Minkä ikäisenä olette alkaneet pumpata maitoa pulloon niin että olette korvanneet joitakin imetyskertoja pulolla? Vauva nyt 2 vk ja olisi jo toiveena että mies voisi hoitaa yhden iltasyötön, hirvittävä väsymys on kun vauva heräilee tiheästi ja syö pitkän aikaa kerrallaan. En kuitenkaan haluaisi imetyksen häiriintyvän, toistaiseksi imenyt rintaa hyvin, siinä ei ole ollut ongelmia
Pullosta äidinmaitoa?
5
1155
Vastaukset
- Liisa-Maria
jos ei imetä. Ruokin kuopustani pelkästään systeemillä "lypsä maito pulloon ja syötä pullosta", koska hän ei imenyt rintaa ollenkaan.
Kuopukseni oli small for date-vauva, joka kellastui rajusti synnyttyään, joten hän joutui olemaan valohoidossa sen ajan, jonka muut vauvat opettelivat imemistä. Pääsimme kotiin, kun hän oli viikonikäinen. Aluksi yritin saada häntä imemään rintakumin avulla, mutta se ei onnistunut. Sitten vain lypsin.
Minulla oli aluksi hyvin paljon maitoa. Synnytyslaitoksella maitoni riitti kymmenelle vastasyntyneelle, mutta pian se ehtyi, kun rinnat eivät saaneet luonnollista stimulaatiota. Lypsin vauvalle kolme kuukautta, melkein neljä, ja aika pian jouduin antamaan myös korviketta.
Miksi kerroin tämän surullisen tarinan? Siksi, että haluan kehottaa kaikkia niitä imettämään, joiden vauva imee. Älä jätä kertoja välistä pois, vaan jos suinkin voit, niin imetä, imetä, imetä!
Muistathan, että vauvaa voi imettää myös makuuasennossa, jos väsyttää, ja mies voi valvoa, ettet nukahda hänen kanssaan, kuivittaa hänet ja nostaa hänet omaan sänkyynsä nukkumaan. - .....
Kyllä vauvalle voi sillon tällön pullosta antaa maitoa, voit antaa vaikka heti.
Meillä vauva on 4kk ja ei ole ikinä huolinut pulloa, joten olen vaan imettänyt.
Ei kuitenkaan ole hyvä syöttää pullosta liian useasti, koska vauva alkaa helposti hylkimään rintaa huomatessaan että pullosta maitoa saa paljon helpommin.. Mutta kerta kaks ei kyllä haittaa!!
Että pumppaamaan vaan! - Meillä ainakin
Hei!
Meillä on pian 4kk vanha vauva. Hän on jo sairaalassaoloaikana saanut välillä rintamaitoa pullosta. Myös kotona lypsin välillä pulloon ja annoin isän syöttää vauvan, jos olin itse syöttövälin yli vaikkapa kauppareissulla tai jotakin harrastamassa.
Nykyään en ole jaksanut enää lypsää, vaan tällaisissa tilanteissa, n. kerran-pari viikossa, vauva saa korviketta. Eikä ole kyllä yhtään alkanut vieroksua rintaa - osaa syödä hienosti niin pulloa kuin rintaakin!
Kyllä virkeä ja välillä levännyt äiti on vauvalle tärkeä, joten kokeilkaa vain joskus sitä pullottelua! Ei se maito heti vähene, jos et nyt ihan koko aikaa jätä imetystä väliin.. Tai ei minulla ainakaan ole yhtään vähentynyt. - vauvani on
syönyt pullosta lypsettyä rintamaitoa kerran-pari viikossa (joskus useamminkin) noin viikon ikäisestä lähtien aina kun olen ollut poissa. Maito ei ehdy noin vähäisestä lypsämisestä. Jos vauvalle tulee tissin vieroksumista, niin sitten täytyy vain olla "ankara" siinä, ettei vaihda tissiä pulloon. Nopeasti se oppii, että äidiltä saa vain tissistä, mutta isä saattaa syöttää pullosta.
- valinta...
Tuskin siitä nyt haittaa on jos joskus korvaat jonkun imetyksen pullolla. Varsinkin jos tuntuu että vauva osaa imeä rintaa hyvällä otteella. Tuttipulloon kannattaa kyllä valita mahdollisimman hitaan virtauksen tutti, niin ettei vauva saa pullosta maitoa kamalan paljon helpommalla kuin rinnasta. Se ehkäisee rinnan vieroksumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865352
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h784714Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113017Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv872948Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232514Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251966- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328