Volvo 164

Factor21

Dodii..autoikä alkaa lähestyä ja olen alkanu vähä ajatella minkälainen menopeli ois kiva..japanilaiset ei kiinnosta sitten yhtään mutta muut esim italialaiset (ei välttämättä fiat) mutta muut kiinnostavat. Yksi vaihtoehto on klassinen volvo 164 joka mielestäni näytää hienolta..ainakin hieman tuunattuna..MUTTA.. kannataako sellaista legendaa alkaa tunaamaan.. maksaakohan semmonen paljon..olen kattonu nettiautosta ja halvin oli 1600€ ja kunto ei ollut hyvä..budjetti olis alle 1000€ kun siinä tuppaa olemaan kolmen litran moottori pellin alla niin onko tietoa suorityskyvysta..ehkä ei niin hyvä vaikka iso moottori onkin..ku painoa on kun panssarivaunulla..ja vahva auto varmasti onkin. entäs bensankulutus..olen kuullut jotain 15 litraa satasella normaali ajossa joka on paljon onkohan se totta. tunaamiseen olen ensisiajsesti ajatellut 740 kojelauta ja sporttipenkit ja momo ratti tai vastaava. kromilistat pois ja pieni korisarja ja vaikka valkoset mangelsit alle ja tekniikkaan vähän puhtia. ajattelin vaan että voi olla että itsetunto on varmaan kovilla jos satakuusnelosta alkaa tunailemaan..edes kevyesti..on kuitenkin kyseessä legendaarinen auto jonka arvo voi jopa pudota jos alkaa laitteleen.

7

1061

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • buzz

      No, sanotaanko niin että "tuunaus" 164 Volvoon sopii yhtä hyvin kuin helminauha sialle. Tuskin löydät siihen mitään korisarjojakaan ellet itse ala tekemään. Ja eihän tuohon edes korisarja sovi ulkonäön puolesta. Siitä tulee ihan varmasti sellainen amistekeleen näköinen jolle vaan nauretaan. No, mikäs siinä jos itse tykkää.
      Parashan tuollainen auto on kun se on alkuperäiskunnossa tai entisöity. Lisäksi, tuo oli varmaan vitsi tuo "valkoset mangelsit alle".
      Bensakulutus tuollaisessa vanhassa Volvossa on varmasti helpostikin tuo 15 litraa satasella jos riittääkään kolmen litran koneella.
      Ei tuo 164 Volvo nyt NIIN harvinainen auto ole että sillä olisi suurempaa arvoa. Mutta kuten itsekin sanoit, tuunaamalla sen arvo "voi jopa pudota". Siitä voit olla ihan varma.

      • Facotor21

        tai tossa linkissä minkä l´ähetin ei ees oo helmasrajaa...


    • fireblade

      Moi

      Jep jep, kolmen litran suora kutonenhan se siellä, pedennetty B20.

      Korimalli tuli vissiin 1969 ja "facelift" 1973 ja turvapuskurit viimeisenä mallivuotena 1974.

      Koneina on B30A: kahdella kaasarilla ja noin 130-140 heppaa ja B30E ruiskulla ja noin 150-160 heppaa.

      Ruisku kulkee huomattavasti ripeämmin ja vie normiajossa vähemmän soppaa.

      1973 mallinen "kutitettu" ruiskupeli korkeammalla puristussuhteella, peltsatseilla ja ruokkivalla ruiskulla kulutti keskimäärin just ton 15l/100km. Pintakaasulla meni jopa kympillä. Voimaa siina oli noin 220-230 heppaa, joten vaikka oli kitkalukko, niin ajelihan silla asvaltilla luistossa ihan helposti. Kiihtyi tasatahtiin 0-100 tollasen 635 csi bemarin kanssa, kunnes bemari suuremmilla nopeuksilla poistui horisonttiin. Ilmanvastus tossa volvossa on aika huono.

      Kestävä perustekniikkaa, ihan kiva ajella mutta vakiona aika laiska, varsinkin kaasaripeli.

      • Factor21

        joo on kai viisainta jättää nuo klassikot rauhaan.. ajatuksen tuunamiseen olen saanut volvo 240 tuunauksesta tossa linkki minkälaista tarkotan että ei mitään isoa helmasarjaa http://www.edatraffen.se/bilbilder/Silver volvo 240.jpg

        mutta jos nyt alkaa hahmotella on totta että ei toi ehkä sovi niin hyvin 164:seen... ja sitäpaitsi saa 240:ppisiä halvemmalla ja helpommin


      • autoja...
        Factor21 kirjoitti:

        joo on kai viisainta jättää nuo klassikot rauhaan.. ajatuksen tuunamiseen olen saanut volvo 240 tuunauksesta tossa linkki minkälaista tarkotan että ei mitään isoa helmasarjaa http://www.edatraffen.se/bilbilder/Silver volvo 240.jpg

        mutta jos nyt alkaa hahmotella on totta että ei toi ehkä sovi niin hyvin 164:seen... ja sitäpaitsi saa 240:ppisiä halvemmalla ja helpommin

        ...on customoitu kautta aikojen. Tuunaus juttu on tullut euro/japsi pelien rakentelusta muoviosilla. Customointiin on liittynyt perinteisesti choppaus (katon laskeminen) ym. metalli hommat. Myös sisälle on tehty muutakin kuin laitettu ledejä vilkkumaan. Se mitä on sitten haklutto on tehty, mitään ei ole saanut valmiina. Tuosta 164 Volvosta saa varmasti jotain mutta tuo tonnin kassa ei tahdo riittää auton hankintaan saati rakentamiseen. Osta vaan Volvo ja ajele vakiolla ja tee pikkuhiljaa juttuja. Kulutukselle yleensä saa jotain vastineeksi. Pitää verrata saman ikäiseen ja kokoiseen ei 30 vuotta nuorempaan. Mutta kuten sanoin tontti on vähän rahaa kuntuo benskin maksaa toista euroa litra. Älä lannistu vaan osta sitä mitä itse haluat, ei muita kannata miellyttää.


      • Factor21
        autoja... kirjoitti:

        ...on customoitu kautta aikojen. Tuunaus juttu on tullut euro/japsi pelien rakentelusta muoviosilla. Customointiin on liittynyt perinteisesti choppaus (katon laskeminen) ym. metalli hommat. Myös sisälle on tehty muutakin kuin laitettu ledejä vilkkumaan. Se mitä on sitten haklutto on tehty, mitään ei ole saanut valmiina. Tuosta 164 Volvosta saa varmasti jotain mutta tuo tonnin kassa ei tahdo riittää auton hankintaan saati rakentamiseen. Osta vaan Volvo ja ajele vakiolla ja tee pikkuhiljaa juttuja. Kulutukselle yleensä saa jotain vastineeksi. Pitää verrata saman ikäiseen ja kokoiseen ei 30 vuotta nuorempaan. Mutta kuten sanoin tontti on vähän rahaa kuntuo benskin maksaa toista euroa litra. Älä lannistu vaan osta sitä mitä itse haluat, ei muita kannata miellyttää.

        Joo nyt mä sain hahmoteltua eron tuningiin ja customointiin..


      • Autoilija
        Factor21 kirjoitti:

        joo on kai viisainta jättää nuo klassikot rauhaan.. ajatuksen tuunamiseen olen saanut volvo 240 tuunauksesta tossa linkki minkälaista tarkotan että ei mitään isoa helmasarjaa http://www.edatraffen.se/bilbilder/Silver volvo 240.jpg

        mutta jos nyt alkaa hahmotella on totta että ei toi ehkä sovi niin hyvin 164:seen... ja sitäpaitsi saa 240:ppisiä halvemmalla ja helpommin

        Totta että 240 saa aika edullisesti, ite kävi tuuri, kun ostin 240 farmari volvon, ajettu 250tkm, hieno ruosteeton peli. 89 vuosimalli. Sitä olis tarkotus alkaa kaunistaa hieman, sit toi konepuolen laitto alkaa keväämällä. tarkotus olis saada forset nyt jonnekkin 150 kieppeil alkuu. tos on valmiin 118 hv ruisku motti, et suht pienel vaival saa forsee ylöspäin, eikä pala rahaa ihan mahdottomasti. Volvoon muutenkin halvat osat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6937
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4441
    3. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      49
      3885
    4. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3538
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      190
      3479
    7. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2979
    8. Nainen vinkkinä sulle!

      Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2684
    9. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      48
      2532
    10. Hei seksikäs

      Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13
      1924
    Aihe