menkat myöhässä, 3kk ja ei raskaana

angelfly1

menkkani on myöhässä 3 kk, mutta raskaana en ole,ikinä ennen ei ole menkat ollut vikkoakaan myöhässä.kävin eilen lääkerissä ja minut tutkittiin ja olin aikasemmin tehnyt jo monia raskaustestejä. yritämmä mieheni kanssa lasta mutta emmehän voi saada lasta ellei menkkani ala ja tule se paras hetki tulla raskaaksi. pitäisikö minun aloittaa e-pillerit ja syödä niitä 3 viikkoa jotta saan kuukautiset tulemaan ja sitten lopettaisin ne pillerit ja yrittäisin taas lasta.mitä minun pitäisi tehdä?kun jos syön pillereitä,lapsen yrittäminen menee ainkain 2 kuukautta pidemmällä.auttakaa joku..lääkäri ei vastannut oikeen mitään vaikka kysyin..sanoin vain että kyllä sinun nyt on syötävä pillereitä,etten saisi tulla siis raskaaksi,olen varmasti hänän meilestään liian nuori,21 vuotias. se on jokaisen oma päätös minkä ikäisenä lapsen haluaa.olen kesällä viimeksi syönyt pillereitä ja lopettamisen jälkeen tuli ihan normaalisti menkat...mitä teen jotta saan kuukautiset alkamaan,haluamme lapsen.

8

14314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jossu

      että menet jonkun toisen lääkärin vastaanotolle. Toivottavasti joku toinen lääkäri ottaisi sinut tosissaan ja saisit oikeata hoitoa siihen, ettei sinulle tule kuukautisia lainkaan.

    • ....

      ei pillereitäkään voi alkaa tuosta vaan popsia, ensimmäinen pillerihän otetaan aina kieron alussa kun kuukautiset alkavat!? et siis niillä voi taikoa menkkojasi tulemaan... minäkin suosittelisin ehkä lämpimästi toiselle lääkärille menoa. eikä 21-vuotias ole liian nuori, ei kukaan ole liian nuori jos vain tuntee itsensä valmiiksi! itsellänikin mieheni kanssa vauvakuume ollut päällä jo pitkän aikaa ja yritys alkamassa, ikää 19, kohta 20... Tsemppiä sulle :)!!

    • mulla näin

      Mulla oli menkat kadoksissa e-pillereiden jäljiltä ja sain ison terolut-kuurin, jolla menkat alko. Ne ei ole ehkäisypillereitä, joten raskaaksi kai periaatteessa voisi tulla.

      • ninnuli20

        miten kauan teillä on ollu kuukautiset kadoksissa ennen kun olette hakeneet apua lääkäristä?


    • konstini!

      Primolut N on sellainen lääke, joka saa vuodon alkamaan. Sen jälkeen kuukatiset saa säännöllisiksi esim. Teroluteilla. Kannattaa mennä toiselle lääkärille ja pyytää reseptit. Miksi turhaan syödä e-pillereitä, jos on toiveita raskaudesta..?

      Ennen Primolut-kuurin aloittamista on oltava täysin varma, ettei ole raskaana, koska lääke todella tyhjentää kohdun tehokkaasti! Kävin kesällä yksityisellä vuotohäiriön takia, johon nuo lääkkeetkin sain ja siellä ainakin ultrattiin.

      Googlettamalla löytyy lisää tietoa em. lääkkeistä.

      • tämmöttös

        kuukautisten puuttumiselle on jokin nimikin. Se tulee usein, just pillereiden lopettamisen jälkeen.Muistais vaan mikä, siskoni on siitä kärsinyt. Primoa, Teroa ja Clomeja. Niillä ne kuukautiset tulee. MUTTA lääkäri antoi hänelle myös yhden neuvon: laihduta muutama kilo ( jos on yhtään ylipainoa).

        Mutta jos meinaat koko ajan aloittaa uudelleen pillerit, niin miksi sitten edes haluat kuukautiset ??? Eli ei kuukautisia> ei raskautta tai pillerit>ei raskautta. Siis meinaatko ollenkaan haluat lasta ?

        Itse sain lapsen 17v ja kun toista ei kuulunut, niin olin lapsettomuushoidossa jo 19v. Että ei se lääkäri päätä ollenkaan siitä oletko kypsä äidiksi vai ei. Ei todellakaan ole hänen asiansa, mutta jos itse sanot hänelle, ettet tiedä haluatko lapsen vai et, niin tottakai lääkäri kehoittaa silloin ehkäisyyn !!!


    • Kohtalotoverisi81

      Aivan kuin olisin lukenut omaa kertomustani. Lopetin pillerit vuosi sitten jonka jälkeen kuukautiset tulivat normaalisti 4 kk kunnes jäivät pois 2 kk:ksi ja sain keltarauhashormonikuurin. Sen jälkeen kuukautiset tulivat, mutta tämän jälkeen taaskaan ei kuulunut mitään. Odottelin 4 kuukautta ja kävin verikokeissa ja papassa joissa ei mitään vikaa. Odottelin ja tein raskaustestejä. Viimein viikko sitten menkat alkoivat :) Stressiä tai mitä lie sitten... Tsemppiä sinulle vauvapuuhiin! =)

    • Metsälampi79

      Olen seurustellut mies ystäväni kanssa kohta jo 4kk. Olemme todella rakastuneita. Ja ihastuneita. Molemmilla toiveet lapseen toiveet eli. Mulla alkoi vauvakuume oon jo 39. Mahdollisuudet voi olla jo pienet. Menkkoja ei oo tullut ainakaan 2kk. Ja kierukka on.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4157
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4006
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3622
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      63
      2958
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2741
    6. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2508
    7. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2508
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2396
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2289
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2235
    Aihe