Sama pohja kaikille sivuille?

Ensimmäiset sivut...

Hei!

Ensimmäiset sivut siis tulossa... Frontpagessa on kohta "Luo Web-sivu luomastasi dynaamisesta Web-sivumallista valitsemalla Aiemmin luodusta sivusta". Asettelumalli kaikissa sama, samat linkit sivupalkeissa, oikealla ja vasemmalla. Miten saan kaikkien sivujen mallin pysymään samana ja päivittymään, jos lisään sivupalkkeihin lisää kohtia? Taulukoilla? Onko edes mahdollista?

Kiitos etukäteen!

8

864

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se onnistuu

eli , .

Jokaisessa kehyksessä on itsenäinen html-tiedosto, joten riittää että päivittää sitä niin muutokset tulevat näkyviin kaikilla sivuilla.

• mahharadza

CSS:ää ja templateja, googlesta löytyy ohjeita ja vielä Suomen kielellä.

• ole ratkaistavissa

CSS:llä eikä templatillä.

CSS koodin voi includata jokaiselle sivulle mutta se on ainoastaan tyylimäärittely, ei sillä ole mitään sisältöä.

Kysyjä tarkoitti ilmeisesti että jos hänellä on esim. sama navigointipalkki 300 sivussa ja hän haluaa tehdä muutoksen navigointipalkiin, miten hänen ei tarvitsisi käydä kaikki sivut yksitellen läpi.

Olisin erittäin kiinnostunut (selkeän koodipohjaisen esimerkin avulla) nähdä miten teet tuon CSS:llä.

Jos on käytössä jotain serverinpuoleista skriptiä (esim php) tuo kaikki on helppoa, ei tarvitse muuta kuin sijoittaa valikkon html-koodi erilliseen tiedostoon ja laittaa sama#include-lause jokaiselle sivulle.

Mutta pysytään nyt tässä html javascript css dom-maailmassa. Kerro miten homma hoidetaan?

Normaalisti olen kiltti ihminen, mutta sinunlaiset kommentit ärsyttävät minua: "tutkiskeleppas CSS:ää ja templateja, googlesta löytyy ohjeita ja vielä Suomen kielellä." Et tiedä asiasta yhtään mitään ja kuitenkin viisastelet ja annat huonoja neuvoja jotka aiheuttavat turhaa työtä ja vaivaa toiselle.

Jos kysyt miten ikiliikkujaa tehdään, vastaisin sinulle:" Lueppas tietosanakirjasarjaa alusta loppuun (1-23), sieltä löytyy neuvoja ja vielä Suomen kielellä"

Ääliö!

• mahharadza
        ole ratkaistavissa kirjoitti:

CSS koodin voi includata jokaiselle sivulle mutta se on ainoastaan tyylimäärittely, ei sillä ole mitään sisältöä.

Kysyjä tarkoitti ilmeisesti että jos hänellä on esim. sama navigointipalkki 300 sivussa ja hän haluaa tehdä muutoksen navigointipalkiin, miten hänen ei tarvitsisi käydä kaikki sivut yksitellen läpi.

Olisin erittäin kiinnostunut (selkeän koodipohjaisen esimerkin avulla) nähdä miten teet tuon CSS:llä.

Jos on käytössä jotain serverinpuoleista skriptiä (esim php) tuo kaikki on helppoa, ei tarvitse muuta kuin sijoittaa valikkon html-koodi erilliseen tiedostoon ja laittaa sama#include-lause jokaiselle sivulle.

Mutta pysytään nyt tässä html javascript css dom-maailmassa. Kerro miten homma hoidetaan?

Normaalisti olen kiltti ihminen, mutta sinunlaiset kommentit ärsyttävät minua: "tutkiskeleppas CSS:ää ja templateja, googlesta löytyy ohjeita ja vielä Suomen kielellä." Et tiedä asiasta yhtään mitään ja kuitenkin viisastelet ja annat huonoja neuvoja jotka aiheuttavat turhaa työtä ja vaivaa toiselle.

Jos kysyt miten ikiliikkujaa tehdään, vastaisin sinulle:" Lueppas tietosanakirjasarjaa alusta loppuun (1-23), sieltä löytyy neuvoja ja vielä Suomen kielellä"

Ääliö!

sentään löytyy vielä tuollaisia ihmisiä, minun nimimerkkiä käyttävän henkilön lisäkseni, jotka paljastavat tyhmyytensä näillä palstoilla. Nyt kun onneksi olet tuollainen ylijumala niin toivonkin,että tutkiskelet itseäsi ja toivottavasti löydät sen vian päästäsi, joka saa sinut haukkumaan toisia, ei niin päteviä ohjeistajia.
        Asiallisuus tässäkin tapauksessa olisi nostanut sinun,oikean kotisivujeesuksen palvonnantasoa entisestään...

T:oikea mahharadza

• juuri tätä
        ole ratkaistavissa kirjoitti:

Ääliö!

:) HYVÄ!

Minuakin kilttiä ihmistä "ilahduttaa" neuvot tutkia Googlea.

Googlesta löytyy vastaus kaikkeen, Google on vastaus kaikkeen ja jopa meidän suomalaisten ikiomalla kielellä!

Teille muille! Eli tämänkaltaiset keskustelupalstat, joissa voi kysyä apua toisilta, ovat turhia?

Neuvotaan täst edes kyseleviä tutkimaan internettiä ja tietokirjoja, mitä me toisia auttamaan, kun itsekin olemme opetelleet Googlen avulla selviytymään elämässä.

• tiiä....
        juuri tätä kirjoitti:

:) HYVÄ!

Minuakin kilttiä ihmistä "ilahduttaa" neuvot tutkia Googlea.

Googlesta löytyy vastaus kaikkeen, Google on vastaus kaikkeen ja jopa meidän suomalaisten ikiomalla kielellä!

Teille muille! Eli tämänkaltaiset keskustelupalstat, joissa voi kysyä apua toisilta, ovat turhia?

Neuvotaan täst edes kyseleviä tutkimaan internettiä ja tietokirjoja, mitä me toisia auttamaan, kun itsekin olemme opetelleet Googlen avulla selviytymään elämässä.

mut kyl sellaset ihmiset vähän tylppyää jotka ei viitti yhtää itte yrittää. Esim kun joku kysyy tyyliin "Haluaisin tehdä kotisivut. Miten teen ne?" niin ei paljon kiinnosta muuta ku kenoilla.

Eli kyllä sitä vois ensin lukea vähän opakseja ja KOKEILLA, ja sitte jos ei saa toimiin vaikka googlata kysymyksensä avainsanoilla , ja jos sittenkää ei ymmärrys riitä nin kysyä muilta.

Minäkin kun olen tiedonjanoinen nuorimies, niin olen 3 minuutin googlauksen jälkeen vastannut kysymyksiin asioista, joista en ole ikinä ennen kuullutkaan... Siis ihan vain oppiakseni asioita. Vaikka ei minun vastauksissani kyllä varmaan mitään järkeä ole.

• terppis
        tiiä.... kirjoitti:

mut kyl sellaset ihmiset vähän tylppyää jotka ei viitti yhtää itte yrittää. Esim kun joku kysyy tyyliin "Haluaisin tehdä kotisivut. Miten teen ne?" niin ei paljon kiinnosta muuta ku kenoilla.

Eli kyllä sitä vois ensin lukea vähän opakseja ja KOKEILLA, ja sitte jos ei saa toimiin vaikka googlata kysymyksensä avainsanoilla , ja jos sittenkää ei ymmärrys riitä nin kysyä muilta.

Minäkin kun olen tiedonjanoinen nuorimies, niin olen 3 minuutin googlauksen jälkeen vastannut kysymyksiin asioista, joista en ole ikinä ennen kuullutkaan... Siis ihan vain oppiakseni asioita. Vaikka ei minun vastauksissani kyllä varmaan mitään järkeä ole.

Kyllä tää on yleensä viimeinen paikka mistä mitään kysyn,ensin pitää itse koittaa.
        Taitaa olla tää jo aiheesta kaukana...

Ja mahharadzalle:Kotisivujeesus oli paha :)

• frontpage

kehykset: muotoile-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      129
      950
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe