eläintarha?

3kissaa

hmm.. eräs sukulaiseni sanoo meillä olevan eläintarha, koska meillä on kolme kissaa ja hamsteri ja olen puhunut sukulaiselleni koiran ottamisesta, mutta koiran voisimme ottaa AIKAISINTAAN kesällä. Sukulaiseni ei ilmeisesti hyväksy aiettamme, koska käskee jo pudota maan pinnalle jne.

Mitä mieltä te olette, onko meillä eläintarha? onko meillä eläintarha sitten joskus kun otamme koiran?

En tietenkään vaitä, että paljon eläimiä olisi hyväksi, koska tällöin kaikki joutuvat jakamaan huomiomme, mutta nykyiset eläimemme hoidamme hyvin ja seurustelemme niiden kanssa todella paljon tottakai. Koiran tulo ei vaikuttaisi hoitoon muutoin, kuin huomion lisäjakamisena...
Omasta mielestäni voisimme puolisoni kanssa aivan hyvin ottaa koiran.

11

470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antero..

Eipähän teillä ole vielä edes tuota pakollista isoa liskoa, käärmettä tai isoa hämähäkkiä, joita olen muutamilla kissaihmisillä nähnyt. Taitavat olla tuulesta temmattuja moiset eläintarha puheet.

Tosin olen kuullut myös sellaisen tuota käsitettä tukevan sanonnan kuin, että eläin on ihmissuhteen välikappale. Silloin kun ihminen ei pysty silittämään toisen ihmisen, lapsen tai aikuisen päätä, hän hankkii eläimen jolle osoittaa rakkautensa. Olisiko moisessa sitten perää? Tiedä häntä.

• Tabby vieraana

En tiedä onko tuossa perää. Mulla on kyllä aina ollut paljon läheisiä ihmisiä, vaikka on ollut erilaisia lemmikkejäkin. Olen asunut samassa huoneessa kahden marsun, kolmen kilpikonnan, kahden gerbiilin ja viiden hamsterin kanssa - ja asuttipa tuota huonetta myös nykyinen avomieheni :) Mies tosin oli intissä, eli ei juurikaan tilaa viennyt. Keittiössä asusti vielä kolmas marsu.

Aina on ollut aikaa kaikille lemmikeille, vaikka niitä on tosiaan ollut ajoittain todella monia yhtä aikaa :) Esim. viiden hamsterin kanssa olen viettänyt aikaa päivittäin, hamsterit ovat erakkoja joten niitä ei voi pitää sylissä yhtä aikaa.

Nyt ei ole kuin kaksi kissaa se samainen mies, mutta kovasti haluaisin lisää kissoja, koiran, käärmeen, oravia, siilejä, marsuja, kanin ja hamstereita :) Ehkäpä sitten kun on oma talo ja tilaa kaikille eläimille sopivasti. Tietenkään kissat ja pikkuotukset eivät voi asua samassa huoneessa, mutta siihenkin on jo ratkaisu suunniteltu ;) Kun tulevaisuudessa todennäköisesti teen töitä kotona, mulla pitäisi olla aikaa myös lemmikeille jaettavaksi :) Se onkin yksi tärkeimmistä syistä, miksi aion tehdä töitä kotona :)

• nimessä

Kolme kissaa ja hamsteri ei ole vielä mitään :) Meillä on kymmenen kissaa ja jyrsijän retale eikä meilläkään eläintarhaa ole. Ihmiset ovat sitä mieltä että kissoja voi olla korkeintaan kaksi eikä missään nimessä sen yli. Mulle on ainakin ihan sama mitä ihmiset ajattelevat ja sanovat kissa määrästä niin kauan kun ne pystytään hoitamaan ja kaikki huomioimaan yksilöinä.
      Jos olisin sinä niin ottaisin sen koiran jos kerta mieli tekee, sinähän sen maksat ja hoidat =)

• musti

Minun sisareni on sitä mieltä että ainokainen kissamme on liikaa ja vastuuttomuutta, koska en voi näin ollen hoidella hänen allergisia lapsiaan. Onneksi kissani on jo pitkäikäinen joten olen välttynyt lastentarhalta jo näin kauan.

• --- -

... joskus meillä on elefanttilauma, pari pässiä ja muutama possu ;-) kun naapurin 3 poikaa ja pari muuta kaveria on leikkimässä oinaspoikamme kanssa. Meillä on sentään vain yksi kissa ja toisen saamme pian. Musta se on vaan mukavaa!

• Sinja*

Ei ole eläintarha, jos itsellänne riittää lemmikkien hoitoon tarpeeksi aikaa, tilaa ja resursseja (kuten rahaa).
      Kissoja pitääkin olla useampi kuin yksi, sillä ihminen ei voi korvata kissaseuraa. Myös koirasta on seuraa kissoille ja päinvastoin.

Eläinperheenne kuulostaa oikein hurmaavalta :)

• eläintarhan pomo

Meillä on 10 kissaa,osa niistä pelastettu tämän talven pakkasilta tuolta ulkoa hylättyinä.
      Meillä on möskin 3 koiraa ja kaiken lisäksi 4 ihmislasta ja masussa kasvamassa vielä yksi ihmislapsi ölisää!
      Asumme maalla ,omakotitalossa,joten tilaa riittää niin ulkona kuin sisälläkin!

Se on vaan sitä ,että pystyy huolehtimaan jokaisesta yhtä hyvin ja jakamaan sitä rakkautta ja huolenpitoa kaikille tasapuolisesti!
      Itse olen sitä mieltä ,että mitä enemmän rakkautta antaa sitä enemmän sitä löytyy.Rakkaus lisäänyy mitä enemmän rakastaa ja välitää!

Huomioitava on kuitenkin,että eläimet ,kuin ihmisetkin sairastelevat ja tietenkin tarvitsevat kunnon ruokaa,näistä asioista ei saa tinkiä,vaikka yht´äkkiä saattaa eläinlääkäri käynti maksaa maltaita!

• 3kissaa

Joku oli kirjoitellut eläinperheemme vaikuttavan hurmaavalta, ja sitä se onkin!! :)

eläinlääkäri kuluista...

Vanhin kissamme (JeKKu) ei meille ole aiheuttanut suurempia kuluja.

MUTTA keskimmäinen kisumme (RoMMi) olikin noin parinkymmenen muun kissan kanssa navetassa ja onhan tuohon euroja kulunut, mutta kannatti! kissa on erittäin sosiaalinen ja hellyyden kipeä otus. RoMMilla oli ulko- ja sisäloisia ja en koskaan ole niin laihaa ja huonokuntoista kissaa nähnyt, mitä RoMMi oli meille tullessaan. Rommin häntä jouduttiin melkein jo amputoimaankin, mutta onneksi tulehdus parantui antibiooteilla jms. lääkkeillä. Eläinlääkärimme epäili RoMMin elävän muutamia viikkoja, mutta nykyään ei moista voisi uskoa.

Nuorimmaisemme NiTa ei ole kummempia eläinlääkärikuluja vielä aiheuttanut, mutta vahvisterokote on vielä saamatta, eikä sitä tiedä, mitä voi tapahtua. NiTa oli myös navettakissana ennen meille tuloaan.

Kaikki kisumme ovat enimmäkseen parvekkeella ulkoilevia sisäkissoja. Kaikilla on valjaat, joissa ulkoilutamme kissojamme silloin tällöin myös pihalla.

JeKun ja RoMMin olemme leikkauttaneet, ja NiTakin leikkautetaan, kunhan on muutaman kiiman ohittanut.

Hamsterimme RiKi ei ole eläinlääkärissä käynyt, mutta edeltäjänsä KoSSu vieraili muutamia kertoja eläinlääkärissä.

Voi, kuinka lämmitti mieltäni lukea kirjoittamianne kommentteja! =)
      Oli pakko saada kertoa eläimistämme enemmänkin.. :)

Hyvää Joulun Odotusta kaikille!! =)

• kaks'kissaa

Meiltä kaikilta 4:LTÄ Kissalta > teille!

• Minä vain.

Meillä on koira , sekä viisi kissaa, 4 näistä pelastettu viimeisen vuoden aikana lopetusuhan alta :) Minkäs sille voi, kun eläinrakas on:) Meneehän noihin karvakuonoihin rahaakin, mutta sen saa takasisin monin kerroin eläimistä:) Ihania nuo ovat, ja erittäin seurallisia:)

• Ei teillä mitään eläintarhaa ole. Mun yhdellä kaverillani sellainen vois ennemminkin olla. Hänen kotonaan on koiria, kissoja, kaneja, hamstereita, marsuja, gerbiilejä, muutama akvaario, kilpikonnia, lintuja, hevosia, ankkoja, vuohia, kalkkuna, kanoja, kukko... Ja kaikkia noita sitten vielä useampia, joka paikassa tuntuu olevan jokin häkki tai aitaus.

Sukulaisesi kuulostavat kateellisilta koska sinulla on ihania lemmikkieläimiä ja ilmeisesti heillä ei ole. Minulla on samanlainen sarja mutta tuo koira ei ole edes harkinnassa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      72
      4657
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      71
      4449
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2977
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      73
      2873
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2186
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      58
      2008
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1699
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      112
      1389
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1298
    Aihe