Olen lentämässä hki-köpis ja sieltä bankokkiin sas AIRBUS A340- 300 koneella.Onko kokemuksia koneesta, eritoten kiinnostaisi tietää, istumapaikan jalkatilat economy (turistiluokka, kai) jos verrataan näihin kanarianlentoihin, esim mytravelin 757 koneesee johon isompi ja pidempi mies ei taho mahtuu, paitsi jalat ristissä.
Onko muuten turvallinen kone......11h ja 10 km korkeudessa.
SAS AIRBUS A340- 300
19
2482
Vastaukset
- helmikuussa
onko kenties asiallista porukkaa samalla lennolla juttukaveriksi.......03,02 lähtö hki klo.21,15 blue1
köpis-bkk klo22,45 - ne on kaikki
ei ole semmoista lentokonetta mikä ei ole turvallinen, onko Ab 340 turvallisempi kuin MD-11 ? niinpä siihenkö osaisi vastata.
- korkeudessa
Onko niissä jotain vikaa kun ei kunnon
matkalentokorkeuteen 12-13 kilsaaan pääse?? - tuhannentaalankysymys
korkeudessa kirjoitti:
Onko niissä jotain vikaa kun ei kunnon
matkalentokorkeuteen 12-13 kilsaaan pääse??mutta sinähän oletkin viisampi kuin Airbussin insinöörit,mokomienkin olisi pitänyt sinulta kysyä neuvoa kun konetta suunittelvat!
- korkeuteen
tuhannentaalankysymys kirjoitti:
mutta sinähän oletkin viisampi kuin Airbussin insinöörit,mokomienkin olisi pitänyt sinulta kysyä neuvoa kun konetta suunittelvat!
Ehdottomasti siksi että polttoaineen
kulutus on paljon pienempi 13 kilsan
korkeudessa johtuen pienemmästä
ilmanvastuksesta.
Eikö Airbussin inssit tätä tienneet???
- jake
3 vuotta sitten lensin samalla lennolla Bangkokiin. En kovin paljoa kiinnitä yleensä huomiota koneisiin, koska kaikki kelpaavat minulle.
Mieleen kuitenkin jäi koneen väljempi sisustus myös jalkatilojen suhteen verrattuna esim. Finnairin 757.
Matkustamo oli miellyttävän hiljainen, palvelu hyvää samoin ateriat. Omat monitorit oli penkkien selkänojissa.
Mitään negatiivista ei jäänyt mieleen ja lentäisin ehdottomasti uudelleen samalla yhtiöllä ja koneella jos mahdollista. - mercan
Vilkaise osoitetta seatguru.com ja siitä SASin kohtaa. Airbussin penkkitarjonnasta on tarkka kuvaus
- helmikuussa
olipa värikkäitä vastauksia vaan sinulla oli hyvä linkki tuo, en vaan tajunuu mikä on se penkkimittaja vielä jalkatilan leveys verratuna noihin boeing757 malleihin tai md-80 vaikka.
saiskos tarkennusta, jos kehtoo pyytää - TeemuH
helmikuussa kirjoitti:
olipa värikkäitä vastauksia vaan sinulla oli hyvä linkki tuo, en vaan tajunuu mikä on se penkkimittaja vielä jalkatilan leveys verratuna noihin boeing757 malleihin tai md-80 vaikka.
saiskos tarkennusta, jos kehtoo pyytääAinakin seat pitch (istuinten väli) on SAS:n Airbussissa ihan eri luokkaa kuin Finnairin B757 koneessa. Finnairilla (B757) seat pitch on 28 tuumaa ja SAS:lla (A340) se on 32 tuumaa. SAS:n economyluokan istuimet ovat muotoiltuja niissä on pään tuki. Varsin mukavia istua. SAS:n laajarunkokoneissa (A330 ja A340) on matkustajalla henkilökohtainen viihdejärjestelmä PTV, jossa voi omasta pienestä TV-ruudusta (edellisen istuimen selkänojassa) ohjaimen avulla valita elokuvia, viihdeohjelmia, musiikkia ja pelejä.
Haittana on pieni peltilaatikko , joka liittyy viihdejärjestelmään joka toisen istuimen alla. Se hieman vähentää todellista jalkatilaa, jos sattuu omalle kohdalle. Seatgurussa kerrotaan minkä istuinten alla loota on joten ainakin yksin matkustava voi varata sellaisen paikan, jossa lootaa ei ole.
Muuten SAS:n kaukolentojen koneet ovat turistiluokan matkustajan kannalta erittäin viihtyisiä ja mukavia matkustaa. Mainittakoon, että Finnairkin päätyi Airbusseihin ja Finnairin tilaamista koneista osa on juuri tyyppiä A340. Sama, jolla SAS lentää Aasiaan. Ensimäiset uudet laajarunkokoneet Finnairille tulevat 2007. - helmikuussa
TeemuH kirjoitti:
Ainakin seat pitch (istuinten väli) on SAS:n Airbussissa ihan eri luokkaa kuin Finnairin B757 koneessa. Finnairilla (B757) seat pitch on 28 tuumaa ja SAS:lla (A340) se on 32 tuumaa. SAS:n economyluokan istuimet ovat muotoiltuja niissä on pään tuki. Varsin mukavia istua. SAS:n laajarunkokoneissa (A330 ja A340) on matkustajalla henkilökohtainen viihdejärjestelmä PTV, jossa voi omasta pienestä TV-ruudusta (edellisen istuimen selkänojassa) ohjaimen avulla valita elokuvia, viihdeohjelmia, musiikkia ja pelejä.
Haittana on pieni peltilaatikko , joka liittyy viihdejärjestelmään joka toisen istuimen alla. Se hieman vähentää todellista jalkatilaa, jos sattuu omalle kohdalle. Seatgurussa kerrotaan minkä istuinten alla loota on joten ainakin yksin matkustava voi varata sellaisen paikan, jossa lootaa ei ole.
Muuten SAS:n kaukolentojen koneet ovat turistiluokan matkustajan kannalta erittäin viihtyisiä ja mukavia matkustaa. Mainittakoon, että Finnairkin päätyi Airbusseihin ja Finnairin tilaamista koneista osa on juuri tyyppiä A340. Sama, jolla SAS lentää Aasiaan. Ensimäiset uudet laajarunkokoneet Finnairille tulevat 2007.Kiitos todella hyvästä ja tarkasta vastauksesta.Saisi vaan jo lämpö tulla :)
- matkaajamamma
TeemuH kirjoitti:
Ainakin seat pitch (istuinten väli) on SAS:n Airbussissa ihan eri luokkaa kuin Finnairin B757 koneessa. Finnairilla (B757) seat pitch on 28 tuumaa ja SAS:lla (A340) se on 32 tuumaa. SAS:n economyluokan istuimet ovat muotoiltuja niissä on pään tuki. Varsin mukavia istua. SAS:n laajarunkokoneissa (A330 ja A340) on matkustajalla henkilökohtainen viihdejärjestelmä PTV, jossa voi omasta pienestä TV-ruudusta (edellisen istuimen selkänojassa) ohjaimen avulla valita elokuvia, viihdeohjelmia, musiikkia ja pelejä.
Haittana on pieni peltilaatikko , joka liittyy viihdejärjestelmään joka toisen istuimen alla. Se hieman vähentää todellista jalkatilaa, jos sattuu omalle kohdalle. Seatgurussa kerrotaan minkä istuinten alla loota on joten ainakin yksin matkustava voi varata sellaisen paikan, jossa lootaa ei ole.
Muuten SAS:n kaukolentojen koneet ovat turistiluokan matkustajan kannalta erittäin viihtyisiä ja mukavia matkustaa. Mainittakoon, että Finnairkin päätyi Airbusseihin ja Finnairin tilaamista koneista osa on juuri tyyppiä A340. Sama, jolla SAS lentää Aasiaan. Ensimäiset uudet laajarunkokoneet Finnairille tulevat 2007.Jos vertaa 757 charterlennolla ja 340 reittilennolla se on kuin vertaisi mäkkäriä ja oikeaa ravintolaa. Ruotsalaisetkin lentää tiukoilla charterkoneilla lomalennot. Reittilennoilla Finnairin ja SASn jalkatilat samat, sanoo omalla perstuntumalla työmatkaaja.
- Risto Jurva
matkaajamamma kirjoitti:
Jos vertaa 757 charterlennolla ja 340 reittilennolla se on kuin vertaisi mäkkäriä ja oikeaa ravintolaa. Ruotsalaisetkin lentää tiukoilla charterkoneilla lomalennot. Reittilennoilla Finnairin ja SASn jalkatilat samat, sanoo omalla perstuntumalla työmatkaaja.
Jalkatila on sama, mutta Finnairin MD11 koneissa on normaalia kapeammat penkit, koska Finnair on ahneuksissaan matkustusmukavuudesta piittaamatta lisännyt jokaiseen riviin yhden penkin normaaliin kalustukseen verrattuna. Myös käytäviä MD11 koeissa on kavennettu ja jos istuu käytävän vieressä, voi olla varma, että jokainen ohikulkija tönäisee ja nukkumisesta ei tule mitään.
SAS:n laajarunkoisissa Airbusseissa on turistiluokassakin mukavat tuolit ja ne ovat riittävän kokoiset. Lisäksi käytävä on aina enintään yhden istuimen päässä, koska tuolit on sijoitettu 2-4-2. Finnairilla suurimmassa osassa turistiluokkaa kapeat tuolit on sijoitetu 3-4-3. "Paremmassa turistiluokassa" (economyn etujabiini), jonne pääsee kalliimmilla varausluokilla on ihan OK penkit ja ne ovat standardilevyisetkin. Istuimet on sijoitettu 2-4-3. Nämä istuimet vastaavat useimpien muiden lentoyhditöiden turistiluokan istuimia. - helmikuussa
Risto Jurva kirjoitti:
Jalkatila on sama, mutta Finnairin MD11 koneissa on normaalia kapeammat penkit, koska Finnair on ahneuksissaan matkustusmukavuudesta piittaamatta lisännyt jokaiseen riviin yhden penkin normaaliin kalustukseen verrattuna. Myös käytäviä MD11 koeissa on kavennettu ja jos istuu käytävän vieressä, voi olla varma, että jokainen ohikulkija tönäisee ja nukkumisesta ei tule mitään.
SAS:n laajarunkoisissa Airbusseissa on turistiluokassakin mukavat tuolit ja ne ovat riittävän kokoiset. Lisäksi käytävä on aina enintään yhden istuimen päässä, koska tuolit on sijoitettu 2-4-2. Finnairilla suurimmassa osassa turistiluokkaa kapeat tuolit on sijoitetu 3-4-3. "Paremmassa turistiluokassa" (economyn etujabiini), jonne pääsee kalliimmilla varausluokilla on ihan OK penkit ja ne ovat standardilevyisetkin. Istuimet on sijoitettu 2-4-3. Nämä istuimet vastaavat useimpien muiden lentoyhditöiden turistiluokan istuimia.sitten vain matkaan.kiitos vastanneille.
- väli
TeemuH kirjoitti:
Ainakin seat pitch (istuinten väli) on SAS:n Airbussissa ihan eri luokkaa kuin Finnairin B757 koneessa. Finnairilla (B757) seat pitch on 28 tuumaa ja SAS:lla (A340) se on 32 tuumaa. SAS:n economyluokan istuimet ovat muotoiltuja niissä on pään tuki. Varsin mukavia istua. SAS:n laajarunkokoneissa (A330 ja A340) on matkustajalla henkilökohtainen viihdejärjestelmä PTV, jossa voi omasta pienestä TV-ruudusta (edellisen istuimen selkänojassa) ohjaimen avulla valita elokuvia, viihdeohjelmia, musiikkia ja pelejä.
Haittana on pieni peltilaatikko , joka liittyy viihdejärjestelmään joka toisen istuimen alla. Se hieman vähentää todellista jalkatilaa, jos sattuu omalle kohdalle. Seatgurussa kerrotaan minkä istuinten alla loota on joten ainakin yksin matkustava voi varata sellaisen paikan, jossa lootaa ei ole.
Muuten SAS:n kaukolentojen koneet ovat turistiluokan matkustajan kannalta erittäin viihtyisiä ja mukavia matkustaa. Mainittakoon, että Finnairkin päätyi Airbusseihin ja Finnairin tilaamista koneista osa on juuri tyyppiä A340. Sama, jolla SAS lentää Aasiaan. Ensimäiset uudet laajarunkokoneet Finnairille tulevat 2007.Finnairin Boieng 757 koneissa penkinväli on 29", ei 28".
- 777
matkaajamamma kirjoitti:
Jos vertaa 757 charterlennolla ja 340 reittilennolla se on kuin vertaisi mäkkäriä ja oikeaa ravintolaa. Ruotsalaisetkin lentää tiukoilla charterkoneilla lomalennot. Reittilennoilla Finnairin ja SASn jalkatilat samat, sanoo omalla perstuntumalla työmatkaaja.
ravintola?
757 on on huomattavasti rajumpi peli kuin 340-300,joka on löysä paska,siis 757 on ravintola.
- Anonyymi
Siis hä ? Lentääkö joku pitkiä lentoja turistiluokassa.
- Anonyymi
Varsin monet. Muutenhan pitkän matkan lentojen koneissa olisi vain bisnesluokka.
- Anonyymi
Airbus 34o saa neljä moottoria n aina onnenpotku kun nuo kaikki neljä saadaan samalla kertaa käyntiin.
- Anonyymi
Jokainen neljästä moottorista käynnistetään erikseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä411743Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641637Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701378Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2381316Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2001214- 1281145
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321127- 781076
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141057