Olin kiusaaja, kadun sitä...

Nimetön

Mä haluun kertoo teille kamalan tarinani.
Mä olin luokassa jossa oli ujompi, hiljainen hevarityttö. sitä kaikki kiusas tyylinsä takia ja sillä ei ollu ikinä kavereita. Minäkin syyllistyin kiusaamiseen... Tyhmänä menin vain porukan mukana kuten muutkin, pelätessään tulevansa itse kiusatuksi. Me haukuttiin sitä tyttöö koko ajan ja varastettiin siltä rahaa, pengottiin reppua ja silleen... se tyttö lintsas tosi paljo... sit ku me oltiin kiusattu sitä melkeen 5 vuotta, oli viimenen vuosi puolessa välissä, se tyttö oli jo ihan masentunu. kaikki tiesi, että me kiusattiin sitä tyttöö, sen tytön vanhemmatki... mitään ei kuitenkaan asialle tehty, meille vaan sanottiin, että pitää aikuistua jo. näin jälkikäteen ajateltuna opettajien olisi pitänyt vain karkealla kädellä vetästä kuonoon meitä... mutta niin ei suinkaan käynyt... kului vähän aikaa ja oli joulu jo saapumassa... me syrjittiin ja kiusattiin sitä tyttöö koko ajan. ei jätetty rauhaan ollenkaan... ja se tyttö taas lintsas tavalliseen tapaansa... mut se oli jotenki ihmeen kauan poissa...
Ja me saatiin kuulla, että se tyttö oli tehny itsarin... Itku meillä pääsi kaikilla siinä vaiheessa. Pitkään oli luokkamme seinällä kuva siitä työstä. Mulla on tapana, että aina joulun alla, tytön kuolinpäivänä sytytän kynttilän palamaan vanhan luokkakuvamme eteen ja mietin sitä tyttöä. pidän hiljaisen hetken hänen muistolleen, elämälleen jonka me pilasimme...
Olkaa ihmiset kilttejä, älkää ikinä kiusatko toisianne, ette tiedä mitä kaikkea siitä seuraakaan.
Kiusaajat: syy ei ole aina kiusatussa. ei ole olemassa tarpeeksi hyvää syytä kiusaamiseen. miettikää mitä ikinä saattekaan aikaan. ehkä jonain päivänä te tajuatte sen, ennenkuin on myöhäistä.
kiusatut: syy ei aina ole teissä. te olette rohkeita ihmisiä. hankikkaa apua aina heti, ei ikinä liian myöhään. teitäkin rakastetaan, jopa kiusaajat rakastavat, vaikkeivat sitä ikinä myöntäisikään. he ovat monesti kateellisia teille. Tsemppiä jatkoon!

52

5512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m u u m i

      hyvä että tajusit tehneesi väärin, vaikka saittekin yhden ihmisen kuolemaan... jestas miten julmia ihmiset osaavat olla!!! olen itsekin ollut koulukiusattu, eikä se minunkaan itsarini kaukana ollut... kiusaajat: te olette murhaajia, joten lopettakaa hyvät ihmiset!!!!

    • Hienoa että olet ymmärtänyt tekosi seuraukset ja että kiusaamisesi oli väärin. Viestisi oli hyvä siinä että se osoittaa kiusatuille että kiusaajakin voi joskus aikuistua.
      Että tosiaan ihmiset osaavat olla toisilleen julmia....

    • Nimetön

      En voi edes sääliä sinua. Jälkiviisaus on aivan turhaa nyt. Olisi sinun pitänyt olla se, joka kuoli. Etkö itse edes ikinä miettinyt mitä seurauksia teoillasi voisi olla?!

      • Tuolla asenteellahan hän voisi samantein jatkaa kiusaamista. Mitä sitä turhaan lopettamaan kun ihmiset puhuu kuin kiusaajalle loppuiän joka tapauksessa.... Miten muuten jälkiviisaus tähän liittyy? Jotenkin tuntuu ettei hän saisi edes katua, mutta mitä sitten? Eikö sen pitäisi olla hyvä asia että hän tajuaa NYT mitä tuli tehtyä? Myöhäistähän se jo on, mutta parempi kuin ei koskaan.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä! Jälkiviisautta, pitäisi olla rohkeutta olla kiusaamatta koska tietää että se on väärin.
        Todella typeriä, en jaksa uskoa että entiset kiusaajat "parantaisivat"..eiköhän ne jossain määrin jollain tavalla jatka muiden kiusaamista läpi elämän..vanhainkodissakin.


    • ............

      Jos tietäisin missä asut olisit jo kuollut....

    • phiia

      sua sais joo vetää aika vitusti turpaan, kun tommoseen paskiaisten hommaan ryhdyit,. mä sen likan vanhempina oisin haastanut teiän perheen oikeuteen, ja vaatinu korvauksia, toivottavasti sullekkin tapahtuu viä jotain, niin opit ymmärtämään ennen kuin on liian myöhäistä.enkä pyytele mitn anteeksia.

    • huhha

      toisinaan sitä joutuu oppimaan kantapään kautta. Mun käy sua niin sääliks. Ajattele, että se tyttö olisi varmasti tehnyt niin ilman suakin. Sä olit vaan osasyyllinen.
      sunkin pitää vaan jatkaa elämääs. Maito on jo maassa.
      mä olin ite koulukiusattu mun kaverin kanssa. Se joutu mielisairaalaan ja mullakin se oli varmaan aika tipalla. Nyt jälkeenpäin mä kuitenkin säälin myös niitä kiusaajia. Ei ne varmaankaan tajunnu, mitä teki. Harvoin kiusaajat tajuaa. Eihän sunkaan tarkotus ollu, että niin käy.
      Nyt sä kuitenkin tajuat.

      • Anonyymi

        Se tyttö ei olisi tappanut itseään jos häntä ei olisi vuosia kiusattu. Tiedän sen koska minuakin on kiusattu kiusaaminen vaikuttaa mieleen.
        Hän eläisi vielä te veitte häneltä elämän.


    • ...

      Kiusaajia pitää vetää kunnolla turpaa niin että tuntuu. Sit ainaki oppii olee kiusaamatta ku tietää seuraukset. Saunan taakse vaa, kyl siel tilaa riittää. Ei niistä kiusaajista varmaa koskaa elämässää mitää tuu.. pelkkiä sossupummeja ja huumehörhöjä. Jos kiusaajille aletaa pitää kunnon kuria niin vähenee tollasetki.

      • .....

        ...ne kiusaajat onki koulun suosituimpii "ihmisii"??? mitäs sit? mua kiusaavat on kaikis hyvii:suosittui,paljon kavereit,yli yhdeksikön keskiarvot, opettajien lellikit....

        mitäs tos tilantees tekee?? ei kukaa ope voi uskoo et tälläset kiusaa....mul on oikeesti paha olla


      • --------------------

        Sama pitää vetää turpaa ja ne heti lopettaa


    • HattiVattu

      Säälin sua.

      Sulla oli varmaan tosi rankkaa, jos minäkin, jota reissuvihossa moitittiin siiitä, että olin "syrjinyt" luokkalaistani, vaikka en todellakaan ollut. jo se sai minut romahtamaan joka päivä siinä pelossa, että kaverit eivät hyväksyisi tai opettaja ottaisi silmätikukseen.

    • Hyvä että huomasit ton että oot ollu koulukiusaaja. Teidän muutaman tyypin tavoin mä en moittis nimetöntä enkä kyllä kehuis. Muakin on koulukiusattu mut se loppu ny 8 kuokalla kun mä rupesin kohtelee niitä niinku ne kohtelee mua ja se loppu. mä en kanna mun kiusaajille kaunaa vaikkana pilas n. 5 vuotta mun elämästä, enkä toivo niille hyvääkää.

    • ljkjjl

      kiusaamista sain niskaani minäkin.30 vuotiaana sitten kohtasin tämän kiusaajaporukan pahimman.tuli juttusille muina miehinä.muistelemaan opettajia ja tyyppejä.sanoin hänelle suoraan että katos kiusaajahan se siinä.oletko yhtään miettinyt elämäsi varrella mitä teit koulussa.päälle haistattelin ja lähdin menemään.sinne jäi tollottamaan kysymysmerkkinä tyyppi.
      jotkut eivät vielä aikuisenakaan osaa edes katua tekosiaan.
      aikuisena tämä kiusaaminen myös työelämässä yleistä.siellä on vaan vähän härskimmät keinot

    • Nyyhky kiusaaja..:(

      Wow.. Olen kiusaaja itse, koska minua silloin syrjittäisiin. Uhkaillaan, haukutaan yms. Mutta tuo teksti.. Itkin melkein, kyynel valuu poskellani. Minäkin saatan aiheuttaa kiusatessani ihmisen KUOLEMAA! Tämä teksti käänsi pääni, en välitä jos joudun porukasta pois. LOPETAN KIUSAAMISEN!

    • ...

      Jotkut eivät tahdo sääliä sinua, koska valitettavasti luonteesi perusteella se antaa ymmärtää muuta. Ihmiset eivät luota entisiä kiusaajia, vaikka nämä olisivat "muuttuneet" esim. 10 vuotta myöhemmin. Jonakin aikana jotkut haluavat tasata tilit kanssasi käytöksesi vuoksi. Mieti vähäsen, häpeäpilkku.

    • v.i.l.m.u

      Sä teit väärin. Vittu joudun itekkin samanlaiseen kohteluun koska vittu tykkään vaan eri asioista kun muut.. Oikeest tommoset kusipäät pitäis ampuu!

    • t.shakur

      Miks näitä vanhoja topiceja pitää kommentoija vielä?:S

      • siksi!

        Koska se oli hyvä provo.


    • kskaskoasokaskookas

      Ei ole edes väkivaltanen kiusaaminen mitään verrattuna paskahuhuihin esim. "se myöns että on homo!" "se on kuses suhu ja sano että haluu nuolla sun tissei" "se haaveili luokas opettajan munasta ja sil sojotti"

      ...

    • 0000023

      Varmasti jokaisella kiusatulla on käynyt kovasti mielessä itsemurha en oikeastaan tiedä yhtäkään koulukiusattua jolla se ei oli ollut mielessä melkein päällimmäisenä.. Hyvät ihmiset oikeasti!! Älkää kiusatko toisia itseäni kiusattiin yläasteen alussa puolivuotta ja sekin oli jo riittävän hirveää.. Se kun on paikka mihin pitää mennä ja tietää sielä odottavan vain kiusanteko itsellesi.. itse en miettinyt itsemurhaa silloin tietysti lyhyt aikahan se oli..

    • sunssshine

      No hyvä että kadut, mulla ois älyttömän huono omatunto tossa vaiheessa. Varmaan niin huono etten pystyis elää. Tosin mul tulis huono omatunto kiusaamisestakin, joten en koskaan aiheuttais sellasta. Noh... vitun kusipää pelle.

    • ...................

      Syy ei ole koskaan kiusatuissa, se on aina kiusaajissa.

    • Makeitfair

      mua haukuttii ysi luokal homoks ku olin vähä emomainen mut lukios mä kiusasin niitä, jotka mua oli haukkunu. Enpä oo oikee ylpee itestäni, mut kyl ne sen ansaitsi.

    • (6cuj

      Tämä kosketti mua paljon... ja herätti tunteita, jos olisit mun lähellä ku olisit sanonu olisin vetänu sua turpaan ja kovaa vaikka sua kaduttaakin, ansaitset kaiken sen paskan mitä tunnet, mieluummin kiusattu kuin kiusaaja.

      Itse minua alettiin kiusaamaan sen takia, kun puolustin 8 luokalla kiusattua (joka oli tällänen perus heikko nörtti, jonka nimeä en edes tiennyt), tönäsin kiusaajan siitä pois ja sanoin ''lyö mua, mutta jos lyöt niin sä oot se joka on maassa''. Eipä hän lyönyt minua vaan lähti veks mutta vittuilua sain kuulla peruskoulun loppuun asti, pari kertaa meni ihan nyrkkitappeluksikin mutta eipä siinä mitään, sainpahan kiusaajilleni pari mustaa silmää vaikka otinhan minäkin pari iskua siinä samalla.

      • kiitos sinulle

        Jos kaikki puolustais kiusattuja ja olis yhtä rohkeita kuin sinä, tämä maailma olisi parempi paikka.


    • VOI PASKA"!

      Mua vituttaa nytten niin saatanasti, kun luin sinun tekstin....
      Mutta jos minä olisin ollut kanssasi samassa koulussa, olisin kyllä jumalauta hakannu sut ja kaveris niin paskaks että teitä ei enään paskasta erota.
      Mää uskon että sua kaduttaa mutta se ei sitä lasta tuo takaisin.
      Sanon myös näin saisit hävetä!

      MITÄ IHMISTEN PÄÄSSÄ VITTU SAATANA LIIKKUU!
      ps jos minä näen joskus kiusausta vielä menen väliin oli kiusaaja isompi tai ei!
      saatan vittu

    • ...

      Ymmärrän täysin mitä ajatelet.. Itseä kiusattiin melkein koko ala-asteen ajan, syynä kuulemma vaan se että olin varakkaan perheen lellitty mukula. Joo no leluja ja muita saattoi olla muita enemmän, mutta lellitystä se oli kaukana. Joka kerta sain uuden lahjan kun isi oli taas kännissä hakannut. Mustelmia seliteltiin naapureille sillä kun olin nyt vaan niin menevä lapsi. Äiti sai päivittäin kokea kaikista pahemman, ja muistan elävästi vielä sen päivän kun olin kuusi vuotias ja isä opetti kuinka kaikille sitten kerrotaan että äidin jalka murtui liukastuessa portailla. Ja siitä eteenpäin milloin mikäkin kylkiluu, ranne tms.. Kulisseja pidettiin pystyssä oli mikä oli. Tönimistä, haukkumista ja mollaamista oli koulussa joka tunti, mutta silti se tuntui paremmalta kuin koti. Kotona tuli isommat mustelmat. Kunnes ala-asteen lopussa isä teki jotain jota ei pystytty pitämään salassa. Äiti selviytyi fyysisesti jotenkin, henkisesti ei ikinä.. Isä lähti poliisin toimesta mutta vainoaminen jatkui silti. Tällöin päätin että minuahan ei kukaan enää koskaan satuta. Aloin laittamaan koulussa vastaan, kiusaamaan takaisin. Ja kun kotona oltiin opittu kuinka se tehdään, olin vuodessa se kiusaaja porukan vetäjä. Tällä mentiin läpi koko yläaste, muutamaa tiettyä kiusattiin koko ajan ja melkein kaikki muita samalla. Sain mitä halusin, kukaan ei laittanut vastaan.
      Lukioon mennessä tajusin että vieläkään minulla ei ollut hyvä olo.. kenellekkään en ikinä kertonut taustoistani tai tunteistani enkä kehenkään pystynyt luottamaan. Lopulta paha olo kasvoi niin suureksi että oli puhuttava jollekkin, ainoa vaihtoehto oli ammattilainen. Kiusaaminen loppui melkein välittömästi, tajusin että olin keskittynyt niin paljon siihen etten siedä samaa kuin äitini että olin alkanut muistutaa isääni. Se pelotti ja hajotti valtavasti. Vielä tänä päivänäkään vaikka työpaikka ja ulkoiset asiat ovat kunnossa en pysty luottamaan ihmisiin tai poistamaan pahaa-oloani. Mutta yhden saavutuksen tein silti, lopetin purkamasta sitä muihin ihmisiin. Tiedän nykyään olleeni tuolloin täysi idiootti, mutta kai tällä haluankin kertoa että kiusaajalla on asiat aina itselläkin jotenkin huonosti. Eihän tämäkään tausta ikinä oikeuttanut kiusaamiseen niinkuin ei mikään muukaan, mutta haluaisin että joskus ymmärtteisiin puuttua myös syvemmälle ongelmaan, eli mistä se kiusaamisen tarve oikeasti syntyy.

    • Niin sairas maailma

      Eikö opettajan työhön enää kuulu välituntivalvonta? Onko niistä tullut niin laiskoja, etteivät hoida kaikkia tehtäviään? Miten ne pystyvät nukkumaan yönsä, kun tietävät, että heidän työpaikallaan kidutetaan lapsia ja ajetaan nuoria itsemurhiin?

      • totuus

        Kyllä opettajille on aina kuulunut välituntivalvonta mutta sitä ei valvo kukaan noudattaako opettajat sitä.Sitä varten he eivät tiedä myöskään mitä välitunnilla tapahtuu.Kirjoittaa vierestä seurannut.


      • Niin sairas maailma?
        totuus kirjoitti:

        Kyllä opettajille on aina kuulunut välituntivalvonta mutta sitä ei valvo kukaan noudattaako opettajat sitä.Sitä varten he eivät tiedä myöskään mitä välitunnilla tapahtuu.Kirjoittaa vierestä seurannut.

        Eikö reksin kuulu valvoa, että hänen alaisensa tekevät työnsä, josta heille palkka maksetaan?


    • Tuollaiset sinun kaltaiset kusipäät sietäisi saada kunnolla opetuksen! vaikka kadutkin tekojasi, niin se ei tuo kuollutta ihmistä takaisin. olin itse ollut koulukiusaamisen uhri 10 vuotta ja olen päättänyt sen , että jokainen kiusaaja tule jonain päivänä maksamaan kaikille uhreilleen, mitä ne ovat aiheuttaneet. sinulle olisi pitänyt käydä sen tytön kohtalo, eikä viattomalle ujolle pienelle tytölle. toivon todellakin että kadut lopun ikääsi, ja syyllisyys painaa sinua aina, koska se mitä olet mennyt tekemään on helvetin väärin. olet aiheuttanut toisen ihmisen kuoleman. käsissäsi on viattoman tytön verta

    • Ellukka

      siis sä 'tapoit' yhden ihmisen? no mut hyvä kun oot tajunnu että oot tehny väärin ja käyt sen haudalla :) mutta opettajat.. osa syy on heidän niskoillaan, eivät puuttuneet.

    • 23232323456

      Seiskalla minua kiusattiin. Yks tyyppi mun luokalla siis kokoajan halusi kiusata ja se halusi yllyttää muita mukaan ja joskus joku jopa tuli siihen mukaan. Hän varasti monisteeni jota piti täyttää tunnilla eikä antanut sitä koskaan takaisin, hän syytti aina minua liikunnassa kun toinen joukkue sai maalin, kun olin juuri parantunut vesirokosta, hän sanoi, että minulla oli homorokko, kun lauloimme musiikin tunnilla "me ollaan sankareita kaikki" hän sanoi tämän kohdan jälkeen "paitsi (minun nimi)", hän ampui minun naamaani kumin palasia viivottimella, piirsi minun päähäni oppitunneilla ja löi lehmänkello täysiä aivan korvani lähellä. Siinä niitä muutamia. Kasi luokalle tullessani ei kiusaamista ollut juuri ollenkaan, koska jouduin toiselle luokalle. (varmaan kiusaamisen takia) En koskaan siis kertonut asiasta opettajalle. Seiska luokka oli aika perseestä, mutta ei niin perseestä ettenkö olisi mennyt tunneille.

    • ansaitsetsen

      Toivottavasti sulle tehdään samoin. Vitun paska.

    • dddfdd

      Ei tuollaista ikinä voida kyllä hyväksyä. Hyvä silti, että olet tajunnut tekojesi vääryyden, mutta aivan liian myöhään.

      Suomalaisnuoret ovat keskimäärin melko typerää porukkaa, jos ei edes kiusaamista osata lopettaa ennen kuin kohde päättääkin jo elämänsä.

      Idiootit.

      • 121211

        Sinäkin olet periaatteessa nyt tappaja, siinäpä sinulle miettimistä loppuelämäksesi. Have "fun".

        Helvetti kun ei voida lopettaa kiusaamista ajoissa. Tästä tytöstä olisi varmasti tullut vielä mitä mainioin kansalainen, mutta ei. En periaatteesta toivo kenellekään mitään pahaa, mutta minusta sinä ja muut kiusaamiseen osallistuneet henkilöt sietäisitte saada kunnon rangaistuksen.

        Kiusaaminen ei lopu ennen kuin sanktiot ovat oikeasti niin rankat, ettei niistä yksinkertaisesti voi noin vain selvitä. Ihan lastenkotiin vaan suoraan ja helvetillinen sakko maksettavaksi, kyllä siinä varmasti miettii sitten tyhmempikin pentu, onko kiusaaminen esimerkiksi 50 000e:n sakon arvoista.


    • puolustaja2013

      Eikös nämä haukkumiset voitas lopettaa eiköhän hän oo jo kärsiny liikaa teidän haukkuja...Kuvitelkaa että teistä voi tulla tappajia koska TE haukutte häntä netissä!!! Hänkin voi tehä itsarin TEIJÄN takia!!!! MITÄS SITTEN??? Teitäkin voijaan sit kutsua murhaajiksi nettipalstoilla ja haastaa oikeuteen koska TE kiusasitte häntä---> miettikää ennekuin kirjoitatte!!! Ja tsemppiä sulle se on mennyttä eteenpäin vaan:)

    • tee se

      voisit itse tehdä saman ratkaisun kun kiusaamasi henkilökin. Ei kukaan tuollainen ansaitse elää joka on ajanut toisen tekemään itsarin! Itsekkin tiedän sen entisenä kiusattuna! En todellakaan toivo kiusaajilleni mitään hyvää, ovat he aikoinaan niin paljon elämääni pilannut.

    • kiusattupoika.

      Minua on myös kiusattu koko peruskoulun ajan. Yläasteella se oli mielestäni kaikista rankempaa. Eräskin tyyppi joka oli ala-astella kolmos luokalla oikeestaan hyvä kaveri, mut sit siitä jotenki tuli mun pahin kiusaaja. Se sätti ja haukku mua melkein koko yläasteen ajan. Johtuen siitä että olin hiljanen ja ujo, mut ei sen takia sais kiusata. Antaa jokaisen olla sellainen kun on. Kyllähän tuo kiusaaminen jätti arvet mut näin jälkeen päin ajateltuna en osaa olla vihainenkaan noita kiusaajia kohtaan, pikemminki välillä käy niitä sääliksi. Ja itse uskon siihen että ihmiset muuttuu ja nuo kiusaajatkin aikuistuu, mutta ainahan näin ei valitettavasti mene. Mutta anteeksi pitää mielestäni antaa, sillä jokainenhan tekee joskus väärin.

    • SomeoneInDark96

      Murhaaja

    • SomeoneInDark96

      Sun ois pitäny kuolla tässä

    • näintehdään

      Syy on aina kiusatun.
      Joskus se pölvästi voi selvitä kouluajan läpi mut ryöelämään se sit kuitenkin tyssää.
      Järjestään lapsellisia narsisteja ovat kaikki.

      Parempi kuin karsitaan pois ne jo kouluaikana.

      • ryöelämään

        Oletko koskaan miettinyt älykkyysosamäärääsi?


    • kiusattu1

      Ei kuule hirveesti hyödytä jälkeenpäin täällä itkeä, kun paskat on jo housussa. Kiusaaja, olet silmissäni luuseri ja maannatonen. Pilasit tytön elämän ja itse vaan porskutat. Halveksin Sinua valitettavasti.

    • Poliisisetä123

      Kerron poliisille ja joudut vankilaan!

    • Anonyymi

      Ei jumalauta se tappo ittensä tajuuksä sä tapoit ihmisen te kiusasitte sitku se tappo ittensä nii te itkitte koska ette miettiny kahta kertaa mitä vittua

    • Anonyymi

      Mitäs vanhemmat sano

    • Kauhiaa,,,mut myös uskallusta vaativaa,,,noin tunnustaa,,,jos olisin ollu sinun luokalla olisit saanut minulta turpaan ,,,,tosiaan tämä on varmaan tapahtunut 80-luvulla ja ei silloin ollut ku lännen laki ,,ei opettajat paskaakaan välittäneet mitä luokan ulkopuolella tapahtui,,,olet tunnustanu meille kiusaamisen ,,,mut uskallatko käydä luokkatoverin lähimmäisiltä pyytämään anteeksi,,,et varmaankaan,,yrität vaan tänne itkeä ja saada jotain tunnontuskiisi,,Olet okiasti hyvä ihminen,,,mene ja pyydä perheeltä anteeksi ja selitä tilanteesi,,,ehkä siten saat pienen rauhan sydämeesi....tosiaan kiitos ku uskalsit kertoa,,kaikkea hyvää sinulle

      • Anonyymi

        Ei tuommoisessa mitään uskallusta ole anonyymina vinkkua palstalle.
        Jatkoivar kiusaamista vaikka tiesivät tytön olevan masentunut.


    • Anonyymi

      Aloituksesta on jo aikaa mutta muistui ikävästi omat kokemukset kiusaamisesta. Olin 90 luvulla seiskalla ja silloin yks mun luokan muija alkoi nälviä ja kiusata ja lopulta koko luokka oli mukana. Eräällä musiikin tunnilla romahdin kun kukaan ei halunnut minua ryhmäänsä ja haukkuivat koko ajan. Silloin asiaan puututtiin ja melki koko luokka joutui reksin puhutteluun. Mut jätettiin tosin yksin ei kiusattu enää mutta ei pyydetty mukaan mihinkään. En tiedä kuinka olisin kestänyt jos kiusaaminen olisi jatkunut. Onneksi tänäpäivänä kaikki on hyvin ja kiusaaminen ikävä muisto vain. Toivottavasti luokassa olisi edes yksi järkevä joka ei menisi mukaan kiusaamaan vaan uskaltaisi puolustaa kiusattua, se voi pelastaa koko elämän.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1134
    Aihe