Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mistä kurssille?

haluan!

Elikkä en tiedä onko tämä oikea paikka kysyä, mutta sattuuko kukaan tietämään missä järjesttäisiin Helsingin seudulla viittomakielenkursseja nyt keväällä? Olisin kiinnostunut opiskelemaan viittomakielentulkiksi ja ajattelin hakea ensituntumaa alkeiskurssilla. Kiitos jos joku osaa auttaa! Googlea olen jo yrittänyt.

9

858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kattoisit työväenopiston kursseja??
      Tai kyselisit Helsingin kuurojen yhdistyksestä!!

      Onnea opiskeluusi!!Vaikeaa on!!

      • vinkeistä

        katselinkin nuo sivut tuossa eilen läpi ja kuurojen opistolla kaikki netti tieto oli hyvin vanhaa, tai enemmänkin tämän syksyn kursseja vaan. Ja sitten työväenopistolla oli tarjolla keväälle vain jatkokursseja. Taidanpa lähetellä sähköposteja tuonne molempiin, jos alkaisi selviämään. Mutta jos joku tietää vielä noiden lisäksi joitain paikkoja, niin otan vinkit vastaan ilomielin.


      • vinkeistä kirjoitti:

        katselinkin nuo sivut tuossa eilen läpi ja kuurojen opistolla kaikki netti tieto oli hyvin vanhaa, tai enemmänkin tämän syksyn kursseja vaan. Ja sitten työväenopistolla oli tarjolla keväälle vain jatkokursseja. Taidanpa lähetellä sähköposteja tuonne molempiin, jos alkaisi selviämään. Mutta jos joku tietää vielä noiden lisäksi joitain paikkoja, niin otan vinkit vastaan ilomielin.

        Toivottavasti jostakin saat kaivettua tietoa!! :)
        Ja pääset opettelee uuden kielen....


    • Kivikuuro

      Tietääkseni Espoon Viittomakieliset ry järjestää myös kursseja Kuurojen kansanopiston lisäksi.
      Siellä opettajat ovat itse viittomakielisiä. Kannattaa kysyä näistä paikoista. Varmaankin tulee lisäinfoa joulun tai uudenvuoden jälkeen.

    • raksu

      moi. itse opiskelen kuurojen kansanopistossa vuoden pituisella viittomakielen linjalla..niitä järjestetään sekä suomenkielisille että äidinkieleltään viittomakielisille. Kansanopistolla järjestetään myös kevään aikana lyhyempiä vk-kursseja..esim viikonloppuisin. muistaakseni ilmottautumiset on jo alkanut..tai alkaa pian. Tämä kuurojen kansanopisto sijaitsee Pohjois-Haagassa Valkeassa talossa...bussi ja junayhteydet pelaa hyvin :)
      Toivottavasti tästä oli apua!

    • revennyt-viuhka

      Kyselit Viitomakielen kursseille,ainakin tämä paikka järjestää kursseja:Vanhustyön Keskusliitto
      Itselläni on vielä pienoinen kuulo ongelma,en kuule kovin hyvin.Mutta kaikki tutut puhuvat ainakin tarpeeksi kovaa.Ongelmia on joskus apteekissa ja pankissa.Mutta koska olen vasta 40v.ei ole hyvä kuulemma hankkia kuulolaitetta.Sillä lääkärini sanoi että kuulevasta korvastani voi lähteä myös kuulo.Nyt kysyisinkin onko se totta vai tarua?!Kuka tietää?!

      • toinenkin huonokuuloinen

        Kuka ihme on väittänyt sulle,että muka 40-vuotiaana ole hyvä ottaa kuulokojeita käyttöön??!!

        Täyttä puppua,sanon minä. Itse olen kuulokojeen käyttäjä, tosin olen käyttänyt koko ikäni.

        Ikä ei ole se kriteeri, vaan kuulon laatu ja ennen kaikkea kuulokäyrä ovat näitä kriteerejä,jotka antavat ratkaisun kuulokojeen käyttämiseen.

        Minun oma mummoni on saanut itsekin kuulokojeensa reilusti 40-vuotiaana,joten mistään iästä ei voi olla kiinni.

        Esimerkiksi jos kuulo on huonontunut noin 40 tai 50 desibeliin, silloin on syytä ottaa kuulokojeen käyttöön. Et ole maininnut, paljonko sulla on huonontunut kuulokäyrässä ja desibelissä.

        Vastaan mielelläni lisäkysymyksiin kuulokojeista.


      • revennyt-viuhka
        toinenkin huonokuuloinen kirjoitti:

        Kuka ihme on väittänyt sulle,että muka 40-vuotiaana ole hyvä ottaa kuulokojeita käyttöön??!!

        Täyttä puppua,sanon minä. Itse olen kuulokojeen käyttäjä, tosin olen käyttänyt koko ikäni.

        Ikä ei ole se kriteeri, vaan kuulon laatu ja ennen kaikkea kuulokäyrä ovat näitä kriteerejä,jotka antavat ratkaisun kuulokojeen käyttämiseen.

        Minun oma mummoni on saanut itsekin kuulokojeensa reilusti 40-vuotiaana,joten mistään iästä ei voi olla kiinni.

        Esimerkiksi jos kuulo on huonontunut noin 40 tai 50 desibeliin, silloin on syytä ottaa kuulokojeen käyttöön. Et ole maininnut, paljonko sulla on huonontunut kuulokäyrässä ja desibelissä.

        Vastaan mielelläni lisäkysymyksiin kuulokojeista.

        Lääkärini malmin arvauskeskuksessa sanoi että ei ole hyvä ottaa kuulolaitetta käyttöön.Vaikka mun kuuloni on huomattavasti huonontunut.Ja mulla on arkisessa aherruksessa ongelmia kuulla mitä mulle puhutaan.Normaali ihmisen kuulohan on jotain 20-30 besipeliin.En ees tiiä mitä se on?!
        (mulla)Ei tämä lääkäri tai laaksonsairaalan kuulotestin tehnyt.Todellakaan vielä suositelleet kuulokojeen hankintaa.En ymmärrä että miksi ei?!Onko niitä sellaisia kuulokokjeita mitkä ois huomaamattomia?!En haluis ottaa mitään kallista implanttia.Ks. lääkärit sanoivat että koita vaan pärjätä sillä kuulolla mitä sulla on vielä jäljellä.Ja tule sitten uudestaan kun kuulo on loppunut kokonaan.Että sillei.Joskus on hirveän hankalaa kun ei yksinkertaisesti kuule mitä toinen sanoo,silloin myöskään en vastaa mitään.Tai sitten kuulen väärin.Ja lapseni joilla on hyvä kuulo hermostuvat usein kun en kuule oikein tai en ollenkaan saa selvää elleivät puhu minuun päin.Mieheni käy kerran vuodessa meilahdessa puhdistuttamassa tätä leikattua korvaansa.Mitä tarkoittaa sellainen että leikatussa korvassa on pussi joka pitää tyhjentää?!Korvaan ei myöskään saa mennä vettä.Vaan siihen pitää laittaa pumpulituppo ja rasvaa,jos menee suihkuunkin.Telkkari meillä täytyy olla melko kovalla että kuullaan mitä puhutaan,kännykkäkin on ihan täysillä.Jos tää tästä vielä huononee,onko mun hankittava se kuulokoje?!


      • toinenkin huonokuuloinen
        revennyt-viuhka kirjoitti:

        Lääkärini malmin arvauskeskuksessa sanoi että ei ole hyvä ottaa kuulolaitetta käyttöön.Vaikka mun kuuloni on huomattavasti huonontunut.Ja mulla on arkisessa aherruksessa ongelmia kuulla mitä mulle puhutaan.Normaali ihmisen kuulohan on jotain 20-30 besipeliin.En ees tiiä mitä se on?!
        (mulla)Ei tämä lääkäri tai laaksonsairaalan kuulotestin tehnyt.Todellakaan vielä suositelleet kuulokojeen hankintaa.En ymmärrä että miksi ei?!Onko niitä sellaisia kuulokokjeita mitkä ois huomaamattomia?!En haluis ottaa mitään kallista implanttia.Ks. lääkärit sanoivat että koita vaan pärjätä sillä kuulolla mitä sulla on vielä jäljellä.Ja tule sitten uudestaan kun kuulo on loppunut kokonaan.Että sillei.Joskus on hirveän hankalaa kun ei yksinkertaisesti kuule mitä toinen sanoo,silloin myöskään en vastaa mitään.Tai sitten kuulen väärin.Ja lapseni joilla on hyvä kuulo hermostuvat usein kun en kuule oikein tai en ollenkaan saa selvää elleivät puhu minuun päin.Mieheni käy kerran vuodessa meilahdessa puhdistuttamassa tätä leikattua korvaansa.Mitä tarkoittaa sellainen että leikatussa korvassa on pussi joka pitää tyhjentää?!Korvaan ei myöskään saa mennä vettä.Vaan siihen pitää laittaa pumpulituppo ja rasvaa,jos menee suihkuunkin.Telkkari meillä täytyy olla melko kovalla että kuullaan mitä puhutaan,kännykkäkin on ihan täysillä.Jos tää tästä vielä huononee,onko mun hankittava se kuulokoje?!

        Voi kamalaa, minun pitää oikeesti päivitellä noiden lääkärien ammattietiikkaa! Ei saa todellakaan sanoa potilaalle,että koita sinä pärjätä tuolla kuulolla, jos sulla on oikeasti huono kuulo.

        No toisaalta en ihmettele, kun kirjoituksesi mukaan lääkärit on Laakson ja Malmin sairaaloista,ja niissä puljuissa lääkäreillä ei varmasti ole asiantuntemusta kuulosta ja siihen liittyvästä.

        Oletan,että asutte siis Helsingissä(?)Minä myös Helsingissä asuneena haluan ystävällisesti neuvoa,että sinun kannattaa mennä HUS:in kuulokeskukseen,joka sijaitsee Meilahdessa.Uskallan olla varma, että vasta siellä Meilahdessa tehtyään kuulotestin lääkärit ja muut tyypit patistavat sinua käyttämään kuulokojetta. Kuulokojeet eivät maksa mitään,paitsi paristot pitää itse hankkia.

        Kirjoituksesi mukaan sinulla on näin huono kuulo,että se on jopa hermostuttanut sinun lapset.. Kuulostaa jo siltä,että sinulle tulee tosiaan kyseeseen kuulokojeen käyttö.

        Olet oikeassa,että normaalikuuloinen on se,jolla on desibeli 20. Mutta jos on yli 20 desibeliä,niin voidaan puhua jo joko kuulon alenemasta, huonontumisesta, synnynnäisestä kuulovammasta tai kivikuuroudesta.
        Minulla on synnynnäinen kuulovamma, joka havaittiin ollessani 1,5v.

        Kannattaa todellakin yrittää varata ajan sieltä Meilahdesta.

        No joo,pitää nyt mennä, mutta vaihdetaan vaan kokemuksia ja niin edelleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      92
      2421
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1780
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1575
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe