Kannattaako snorklausvälineet ostaa suomesta vai thaimaasta. Olisko jotakin huomioon otettavaa, kun ensikertalainen aikoo snorklailla Phuketissa?
Snorklaus
8
1307
Vastaukset
- SNork
"Olisko jotakin huomioon otettavaa, kun ensikertalainen aikoo snorklailla Phuketissa?"
Lopeta hengittäminen, jos putken pää menee veden pinnan alle...ihan vinkkinä vaan ;) - mitä sitten tarvitsetkin, m...
ota mukaan uimakengät (Etolasta tai Cittarista -> siniset tai valkoiset kumitossut, nyt löytyy myös miesten isoja kokoja). Terävät kivet tai vaikkapa merisiili saattaa muutoin pilata lomasi. Sattui tässä hauskasti kun kaksi englantilaisnuorukaista hekottelivat rannalla kengilleni ja viisi minuttia myöhemmin toisella oli jalkapohja verillä. Uivat sen jälkeen lenkkareissa :)!
- mielestä
sun kannattas osallistua erilaisille snorklausretkille joiden hintaan kuuluu välineet, kun olet ensikertalainen. kaikken helpointa on mennä ohjatussa seurassa, kun veneellä viedään riutan ylle eikä tarvitse itse arvailla mihin kannattais mennä. tosin jos sulla on hyvää tietoa phuketin ja ympäristön snorklauspaikoista niin kyllähän se vähän halvemmaksi tulee lähteä omin päin, mutta toisaalta thaimaan hintataso ei ole mikään paha, joten retketkään ei ole mitään pahan hintaisia. kannattaa käydä ainakin phi phi saarilla snorklaamassa, todella kauniita kaloja ja koralleja. myös similan on kuulemma erittäin hyvä paikka, mut siitä mulla ei ole itellä kokemusta. racha yai on myös suosittu kohde.
- Pirjo
Minäkin tässä pähkäilin samaa, ostammeko täältä vai Thaimaasta. Kerran oltiin Phuketin phi phii saarilla retkellä, jossa myös snorklattiin. Välineet järjestäjien puolesta, vähän tuntui inhottavalta käyttää käytettyjä vehkeitä. Tämän ainoan kerran snorklausta kokeilleena en oikein tiedä välineistä on niin monen hintaisia. Thaimaan hintatasolla ei kait snorklausvälineetkään maltaita maksa.
Osaako joku ehkä neuvoa ? - EHP
Snorklilin ekaa keertaa elämässäni Raya Islandila viime joulukuussa.Olimme retkellä ko.saaressa ja retken hintaan kuului myös välineet.Snorklaus sinänsä aivan ihanaa,mutta suosittelisin ostamaan omat välineet.Minulle tuli paha rokko suupieleen,muutaman päivän päästä.Enhän voi olla varma sainko jonkun pöpön käytetetyistä välineistä,mutta nyt kun joulukuussa lähdemme taas Phuketiin, aion ostaa omat snorklausvälineet,eivät kai kovin kalliita paikan päällä.Suosittelen kyllä kokeilemaan snorklausta,vaikka ensin rantavesissä,oli se sen verran mukaansavievää.
- koska
saatte silloin omalle suullenne ja kasvoillenne parhaiten sopivan mallin.
itse ostimme patongin big c-tavaratalosta sellasen setin, ihan hyvälaatuinen vaikka taisi olla leluhyllystä. maksoi 1000 bahtia eli 20 e.
jos ostat alan liikkeestä, settejä saa alkaen 1500-2000 bahtia. sukelluskauppoja on useitakin phuketilla.
- umauntuva
Me koitettiin ensin vuokravälineitä, mutta ei saatu niitä millään vedenpitäviksi. Kävin sitten ostamassa Koh Taon paikallisesta kaupasta meille omat vehkeet, maksoi muistaakseni 20 € tai vähän alle ja oli hyvät. Räpylät oli kyllä vuokrattuna hotellista, eli niitä en ostanut omaksi. Räpylät ajoi saman asian kun ne tossut, ja niillä pääsi paljon nopeammin ja kevyemmin eteenpäin. Mä tykkäsin niistä.
- Voi vuokarata
Itse kävin nyt joulukuun alussa ja lahdin (olikos se nyt) Chalong Sea Sportin(FIN) kanssa snorklausreissulle. Vehkeet sai lainaan niiltä ja reissu maksoi snorklaajilta 1000BHT(20€)/pää, sisältäen ruoan. Itse suoritin samalla ns. Intro-sukelluksen, johon ei tarvitse mitään koulutusta. maksoi 2300BHT ja oli aivan mahtavaa!!! Kannattaa kokeilla =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 493807
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613724Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062851Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv522589Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211739Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151639- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801261