Matkustaminen junassa

LauraM

Minkähän ikäisenä pienen pennun uskaltaisi viedä ensimmäisen kerran junaan? Toki jotkut varmasti tuovat pennun bussilla tai junalla kasvattajalta kotiin, mutta itselläni on kyllä auto sitä tarkoitusta varten käytössä. Myöhemmin tulen kyllä junalla liikkumaan jonkun verran. Mietin tässä nyt lähinnä sitä, että kuinka helposti koiranpentu stressaantuu matkustamisesta ja minkä ikäisenä se olisi "henkisesti valmis" siihen. Pikajunassahan lemmikkivaunu on sen verran iso että vieraiden koirien kanssa tuskin tarvitsee olla tekemisissä eli sairauksia ei varmaan tarvitse liiemmin pelätä?
Mitä vinkkejä antaisitten sen ensimmäisen matkan varalle sitten kun sen aika koittaa? Varmaankin joku kuljetuslaatikko toisi turvallisuudentunnetta? Kyseessä on muutaman tunnin matka.

5

377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuttaa,ehkä pelkkä viltti mukaan riittää...niin ja siis ensin ekat rokotukset kuntoon tietty :)

• LauraM

Vastauksiahan tulikin nopeasti, kiitos niistä! :)
        Olet siis sitä mieltä että ekojen rokotusten on oltava kunnossa ennen matkustamista? Itse olin ajatellut että suurta varaa ei ole jos ei muita koiria ole lähellä, mutta toisaalta, tuskinpa meillä mitään hirveää tarvetta on ennen niitä edes matkustella.

• LauraM kirjoitti:

Vastauksiahan tulikin nopeasti, kiitos niistä! :)
        Olet siis sitä mieltä että ekojen rokotusten on oltava kunnossa ennen matkustamista? Itse olin ajatellut että suurta varaa ei ole jos ei muita koiria ole lähellä, mutta toisaalta, tuskinpa meillä mitään hirveää tarvetta on ennen niitä edes matkustella.

ainakin sen 12 viikkois rokotteen,ehkä sitä uusintaakin voisi odottaa,rabieksella ei niin väliä ole kun ei suomesta ole löytynyt enää aikoihin että ei paljon tarvitse pelätä.Mutta parvo ja penikkatauti kyllä herkästi tarttuu,parvoa on jonkinverran aina liikkeellä :)

• Meillä nuorin tuli yksin Hesasta Turkuun alle kasi viikkoisena. Mikki poika oli hienossa boksissa, ja oli prötevä kun pääsi lootasta pois.
      Itsekkin olen vienyt pennun Sipooseen junassa. Koira oli kasi viikkoinen ja ei mielestäni saanut minkäänlaista stressiä.

Nuorempaan poikaani iski kateuden mato ja lausui hyvin loukkaantuneena, kun mikki sieltä lootasta tuli, niin Tuokin on saanut matkustaa junassa, mutta minä en.

• mekin rokotuksiin mentiin. Talosta löytyy parinkin autoa, mutta sitä että opetellaan pienestä pitäen kulkemista ihan missä vaan, ei pelkästään autossa istumalla saa. On kierretty Itäkeskukset moneen otteessen ja Rautatieasemalle tehtiin muuten vaan huviretki. Meinas vielä päästä "löysät" housuun, kun herra konstaapeli tuli sanomaan: Että hyvää päivää. Onnek jatko, että rouvallahan on kaunis koira.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6409
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      82
      4905
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      104
      3169
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3002
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2215
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1606
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      94
      1181
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      338
      1175
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1086
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      864
    Aihe