Venezuela Margarita

Jouluna matkaaan

Finnmatkat suosittelee mukaan dollareita, tarvitaanko niitä vai pärjääkö euroilla. Oliko kurssi 2300-2500 € kurssi? Onko kenelläkään kokemusta Hesperia Play el Aguasta. Samoin tiedot sukellusreissuista kiinnostaa.

11

4733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lottalainen

      Moi!

      Kyl siellä saa ihan yhtä helposti vaihdettua euroja. Kurssi oli $ 2,144 ja € 2,300 (parempi pari viikkoa sitten)

      Hesperia on varmaan ihan ok hotelli - itse en kuitenkaan ikinä valitsisi all-inclusive hotellia, Playa del Aguassa oli nimittäin paljon viihtyisiä pikkuravintoloita hyvällä ruoalla. Suosittelen La Isla ja Cucaracha...Kerro terveisä Lotalta! ;)

      Oikein hyvää lomaa!!

      • Jouluna matkaan

        Kiitos viestistäsi, all inc. tuli hotellivalinnan mukana. Syödään varmasti hotellin ulkopuolellakin, joten vinkit ruokapaikoista on paikallaan.
        Kerrotaan terveiset!


      • Rami
        Jouluna matkaan kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi, all inc. tuli hotellivalinnan mukana. Syödään varmasti hotellin ulkopuolellakin, joten vinkit ruokapaikoista on paikallaan.
        Kerrotaan terveiset!

        Ei ollut ruokapaikkoja kuin kymmenien kilometrien päässä. Hotelliruokaan kyllä ehti jo kyllästyä.


    • I love Margarita

      Euro toimii siinä kuin dollarikin, molempia helppo vaihtaa. Paikalliset ymmärtävät kuitenkin euron arvon paremmin, joten keskusteluissa vilahtelee usein hinta dollareina.

    • Digicel

      Suomalainen liittymä ei toimi Isla de Margaritan saarella, mutta tavalliseen kolmitaajuus (900/1800/1900 MHz) puhelimeen voi ostaa paikallisen prepaid-liittymän. Operaattorin nimi on Digicel ja liittymä maksaa 50.000 bolivaria ja se pitää sisällään 10.000 bolivaria puheaikaa. Lisäpuheaikakoodin voi ostaa 40.000 bolivarilla ja se antaa uutta puheaikaa 50.000 bolivarin edestä. Viiden minuutin puhelu kännykällä Suomeen maksaa n. 10.000 bolivaria. Tekstarit eivät toimi Suomen ja Venezuelan välillä.

      • Julle_

        Viiden minuutin puhelu Suomeen rantakadun "puhelinpöydistä", baareista, yms maksaa 5000VEB, eli puolet halvempaa kuin kännykällä soittaminen. Eikä tarvitse maksaa 20€ tyhjästä, kun ostaa paikallisen kortin. Yksi parhaista puolista tässä paikassa onkin se, että kännykkä kannattaa oikeasti jättää kotiin!

        Ja vielä tuosta valuutasta. Itse vaihdoimme jo kotona Forexista bolivareja, jolloin eurolla sai 2450 VEB ilman vaihtopalkkiota, joka paikan päällä on 3-8%. Eli kannattaa vaihtaa reilusti jo etukäteen. Säästää paljon rahaa ja hieman vaivaa


      • TEPA
        Julle_ kirjoitti:

        Viiden minuutin puhelu Suomeen rantakadun "puhelinpöydistä", baareista, yms maksaa 5000VEB, eli puolet halvempaa kuin kännykällä soittaminen. Eikä tarvitse maksaa 20€ tyhjästä, kun ostaa paikallisen kortin. Yksi parhaista puolista tässä paikassa onkin se, että kännykkä kannattaa oikeasti jättää kotiin!

        Ja vielä tuosta valuutasta. Itse vaihdoimme jo kotona Forexista bolivareja, jolloin eurolla sai 2450 VEB ilman vaihtopalkkiota, joka paikan päällä on 3-8%. Eli kannattaa vaihtaa reilusti jo etukäteen. Säästää paljon rahaa ja hieman vaivaa

        ME VAIHDETTIIN PAIKAN PÄÄLLÄ RAHAA;
        1 EUROLLA SAI 2700 BOLSAA,
        1 TAALALLA SAI 2300 BOLSAA.

        ELI ITSE VAIHTAISIN SIELLÄ :)


      • toimii

        soneralta kerrotaan että kotim kortti pelaa
        aivan normaalisti puhelut melko kalliita mut
        tekstiviestit "vaan" 29 snt/viesti


      • Julle_
        toimii kirjoitti:

        soneralta kerrotaan että kotim kortti pelaa
        aivan normaalisti puhelut melko kalliita mut
        tekstiviestit "vaan" 29 snt/viesti

        Soneralta kerrotaan väärin. Saattaa toimia Caracasissa, mutta Isla de Margaritalla ei toimi sonera eikä mikään mukaan eurooppalainen matkapuhelinliittymä. Ja puhelut sekä paikallinen sim-kortti törkeän hintaisia. Jättäkää nyt vaan se puhelin kotiin, ja soittakaa "puhelinkeskuksista". Näistä saa jo pelkän sen sim-kortin hinnalla puhua Suomeen 50 min!


      • menossa

      • Lillan
        menossa kirjoitti:

        Ei näytä riittävän Soneran Roaming Isla De Margaritasiin asti:

        http://www.gsmworld.com/covmaps/gsma/ve/cd/comb/1_1_2.png

        Ei riitä Soneran eikä minkään muunkaan kotimaisen operaattorin. Kolmitaajuuspuhelin toimii vain mantereella, Margaritan saarella paikallisen sim-kortin kanssa jonka hankinta tosiaan tulee aika kalliiksi. Ensimmäinen paikka muuten missä lankapuhelimesta soitti kotimaahan paljon halvemmalla kuin kännykällä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1860
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      240
      1709
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      92
      1542
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      108
      1351
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      166
      1118
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1083
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      932
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      926
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      866
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      97
      850
    Aihe