Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Omatekoinen reseptikirja

Zhanna

Olen tekemässä sellaiseen Marimekon muistikirjaan reseptikirjaa ystävälleni joululahjaksi.
Onko kenellä kokemusta vastaavasta? Miten kannattaisi tehdä? Joku jako eri ruokalajeihin, sisällysluettelo...? Nyt on vähän pää jäässä, että jos joku voisi ystävällisesti jakaa kokemuksiaan. Kiitos!

6

2819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm.

      Usein keittokirjat on esim. niin, että ensin on alkupalat, sitten esim. keitot, liharuoat, kalaruoat, kasvisruoat, jälkiruoat ja leivonnaiset. Tai jos teet esim. leivontakirjaa, voit jaotella reseptit kakkuihin, pikkuleipiin, piirakoihin jne.

      Alussa voisi olla tämän jaon mukainen sisällysluettelo, ja lopussa ehkä vielä aakkosellinen luettelo ruokalajien nimien mukaan, jos reseptejä on paljon.

      Hauska tapa jaotella reseptit on myös laittaa ne ateriakokonaisuuksien mukaisiin järjestyksiin - minulla on yksi keittokirja, jossa jako on tehty erilaisten tilaisuuksien perusteella - on saunaillan menu, lettukestit ja vappulounas ym.

      Eiköhän tuo ensin mainitsemani jakotapa ole kuitenkin yksinkertaisin toteuttaa, ja loppujen lopuksi myös selkein lukijan kannalta :).

    • tässä tulossa

      Kiva idea sulla, mistä aploodit. *tap tap tap*

      Tee sisällysluettelo kuten edellinenkin ehdotti. Joka osion alkuun sitten selkeä värivaihto tms. että kohdan myös löytää. Jos sulla on hyvä rei'ittäjä, niin sillähän voi lovittaa reseptikirjan osioihin vrt. puhelinmuistiot (oi niitä aikoja).

      Laita joka kohtaan pari herkullista reseptiä ja jätä lopputila tyhjäksi lahjansaajan omille resepteille :)

      • Anonyymi

        Sen lovituksen saa helpommin ihan saksilla leikkaamalla sivusta suikaleen


    • laa

      Olen kanssa tehnyt itselleni tuollaisen kirja. Ja sinne kokosin vain sellasia reseptejä, mitkä on OIKEESTI hyviä. Sitten olen kaikki sivut pällystänyt kontaktimuovilla(koska kokatessa roiskuu) ja lisäksi olen leikellyt lehdistä kuvia aina sopiviin kohtiin..
      Itsetehty kirja on myös siitä hauska, että aina kun löytää uuden kivan reseptin, sen voi lisätä edelleen kirjaan.
      Oma kirjani on jaettu n. 8 eri osioon (leivonnaiset, kalaruuat, jälkkärit ym..) ja olen jättänyt jokaiselle osiolle reilusti myös tyhjää tilaa, jolloin voin lisätä uusia reseptejä..

    • Anonyymi

      Kirjoita se omalla käsialalla ja panosta siihen

    • Anonyymi

      Ota kansio ja siihen muovitaskuja. Taskuihin ohjeet. Voi pyyhkiäkkin jos likaantuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe