Oulun taksit

Ilmari

Aamutelevisiossa 14.12.2005 oli juttu Oulun takseista, joista n.30 ei huoli asiakkaakseen vammaisia ihisiä.
Oma kokemukseni: Oulun rautatieaseman taksikoppi, jonka tolpalla uutuuttaan kiiltelevä Mersu, kuljettajalla ei aikomustakaan palvella...
Odottelin kerskakulkineen vierellä seuraavaa autoa lähes puoli tuntia.
Aikamoinen kokemus ulkopaikkakuntalaiselle.
Ehdotankin: Listatkaa rasistisesti käyttäytyvät taksit (Rekkarino. ja taksin numero siitä pienemmästä kilvestä muistiin), tiedot vaikkapa Kynnys Ry:n tietoon. Vakavammassa mm. heittellejättötilanteessa välitön yhteydenotto poliisiin.
Taksimiesten nokkamies "ei tiennyt asiasta mitään", joka on aivan ilmeinen valhe.
Asiaan on puututtava, sillä rasistit ovat puolustuskyvyttömälle pahimmillaan hengenvaarallisia, heidät on saatava pois Oulun taksista!

8

1619

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahaakaan vastaan, jos ne sote kyydit hoitaa tietty firma. On todella kummallista, luulisi että vammaisasiakkaat tuovat enemmän Oulun takseille kun vievät.

• Ilmari

Eikä suostunut edes puhumaan kanssani sanaakaan.
        Nousi autosta, lukitsi ovet ja poistui kadun toiselle puolelle, eikä palannut vastapäisestä baarista minun nähteni.
        Tällainen mustan uuden Mersun kuski, avoimen ylimielinen ja halveksiva.
        Matkaa olisi ollut n.100km, maksu käteisellä.
        Seuraavan kerran kun liikun Oulun suunnalla yksikään Mersutaksi ei aja laskuuni metriäkään!

• vesku
      • Ilmari

Ulkopaikkakuntalaisena tarvitsin taksin, en vaikeavammaisten kuljetuspalvelua. Oletan myös kyydin saavani, jos tolpalla auto on!
        Kyseisen taksarin asenteet eivät jääneet tulkinnanvaraisiksi.
        Tuskin Oulussa kovin monta mustaa porrasperäistä E-sarjan Meseä on.
        Natsiasenteiset Mersumiehet seisokoon tolpalla vaikka tuomoipäivään saakka, minä en heidän palveluitaan käytä, sillä lantit ovat omassa taskussani, minä päätän kuka niistä hyötyy.

• Duck

Mut tänään pääsin kotia.

Aikoinaan soitin "tavalliseen" taksiin kyytiä ja hemmo oli aika tarkka maailipinnastaan. Nyrpeää touhua. Mutta ymmärrettävää. Sosiaalisuudellakin (ja kommunismilla) on rajansa.

Typerää haukkua koko Oulun taksikuntaa siitä että kerran saa haukut silmillensä eikä saa kyytiä. Tulikos mieleesi soittaa taksipalveluun tai jos rahasi on vähissä kysyä VR:ltä miten saa taksin?

Sinällänsä oikein on vaatia tasapuolista palvelua, mutta enemmän on ymmärrettävää se että maailma ei ole tasapuolinen. Jos maailma olisi tasapuolinen, se olisi tylsä.

En hyökkää vammaisten oikeuksia vastaan, mutta hyökkään sitä vastaan että vedetään herne nokkaan jos ei palvella "niinkuin normaaleja". Kuka perkele tässä on normaali?

Ja eihän ny mitenkään vammaista asiakasta voi asettaa samaan asemaan mitä vammaton. Sama kuin nainen asetetaan miehen tilalle. Tasa-arvo on jees mutta realiteetti täytyy hyväksyä.

Tulipas hyvinkin kärjistettyä juttua näin perjantaipäissään.

Olemisen oikeus, ihmisoikeus, on todellinen oikeus. Ja tähän oikeuteen kuuluu mielipide ja kannanotto.

Ketjun aloittajan kannanotto on hyvinkin oikeutettu ja erittäin asiallinen. Mutta noin jyrkkään kannanottoon oli pakko heittää vähän vastaan =).

• kuka sitä holokaustia enemmän harjoittaa Oulun SOTE vai Oulun taksi. Ekas pistetään MYK pystyyn ja kilpailutetaan taksiyrittäjät, siihen mukaan ja nupiksi kehitellään vielä hienon matkakortti joka tarttee oman lukijansa. josta on yrittäjälle kustannuksia ja MYK:n vuoksi SOTE kyytejä tulee liian vähä. Epäillen suuresti, että Oulun taksilla menisi niin hyvin jotta voitaisi asiakkaita valita, mutta kun liiketoimintaa niin ei ne ilmaiseksi edes vammaisille liiku, jos Sote laskutus ei pelitä. Pitäis itse lähteä testaamaan pääseekö sitä pirsin kyytiin ja viekö se haluttuun paikkaa.

• kenkku

"Tasa-arvo on jees mutta realiteetti täytyy hyväksyä."

Mikä se realiteetti sitten on? Se, ettei taksikuskille kelpaa liikuntarajoitteisen kyydistä saatu raha? Se, että joudun taksin tilattuani heittämään arpaa, pääsenkö matkan kohteeseeni vai no? Se että hän on palveluammatissa, jossa jokaista asiakasta tulee kohdella tasapuolisesti?

Kyllä minä vaadin taksilta palvelua vaikka päälläni enkä suostu ajattelemaan, että olisin maksavana asiakkaana yhtään sen erilainen kuin kävelevät! Samat eurot ne meilläkin pyörii, kele!

• Pii
        kenkku kirjoitti:

"Tasa-arvo on jees mutta realiteetti täytyy hyväksyä."

Mikä se realiteetti sitten on? Se, ettei taksikuskille kelpaa liikuntarajoitteisen kyydistä saatu raha? Se, että joudun taksin tilattuani heittämään arpaa, pääsenkö matkan kohteeseeni vai no? Se että hän on palveluammatissa, jossa jokaista asiakasta tulee kohdella tasapuolisesti?

Kyllä minä vaadin taksilta palvelua vaikka päälläni enkä suostu ajattelemaan, että olisin maksavana asiakkaana yhtään sen erilainen kuin kävelevät! Samat eurot ne meilläkin pyörii, kele!

kanssasi, että rahani pitäisi kelvata siinä missä vammattomankin.

Kun minä kerran pystyn siirtymään vaivattomasti omin jaloin p-tuolista taksiin niin en näe mitään syytä, että ulkopaikkakuntalaisena täytyisi tietää miten kussakin kaupungissa tulisi käyttäytyä saadakseen tarvittaessa taksipalvelua. Joku voi sanoa, että mistä se kuljettaja voi sen etukäteen tietää. Ei voikaan mutta kuljetuksen epääminen pelkkien kuvitelmien perusteella ei myöskään ole mikään ratkaisu.

Olen valmis maksamaan erikseen siitä, että kuljettaja nostaa tuolini takakonttiin ja ottaa sen perillä sieltä esiin. Ajon lisäksi se on ainoa ekstrapalvelu mitä itse tarvitsen. Jos avuntarpeeni olisi suurempi niin silloin luonnollisesti ottaisin etukäteen tarkemmin selvää avunsaannista paikkakunnalla. Tämä on mielestäni pelkkää realismia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5160
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2347
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2342
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2339
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1574
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1438
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1028
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe