Canon 350d vai Nikon d50, kuvaan joka paikassa.
aamusta iltaan. Eli kannattaako säästää 300 euroa ja ostaa Nikon. Putket ostan erikseen.
Kumpi kamera
10
1453
Vastaukset
- Sanoa
Vertaa:
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=canon_eos350d,nikon_d50&show=all
Nikonia pidetään käteen paremmin sopivana. Canon liian pieni.
Canon tuottaa suurempia kuvia.
Itse kuvan laadussa ei pitäisi olla eroa.
Objetiivit kannattaa ottaa myös huomioon.- Harraste Kuvaaja
en ole itse saanut valittua samanlaista vertailutaulukkoa kuin linkkisi, josta on todella hyötyä vaikka olen sivuilla käynyt.
- jarion
Harraste Kuvaaja kirjoitti:
en ole itse saanut valittua samanlaista vertailutaulukkoa kuin linkkisi, josta on todella hyötyä vaikka olen sivuilla käynyt.
valinta.
itse ostaisin tuon nikon d50 rungon kun se canon on niin pikkuruinen. mutta oletko ajatellut esim canon 10d:tä jota saa käytettynä mutta hullettuina alle 500 euron.siinä on jo jämerä työkalu itelläni on d30 joka on täysin samanlainen rungoltaan kuin uudemmat virkaveljensä 10 ja 20 d mallit.
kattelin juuri tänään sitä 350:ta ja ei jessus kun se on onnettoman oloinen en huolisi itelleni. - valinta?
jarion kirjoitti:
valinta.
itse ostaisin tuon nikon d50 rungon kun se canon on niin pikkuruinen. mutta oletko ajatellut esim canon 10d:tä jota saa käytettynä mutta hullettuina alle 500 euron.siinä on jo jämerä työkalu itelläni on d30 joka on täysin samanlainen rungoltaan kuin uudemmat virkaveljensä 10 ja 20 d mallit.
kattelin juuri tänään sitä 350:ta ja ei jessus kun se on onnettoman oloinen en huolisi itelleni.Vaan itse päädyin canoniin juuri sen pienemmän koon vuoksi.
Kevyempi kantaa reissussa, mahtuu paremmin laukkuihin.
Eihän se tietenkään istu käteen yhtä tukevasti kuin edellinen filmirunko, vaan jalustallahan kameraa pidetään eikä kädessä.
Toisaalta, pystykuvauskahva korjaa tuonkin pulman. - ISO?????
valinta? kirjoitti:
Vaan itse päädyin canoniin juuri sen pienemmän koon vuoksi.
Kevyempi kantaa reissussa, mahtuu paremmin laukkuihin.
Eihän se tietenkään istu käteen yhtä tukevasti kuin edellinen filmirunko, vaan jalustallahan kameraa pidetään eikä kädessä.
Toisaalta, pystykuvauskahva korjaa tuonkin pulman.Tärkeintä siinä on toimivuus omiin tarpeisiin ja ominaisuudet. Koko on täysin toisarvoinen juttu kameraa valitessa.
Seuraavaksi aion ostaa ,vaikka vähän kirpaisee Canon MK 2:n 16.7mpx Ei ainakaan ole kukaan ominaisuuksia moittinut. ....eikä kokoa???? :-) - Metsäläinen**
ISO????? kirjoitti:
Tärkeintä siinä on toimivuus omiin tarpeisiin ja ominaisuudet. Koko on täysin toisarvoinen juttu kameraa valitessa.
Seuraavaksi aion ostaa ,vaikka vähän kirpaisee Canon MK 2:n 16.7mpx Ei ainakaan ole kukaan ominaisuuksia moittinut. ....eikä kokoa???? :-)Käsitellä kameraa pinseteillä.
Iso pysyy paremmin käpälässä, eikä pomppaa laukaistaessa. - Mika....
ISO????? kirjoitti:
Tärkeintä siinä on toimivuus omiin tarpeisiin ja ominaisuudet. Koko on täysin toisarvoinen juttu kameraa valitessa.
Seuraavaksi aion ostaa ,vaikka vähän kirpaisee Canon MK 2:n 16.7mpx Ei ainakaan ole kukaan ominaisuuksia moittinut. ....eikä kokoa???? :-)C1DsMK2 kameraa ei ole paljoa haukuttu varmaan senkään takia, että harvalukuinen lienee se joukko joka sitä on päässyt käpistelemään. On se varmaan ihan kelvollinen kamerakin, mutta kukaties yksi planeettamme ylihinnoitelluimmista tuotteista. Niin, minun mielestäni kameran pitää olla iso ja painava jotta sitä on mukava käsitellä ja se on riittävän tukeva. 350d on oikeasti onneton rimpula ja kun itse sitä harkitsin, suunnittelin teippailevani siihen kaikenlaisia ulokkeita ja punnuksia, että siitä tulisi mukavampi, mutta kahvan ja optiikan välinen kapea rako ei siitä kasva vaikka kameraa muuten yrittäisikin kasvattaa. 350d sopii varmasti japanilaisten pieniin kätösiin tai ehkä lapsille, mutta suomalainen mies joutuu varmasti tinkimään kuvausotteesta sen kanssa puljatessa. Jos on itse pieni tai ei ole vielä täysikasvuinen, voi varmasti olla vaikeaa ymmärtää miksi kameran pitää olla iso. Eihän sen kaikille tarvitsekaan, mutta itselleni pitää. Ei auta vaikka kamera olisi kuinka kohinaton jos vituttaa joka kerta kun sen ottaa käteen. Tätä kirjoitustani ei pidä tulkita canonvastaisuudeksi, vaan olin oikeasti pettynyt kun en voinut 350d:tä ostaa.
- p-oronen
ISO????? kirjoitti:
Seuraavaksi aion ostaa ,vaikka vähän kirpaisee Canon MK 2:n 16.7mpx Ei ainakaan ole kukaan ominaisuuksia moittinut. ....eikä kokoa???? :-)itse päädyin d350/d70:n välisessä valinnassa Nikoniin suurelta osin siksi että se on riittävän kokoinen tukevan otteen vuoksi. Olin vakavasti harkitsemassa siirtyä digin myötä Canoniin (kinorunko on Nikon) mutta se tuntui käsissä aivan lelulta, lisäksi sen mattamainen pinta ei ollut kovin miellyttävän tuntuinen. Tiedän että se on muuten hyvä kamera eikä minulla olis ollut mitään Canonia vastaan, mutta Nikonin kanssa tuntuu että kädessä on oikeasti kamera.
Toisaalta Canonin keveys ja pienuus ovat eduksi kun laitetta kuljettelee, minulla tämä vaan ei "painanut". - ote
Metsäläinen** kirjoitti:
Käsitellä kameraa pinseteillä.
Iso pysyy paremmin käpälässä, eikä pomppaa laukaistaessa.Objektiivista, se on joka tapauksessa aina se painavampi ja tukevampi osa.
- jawetus
Mika.... kirjoitti:
C1DsMK2 kameraa ei ole paljoa haukuttu varmaan senkään takia, että harvalukuinen lienee se joukko joka sitä on päässyt käpistelemään. On se varmaan ihan kelvollinen kamerakin, mutta kukaties yksi planeettamme ylihinnoitelluimmista tuotteista. Niin, minun mielestäni kameran pitää olla iso ja painava jotta sitä on mukava käsitellä ja se on riittävän tukeva. 350d on oikeasti onneton rimpula ja kun itse sitä harkitsin, suunnittelin teippailevani siihen kaikenlaisia ulokkeita ja punnuksia, että siitä tulisi mukavampi, mutta kahvan ja optiikan välinen kapea rako ei siitä kasva vaikka kameraa muuten yrittäisikin kasvattaa. 350d sopii varmasti japanilaisten pieniin kätösiin tai ehkä lapsille, mutta suomalainen mies joutuu varmasti tinkimään kuvausotteesta sen kanssa puljatessa. Jos on itse pieni tai ei ole vielä täysikasvuinen, voi varmasti olla vaikeaa ymmärtää miksi kameran pitää olla iso. Eihän sen kaikille tarvitsekaan, mutta itselleni pitää. Ei auta vaikka kamera olisi kuinka kohinaton jos vituttaa joka kerta kun sen ottaa käteen. Tätä kirjoitustani ei pidä tulkita canonvastaisuudeksi, vaan olin oikeasti pettynyt kun en voinut 350d:tä ostaa.
Omaan käteeni 350d sopii mainiosti ja olen tyytyväinen laatuun, kokoon, painoon ja erityisesti Canonin objektiivivalikoimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915846
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804762Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv912988Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262770Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252026Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191486Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125940- 48744