Opinnäytetyön/Päättötyön aihe

Titti

Opiskelen lähihoitajaksi ja olen suuntautunut lasten ja nuorten hoidon ja kasvatuksen koulutusohjelmaan. En vaan millään keksi itselleni opinnäytetyön/päättötyön aihetta. Käännyn nyt teidän puoleenne. Onko ideoita aiheeksi? Opinnäytetyö/Päättötyö voi olla kokonaan kirjallinen tai osittain toiminnallinenkin.

Kiitos jo etukäteen.

6

1103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opiskelija!

Vaikkapa:
      - Tee tutkielmaa nuorten vapaa-ajanviettotavoista. Onko mitään harrastuksia? Kuka kustantaa? Mistä on saaneet kiinnostuksen harrastuksiin? Mitä viikonloppuisin tekevät? jne. Haastattele vaikka nuoria jollain gallupin tapaisella. Tai kehitä nuorille joku tuoiki, esim. liikuntapainoitteinen, käsityöpainoitteinen tms.

• lhoitsutuu

lasten ruokailu>vanhempien ajatukset>lasten ajatukset
      miten kehittää>jatkat ongelman ratkaisua

• mua

Olen itse valmistunut muutama vuosi sitten lasten ja nuorten koulutusohjelmasta ja jos nyt saisin päättää päättötyön aiheen uudelleen se olisi Curling-vanhemmuus tai kaksikielisyys.

• ehdotus

Tärkeintä olisi löytää aihe, joka sinua kiinnostaa ja innostaa.

Tänä peliaikakaudella lasten ja nuorten pelaaminen (tietokone, pelikonsolit) ja siihen käytetty aika ja pelien vaikutus. Hyödylliset ja haitalliset pelit. Mitä korvaamaan pelaamista.

Kouluille tarvittaisiin ainakin täällä Jyväskylässä enempi vetäjiä eri kerhoille, kun määrärahat ei millään riitä palkkoihin. Miten olisi joku lukukauden kestävä kerhon vetäminen? Tulisi suunnittelua, teoriaa ja lapset saisivat tekemistä.

• opiskelija

Taitaa olla aika paljon ns. turhaa työtä, jos jotain lukukauden kestävää kerhoa rupeaisi vetämään.. Kun kyse on kuitenkin vain toisen asteen oppilaitoksen opinnäytetyöstä... Hyötyähän tuollaisesta olisi valtavasti itsellekin, mutta työmäärä suhteutettuna opinnäytetyön laajuuteen on aika hurja.

• idea

Kaiva esille (AMK-kirjastot) jokin kiinnostava opinnäytetyö ja tutki sen toistettavuutta. Kysehän on eräästä tieteen perusvaatimuksesta, joten luulisin, että opettajasi hyväksyy aiheen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      260
      5236
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      120
      4251
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      60
      4131
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3647
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3630
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      41
      3425
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      24
      2782
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2616
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2536
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      65
      2417
    Aihe