lauta vs sukset

Aloittelija1

MORJENTTES!!!

Olen lähdössä tammikuussa laskettelemaan rukalle viikoksi kavereiden kanssa. En ole aikaisemmin juurikaan laskenut, mitä nyt joskus lapsena parikertaa suksilla, joten voi sanoa, että olen täysin kokematon...

Kysymys onkin siis se, että kuinka vaikeata on oppia laudalla laskemaan. Pelkään, että jos valitsen laudan, niin koko loma menee harjoitellessa ja kaatuilemisessa.
Tuttavani ovat mainostaneet, että laudalla on paljon vaikeampi laskea, kuin suksilla, mutta onko asia todella näin...

Tosin kokeilemalla se selviää, mutta jos jollain on kokemusta niin voisitko kertoa mielipiteesi...


M24

9

7062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen22

      Laudalla on todellakin vaikeampaa laskea kuin suksilla. Itse olen lautaillut 10 vuotta ja sitä ennen laskin 10 vuotta suksilla.

      Lautailemisen oppiminen on ihan kiinni ihmisestä. Toiset oppivat nopeammin ja toiset hitaammin.

      Varsinkin hississä meno on aluksi hyvin vaikeaa. Jos siis haluat nauttia lomastasi, suosittelen lämpimästi suksia! Laudalla on tosin mielestäni paljon kivempaa laskea, mutta jos et osaa laskea laudalla etkä ole harrastanut aktiivisesti suksillakaan laskemista, voi olla, että lomasi tosiaan menee pilalle, jos nyt hyppäät laudan päälle.

      Mikset kokeilisi lautaa vaikka vain yhtenä tai kahtena päivänä?

      Mukavaa lomaa!

      • ---,,,---

        Laudalla menee ainakin päivä tai pari kaatuillessa. Jos heti haluaa vähän vauhtia ja muitakin rinteitä niin sukset on varmempi vaihtoehto. Väittäisin että kaikki suomalaiset on jossain vaiheessa edes kokeilleet hiihtämistä/luistelua joten laskettelun oppiminen on siltä pohjalta helpompaa. Jos haluat koittaa lautaa niin suosittelen ottamaan tunnin hiihtokoulusta, on varmasti hintansa värtti!


      • vinkeistä
        ---,,,--- kirjoitti:

        Laudalla menee ainakin päivä tai pari kaatuillessa. Jos heti haluaa vähän vauhtia ja muitakin rinteitä niin sukset on varmempi vaihtoehto. Väittäisin että kaikki suomalaiset on jossain vaiheessa edes kokeilleet hiihtämistä/luistelua joten laskettelun oppiminen on siltä pohjalta helpompaa. Jos haluat koittaa lautaa niin suosittelen ottamaan tunnin hiihtokoulusta, on varmasti hintansa värtti!

        Tarvitsee varmaankin tehdä niin, että lasken suksilla ensin muutaman päivän ja koitan sitte lautaa... Pääsee ainakin ehetken nauttimaan lomasta ennenkuin on peppu kipeänä.

        Kavereista useat laskee laudalla, joten einköhän heiltä saa vinkkejä alkuun.. Ainakin toivoisin.

        Kelejä odotellessa ;D


      • jeppe
        vinkeistä kirjoitti:

        Tarvitsee varmaankin tehdä niin, että lasken suksilla ensin muutaman päivän ja koitan sitte lautaa... Pääsee ainakin ehetken nauttimaan lomasta ennenkuin on peppu kipeänä.

        Kavereista useat laskee laudalla, joten einköhän heiltä saa vinkkejä alkuun.. Ainakin toivoisin.

        Kelejä odotellessa ;D

        Lautailun opettelu voi olla tuskaa ja vaikeaa, mutta kun siitä pääsee jyvälle se on kaikke muuta kuin vaikeaa. Itse laskeminen on mielestäni huomattavasti helpompaa kuin suksilla.


    • Anonyymi

      Laudalla on aluksi vaikeaa laskea mutta noin 4 kertaa niin onnistuu

      • Anonyymi

        Itse olin ekaa kertaa laudalla tänävuonna laskemassa ja aluksi en pysynyt edes 5metriä pystyssä mut päivän päätteksi jo osasinko melko hyvin☺️


    • Anonyymi

      Opettelin 25 vuotiaana lautailemaan, hiihtolomalla 3-4 päivää lastenrinteessä ja 3 päivää loivissa mäissä. Nurin jatkuvasti, mut siitä se lähti. Ehjiä mäkiä ei ollu. Hissi ja kaikki piti opetella uudestaan.

      N. 10 vrk rinteessä ja se oli jo nautittavaa. Ts. Kolmannella reissulla.

      Sit 10 vuotta myöhemmin menin hiihtokouluun ja sain kuulla, että olin oppinut laskemaan väärin, Ts. Katse ei seurannut käännöstä, vaan lusmuilin pelkillä jaloilla.

      Löysä lauta helppo oppia, mutta opin jälkeen löysällä ei sit enää kukaan laske

    • Anonyymi

      Lauta!

    • Anonyymi

      Molemmil on yhtä helppo laskee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe