Virtsatientulehdus ja seksi

ilmanko ?

Haluaisin tietää että voiko seksiä harrastaa jos on virtsatientulehdus vai tarttuuko se mieheen jotenkin ?
Miten on suuseksin kanssa ?
Sain virtsatientulehduksen seksin jälkeen ja nyt on menossa jo 2. antibiottikuuri menossa eli sitä on nyt syöty 3 viikkoa.
Onko jollain hyvää vinkkiä millä tämä saataisiin taltutettu ettei tarttisi olla selibaatissa koko loppu ikäänsä ;).

11

7876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Möykky

      Voi harrastaa jos käyttää kondomia. Suuseksiä ei voi kylläkään....

      • tarkennusta asiaan

        Virtsiksen aikana voi kyllä harrastaa seksiä, jos jostain ihmeen kumman syystä tekee mieli siltä kaikelta kirvelyltä ja tuskalta....Suuseksiä voi myös harrastaa, ne bakteerit kasvavat virtsaputkessa/rakossa, eivät emättimessä. Virtsistä ei siis voi tartuttaa partneriinsa, yleensä sen aiheuttaa ihan suolistosta peräisin olevat bakteerit, joten hygieniasta on kyse.


    • leenu-liinu

      Sen saa talutettua sillä, että huolehtii HUOLELLISESTI kummankin hygieniasta ennen ja jälkeen seksin. Jos se tulehdus on tullut seksistä niin kannattaisikohan nyt sen aikaa odottaa että saat kuurin loppuun ja oireet pois, kolme viikkoa ei ole loppuikä. Tuosta helposti voi seurata kierre virtsis-antibiotti-hiiva-virtsis-antibiotti-hiiva..
      Toisilla seksistä tulee helposti virtsis, johon saa antibiotit, joista saa hiivan. Ja jotkuthan kutsuvat tätä virtsistä nimellä "honey-moon disease"...joka varmaan selittää...

    • Tirps

      Kannattaa käydä pisulla ennen ja jälkeen yhdynnän..

      • aamuaurinkoinen

        Pisut ennen ja jälkeen yhdynnän ja mielellään pesut myös ainakin yhdynnän jälkeen. Käyttäkää kondomia. Oletko kokeillut karpalomehua tai puolukkamehua ? C-vitamiinistakaan ei olisi haittaa. Muista juoda päivittäin paljon vettä, sillä pöpöt kulkeutuvat pissan mukana pois elimistöstä.


      • Ilmanko ?
        aamuaurinkoinen kirjoitti:

        Pisut ennen ja jälkeen yhdynnän ja mielellään pesut myös ainakin yhdynnän jälkeen. Käyttäkää kondomia. Oletko kokeillut karpalomehua tai puolukkamehua ? C-vitamiinistakaan ei olisi haittaa. Muista juoda päivittäin paljon vettä, sillä pöpöt kulkeutuvat pissan mukana pois elimistöstä.

        Heips !

        Kiitti vastauksista.
        Olen käynyt pisulla ennen ja jälkeen yhdynnän.
        Pesulla olen käynyt melkein joka yhdynnän jälkeen ja usein ennen yhdyntää.
        Karpaloita on syöty.
        Olen yrittänyt juoda paljon vettä.
        Maitohappobakteerikapseleita sekä suuhun että alapäähän.
        2 x antibiottikuuria syöty (yht.21pv).
        Mikään ei tunnu auttavan koska vieläkin tuntuu oireita olevan eli taas pitää mennä labraan ottamaan virtsanäyte.

        Nyt on vaan huolenani seksikumppanini.
        Harrastimme meinaan viikonloppuna suuseksia ja normaalia seksiä.
        Minulla oli vielä antibiottikuurin viimeinen päivä menossa.
        TOIVOTTAVASTI en ole tartuttanut hänelle tätä riivattua vaivaa.
        Täytyypä soittaa ja infota asiasta.
        Taitaa tulla pitkä selibaatti tai sitten harrastaa seksiä kondoomin kanssa.


      • minä vaan
        Ilmanko ? kirjoitti:

        Heips !

        Kiitti vastauksista.
        Olen käynyt pisulla ennen ja jälkeen yhdynnän.
        Pesulla olen käynyt melkein joka yhdynnän jälkeen ja usein ennen yhdyntää.
        Karpaloita on syöty.
        Olen yrittänyt juoda paljon vettä.
        Maitohappobakteerikapseleita sekä suuhun että alapäähän.
        2 x antibiottikuuria syöty (yht.21pv).
        Mikään ei tunnu auttavan koska vieläkin tuntuu oireita olevan eli taas pitää mennä labraan ottamaan virtsanäyte.

        Nyt on vaan huolenani seksikumppanini.
        Harrastimme meinaan viikonloppuna suuseksia ja normaalia seksiä.
        Minulla oli vielä antibiottikuurin viimeinen päivä menossa.
        TOIVOTTAVASTI en ole tartuttanut hänelle tätä riivattua vaivaa.
        Täytyypä soittaa ja infota asiasta.
        Taitaa tulla pitkä selibaatti tai sitten harrastaa seksiä kondoomin kanssa.

        sitten vielä sellainen, että jos seksistä saat monta tulehdusta vuodessa, niin voisit harkita estolääkketiä. (lääkäriltä tietoa lisää). niitä voi ottaa tarpeen tullen, eli yhdynnän jälkeen.


      • ilmanko ?
        minä vaan kirjoitti:

        sitten vielä sellainen, että jos seksistä saat monta tulehdusta vuodessa, niin voisit harkita estolääkketiä. (lääkäriltä tietoa lisää). niitä voi ottaa tarpeen tullen, eli yhdynnän jälkeen.

        Heips !
        Minulla on tullut vain kerran virtsatientulehdus seksistä monta monta vuotta sitten.
        Nyt en taida vaan saada tätä kierrettä loppumaan.
        Tapaan nykysitä kaveriani noin joka toinen viikonloppu ja seksiä tulee harrastettua sitten monta kertaa viikonlopun aikana koska ikävä on ollut kova.
        Olisikohan tällä mitään tekemistä asian kanssa ?
        Seksi on ollut myös aika "kovaotteista" ja monipuolista eli tämä on varmaan kierteen syy.
        Eli pieni tauko seksissä ja estolääkitys voisi olla asiaa.


    • Vinkkivilhelmiina

      Tuskinta VTI (virtsatieinfektio) mieheen tarttuu seksistä. Mutta naiseen kyllä voi tarttua, koska naisen paikat hankautuvat seksissä joskus pahoinkin.

      Taisivat jo muut sanoakin että kannattaa virtsata ja peseytyä seksin jälkeen. Virtsaaminen huuhtelee siitä aukolta bakteereita pois...

      Joku väitti että suuseksistä ei voisi tulla VTI:ia. Kyllä vaan voi. Sain elämäni PAHIMMAN VTI:n saatuani suuseksiä sellaiselta mieheltä jonka henki haisi koko ajan pahalle. Ts. kyllä ne pöpöt voivat aivan yhtä hyvin siirtyä suustakin virtsaputkeen, jos oikein tunkemalla tungetaan...

      VTI:n voi saada siitäkin että suihkuttaa huolimattomasti vettä alapäähänsä niin että vesi huuhtoo peräaukon suulta bakteereita virtsa-aukolle. Tai varsinkin jos pyyhkii pöntöllä väärään suuntaan. Jos siis anaalista tulee bakteereita niin miksei suustakin!

      (Aina kun mainitsen saaneeni suuseksistä VTI:n saan kuulla kunniani, joten sen vuoksi asiaa noin korostin...)

    • Anonyymi

      Ei ehkä kuulu asiaan niinkään. Mutta olen ollut 10 vuotta yhdessä avopuolisoni kanssa.. aiemmin ei ole ollut mitään ongelmia seksin kanssa mutta tässä lähiaikoina ja noin kahden vuoden ajan meidän seksin harrastus on harventunut.. vaikka itse kovasti aina ollut aloitteen tekijä useamminkin. Nyt selvisi että emäntä käyttää esto lääkitystä virtsa tulehdukseen.. onko tämä merkki että hän pettää jonkun muun kanssa. Itse en ole ollut muiden kanssa kuin hänen viimeisen 10 vuoden ajan.. luin että tulehdus yleensä tulee jos on useampia seksi kumppaneita. Mitä mieltä olette?

      • Anonyymi

        Virtsatietulehduksen syy voi olla muukin kuin seksi.
        En kyllä heti alkaisi epäilemään pettämistä. Joillain naisilla on riskinä saada usein virtsatietulehduksia, ihan ilman seksiäkin.
        Ja harvemmalla tulehduksen syynä on ainoastaan seksi, taustalla voi olla muutakin ongelmaa virtsateissä. Jo pelkästään vääränlainen bakteerikantakin voi riittää aiheuttamaan toistuvia tulehduksia.
        Eli en nyt perheriitaa alkaisi tekemään tuollaisesta asiasta. Jos jokin on epäselvää, juttele emäntäsi kanssa, hänkin varmaan arvostaisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3075
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2311
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      123
      1689
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      944
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      764
    Aihe