetetun fraasin ja vähän sitä muuntelette tilanteen mukaan.Ennen vanhan toreilla ja turuilla teitä sanottiin "helppo- heikeiksi" Mistä se ylpeys ja ammattitaito on tuohon teidän työhön tullut.Kyllä se taito ja tieto muhii jossain aivan muualla.Se mitä teette on vain yksi tapa saada leipää pöytää.Ihan niinkuin kadunlakasijankin.Ei ne täällä palstoilla huuda taidon perään.Ne sentään ymmärtävät ,että he tekevät mitä tekevät.No heitä ei ole aivopesty missään.Taitaa Sarasvuo olla teille luusereille jumala.
        No Jari pärjää.Niinkauan kuin teitä luusereita riittää ja teitä täytyy manipuloida...

        Joulu on armon aikaa..siksi myönnyn sanomaan, että teitäkin tarvitaan ihan niinkuin bakteereja mahassa.Hyvin tärkeä tehtävä tässä evoluutiossa...

        Taitaa olla sorvari tuo kaveri. Sen tunnistaa siitä, että se ei osaa kirjoittaa. Ihmekös tuo on...

        Jollain ihmisellä on kykyjä sorvaamiseen, jollain johonkin toiseen työhön. Fakta on se, että puhelinmyyntiin kykyjä omaavia on noin 10-20% kaikista ihmisistä. Puhelinmyynti vaatii mm. itsevarmuutta, luovuutta, älykkyyttä, tilannetajua ja hyviä kommunikointitaitoja. Nyt puhun siis niistä ihmisistä, jotka oikeasti pärjäävät siinä työssä hyvin. Ne, jotka eivät siinä pärjää, usein selittävät omaa epäonnistumistaan fraaseilla, kuten: "puhelinmyynti on tyrkyttämistä" jne.

        Fakta on se, että jos pärjää hyvin puhelinmyynnissä, on oppinut myymisen taidosta jotain niin arvokasta, että sillä takaa itselleen toimeentulon koko elämän ajaksi. Miksi myyntityötä löytyy aina? -Siksi, että se on VAIKEAA ja siinä pärjää harva. Mikä mahtaa olla kadunlakaisijoiden, sorvareiden ym. kädentaitajien työtilanne?

        Itsekin puhelinmyyntiä tehneenä voin kertoa, että lapusta ei lueta muuta kuin sellaisissa firmoissa, joissa ei ole hajuakaan siitä, kuinka ko. työ pitäisi tehdä. Valitettavasti nämä yritykset ja näiden yritysten huonot myyjät ovat pilanneet koko alan maineen jo vuosikausia sitten.

        Toiset tekevät puhelinmyyntiä koko elämänsä. Sillekin on perusteensa. Nämä ihmiset saavat hyvää palkkaa, tekevät siistiä sisätyötä ja voivat olla turvallisin mielin, koska osaajille löytyy aina töitä. Yksi tärkeä työhön motivoiva asia, jota "kaksinkertainen" ei varmaan voi ymmärtää, on HAASTEET. Puhelinmyynti tarjoaa myyjälle haasteita. Päivästä toiseen. Myyjän täytyy pystyä joka ikinen päivä tekemään tulosta. Jokainen päivä ja jokainen asiakaskohtaaminen on erilainen. Jokainen asiakas on haaste. Kun kykenee vastaamaan haasteeseen ja tekemään kovaa tulosta, -kovaa palkkaa, joka päivä, se on palkitsevaa. Hyvä myyjä on voittaja joka ikisenä työpäivänä.

        Itse en kykenisi kadun lakaisemiseen, sorvaamiseen enkä muuhunkaan käden taitoja vaativaan työhön, koska en voisi elää ilman haasteita. Ainakaan minulle em. ammatit eivät sellaisia tarjoa. Toisille nämä ammatit sopivat.

        En tahdo arvostella kenenkään valintoja oman työnsä suhteen. Jokainen ihminen on erilainen ja toteuttaa itseään omalla tavallaan. Puhelinmyynti on tapa, joka sopii joillekin. Lakaiseminen sopii toisille. Se on hyväksyttävää.

        Annetaan kaikkien tehdä työnsä rauhassa, eikä keskitytä alentamaan toisia ammatteja. Jokainen taplaa tyylillään.

        Niin, yksi asia vielä. Sarasvuo ON jumala.


      • Master Coatch
        Myyjäke kirjoitti:

        Taitaa olla sorvari tuo kaveri. Sen tunnistaa siitä, että se ei osaa kirjoittaa. Ihmekös tuo on...

        Jollain ihmisellä on kykyjä sorvaamiseen, jollain johonkin toiseen työhön. Fakta on se, että puhelinmyyntiin kykyjä omaavia on noin 10-20% kaikista ihmisistä. Puhelinmyynti vaatii mm. itsevarmuutta, luovuutta, älykkyyttä, tilannetajua ja hyviä kommunikointitaitoja. Nyt puhun siis niistä ihmisistä, jotka oikeasti pärjäävät siinä työssä hyvin. Ne, jotka eivät siinä pärjää, usein selittävät omaa epäonnistumistaan fraaseilla, kuten: "puhelinmyynti on tyrkyttämistä" jne.

        Fakta on se, että jos pärjää hyvin puhelinmyynnissä, on oppinut myymisen taidosta jotain niin arvokasta, että sillä takaa itselleen toimeentulon koko elämän ajaksi. Miksi myyntityötä löytyy aina? -Siksi, että se on VAIKEAA ja siinä pärjää harva. Mikä mahtaa olla kadunlakaisijoiden, sorvareiden ym. kädentaitajien työtilanne?

        Itsekin puhelinmyyntiä tehneenä voin kertoa, että lapusta ei lueta muuta kuin sellaisissa firmoissa, joissa ei ole hajuakaan siitä, kuinka ko. työ pitäisi tehdä. Valitettavasti nämä yritykset ja näiden yritysten huonot myyjät ovat pilanneet koko alan maineen jo vuosikausia sitten.

        Toiset tekevät puhelinmyyntiä koko elämänsä. Sillekin on perusteensa. Nämä ihmiset saavat hyvää palkkaa, tekevät siistiä sisätyötä ja voivat olla turvallisin mielin, koska osaajille löytyy aina töitä. Yksi tärkeä työhön motivoiva asia, jota "kaksinkertainen" ei varmaan voi ymmärtää, on HAASTEET. Puhelinmyynti tarjoaa myyjälle haasteita. Päivästä toiseen. Myyjän täytyy pystyä joka ikinen päivä tekemään tulosta. Jokainen päivä ja jokainen asiakaskohtaaminen on erilainen. Jokainen asiakas on haaste. Kun kykenee vastaamaan haasteeseen ja tekemään kovaa tulosta, -kovaa palkkaa, joka päivä, se on palkitsevaa. Hyvä myyjä on voittaja joka ikisenä työpäivänä.

        Itse en kykenisi kadun lakaisemiseen, sorvaamiseen enkä muuhunkaan käden taitoja vaativaan työhön, koska en voisi elää ilman haasteita. Ainakaan minulle em. ammatit eivät sellaisia tarjoa. Toisille nämä ammatit sopivat.

        En tahdo arvostella kenenkään valintoja oman työnsä suhteen. Jokainen ihminen on erilainen ja toteuttaa itseään omalla tavallaan. Puhelinmyynti on tapa, joka sopii joillekin. Lakaiseminen sopii toisille. Se on hyväksyttävää.

        Annetaan kaikkien tehdä työnsä rauhassa, eikä keskitytä alentamaan toisia ammatteja. Jokainen taplaa tyylillään.

        Niin, yksi asia vielä. Sarasvuo ON jumala.

        Loistavaa keskustelua ja hyviä näkökulmia. Myyjäke: sinun mielipiteesi todella ammatillisia. Koulutan henkilöstöä myös monella muulla toimialalla ja sinun vertauksesi kadunlakaisijasta oli mainio. Niin, koulutan myös näitä kadunlakaisijoita ja on mahtavaa että heillä on merkittävä tehtävä yleisen siisteyden ylläpitämisessä. Se mikä erottaa siistijan ja myyjän on se että harva siistijä oikeasti kykenee myymään sitä siivousvälinettä tosta noin vaan. Se vaatii oikeasti asennetta ja kykyä rautaiseen, analyyttiseen arvioon asiakkaasta kun sitä et livenä nää. Sosiaalisen kanssakäymisen edellytykset ja taidot ovat huippuunsa viritettyjä huippuyrityksissä. "Informoi, kommunikoi, arvioi, analysoi ja kritisoi sekä anna rakentavaa palautetta". Huippupersoonat ovat aina Maslowin portaikolla ylimmällä tasolla..ihan sama millä toimialalla. Perusteettoman, omiin tunteisiin perustuvan kritiikin antaminen kykenemättä itse ottamaan palautetta vastaan on todellakin tuhoisaa business-elämässä. Siitä erottaa huipun ja amatöörin. Mukavaa joulun odotusta. Kiitos kommenteistanne.

        "Hymy kertoo siitä että sydän on kotona".

        Master coatch


      • Ei sorvari vaan porvari !
        Master Coatch kirjoitti:

        Loistavaa keskustelua ja hyviä näkökulmia. Myyjäke: sinun mielipiteesi todella ammatillisia. Koulutan henkilöstöä myös monella muulla toimialalla ja sinun vertauksesi kadunlakaisijasta oli mainio. Niin, koulutan myös näitä kadunlakaisijoita ja on mahtavaa että heillä on merkittävä tehtävä yleisen siisteyden ylläpitämisessä. Se mikä erottaa siistijan ja myyjän on se että harva siistijä oikeasti kykenee myymään sitä siivousvälinettä tosta noin vaan. Se vaatii oikeasti asennetta ja kykyä rautaiseen, analyyttiseen arvioon asiakkaasta kun sitä et livenä nää. Sosiaalisen kanssakäymisen edellytykset ja taidot ovat huippuunsa viritettyjä huippuyrityksissä. "Informoi, kommunikoi, arvioi, analysoi ja kritisoi sekä anna rakentavaa palautetta". Huippupersoonat ovat aina Maslowin portaikolla ylimmällä tasolla..ihan sama millä toimialalla. Perusteettoman, omiin tunteisiin perustuvan kritiikin antaminen kykenemättä itse ottamaan palautetta vastaan on todellakin tuhoisaa business-elämässä. Siitä erottaa huipun ja amatöörin. Mukavaa joulun odotusta. Kiitos kommenteistanne.

        "Hymy kertoo siitä että sydän on kotona".

        Master coatch

        Ei ole totta.Taas tuota teidän liturgiaa.Siihen toinen samanmoinen vastaa ja kehuu toisen kirjoitusta.Alan jo epäillä ,että tämä on jo hyvää provoa joltain.Ei kukaan voi olla noin nuija ,että kirjoittaa tänne palstalle melkein romaanin siitä kuinka hyviä on ne jotka eivät mitään osaa muuta kuin lämistä puhelimeen ym..Olette aivo aivokuolleita.Ei taida Pohjois Koreassakaan olla noin hyvin aivopestyjä kuin te puhelinmyyjät.Ammattitaotoa vaativaa työtä hahahahahahahahah.......voi helvetti Onhan tuo provo onhan. hahahahaha......Älkää enää jaksako.

        Täällä kuollaan nauruun kohta minä ja moni muu..hahahahaha..Ette te tiedä haasteesta mitään jos saatte jonkun vaihtamaan liittymää tai tilamaan Aku Ankan.hahahah..Haastetta..No niin tietysti Kykyjensä mukaan.


      • Kapu
        Ei sorvari vaan porvari ! kirjoitti:

        Ei ole totta.Taas tuota teidän liturgiaa.Siihen toinen samanmoinen vastaa ja kehuu toisen kirjoitusta.Alan jo epäillä ,että tämä on jo hyvää provoa joltain.Ei kukaan voi olla noin nuija ,että kirjoittaa tänne palstalle melkein romaanin siitä kuinka hyviä on ne jotka eivät mitään osaa muuta kuin lämistä puhelimeen ym..Olette aivo aivokuolleita.Ei taida Pohjois Koreassakaan olla noin hyvin aivopestyjä kuin te puhelinmyyjät.Ammattitaotoa vaativaa työtä hahahahahahahahah.......voi helvetti Onhan tuo provo onhan. hahahahaha......Älkää enää jaksako.

        Täällä kuollaan nauruun kohta minä ja moni muu..hahahahaha..Ette te tiedä haasteesta mitään jos saatte jonkun vaihtamaan liittymää tai tilamaan Aku Ankan.hahahah..Haastetta..No niin tietysti Kykyjensä mukaan.

        Mun tiimi on hävinnyt jonnekkin..mä olen sen päälikkö.....Apuva !


    • rekisterit sekaisin

      Minä ainakin voin teille myynninammattilaisena
      kertoa, että päämiehet kohta lopettaa yhteistyön contactien kanssa, jos eivät siivoa rekistereitään ja häiritsevät asiakkaitaan todella monilla soitoillaan samaan numeroon...

      tarkistella pitäisi PÄÄMIESTENKIN, miten se työ sitten oikein hoidetaan,,

      • mitäidioottejolette

        Kertokaa te kouluttajat sitten niille työntekijöille, että jos ei muutamaan kertaan heidän soittoonsa edes vastata, pyyhkikää se numero pois listaltanne.

        Meiltä ei koskaan vastata puhelinmyyjille.

        Markkinointikiellot eivät tehoa!

        Ihmisten häiritseminen on todella vastenmielistä ja ärsyttävää! Ettekö sitä ymmärrä?


    • anonyymi_Bzo

      Onpa taas kommenttia!!

      Alalla on monenlaista toimiala kyllä siellä hiearkiat tunnetaan ja sun muut johtamistavat

      Kunhan nyt saataisiin nämä alalla olevat huijari yrittäjät kuriin !!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe