Metsäkonetöihin

Metsäkonetöihin jäävät vain ne, jotka eivät parempiin töihin pääse. Nämä hommat on niin kuralla, että tänne jää vaan ne, jotka ei muualle pääse ja Ponsselakkiset pikkupojat. Nekin lähtee, kun on saaneet ja miehiksi kasvaneet. Oma lukunsa on peräkammarin Uunot, jotka ei uskalla äitin helmoista minnekään lähteä. Heidät äitee pitää tupakissa ja antaa tanssirahat, että saavat lavan reunalta katsoa, kun toiset tanssii. Niin käy heidän kohdaltaan koko elämässä.

67

8620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lippahattu

Tulikin josiellä mainittua.Lisäksi on vielä tämä ruskeakielinen isännän nuleskelija joukko joka jaksaa tuoda itseään esille"Pidennetään päivää niin tienataan enemmän"Tämä ehkä onnistuu muutaman kuukauden talvella ajavan turvenuijan kohdalla ,vaan työkseen tekevän tilanne saattaa olla toinen.Kaiken kaikkiaan tosi miehet on jo aikoja sitte jättäneet tämän auringonlaskun alan.Parikymmmentä vuotta sitten tällä alalla vielä jotain tienasi mutta työnarkomaanit pilasivat alan.Peiliin tuijottelu ei taida enää auttaa näitä kiusattuja reppanoita!

• valtionvirkamiesten

alkupalkka olla edes parempi kuin omapalkka metsästä...veropörssistä tarkistettu.

• jaajaa
        valtionvirkamiesten kirjoitti:

alkupalkka olla edes parempi kuin omapalkka metsästä...veropörssistä tarkistettu.

On vaan sitä virkamiestä niin monenlaista.Opettele lukemaan luiskaotsa.

• 2005

moi no kateellisten tumpeloiden puhetta , mä ainakin viihyn työssäni ku osaan hommani ettei muitten tarvi kytätä mitä teen,,
      niin ja ennen istuskelen luonnon helmassa koneen hytissä nappei painellen ku jossain hikisessä tehtaassa samoja naamoi katsellessa, .
      monikaan ei arvosta mitä ammatti mies tekee tuola toisten metsissä aamusta iltaan ja luulevat et kuka vaan pystyy samaan mut ei ole asia niin ,,,,

• mieluummin

No istu perkele siellä rihvelissäs ja painele sitä omaa nappulaas vaan niin pirusti ja vielä hiki päässä!.Mä viihdynki täällä sun muijas helmoissa ja painelen sen nappuloita.

• Milli

Turha retostaa ammattitaidolla, kun ei sitä arvosteta. Saat surkeaa palkkaa teollisuuden ansioihin verrattuna. Sinä vain luulet, että konehommat ovat niin hienoja hommia, kun et muuta ole nähnyt.
        koko metsäkonealan suuri kusetus perustuu siihen, että alalla pyörii porukka, joka ei muusta tiedä.
        Meno on, kuin vanhassa Neuvostoliitossa, jossa kaikki olivat ihannetyöpaikassa ja ihanneyhteiskunnassa. Työn sankareina he elivät tyhmän tumpelon elämää ja olivat jokainen "korvaamattoman" tärkeitä ammattimiehiä. Niin sinäkin siellä rautahäkissä nappeinesi.

• homma

itse viihdyn myös työssäni enkä lähtis edes vähän paremmalla palkalla mihinkään konttoriin napottamaan.voi itse päättää meneekö viikonloppuna töihin vai ei jos menee saa ylityökorvaukset yms.kolmivuorotyössä tuskin voi päättää mihinaikaan vuorokaudesta tekee töitä ja kuinka pitkää päivää...

• TOTTA.....................
        homma kirjoitti:

itse viihdyn myös työssäni enkä lähtis edes vähän paremmalla palkalla mihinkään konttoriin napottamaan.voi itse päättää meneekö viikonloppuna töihin vai ei jos menee saa ylityökorvaukset yms.kolmivuorotyössä tuskin voi päättää mihinaikaan vuorokaudesta tekee töitä ja kuinka pitkää päivää...

Kun on tottunu tekemään omaan rytmiin eikä koko ajan ole näitä "työpaikkapoliiseja" niskan takana kurkkimas niin en tosiaan osaa näistä hommista valittaa, pikkusen on tullu työ kokemusta myös muista hommista työpaikalla jossa oli useita työntekijöitä samassa paikassa samaan aikaan niin voi v....u sitä työ ilmapiiriä, nämä jotka ovat olleet kyseisellä työmaalla vähän kauemmin luulevat saaneensa johdolta jotku valtuudet pitää muita silmällä ja sitte tulee tämä blokkiintuminen kun nää poliisit värvää ittelleen pikkupoliiseja jne. jne. heidän oma työaikansa menee muitten vahtimiseen ja tätä he eivät tietenkää myönnä huomanneensa kyllä mä sanon että paljo täytyy etuudet olla parempia ja työ aika todella lyhyt jos tollaset kaupunki työpaikat ynnä muut isoilla porukoilla toimivat paikat olisi metsätöitä parempia - EI IKINÄ.

• 2005
        TOTTA..................... kirjoitti:

Kun on tottunu tekemään omaan rytmiin eikä koko ajan ole näitä "työpaikkapoliiseja" niskan takana kurkkimas niin en tosiaan osaa näistä hommista valittaa, pikkusen on tullu työ kokemusta myös muista hommista työpaikalla jossa oli useita työntekijöitä samassa paikassa samaan aikaan niin voi v....u sitä työ ilmapiiriä, nämä jotka ovat olleet kyseisellä työmaalla vähän kauemmin luulevat saaneensa johdolta jotku valtuudet pitää muita silmällä ja sitte tulee tämä blokkiintuminen kun nää poliisit värvää ittelleen pikkupoliiseja jne. jne. heidän oma työaikansa menee muitten vahtimiseen ja tätä he eivät tietenkää myönnä huomanneensa kyllä mä sanon että paljo täytyy etuudet olla parempia ja työ aika todella lyhyt jos tollaset kaupunki työpaikat ynnä muut isoilla porukoilla toimivat paikat olisi metsätöitä parempia - EI IKINÄ.

yhdyn edelliseen ja lisäisin vielä ku mulla metalli puolen koulutus pohjalla niin olin metalli hommissa niin ei tullut mitään ku tahtoi olla vetosia ja kylmiä talvella noi hallit niin terveys ei antanut tehä kyseistä hommaa , nyt yksin koneen hytissä istuen ja eväitä nauttien päivä menee sujuvasta ja ajan menoa ei huomaakkaan ja sääätönupista säädän vain kuin lämmin on hytissä ja kesällä nautin ku toiset pyyhkii polysessä hallissa hikeä otsalta ja onhan täälä koneessa tietokone yhtä lailla kuin jossain toimistossa toimistorotalla ja taitaa olla vähän kalliimmatkin nää tietsikat tälläsessä metsäkoneessa ( moto) ja jos tulee sellanen olo niin voi vaikka lähettää muijalle sähköpostia kännykkään et laittaa ruokaa ku tuun tai et hakee lapset tarhasta ku mä en ihan ehi et saan tän kaupunkilaisen avuttoman metsäkappale kuvion hakattuu..

• kaupunkilaiset
        2005 kirjoitti:

yhdyn edelliseen ja lisäisin vielä ku mulla metalli puolen koulutus pohjalla niin olin metalli hommissa niin ei tullut mitään ku tahtoi olla vetosia ja kylmiä talvella noi hallit niin terveys ei antanut tehä kyseistä hommaa , nyt yksin koneen hytissä istuen ja eväitä nauttien päivä menee sujuvasta ja ajan menoa ei huomaakkaan ja sääätönupista säädän vain kuin lämmin on hytissä ja kesällä nautin ku toiset pyyhkii polysessä hallissa hikeä otsalta ja onhan täälä koneessa tietokone yhtä lailla kuin jossain toimistossa toimistorotalla ja taitaa olla vähän kalliimmatkin nää tietsikat tälläsessä metsäkoneessa ( moto) ja jos tulee sellanen olo niin voi vaikka lähettää muijalle sähköpostia kännykkään et laittaa ruokaa ku tuun tai et hakee lapset tarhasta ku mä en ihan ehi et saan tän kaupunkilaisen avuttoman metsäkappale kuvion hakattuu..

ovat ihan puhki kun käyvät 8 tuntia päivässä ja viitenä päivänä viikossa töissä.Itse teen sellasta 10 tuntia päivässä ja sillointällöin käyn lauantaina muutaman tunnin ja on parempi palkka kun joillakin 6 vuotta yliopistoa käyneillä. Mulle on ihan sama mistä kukakin leipänsä hankkii mutta tuntuu että onko alalle kykenemättömät kateellisia meille kun ..ttuilevat ja haukkuvat tyhmäksi...?

• Huomautus
        kaupunkilaiset kirjoitti:

ovat ihan puhki kun käyvät 8 tuntia päivässä ja viitenä päivänä viikossa töissä.Itse teen sellasta 10 tuntia päivässä ja sillointällöin käyn lauantaina muutaman tunnin ja on parempi palkka kun joillakin 6 vuotta yliopistoa käyneillä. Mulle on ihan sama mistä kukakin leipänsä hankkii mutta tuntuu että onko alalle kykenemättömät kateellisia meille kun ..ttuilevat ja haukkuvat tyhmäksi...?

Kun lukee muutaman kannanoton tästä ylöspäin, ei voi muuta sanoa, kuin että keskustelun aloittaja on täysin oikeassa.
        Eipä ole todellakaan mikään ihme, että metsäkonehommissa on surkeat ansiot ja näköalaton tulevaisuus. Harvinaisen tyhmää porukkaa. Vainoharhaisuuskin vaivaa, kun näkevät työaikapoliiseja joka puolella. He he. Kaikki alkutuotannon alat ovat surkeita alipalkattuja työpaikkoja. Siitä saa kiittää niitä tosi tyhmiä kepulaisia pikkutilojen pojanjullikoita, jotka tekevät kilvan töitä puoli-ilmaiseksi ja ylityötkin peruspalkalla.
        Pysykääkin siellä metsässä, ettette tule ihmisten urakoita pilaamaan sivistyneille työpaikoille.

• 2005

moi niin taitaa olla , mä nyt ajan isänikaa 2 vuoroo ajokonetta mut ku ei hanki saada kuskei edes ajokoneelle mistään joka osais edes pikkusen hommaa (kaupunkilainen),,ni mä pääsen sit takasin moton puikkoihin riehuun , me tehään nyt 8 tuntii /vuoro , viikonlopukkin ja jos on menoo niin mennään viikonloppusin muihin hommii tarvittaessa , miten sua haittas paperi lakko , mä olin 4 päivää kotona muuten hommissa..

• öijyli
        2005 kirjoitti:

moi niin taitaa olla , mä nyt ajan isänikaa 2 vuoroo ajokonetta mut ku ei hanki saada kuskei edes ajokoneelle mistään joka osais edes pikkusen hommaa (kaupunkilainen),,ni mä pääsen sit takasin moton puikkoihin riehuun , me tehään nyt 8 tuntii /vuoro , viikonlopukkin ja jos on menoo niin mennään viikonloppusin muihin hommii tarvittaessa , miten sua haittas paperi lakko , mä olin 4 päivää kotona muuten hommissa..

koulutus motolle ja ajokoneelle, työkokemus 3.5 vuotta. kyselin töitä ja pyysin 10 euroo tunti ja ylityöt ja muut niinku kuuluukin niin ei löytyny töitä. Mutta lupaapa tehdä 8 eurolla tunti ja eikä niillä ylitöilläkään oo niin väliä jo soitellaan että koska aloitat(ruovesi-virrat-kuru-ylöjärvi)

• 2005..
        öijyli kirjoitti:

koulutus motolle ja ajokoneelle, työkokemus 3.5 vuotta. kyselin töitä ja pyysin 10 euroo tunti ja ylityöt ja muut niinku kuuluukin niin ei löytyny töitä. Mutta lupaapa tehdä 8 eurolla tunti ja eikä niillä ylitöilläkään oo niin väliä jo soitellaan että koska aloitat(ruovesi-virrat-kuru-ylöjärvi)

vähä kaukana oot...

• NOIN

vai että ihan pilperoimaan rupeevat.Kyllä sulla mahtaa olla vaikeeta.Vaikka on noin hyvä duunimesta.Ja sekin vielä että haukutaan tyhmäksi vaikka et tee ku 10 tuntisia päiviä ja vaan 6.na päivänä viikossa.Oishan sulla vielä Sunnuntai ihan nykäsemättä.Tosin sun edukses on myönnettävä ettet sä onneks vaadi mitään ylityö korvauksia tai jotain muuta tommosta kommari paskaa.Niin ja tosiaan ku on toi noi jumalaton palkkaki mitäs se ny olikaan jotain vähän vajaa 10 ekee ku satut oleen ammattimies.Mut kyllä sun nyt kelpaa noilla eduilla vähän vittuiluja kuunnellakin.Kateuksissaanhan ne saatanan kaupunkilaiset vaan puhuu.Mitä ne ny mistään mitään tietää tuskin osaisvat edes tätä moton tietokonettakaan käyttää.Tässä on sentään nappula poikineen.Tietokoneeseen virta päälle ja näyttö tulille.Taitas jäähä kaupunkilais ketkulta tekemättä.Nii ja joisteikki vai mikä vittu se tuon seipään nimi ny oli niitähän täs on heti useita.Ei kävis nämälaitteet kaupunkilais paskan käteen ei.

• tukki puu
        öijyli kirjoitti:

no onko itseläsi sit töitä ?

• ???????????????
        NOIN kirjoitti:

vai että ihan pilperoimaan rupeevat.Kyllä sulla mahtaa olla vaikeeta.Vaikka on noin hyvä duunimesta.Ja sekin vielä että haukutaan tyhmäksi vaikka et tee ku 10 tuntisia päiviä ja vaan 6.na päivänä viikossa.Oishan sulla vielä Sunnuntai ihan nykäsemättä.Tosin sun edukses on myönnettävä ettet sä onneks vaadi mitään ylityö korvauksia tai jotain muuta tommosta kommari paskaa.Niin ja tosiaan ku on toi noi jumalaton palkkaki mitäs se ny olikaan jotain vähän vajaa 10 ekee ku satut oleen ammattimies.Mut kyllä sun nyt kelpaa noilla eduilla vähän vittuiluja kuunnellakin.Kateuksissaanhan ne saatanan kaupunkilaiset vaan puhuu.Mitä ne ny mistään mitään tietää tuskin osaisvat edes tätä moton tietokonettakaan käyttää.Tässä on sentään nappula poikineen.Tietokoneeseen virta päälle ja näyttö tulille.Taitas jäähä kaupunkilais ketkulta tekemättä.Nii ja joisteikki vai mikä vittu se tuon seipään nimi ny oli niitähän täs on heti useita.Ei kävis nämälaitteet kaupunkilais paskan käteen ei.

Juu, kyllä täytyy sanoa että tyhmiä on suurin osa metsäkonekuskeista ja todella orjan asemassa. En voi ymmärtää miten ihminen suostuu tähän hommaan noin huonoilla eduilla. Olen itse ollut motokuskina ja tein heti selväksi isännälle etten yli 9 tuntia metsässä ole kun ei tunneta ylityökorvauksia eikä mitään lisiä. ja kävin sitten aamutuurissa hakkaamassa niin ei tarvinnut öitään metsässä kuluttaa. Monenlaista on työnantajaa tälläkin alalla, toiset maksavat ylityökorvaukset ja vuorolisät, suuri osa uikuttaa surkeutta ja taksojen heikkoutta ja vetoavat siihen että kuskit tekisivät peruspalkalla pitkää päivää ja viikonloputkin vielä päälle. Ja moni siihen retkahtaakin. Ollaan sitten työnsankareita kun pusketaan toistakymmentä tuntia puuta nurin..... Minusta tämä on niin hyvin aivopestyä porukkaa että kuskit uskovat itsekin olevan oikein tehdä työtä alipalkalla. Yrittihän minunkin työnantaja teettää 12-14 tuntista päivää, mutta eihän siinä ole mitään järkeä kun on elämää siellä kopin ulkopuolellakin. Lisäksi nämä vuosiloma ym. korvaukset tuntuivat olevan ihmeellinen asia- otin ne puheeksi ja työnantaja alkoi naureskella että mitäs ne on, ei niitä ole ennen makseltu. Sanoin suoraan että minä olen lukenut työehtosopimuksia ja siellä ne on selvästi kirjoitettu ja olen niitä myös vailla sen mukaan. Muuttui ääni urakoitsijan puheessa ja korvaukset napsahti heti maksuun kun en lomia ollut pitänyt. Elikkä tämmöistä se on tuo kuskin elämä monesti, ei hölmöt älyä pitää alussa puoliaan ja loppujen lopuksi jo uskovat itsekin että on oikein tehdä pitkää päivää tasa palkalla isännän hengen pitimiksi. tällaista tällä kertaa.

• takia
        ??????????????? kirjoitti:

Juu, kyllä täytyy sanoa että tyhmiä on suurin osa metsäkonekuskeista ja todella orjan asemassa. En voi ymmärtää miten ihminen suostuu tähän hommaan noin huonoilla eduilla. Olen itse ollut motokuskina ja tein heti selväksi isännälle etten yli 9 tuntia metsässä ole kun ei tunneta ylityökorvauksia eikä mitään lisiä. ja kävin sitten aamutuurissa hakkaamassa niin ei tarvinnut öitään metsässä kuluttaa. Monenlaista on työnantajaa tälläkin alalla, toiset maksavat ylityökorvaukset ja vuorolisät, suuri osa uikuttaa surkeutta ja taksojen heikkoutta ja vetoavat siihen että kuskit tekisivät peruspalkalla pitkää päivää ja viikonloputkin vielä päälle. Ja moni siihen retkahtaakin. Ollaan sitten työnsankareita kun pusketaan toistakymmentä tuntia puuta nurin..... Minusta tämä on niin hyvin aivopestyä porukkaa että kuskit uskovat itsekin olevan oikein tehdä työtä alipalkalla. Yrittihän minunkin työnantaja teettää 12-14 tuntista päivää, mutta eihän siinä ole mitään järkeä kun on elämää siellä kopin ulkopuolellakin. Lisäksi nämä vuosiloma ym. korvaukset tuntuivat olevan ihmeellinen asia- otin ne puheeksi ja työnantaja alkoi naureskella että mitäs ne on, ei niitä ole ennen makseltu. Sanoin suoraan että minä olen lukenut työehtosopimuksia ja siellä ne on selvästi kirjoitettu ja olen niitä myös vailla sen mukaan. Muuttui ääni urakoitsijan puheessa ja korvaukset napsahti heti maksuun kun en lomia ollut pitänyt. Elikkä tämmöistä se on tuo kuskin elämä monesti, ei hölmöt älyä pitää alussa puoliaan ja loppujen lopuksi jo uskovat itsekin että on oikein tehdä pitkää päivää tasa palkalla isännän hengen pitimiksi. tällaista tällä kertaa.

sitten nuo asiat ovat tuohon pisteeseen menneet.Toden näköisesti siksi että että suurin osa näistä lippalakki pojista on jonkun lähisukulaisen tai saman kylän miehen hommissa.Eikä ole rohkeutta tarttua ja puuttua epä kohtiin.Saahan sitä kommarin leiman otsaansa vähemmälläkin.Onhan se nyt nähty maailman sivu että mitään ei duunari lahjaksi saa!Mutta leimautumista ei kannata pelätä sen myötä tulee myös kunnioitusta.Ja jos ne työt loppuu siltä naapurin äijältä niin olkaa huoletta kyllä niitä on jossain muualla.Onhan kuitenkin niin jos perus asiat ovat työpaikalla kunnossa niin työssään saattaa jopa viihtyä ja nauttia.Mitä näihin vedättäjä ja köyhyytensä valittaja (muka isäntiin) tulee niin ei muuta kun päivää ja näkemiin.Sellaiset huu haa pellet eivät juuri nauti oikeitten urakoitsijoiden arvon antoa.Heidät yleensä luetaan näihin taksanpolkija ja pyrkyri porukoihin.Useimmiten nämä järjestäytymättömät nuljaskat ovat niitä pahimpia uikuttajia. Aivan samoin kuin myös työntekijöissäkin.Kun on sitten tekojen aika nämä onnettomat ovat ensimmäisenä turvaamassa selustansa tyyliin"kyllä me tehdään ja vaikka vähän halvemmallakin" Ja häviävät takaviistoon vähin äänin.Niinpä sitä ollaan taas kohta hakemassa hyvää ja halpaa kuskia jossain koulun portilla.

• turiset
        takia kirjoitti:

sitten nuo asiat ovat tuohon pisteeseen menneet.Toden näköisesti siksi että että suurin osa näistä lippalakki pojista on jonkun lähisukulaisen tai saman kylän miehen hommissa.Eikä ole rohkeutta tarttua ja puuttua epä kohtiin.Saahan sitä kommarin leiman otsaansa vähemmälläkin.Onhan se nyt nähty maailman sivu että mitään ei duunari lahjaksi saa!Mutta leimautumista ei kannata pelätä sen myötä tulee myös kunnioitusta.Ja jos ne työt loppuu siltä naapurin äijältä niin olkaa huoletta kyllä niitä on jossain muualla.Onhan kuitenkin niin jos perus asiat ovat työpaikalla kunnossa niin työssään saattaa jopa viihtyä ja nauttia.Mitä näihin vedättäjä ja köyhyytensä valittaja (muka isäntiin) tulee niin ei muuta kun päivää ja näkemiin.Sellaiset huu haa pellet eivät juuri nauti oikeitten urakoitsijoiden arvon antoa.Heidät yleensä luetaan näihin taksanpolkija ja pyrkyri porukoihin.Useimmiten nämä järjestäytymättömät nuljaskat ovat niitä pahimpia uikuttajia. Aivan samoin kuin myös työntekijöissäkin.Kun on sitten tekojen aika nämä onnettomat ovat ensimmäisenä turvaamassa selustansa tyyliin"kyllä me tehdään ja vaikka vähän halvemmallakin" Ja häviävät takaviistoon vähin äänin.Niinpä sitä ollaan taas kohta hakemassa hyvää ja halpaa kuskia jossain koulun portilla.

Joo kyllä tossa vinha perä o.Ja sitten o viä nää äkkirikkaure perässä venäjälle hyökänneet urakoittijat.Nää tienaa puolta enemmän ko suomes mut palkkaa maksellaan samallai ko suomes.Ja nää poika raasut menee halpaan.Pestautuessaan näitte tunnettujen kusettajien ja urputtajien hommiin.Mut onhan se niin et ku ihminen alkaa lampaaks nii siit seuraa se et joutuu kerittäväks ja viime lopulta lahti penkkiin.Mut tuntus vaa et eiks noista toisten tekemistä hölmöyksistä vois jo joku ottaa opikseen mut ei aina näyttää löytyvän uusia silmään kustavia.Sitä oman alan arvostusta vois alkaa kans miettiin.Tuollain savon puolessa oli ollu taka vuosina joku renki ku oli päästäny haulikolla ittens henkiltä työmaalla yöllä niin isäntä oli kehunu virman herrolle jotta mikäs siinä jos yks väsyy ni pannaan poika kuoppaan ja palkataan tilalle uusi.Niin kyl jotenki tuntuu et tommoselle isännälle tarttis ittelleen lyödä mullat suuhun.Johan tossa ny viärään toiselta ihmisarvokin.Vertaisin tota tommosta jo johku ruumiin ryöstäjään.

• sanoppa
        mieluummin kirjoitti:

No istu perkele siellä rihvelissäs ja painele sitä omaa nappulaas vaan niin pirusti ja vielä hiki päässä!.Mä viihdynki täällä sun muijas helmoissa ja painelen sen nappuloita.

oma ammattisi ?

• Tervas
        Huomautus kirjoitti:

Kun lukee muutaman kannanoton tästä ylöspäin, ei voi muuta sanoa, kuin että keskustelun aloittaja on täysin oikeassa.
        Eipä ole todellakaan mikään ihme, että metsäkonehommissa on surkeat ansiot ja näköalaton tulevaisuus. Harvinaisen tyhmää porukkaa. Vainoharhaisuuskin vaivaa, kun näkevät työaikapoliiseja joka puolella. He he. Kaikki alkutuotannon alat ovat surkeita alipalkattuja työpaikkoja. Siitä saa kiittää niitä tosi tyhmiä kepulaisia pikkutilojen pojanjullikoita, jotka tekevät kilvan töitä puoli-ilmaiseksi ja ylityötkin peruspalkalla.
        Pysykääkin siellä metsässä, ettette tule ihmisten urakoita pilaamaan sivistyneille työpaikoille.

Luin näitä kirjoitteluja ja pakko oli vastata!
        Ensin kerron taustaani, että tiedätte mistä
        kirjoitan. Olen nimittäin ollut työelämässä
        34 v:tta yhtäjaksoisesti ei päivääkään ilman
        vakituista työnantajaa ( 4.6.1972 lähtien 4 eri
        työnantajaa ). Tein Sähkö ja Elekt. hommia
        rakensin automaatio järjestelmiä aina viimeaikojen hienointa PC- järjestelmiä
        myöten. Kaverina on ollut jon jonkinlaista
        kengän kuluttajaa. Olen tällä hetkellä pitä-
        mässä hieman vapaata, mutta silti tulee työtarjouksia että etkö lähtis tekemään "pientä"
        keikkaa ! Mielestäni tällä palstalla nurisijat
        ovat henkilöitä joita ei työt kiinnosta ja jos
        kiinnostaa niin tekemistä vähäisistä töistä
        pitäis saada kohtuutonta palkkaa.Ja sinulle
        Huomautus he,,he,, sen verran että jos söit
        tänäkin jouluna "Joulu Kinkkua" ajattelitko
        mistä kinkkusi on lähtöisin ? Entä kun sulla
        oli vara ostaa kaunis "Joulu Kuusi" mistäs se
        lienee lähtöisin? Ei sivistyneitä työpaikkoja
        olis jos ei olis alkutuotantoa,ei teitä viisaita
        nuorena kaupungeissa kasvaneita paskahousuja pojan gloppeja tarvittais. Kyllä kaikkia
        alkutuottajia tarvitaan, niin myös metsäkoneen
        kuljettajia ja ei sinne kaikista olekaan moton
        ja ajokoneen ohjaimiin. Luulen tietäväni tässäkin
        tapauksessa mistä puhun,sillä omistan metsää
        jonkin verran ja myin sitä, viikon tilistä n.
        30000 euroa. Harrastuksiini kuuluu puun sahaus
        kenttäsirkkelillä, sahatavaran höyläys,( panelit
        listat,ulkoverhous,raakapontit, ym,ym), Pyöröhirsi mökit, saunat, varastot hirsisorvilla,
        ja vain harrastuksena.

• Uskallatpas

Kuinka uskallatkin puhua totuudensanoja.Kone-
      kuskit olettavat asioita, he eivät tiedä.
      Siis lumiukon veljeksiä,hassua porukkaa.

• ikävämpää

Tänään kuulin aivan uskomattoman tosi tarinan,että yks kone kuski jossain pielavedellä oli käskeny poikansa pyrkiä konekouluun.Eiks tähän ny voitas jo lainsäädöllisissä puitteissakin puuttua.Tai ainaski käyttää huostaan otto pykälää.On meinaan jo YK.n ja unicefin lasten suojelu lain vastasesta rikoksesta kysymys.Vai onko yhteiskuntamme näin hampaaton tällaisten hirmu tekojen edessä.Tällaisten surullisten tapausten johdosta tulee miettiä myös kuoleman rangaistuksen mahd. palauttamista.Isälle ankarin madollinen tuomio

• 1.6d
        ikävämpää kirjoitti:

Tänään kuulin aivan uskomattoman tosi tarinan,että yks kone kuski jossain pielavedellä oli käskeny poikansa pyrkiä konekouluun.Eiks tähän ny voitas jo lainsäädöllisissä puitteissakin puuttua.Tai ainaski käyttää huostaan otto pykälää.On meinaan jo YK.n ja unicefin lasten suojelu lain vastasesta rikoksesta kysymys.Vai onko yhteiskuntamme näin hampaaton tällaisten hirmu tekojen edessä.Tällaisten surullisten tapausten johdosta tulee miettiä myös kuoleman rangaistuksen mahd. palauttamista.Isälle ankarin madollinen tuomio

moro taidat puhua itestäsi ja poikasi ei hallu metsäjhommiin ku ei osaa ja vetelehtii ja piikittää huumepiikeillä itteensä , pysykää poissa täältä metästä te jotka ette kuulu tänne , häpeisitte edes tällästä syrjintää , me lakataan kaatelemasta puita niin mihin kaupunkilainen pyyhii per,, seensä sitten ?

• pyhtäältä
        ikävämpää kirjoitti:

eikö se sillai ole että pojasta polvi paranee..

• sillä
        1.6d kirjoitti:

moro taidat puhua itestäsi ja poikasi ei hallu metsäjhommiin ku ei osaa ja vetelehtii ja piikittää huumepiikeillä itteensä , pysykää poissa täältä metästä te jotka ette kuulu tänne , häpeisitte edes tällästä syrjintää , me lakataan kaatelemasta puita niin mihin kaupunkilainen pyyhii per,, seensä sitten ?

tikulla ja sammalella niin ku sinäkin siellä mehässä.Ja siitte pyyhkii sormens eväs käärööihi ja lopuks syö evääns.

• niin päin

että konehommissa on moni käyny rintakaarella koittamassa,mut on huomannu taitojen olevan niukanlaiset puheisiin verrattuna ja on tullut ns.Volttilähtö,mikä on kun ei taidot riitä.

• kannata

uskoa tuommoisia järjettömiä lausuntoja.Nuoret metsäkouluun vaan tämä on mukavoo hommoo,nytkin on alla uuvenkarhee Valametti.

• kannata

Niin jäi tuossa sanomatta, että palkasta en vielä tiedä, mutta sanovat, että oon niin mukava mies, että jotaki maksaavatki. Se on kiva saa taskurahaa. Äitikin on niin vanha ja sairaalloinen, ettei sen eläke oikein meille kummallekin riitä. Jos alkas tupakkilakkoon, niin rahat riittäs paremmin.

• 2005

ja mulla 280000e ajokone alla , jussina tuli..

• vallu

Kyllä se vaan niin taitaa olla että ne pahimmat viisastelijat ja suunsoittajat ei edes uskaltas pimiään mehtään mennäkkään. Kaupunkilaislökäpöksytki vois olla ihmeissään ku pitäs leipä ottaa näistä mettäkonehommista.Raukoille taitaa karvanoppakorollaki olla liika valtava kone.
        Suurin osa tämän alan porukasta on reilua porukkaa ja tekee työnsä kunnolla eikä valita joka helevetin asiasta,ei se mikään pakko konetta oo ajaa jos se on yhtä tervanjuontia.Menkää kassalinjalle jos ei rehellinen työ kiinnosta.
        Se on nähkääs luonteesta kiinni että viihtyykö näissä hommissa. Ei käy yhtään kateeksi joitaki
        Kravattikaulaherroja tai IT alan paskantärkeitä leuhottajia.
        Tehhään me pojat tätä hommaa kerta tämä osataan ja hyvät joulut kaikille alan miehille ja naisille.

• paremminkin
        vallu kirjoitti:

Kyllä se vaan niin taitaa olla että ne pahimmat viisastelijat ja suunsoittajat ei edes uskaltas pimiään mehtään mennäkkään. Kaupunkilaislökäpöksytki vois olla ihmeissään ku pitäs leipä ottaa näistä mettäkonehommista.Raukoille taitaa karvanoppakorollaki olla liika valtava kone.
        Suurin osa tämän alan porukasta on reilua porukkaa ja tekee työnsä kunnolla eikä valita joka helevetin asiasta,ei se mikään pakko konetta oo ajaa jos se on yhtä tervanjuontia.Menkää kassalinjalle jos ei rehellinen työ kiinnosta.
        Se on nähkääs luonteesta kiinni että viihtyykö näissä hommissa. Ei käy yhtään kateeksi joitaki
        Kravattikaulaherroja tai IT alan paskantärkeitä leuhottajia.
        Tehhään me pojat tätä hommaa kerta tämä osataan ja hyvät joulut kaikille alan miehille ja naisille.

Tehhään tätä hommaa kun ei muuta osata ja ei oikeen muuhun pystytäkkään.Nii tulis suurin piirtein oikein sanottua.Nythän on joulunpyhät edessä että eiku töihi vaan nii ainaski meijän virmassa tehhään.Kyllä tosimiehet käy pyhänäki töissä sillä talvella on työn teon aika.Huilitaan sitte keväällä rospuutto aikana.Sitten on aikaa käydä vaikka pilikillä.Nyt ei kannata ruveta kaiken maailman juhlapyhien takia rokulia pitämään parraaseen hanke aikaan.Ei muuta kun jaksamisia vaan kaikille tosi miehille ja puuta nurin ja pinoon.

• Pökköä pesään

Kuten viestissäsi kirjoitat, oman alasi tyypit ovat jotenkin "pallo hukassa". Suotta moitit työtösi, tee jotain.!!! Opiskele vaikka äidinkieltä!

• susi

ei näissä hommissa mitään vikaa ole näkeepähän luontoa ja kaikenlaisia eläimiä ja joskus todella upeita paikkoja harvalla on siällä kaupunkissa yhtä komeita maisemia konttorin ikkunasta.. eikä ole liikenneruuhkia mieluummin sitä istuu koneen pukilla sen tunnin pari pitempään ku sielä autossa ruuhkassa ja on samaan aikaan kotona ku se joka on sielä niin sanotun sivistyksen keskellä töissä. Ja päivän päätteeks näkee työnsä tuloksen.. eikä siälä oo pakko istua viikonloppuja jos ei halua ja se palkka no mukava tässä on olla ku on vapaa autoetu hieno henkilö auto ja työ autona sitte hieno paketti auto missä on wepastot ja kaikki tilpehöörit ja palkkaki ihan mukava nii ja vielä firman ilmanen puhelin aika harvalla on sielä muissa hommissa samat edut mut elämä on niinhän se mainos menee tehtaissa tuskin saa samoja etuja että se niistä paremmista töistä mä en ainakaan rupee alaa vaihtamaan ne lähtee jotka ei osaa työtänsä ja ammattilaiset jää ihan hyvä vaan kaiken laisia puhujia ja ittensä kehujia sitä on tullu nähtyäki.. mulla ainaki on reilu työnantaja toisilla on toisilla ei:) nii ja saa vielä joulukuusenki ihan ilmaseks..

• on kaikki hyvin

ku mulla ittellä menee hyvin.Että vitut minä muista ,niitä en mä muista ja ruuan minä otan vaikka toisten suista.

• sulla
        on kaikki hyvin kirjoitti:

ku mulla ittellä menee hyvin.Että vitut minä muista ,niitä en mä muista ja ruuan minä otan vaikka toisten suista.

reilu isäntä kai se ny lainaa sulle viä muijaansaki?Ehki etes sillon tällön?

• vähän
        sulla kirjoitti:

reilu isäntä kai se ny lainaa sulle viä muijaansaki?Ehki etes sillon tällön?

tuntuu siltä et tuo kaveri lainaa muijaansa sille isännälle!

• Oot Tollo

Jumalauta !

Jo tekstistäsi näkee, että olet täysi tollo. Työsuhde-eduista et mitään ymmärrä, etkä muutenkaan vaikuta ruudinkeksijältä.
        Maisemat eivät sinua elätä, eivätkä puhelin ja käytössäsi oleva auto ole "sosialipalkkaa", mikäli sellaisesta käsitteestä jotakin ymmärrät. Pyydäppä siltä työnantajaltasi työsuhde-etuna isoja kirjaimia, pilkkuja ja pisteitä, jotta seuraavia raapustuksiasi olisi helpompi lukea.

• olla
        vähän kirjoitti:

tuntuu siltä et tuo kaveri lainaa muijaansa sille isännälle!

sillä viissiin asiat tämän kaverin osalta?

• Nimetön

Mikä siinä oikein on että aina täytyy morkata toisen alan ammattilaisia. Kyllä tässäkin maassa tarvitaan niin insinööreitäkin kuin metsäkoneenkuljettajia.Mulle on yks vitun sama mitä kukakin tekee työkseen olipa vaikka palkkamurhaaja, pysyypähän poissa pahanteosta. Itse olen metsäkoneenkuljettaja ja olen suht tyytyväinen palkkaani ja työoloihin.Eikai sitä voi vaatia palkkaa neljää tonnii kuussa kun ei oo opiskellu kymmentävuotta (ylä-asteen jälkeen).Kun metsästä saan sen vähän yli pari tonnii kuussa hanskkaan nii se riittää tällähetkellä hyvin.

• siinä

taas yksi paviaani jaksaa lutkuttaa.Taitaa isäntä seisoa vieressä ja sä kirjotat minkä lutkutukseltasi pystyt.Tommoselle riittäs joku 500/kk ihan mainiosti.Vaan mitähän mahtaa tuumia joku 3.n lapsen isä jonka muija sattuu olemaan työttömänä ja velkojen lyhennykset painaa päälle.Saattas olla hieman eri mieltä noin kauko näköisen sontiaisen kanssa.Viitsit vielä käyttää ittestäs nimee ammattilainen.Mee kuule nyt sinne äitees selän taakke nukkuun välillä sillä seki saattaa tarvita sua....

• homma
        siinä kirjoitti:

taas yksi paviaani jaksaa lutkuttaa.Taitaa isäntä seisoa vieressä ja sä kirjotat minkä lutkutukseltasi pystyt.Tommoselle riittäs joku 500/kk ihan mainiosti.Vaan mitähän mahtaa tuumia joku 3.n lapsen isä jonka muija sattuu olemaan työttömänä ja velkojen lyhennykset painaa päälle.Saattas olla hieman eri mieltä noin kauko näköisen sontiaisen kanssa.Viitsit vielä käyttää ittestäs nimee ammattilainen.Mee kuule nyt sinne äitees selän taakke nukkuun välillä sillä seki saattaa tarvita sua....

Tätä just tarkoitin että heti ollaan vittuilemassa toisille jos joku on johonkin tyytyväinen!. Mikä saatanan isäntä, työnantaja vai? ei tarttee "lutkuttaa" mitään että sais mieleisensä palkan. kertaakaan en oo ollu naukumassa palkasta mitään, on tullu korotukset ihan pyytämättä taitojen kasvaessa. Kun menin Ilman mitään koulutusta töihin pyysin palkaksi bensarahat autooni, maksoi kuitenkin kilometrit ja ihan kohtuu palkan.Joo on asuntolainaa ja vaimo on äitiyslomalla, mitä sitten. Minkäs alan mies/nainen itse oot ja paljonko tulee palkkaa/sossun tukee? ja millasessa kämpässä asut. Itse omakotitalo(keski-suomi).

• määävaan

Ei taida olla mahdollista ja jos on niin todista kyseinen asia sillä en todellakaan usko tohon oma palkka käteen on noin 1100e/kk.

• ottaa
        määävaan kirjoitti:

Ei taida olla mahdollista ja jos on niin todista kyseinen asia sillä en todellakaan usko tohon oma palkka käteen on noin 1100e/kk.

no sun kohdalla taitaa verottaja viedä sit 50%
        tai sit sun tuntipalkka on pieni.

• Hessu2
        määävaan kirjoitti:

tuntipalkka 12.65e. päivässä 10h, 22 päivää kuussa=220h. ylityökorvaukset 50% 44tunnista eli maksettavia tunteja kuussa 242x12.65=3061.3 siitä verot muut työntekijän maksut n.35%=1989e ruokaraha 7.5e x 22päivää on yht2154e. Tämä on sellanen keskiverto kuukausi joskus enempi joskus vähempi. Teen yhtävuoroo, Eli en yöllä.

• metsään
        Hessu2 kirjoitti:

tuntipalkka 12.65e. päivässä 10h, 22 päivää kuussa=220h. ylityökorvaukset 50% 44tunnista eli maksettavia tunteja kuussa 242x12.65=3061.3 siitä verot muut työntekijän maksut n.35%=1989e ruokaraha 7.5e x 22päivää on yht2154e. Tämä on sellanen keskiverto kuukausi joskus enempi joskus vähempi. Teen yhtävuoroo, Eli en yöllä.

ja sit vie päiväraha 30e päivä.tarkoitaa kyl et työt on vähän kaukana kotoa mut tekee kivan rahan kun se tulee vie verotta.

• missäs ne
        Hessu2 kirjoitti:

konekuskien tyhmäksi haukkujat nyt on? Kuulin radiosta että amk inssin alkupalkka on noussu se on nykyisin 2200e brutto...Eikös insinööriks joudu opiskelee muutaman vuotta ja siitä saa palkaksi pätkätöitä ja tosi paskan palkan. Metsässä työsuhde ainakin on jatkuva jos ei itse töpeksi, no joo on kelirikkotauot ja kesälomat mutta eikös kaikille kuulu pekkaset ja lomat.

• Kokemusta
        missäs ne kirjoitti:

konekuskien tyhmäksi haukkujat nyt on? Kuulin radiosta että amk inssin alkupalkka on noussu se on nykyisin 2200e brutto...Eikös insinööriks joudu opiskelee muutaman vuotta ja siitä saa palkaksi pätkätöitä ja tosi paskan palkan. Metsässä työsuhde ainakin on jatkuva jos ei itse töpeksi, no joo on kelirikkotauot ja kesälomat mutta eikös kaikille kuulu pekkaset ja lomat.

Niin alkupalkka 2200 €. Siitä sitten nousee ja periaatteessa kattoa ei ole. Alkupalkka tekee noin 13€ tunti. Kuinka moni konemies saa sen peruspalkkana. Siihen sitten vuorolisät ja ylityötunnit päälle ? Eipä taida moni kuski saada.
        Tyhmiksi haukkujien olinpaikkaa en tiedä, mutta sen ainakin huomaa, että hessu2 on kyllä tyhmä, jos arvelee AMK inssin pitkässä juoksussa häviävän konekuskille palkassa ja työoissa. Sanon suoraan hessu 2 oot paska hommissa ! Se sinulle täytyy sanoa, kun et itse sitä huomaa.

• ennenkin..
        Kokemusta kirjoitti:

Niin alkupalkka 2200 €. Siitä sitten nousee ja periaatteessa kattoa ei ole. Alkupalkka tekee noin 13€ tunti. Kuinka moni konemies saa sen peruspalkkana. Siihen sitten vuorolisät ja ylityötunnit päälle ? Eipä taida moni kuski saada.
        Tyhmiksi haukkujien olinpaikkaa en tiedä, mutta sen ainakin huomaa, että hessu2 on kyllä tyhmä, jos arvelee AMK inssin pitkässä juoksussa häviävän konekuskille palkassa ja työoissa. Sanon suoraan hessu 2 oot paska hommissa ! Se sinulle täytyy sanoa, kun et itse sitä huomaa.

tätä kysyyt ja kysytään nyt sitte sultakin!!! sanoit kuljettaja hommia paskahommiksi - OK! no mikä homma sun mielestä on se huippuhomma johon ei kuitenkaa ole tarvinnu itteään ensin velkaannuttaa ja näännyttää pitkillä opiskeluilla ja perheen perustamiseen VOI ehtiä reiluna 40kymppisenä jne. jne.!!! Eli mikä se homma on johon itse opiskellen pystyy ja josta HUOMAA!!!!! "OSAAVA" työntekijä nappaa KÄTEEN helposti lähes 3000 egua kuukaudes??? kertokaa ny jumalauta mikä se huippuhomma sitte oikein on niin tietää lähtee sinne tältä istumalta.

• hessu2
        ennenkin.. kirjoitti:

tätä kysyyt ja kysytään nyt sitte sultakin!!! sanoit kuljettaja hommia paskahommiksi - OK! no mikä homma sun mielestä on se huippuhomma johon ei kuitenkaa ole tarvinnu itteään ensin velkaannuttaa ja näännyttää pitkillä opiskeluilla ja perheen perustamiseen VOI ehtiä reiluna 40kymppisenä jne. jne.!!! Eli mikä se homma on johon itse opiskellen pystyy ja josta HUOMAA!!!!! "OSAAVA" työntekijä nappaa KÄTEEN helposti lähes 3000 egua kuukaudes??? kertokaa ny jumalauta mikä se huippuhomma sitte oikein on niin tietää lähtee sinne tältä istumalta.

Täältä löytyy vielä samaakin mieltä olevia. Onkai niissä "siisteissä" sisätöissä myös puolensa, mutta eikai ole sallasta työtä joka ei joskus vituttais. Taitaa metsähommien haukkujat olla sellaisia jotka eivät oo ikinä niitä edes tehny tai eivät ole niihin oppineet. Ja se inssin alkupalkka 2200e on kyllä aika surkee. Paljonko lie sitten palkka esim 10vuoden jälkeen? Onhan niitä työpaikkoja joista saa esim. nyt sillä insinöörin koulutuksella helpostikkin 5000e kussa, mutta ei niitä kovin monelle riitä.Metsässä kyllä osaavalle riittää töitä.Paperitehtaalla kai me kaikki tavalliset talliaiset oltas jos sinne pääsis.

• Kysyn vaan
        ennenkin.. kirjoitti:

Kysyn vaan, että missä saa lähes 3000 € "helposti" metsäkonehommissa KÄTEEN PALKKAA KAHDEKSAN TUNNIN TYÖPÄIVÄLLÄ ???????
        Kerro yrityksen nimi !
        Taidat olla sen sortin " OSAAVA " ammattimies, ettet osaa edes laskea, etkä ymmärrä mikä on palkkaa ja mikä korvauksia tms.

• homma..
        Kysyn vaan kirjoitti:

Kysyn vaan, että missä saa lähes 3000 € "helposti" metsäkonehommissa KÄTEEN PALKKAA KAHDEKSAN TUNNIN TYÖPÄIVÄLLÄ ???????
        Kerro yrityksen nimi !
        Taidat olla sen sortin " OSAAVA " ammattimies, ettet osaa edes laskea, etkä ymmärrä mikä on palkkaa ja mikä korvauksia tms.

laita sähköposti osoittees niin skannaan ja lähetän sulle tosta viime kuun palkka tositteen niin saat sitä sitte lueskella!
        Mutta hitto sinäkin aljat nyt rääkymään taas kysymykseni sivusta, eli MIKÄ on se homma jossa taivas aukeaa ja kaikki haluavat sinne pääsevät ja liksat on hirmuset sekä töis ei tartte olla kuin jouluna ja juhannuksena ja nekin on pyhäpäivinä vapaita ja tämä kaikki peruskoulu koulutuksella? lue tarkemmin kysymykseni aikasemmasta kirjotuksestani jos jotain jäi kysymyksestäni epäselväksi!

• Kerro vaan
        homma.. kirjoitti:

laita sähköposti osoittees niin skannaan ja lähetän sulle tosta viime kuun palkka tositteen niin saat sitä sitte lueskella!
        Mutta hitto sinäkin aljat nyt rääkymään taas kysymykseni sivusta, eli MIKÄ on se homma jossa taivas aukeaa ja kaikki haluavat sinne pääsevät ja liksat on hirmuset sekä töis ei tartte olla kuin jouluna ja juhannuksena ja nekin on pyhäpäivinä vapaita ja tämä kaikki peruskoulu koulutuksella? lue tarkemmin kysymykseni aikasemmasta kirjotuksestani jos jotain jäi kysymyksestäni epäselväksi!

En todisteita tarvitse, kerro yrityksen nimi.
        Äläkä kiertele ! Äläkä ole liero !

• nyt....
        Kerro vaan kirjoitti:

En todisteita tarvitse, kerro yrityksen nimi.
        Äläkä kiertele ! Äläkä ole liero !

mitä tämä yrityksen nimi sulle paljastais? eikä minulla ole lupaa toisten omistukses olevien firmojen nimiä täälä yleisellä foorumilla paljastelemaan, nimittelysi toki paljastaa ettei taida ikä vielä riittää kunnolla mopolla ajamiseen vai etkö ymmärtänyt painettuu sanaa - minähän heitin sulle kysymyksen! anna sinä sähköpostiosoittees niin huomaat kyllä mitä tarkoitin.

• Totean vaan
        nyt.... kirjoitti:

mitä tämä yrityksen nimi sulle paljastais? eikä minulla ole lupaa toisten omistukses olevien firmojen nimiä täälä yleisellä foorumilla paljastelemaan, nimittelysi toki paljastaa ettei taida ikä vielä riittää kunnolla mopolla ajamiseen vai etkö ymmärtänyt painettuu sanaa - minähän heitin sulle kysymyksen! anna sinä sähköpostiosoittees niin huomaat kyllä mitä tarkoitin.

On siinä meillä "mies?". Leuhkii tienaavansa "helpolla lähes 3000 €" metsäkonetöissä käteen, eikä osaa kirjoittaa työnantajansa nimeä.
        Et ole uskottava !
        Tietenkin on hankalaa kirjoittaa sellaisen nimeä, jota ei ole edes olemassakaan.
        Työnantajasi on siis "EI Kukaan", kuin Kreikkalaisessa mytologiassa.
        Ja sinä olet Kiertelevä Liero.
        Minulla ei ollut nuorena paljoa aikaa mopoajeluihin. Ajelin "Pikkunallella" kaksimetrisiä puita pinolle. Sinä tuskin tiedät, mikä se onkaan.

• työmaa
        Totean vaan kirjoitti:

On siinä meillä "mies?". Leuhkii tienaavansa "helpolla lähes 3000 €" metsäkonetöissä käteen, eikä osaa kirjoittaa työnantajansa nimeä.
        Et ole uskottava !
        Tietenkin on hankalaa kirjoittaa sellaisen nimeä, jota ei ole edes olemassakaan.
        Työnantajasi on siis "EI Kukaan", kuin Kreikkalaisessa mytologiassa.
        Ja sinä olet Kiertelevä Liero.
        Minulla ei ollut nuorena paljoa aikaa mopoajeluihin. Ajelin "Pikkunallella" kaksimetrisiä puita pinolle. Sinä tuskin tiedät, mikä se onkaan.

Kyllä sitä kertyy kilometreistä aikalailla jo ajaa omalla autolla.

• jaa jaa

eikös se ole hieno homma et on työsuhde auto / puhelin.ei vaan tahdo olla tehdastyön tekiöillä mitään auto/puhelin etuja.
      kerran vuodessa sit saat ilmoitaa verotajalle km
      et saa matkakuluja takaisin..

• menee

herrat nauraa, jätkät tappelee keskenään ku pahaset pikku nulkit.Tarviiko enää ihmetellä miks mets.kon alalla on noin surkeet palkat.Se kulminoituu just tuohon toisen kurkussa roikkumis menttaliteettiin.Ei minkään laista ME henkeä,kaikki vetää yhtäköyttä ja just niin et jokaisella on oma köysi ja kaikki vetää erisuuntiin.Siis kysymys kuuluu voiko olla idioottimaisempaa sakkia?

• kuitenkin

että tehdas työläisellä on vara ostaa nämä ko. edut ihan itselleen.Omilla tienesteillään.Miten sinun "etujesi"käy esim,kevät seisokkien aikana.Taitavat olla siellä isännän hallin pihassa.Kuinkahan joku 5.henkinen perhe pystyy pitämään autoetuna jotain yltäpäältä öljyistä ja paskaista kaksi paikkaista avolava caddya?Itse en ainakaan omaa lastani semmoiseen "öljyn erotuskaivoon" laitttaisi istumaan.Mitähän mahtaa perheen äiti tuumia tästä "autoedusta".Mieti vähän ennen kuin alat paukutella henkseleitä näillä "eduilla".Ota selvää mitä oikea AUTOETU tarkoittaa,äläkä viitsi tulla munaamaan itseäsi ja muita tuommoisilla lotinoilla.

• määävaan
        kuitenkin kirjoitti:

että tehdas työläisellä on vara ostaa nämä ko. edut ihan itselleen.Omilla tienesteillään.Miten sinun "etujesi"käy esim,kevät seisokkien aikana.Taitavat olla siellä isännän hallin pihassa.Kuinkahan joku 5.henkinen perhe pystyy pitämään autoetuna jotain yltäpäältä öljyistä ja paskaista kaksi paikkaista avolava caddya?Itse en ainakaan omaa lastani semmoiseen "öljyn erotuskaivoon" laitttaisi istumaan.Mitähän mahtaa perheen äiti tuumia tästä "autoedusta".Mieti vähän ennen kuin alat paukutella henkseleitä näillä "eduilla".Ota selvää mitä oikea AUTOETU tarkoittaa,äläkä viitsi tulla munaamaan itseäsi ja muita tuommoisilla lotinoilla.

ASIAA PUHUT!!!

• ei kaikilla
        kuitenkin kirjoitti:

no sun kohdalla en tiedä millä ajat mut mulla on mitsun maasturi 2004 mallia ja on mun käytössä 12kk vuodessa ja sopii 5 henkilöä.

• perkaaja
        ei kaikilla kirjoitti:

no sun kohdalla en tiedä millä ajat mut mulla on mitsun maasturi 2004 mallia ja on mun käytössä 12kk vuodessa ja sopii 5 henkilöä.

autoetu, eiköhän se ole verotettavaa "tuloa" ,ja ei mitään kilometrivähennyksiä enään verotuksessa tehdä... eihän jookosta. joku edellisissä raapustuksissa sellasta taisi väittää.

Johan on surkeeta jos kaikki perheen ajot pitää tehdä firman kärryllä. Kyllähän siellä autossa on kaikenlaista tavaraa, öljypäniköitä ,varaosia, ja työkaluja... ja jos on pikappi niin vähintään tynnyri lavalla, siitähän sen konemiehen tuntee jos vastaan tulee. Tottahan rouvalla pitää olla jonkinmoinen kauppakassi johon sitten viritellään lasten turvaistuimet sun muut.

...niin minä en sitten ole kuski, vaan ihan teidän työllistäjä, eli metsänomistajana asioita seurannut.

• hyvät
        perkaaja kirjoitti:

autoetu, eiköhän se ole verotettavaa "tuloa" ,ja ei mitään kilometrivähennyksiä enään verotuksessa tehdä... eihän jookosta. joku edellisissä raapustuksissa sellasta taisi väittää.

Johan on surkeeta jos kaikki perheen ajot pitää tehdä firman kärryllä. Kyllähän siellä autossa on kaikenlaista tavaraa, öljypäniköitä ,varaosia, ja työkaluja... ja jos on pikappi niin vähintään tynnyri lavalla, siitähän sen konemiehen tuntee jos vastaan tulee. Tottahan rouvalla pitää olla jonkinmoinen kauppakassi johon sitten viritellään lasten turvaistuimet sun muut.

...niin minä en sitten ole kuski, vaan ihan teidän työllistäjä, eli metsänomistajana asioita seurannut.

höpönassut selvää mitä oikea auto etu tarkoittaa.Ja mitä se pitää sisällään.Uskallan väittää että kone hommissa olevilla aika harvalla on oikea autoetu.Lukuun ottamatta tuollaisia isännän omia lapsia jotka puhuvat itsestään renkeinä.

• menny
        ei kaikilla kirjoitti:

leuhkimatta sulta tämäkään päivä.Minkäs virman hommissa se isäs kone oikeen on?

• kuskia
        menny kirjoitti:

leuhkimatta sulta tämäkään päivä.Minkäs virman hommissa se isäs kone oikeen on?

on meitä monenlaista kuskia kun toinen saa ni toinen rutisee.joo olis kiva tietää et miten se auto etu oikein toimii.

• löytyy
        kuskia kirjoitti:

on meitä monenlaista kuskia kun toinen saa ni toinen rutisee.joo olis kiva tietää et miten se auto etu oikein toimii.

lähimmästä verotoimistosta jos uskallat sinne mennä.

• huog
        löytyy kirjoitti:

lähimmästä verotoimistosta jos uskallat sinne mennä.

Nänänä mikäs vittu porukkaa vaivaa ku tarvii vaa koko ajan porata eikä voi saada mitään aikaseks. Ihmekkään jos ei palkka virtaa/töitä löydy jos poijjiilla on tollanen asenne tohon alaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      78
      3200
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1772
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe