Moron!
Mimmossiis laitoksii nuo kuusneljäkymppiset neliveto fiiut on? Vuosimalli oli mistaakseni 73. Kannattaako semmosta hommata, vai onko aina rikki? Mitä semmosesta kannattaa maksaa, jos on 2-toiminen etukuomaaja ja takalana mukana? Olis vaan semmonen tarjolla, mutta kun ei oo kokemusta kyseisistä laitoksista, eikä omistajakaan oikeen hinnasta tienny, sano vaan, että tarjoo, ni katotaan. Mitä siis kannattaa tarjota???
Fiat 640 DT
12
16645
Vastaukset
- vanhat
fiiatit oli paljon lujempia kuin nämä uudemmat,kuin lie ajettu tämä katsomasi yksilö,vaihdelaatikoissa oli jonkin verran heikkouksia,2000-3000 arvoinen.
- saikulla edelleen
Niin, ettei ole tuon arvokkaampia??? Meinaan kun etukuormaaja ja takalatu kuuluu kauppaan. Joku sanoi, että pelkkä etukuormaaja olisi parin tonnin arvoinen?!? No täytyypä miettiä...
- Fiiu.
saikulla edelleen kirjoitti:
Niin, ettei ole tuon arvokkaampia??? Meinaan kun etukuormaaja ja takalatu kuuluu kauppaan. Joku sanoi, että pelkkä etukuormaaja olisi parin tonnin arvoinen?!? No täytyypä miettiä...
Eiköhän kone ole laatupeli. Fiatilla on ollut ensimmäisenä markkinoilla kestävät nelivedot.
Se, mitä koneesta haluaa/ tai on valmis maksamaan, tai miten arvostaa, niin on mahdoton vastata. Se on aina tapauskohtainen.
Kun joku kertoo, että se on 2-3 tonnin arvoinen, niin kysy, josko hän myisi sinulle tuollaisen koneen sillä hinnalla. Huomaat, että hinta-arvio ei perustu mihinkään. Tai kysy vaikka etukuormaajien hintoja..?
Kun ostaa tietokonetta, niin kone on huippupeli, ja maksaa 400 euroa. Kun olet maksanut koneen, ja yrität myydä sitä, niin se on vanhanaikainen tehoton, muisti ja kiintolevy pieniä, eikä vaihdossa oteta käytettyjä jne, vaikka et olisi pakettia avannut.
Eli traktorille hinnan voi arvioida siten, että vertailet, minkä hintaisia suunnilleen ko.koneet samoilla varustuksilla ovat.
Hienosäätö tehdään tapauskohtaisesti.
- Pultti Bois
hiivatin kallit varaosat.
Kaikki pultit/kierteet millikierteitä. Tiheitä kierteitä, ei tavallisia pulttikaupoista löytyviä.
Katso edes etuvedon kardaanin ristinivelet onko rasvattu, eli VANHAA rasvaa roiskunut runkoon?
Sitten kardaanin se pää joka liikkuu vähän, onko kovin väljä spooreissaan? Nosta ihmeessä etuakseli ylös, kokeile ja tutki etuakselin "runkolaakerin" välykset. Jos ei ole voideltu varmaan väljää. Onko siellä vanhaa rasvaa (ulos pursunutta) vielä näkyvissä. Savuttaako kone? Se on kierroskone. 2500 r/min. pitää kiertää hyvin. Sitkeyttä ei paljon löydy.
Vielä etuvedon pyörän vetoakselin nivelet? Mikä on kunto? Kallita osia. Siinä taitaa olla öljykylpy ilmansuodatin? Onko öljyä vai kuvana ajettu? Kuiva voi merkitä väljää konetta?- Sami L
Onko tuonikäisen Fiatin kone jo näitä uudempia kierroskoneita vai vielä vanhaa perua? Minulla on 1967-mallinen 615DT ja 1978-mallin 4-sylinterinen 880. Tämä uudempi on selvästi kierroskone, mutta vanha ei tunnu hyytyvän millään, vaikka kuinka suurella vaihteella vedättäisi.
- terlepp
Sami L kirjoitti:
Onko tuonikäisen Fiatin kone jo näitä uudempia kierroskoneita vai vielä vanhaa perua? Minulla on 1967-mallinen 615DT ja 1978-mallin 4-sylinterinen 880. Tämä uudempi on selvästi kierroskone, mutta vanha ei tunnu hyytyvän millään, vaikka kuinka suurella vaihteella vedättäisi.
640:n ei ole kierroskone vaan vääntää hyvin jo tyhjäkäynnillä itselläni on vm.74 640:nen.eittäin luotettava ja varma kone.
- riku53
Sami L kirjoitti:
Onko tuonikäisen Fiatin kone jo näitä uudempia kierroskoneita vai vielä vanhaa perua? Minulla on 1967-mallinen 615DT ja 1978-mallin 4-sylinterinen 880. Tämä uudempi on selvästi kierroskone, mutta vanha ei tunnu hyytyvän millään, vaikka kuinka suurella vaihteella vedättäisi.
onko sinulla tietoa puretuista fiat 615dt nelivedoista soita 0405795500 jos on tietoa?
- Mv=maalivahti
Faarilla oli yhden talaven sellaanen 550 hiivatti neliveto etukuormaajalla ,jolla tehtiin keskustassa lumitöitä.Sitten kun hän myi sen niin siitä hajos etuperä seuraavalla isännällä.Ja kun osia (purku?) ei
löytynyt,niin sen etuperän lautasparin hampaat korjattiin hitsaamalla.Sen muistan jotta kyllä oli
pirun suuri kääntöympyrä,eikä se 640:ssä ole paljonkaan pienempi vaikka etuakseli on Carraron? tekemä.Etukuormaaja oli sellainen "kleha",vaikka sen historiaan ei kuulunut maatalon töitä vaan kiinteistön huoltotöitä.Ei tuonaikaasen hiivatin etukuormaajalla ole suurtakaan rahallista arvoa.Kuormaimen aisat ym. on ollut aika meltorautaa johon iskettiin tarvittaessa kemppi-nimisellä liimalla raudanpalaa.Etukuormaajien laatu alkaa olla vasta
80-luvun loppupuolella parempi,niin työn kuin materiaalinkin suhteen. - kyllä
hinta arvio aikalailla kohillaan,itte ostin kesällä moisen kapistuksen 2700 ekeä,etuk,2kauhaa,paripyöät etu ja taka.aivan siisti peli.
- tarkoitukseen
traktoria ostat?
- pete15
Joo meillä on kans fiat 640 dt se on pirun hyvä mettä rattori. Siinä ei oo muuta vikaa että kylmällä ei taho oikein lähtee käyntiin.
- juupasin juu
Hinta on se 4000-5000 e jos vaan on kunnos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315926- 393892
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833333- 122798
- 292252
- 122217
- 1621916
- 191572
- 1051372
- 251283