Dodii..autoikä alkaa lähestyä ja olen alkanu vähä ajatella minkälainen menopeli ois kiva..japanilaiset ei kiinnosta sitten yhtään mutta muut esim italialaiset (ei välttämättä fiat) mutta muut kiinnostavat. Yksi vaihtoehto on klassinen volvo 164 joka mielestäni näytää hienolta..ainakin hieman tuunattuna..MUTTA.. kannataako sellaista legendaa alkaa tunaamaan.. maksaakohan semmonen paljon..olen kattonu nettiautosta ja halvin oli 1600€ ja kunto ei ollut hyvä..budjetti olis alle 1000€ kun siinä tuppaa olemaan kolmen litran moottori pellin alla niin onko tietoa suorityskyvysta..ehkä ei niin hyvä vaikka iso moottori onkin..ku painoa on kun panssarivaunulla..ja vahva auto varmasti onkin. entäs bensankulutus..olen kuullut jotain 15 litraa satasella normaali ajossa joka on paljon onkohan se totta. tunaamiseen olen ensisiajsesti ajatellut 740 kojelauta ja sporttipenkit ja momo ratti tai vastaava. kromilistat pois ja pieni korisarja ja vaikka valkoset mangelsit alle ja tekniikkaan vähän puhtia. ajattelin vaan että voi olla että itsetunto on varmaan kovilla jos satakuusnelosta alkaa tunailemaan..edes kevyesti..on kuitenkin kyseessä legendaarinen auto jonka arvo voi jopa pudota jos alkaa laitteleen.
Volvo 164
7
1061
Vastaukset
- buzz
No, sanotaanko niin että "tuunaus" 164 Volvoon sopii yhtä hyvin kuin helminauha sialle. Tuskin löydät siihen mitään korisarjojakaan ellet itse ala tekemään. Ja eihän tuohon edes korisarja sovi ulkonäön puolesta. Siitä tulee ihan varmasti sellainen amistekeleen näköinen jolle vaan nauretaan. No, mikäs siinä jos itse tykkää.
Parashan tuollainen auto on kun se on alkuperäiskunnossa tai entisöity. Lisäksi, tuo oli varmaan vitsi tuo "valkoset mangelsit alle".
Bensakulutus tuollaisessa vanhassa Volvossa on varmasti helpostikin tuo 15 litraa satasella jos riittääkään kolmen litran koneella.
Ei tuo 164 Volvo nyt NIIN harvinainen auto ole että sillä olisi suurempaa arvoa. Mutta kuten itsekin sanoit, tuunaamalla sen arvo "voi jopa pudota". Siitä voit olla ihan varma.- Facotor21
tai tossa linkissä minkä l´ähetin ei ees oo helmasrajaa...
- fireblade
Moi
Jep jep, kolmen litran suora kutonenhan se siellä, pedennetty B20.
Korimalli tuli vissiin 1969 ja "facelift" 1973 ja turvapuskurit viimeisenä mallivuotena 1974.
Koneina on B30A: kahdella kaasarilla ja noin 130-140 heppaa ja B30E ruiskulla ja noin 150-160 heppaa.
Ruisku kulkee huomattavasti ripeämmin ja vie normiajossa vähemmän soppaa.
1973 mallinen "kutitettu" ruiskupeli korkeammalla puristussuhteella, peltsatseilla ja ruokkivalla ruiskulla kulutti keskimäärin just ton 15l/100km. Pintakaasulla meni jopa kympillä. Voimaa siina oli noin 220-230 heppaa, joten vaikka oli kitkalukko, niin ajelihan silla asvaltilla luistossa ihan helposti. Kiihtyi tasatahtiin 0-100 tollasen 635 csi bemarin kanssa, kunnes bemari suuremmilla nopeuksilla poistui horisonttiin. Ilmanvastus tossa volvossa on aika huono.
Kestävä perustekniikkaa, ihan kiva ajella mutta vakiona aika laiska, varsinkin kaasaripeli.- Factor21
joo on kai viisainta jättää nuo klassikot rauhaan.. ajatuksen tuunamiseen olen saanut volvo 240 tuunauksesta tossa linkki minkälaista tarkotan että ei mitään isoa helmasarjaa http://www.edatraffen.se/bilbilder/Silver volvo 240.jpg
mutta jos nyt alkaa hahmotella on totta että ei toi ehkä sovi niin hyvin 164:seen... ja sitäpaitsi saa 240:ppisiä halvemmalla ja helpommin - autoja...
Factor21 kirjoitti:
joo on kai viisainta jättää nuo klassikot rauhaan.. ajatuksen tuunamiseen olen saanut volvo 240 tuunauksesta tossa linkki minkälaista tarkotan että ei mitään isoa helmasarjaa http://www.edatraffen.se/bilbilder/Silver volvo 240.jpg
mutta jos nyt alkaa hahmotella on totta että ei toi ehkä sovi niin hyvin 164:seen... ja sitäpaitsi saa 240:ppisiä halvemmalla ja helpommin...on customoitu kautta aikojen. Tuunaus juttu on tullut euro/japsi pelien rakentelusta muoviosilla. Customointiin on liittynyt perinteisesti choppaus (katon laskeminen) ym. metalli hommat. Myös sisälle on tehty muutakin kuin laitettu ledejä vilkkumaan. Se mitä on sitten haklutto on tehty, mitään ei ole saanut valmiina. Tuosta 164 Volvosta saa varmasti jotain mutta tuo tonnin kassa ei tahdo riittää auton hankintaan saati rakentamiseen. Osta vaan Volvo ja ajele vakiolla ja tee pikkuhiljaa juttuja. Kulutukselle yleensä saa jotain vastineeksi. Pitää verrata saman ikäiseen ja kokoiseen ei 30 vuotta nuorempaan. Mutta kuten sanoin tontti on vähän rahaa kuntuo benskin maksaa toista euroa litra. Älä lannistu vaan osta sitä mitä itse haluat, ei muita kannata miellyttää.
- Factor21
autoja... kirjoitti:
...on customoitu kautta aikojen. Tuunaus juttu on tullut euro/japsi pelien rakentelusta muoviosilla. Customointiin on liittynyt perinteisesti choppaus (katon laskeminen) ym. metalli hommat. Myös sisälle on tehty muutakin kuin laitettu ledejä vilkkumaan. Se mitä on sitten haklutto on tehty, mitään ei ole saanut valmiina. Tuosta 164 Volvosta saa varmasti jotain mutta tuo tonnin kassa ei tahdo riittää auton hankintaan saati rakentamiseen. Osta vaan Volvo ja ajele vakiolla ja tee pikkuhiljaa juttuja. Kulutukselle yleensä saa jotain vastineeksi. Pitää verrata saman ikäiseen ja kokoiseen ei 30 vuotta nuorempaan. Mutta kuten sanoin tontti on vähän rahaa kuntuo benskin maksaa toista euroa litra. Älä lannistu vaan osta sitä mitä itse haluat, ei muita kannata miellyttää.
Joo nyt mä sain hahmoteltua eron tuningiin ja customointiin..
- Autoilija
Factor21 kirjoitti:
mutta jos nyt alkaa hahmotella on totta että ei toi ehkä sovi niin hyvin 164:seen... ja sitäpaitsi saa 240:ppisiä halvemmalla ja helpomminTotta että 240 saa aika edullisesti, ite kävi tuuri, kun ostin 240 farmari volvon, ajettu 250tkm, hieno ruosteeton peli. 89 vuosimalli. Sitä olis tarkotus alkaa kaunistaa hieman, sit toi konepuolen laitto alkaa keväämällä. tarkotus olis saada forset nyt jonnekkin 150 kieppeil alkuu. tos on valmiin 118 hv ruisku motti, et suht pienel vaival saa forsee ylöspäin, eikä pala rahaa ihan mahdottomasti. Volvoon muutenkin halvat osat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086937- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista493885- 513538
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 1903479
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242979- 672684
- 482532
- 131924