SAS AIRBUS A340- 300

helmikuussa

Olen lentämässä hki-köpis ja sieltä bankokkiin sas AIRBUS A340- 300 koneella.Onko kokemuksia koneesta, eritoten kiinnostaisi tietää, istumapaikan jalkatilat economy (turistiluokka, kai) jos verrataan näihin kanarianlentoihin, esim mytravelin 757 koneesee johon isompi ja pidempi mies ei taho mahtuu, paitsi jalat ristissä.
Onko muuten turvallinen kone......11h ja 10 km korkeudessa.

19

2510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helmikuussa

      onko kenties asiallista porukkaa samalla lennolla juttukaveriksi.......03,02 lähtö hki klo.21,15 blue1
      köpis-bkk klo22,45

    • ne on kaikki

      ei ole semmoista lentokonetta mikä ei ole turvallinen, onko Ab 340 turvallisempi kuin MD-11 ? niinpä siihenkö osaisi vastata.

      • korkeudessa

        Onko niissä jotain vikaa kun ei kunnon
        matkalentokorkeuteen 12-13 kilsaaan pääse??


      • tuhannentaalankysymys
        korkeudessa kirjoitti:

        Onko niissä jotain vikaa kun ei kunnon
        matkalentokorkeuteen 12-13 kilsaaan pääse??

        mutta sinähän oletkin viisampi kuin Airbussin insinöörit,mokomienkin olisi pitänyt sinulta kysyä neuvoa kun konetta suunittelvat!


      • korkeuteen
        tuhannentaalankysymys kirjoitti:

        mutta sinähän oletkin viisampi kuin Airbussin insinöörit,mokomienkin olisi pitänyt sinulta kysyä neuvoa kun konetta suunittelvat!

        Ehdottomasti siksi että polttoaineen
        kulutus on paljon pienempi 13 kilsan
        korkeudessa johtuen pienemmästä
        ilmanvastuksesta.
        Eikö Airbussin inssit tätä tienneet???


    • jake

      3 vuotta sitten lensin samalla lennolla Bangkokiin. En kovin paljoa kiinnitä yleensä huomiota koneisiin, koska kaikki kelpaavat minulle.

      Mieleen kuitenkin jäi koneen väljempi sisustus myös jalkatilojen suhteen verrattuna esim. Finnairin 757.
      Matkustamo oli miellyttävän hiljainen, palvelu hyvää samoin ateriat. Omat monitorit oli penkkien selkänojissa.

      Mitään negatiivista ei jäänyt mieleen ja lentäisin ehdottomasti uudelleen samalla yhtiöllä ja koneella jos mahdollista.

    • mercan

      Vilkaise osoitetta seatguru.com ja siitä SASin kohtaa. Airbussin penkkitarjonnasta on tarkka kuvaus

      • helmikuussa

        olipa värikkäitä vastauksia vaan sinulla oli hyvä linkki tuo, en vaan tajunuu mikä on se penkkimittaja vielä jalkatilan leveys verratuna noihin boeing757 malleihin tai md-80 vaikka.
        saiskos tarkennusta, jos kehtoo pyytää


      • TeemuH
        helmikuussa kirjoitti:

        olipa värikkäitä vastauksia vaan sinulla oli hyvä linkki tuo, en vaan tajunuu mikä on se penkkimittaja vielä jalkatilan leveys verratuna noihin boeing757 malleihin tai md-80 vaikka.
        saiskos tarkennusta, jos kehtoo pyytää

        Ainakin seat pitch (istuinten väli) on SAS:n Airbussissa ihan eri luokkaa kuin Finnairin B757 koneessa. Finnairilla (B757) seat pitch on 28 tuumaa ja SAS:lla (A340) se on 32 tuumaa. SAS:n economyluokan istuimet ovat muotoiltuja niissä on pään tuki. Varsin mukavia istua. SAS:n laajarunkokoneissa (A330 ja A340) on matkustajalla henkilökohtainen viihdejärjestelmä PTV, jossa voi omasta pienestä TV-ruudusta (edellisen istuimen selkänojassa) ohjaimen avulla valita elokuvia, viihdeohjelmia, musiikkia ja pelejä.
        Haittana on pieni peltilaatikko , joka liittyy viihdejärjestelmään joka toisen istuimen alla. Se hieman vähentää todellista jalkatilaa, jos sattuu omalle kohdalle. Seatgurussa kerrotaan minkä istuinten alla loota on joten ainakin yksin matkustava voi varata sellaisen paikan, jossa lootaa ei ole.
        Muuten SAS:n kaukolentojen koneet ovat turistiluokan matkustajan kannalta erittäin viihtyisiä ja mukavia matkustaa. Mainittakoon, että Finnairkin päätyi Airbusseihin ja Finnairin tilaamista koneista osa on juuri tyyppiä A340. Sama, jolla SAS lentää Aasiaan. Ensimäiset uudet laajarunkokoneet Finnairille tulevat 2007.


      • helmikuussa
        TeemuH kirjoitti:

        Ainakin seat pitch (istuinten väli) on SAS:n Airbussissa ihan eri luokkaa kuin Finnairin B757 koneessa. Finnairilla (B757) seat pitch on 28 tuumaa ja SAS:lla (A340) se on 32 tuumaa. SAS:n economyluokan istuimet ovat muotoiltuja niissä on pään tuki. Varsin mukavia istua. SAS:n laajarunkokoneissa (A330 ja A340) on matkustajalla henkilökohtainen viihdejärjestelmä PTV, jossa voi omasta pienestä TV-ruudusta (edellisen istuimen selkänojassa) ohjaimen avulla valita elokuvia, viihdeohjelmia, musiikkia ja pelejä.
        Haittana on pieni peltilaatikko , joka liittyy viihdejärjestelmään joka toisen istuimen alla. Se hieman vähentää todellista jalkatilaa, jos sattuu omalle kohdalle. Seatgurussa kerrotaan minkä istuinten alla loota on joten ainakin yksin matkustava voi varata sellaisen paikan, jossa lootaa ei ole.
        Muuten SAS:n kaukolentojen koneet ovat turistiluokan matkustajan kannalta erittäin viihtyisiä ja mukavia matkustaa. Mainittakoon, että Finnairkin päätyi Airbusseihin ja Finnairin tilaamista koneista osa on juuri tyyppiä A340. Sama, jolla SAS lentää Aasiaan. Ensimäiset uudet laajarunkokoneet Finnairille tulevat 2007.

        Kiitos todella hyvästä ja tarkasta vastauksesta.Saisi vaan jo lämpö tulla :)


      • matkaajamamma
        TeemuH kirjoitti:

        Ainakin seat pitch (istuinten väli) on SAS:n Airbussissa ihan eri luokkaa kuin Finnairin B757 koneessa. Finnairilla (B757) seat pitch on 28 tuumaa ja SAS:lla (A340) se on 32 tuumaa. SAS:n economyluokan istuimet ovat muotoiltuja niissä on pään tuki. Varsin mukavia istua. SAS:n laajarunkokoneissa (A330 ja A340) on matkustajalla henkilökohtainen viihdejärjestelmä PTV, jossa voi omasta pienestä TV-ruudusta (edellisen istuimen selkänojassa) ohjaimen avulla valita elokuvia, viihdeohjelmia, musiikkia ja pelejä.
        Haittana on pieni peltilaatikko , joka liittyy viihdejärjestelmään joka toisen istuimen alla. Se hieman vähentää todellista jalkatilaa, jos sattuu omalle kohdalle. Seatgurussa kerrotaan minkä istuinten alla loota on joten ainakin yksin matkustava voi varata sellaisen paikan, jossa lootaa ei ole.
        Muuten SAS:n kaukolentojen koneet ovat turistiluokan matkustajan kannalta erittäin viihtyisiä ja mukavia matkustaa. Mainittakoon, että Finnairkin päätyi Airbusseihin ja Finnairin tilaamista koneista osa on juuri tyyppiä A340. Sama, jolla SAS lentää Aasiaan. Ensimäiset uudet laajarunkokoneet Finnairille tulevat 2007.

        Jos vertaa 757 charterlennolla ja 340 reittilennolla se on kuin vertaisi mäkkäriä ja oikeaa ravintolaa. Ruotsalaisetkin lentää tiukoilla charterkoneilla lomalennot. Reittilennoilla Finnairin ja SASn jalkatilat samat, sanoo omalla perstuntumalla työmatkaaja.


      • Risto Jurva
        matkaajamamma kirjoitti:

        Jos vertaa 757 charterlennolla ja 340 reittilennolla se on kuin vertaisi mäkkäriä ja oikeaa ravintolaa. Ruotsalaisetkin lentää tiukoilla charterkoneilla lomalennot. Reittilennoilla Finnairin ja SASn jalkatilat samat, sanoo omalla perstuntumalla työmatkaaja.

        Jalkatila on sama, mutta Finnairin MD11 koneissa on normaalia kapeammat penkit, koska Finnair on ahneuksissaan matkustusmukavuudesta piittaamatta lisännyt jokaiseen riviin yhden penkin normaaliin kalustukseen verrattuna. Myös käytäviä MD11 koeissa on kavennettu ja jos istuu käytävän vieressä, voi olla varma, että jokainen ohikulkija tönäisee ja nukkumisesta ei tule mitään.

        SAS:n laajarunkoisissa Airbusseissa on turistiluokassakin mukavat tuolit ja ne ovat riittävän kokoiset. Lisäksi käytävä on aina enintään yhden istuimen päässä, koska tuolit on sijoitettu 2-4-2. Finnairilla suurimmassa osassa turistiluokkaa kapeat tuolit on sijoitetu 3-4-3. "Paremmassa turistiluokassa" (economyn etujabiini), jonne pääsee kalliimmilla varausluokilla on ihan OK penkit ja ne ovat standardilevyisetkin. Istuimet on sijoitettu 2-4-3. Nämä istuimet vastaavat useimpien muiden lentoyhditöiden turistiluokan istuimia.


      • helmikuussa
        Risto Jurva kirjoitti:

        Jalkatila on sama, mutta Finnairin MD11 koneissa on normaalia kapeammat penkit, koska Finnair on ahneuksissaan matkustusmukavuudesta piittaamatta lisännyt jokaiseen riviin yhden penkin normaaliin kalustukseen verrattuna. Myös käytäviä MD11 koeissa on kavennettu ja jos istuu käytävän vieressä, voi olla varma, että jokainen ohikulkija tönäisee ja nukkumisesta ei tule mitään.

        SAS:n laajarunkoisissa Airbusseissa on turistiluokassakin mukavat tuolit ja ne ovat riittävän kokoiset. Lisäksi käytävä on aina enintään yhden istuimen päässä, koska tuolit on sijoitettu 2-4-2. Finnairilla suurimmassa osassa turistiluokkaa kapeat tuolit on sijoitetu 3-4-3. "Paremmassa turistiluokassa" (economyn etujabiini), jonne pääsee kalliimmilla varausluokilla on ihan OK penkit ja ne ovat standardilevyisetkin. Istuimet on sijoitettu 2-4-3. Nämä istuimet vastaavat useimpien muiden lentoyhditöiden turistiluokan istuimia.

        sitten vain matkaan.kiitos vastanneille.


      • väli
        TeemuH kirjoitti:

        Ainakin seat pitch (istuinten väli) on SAS:n Airbussissa ihan eri luokkaa kuin Finnairin B757 koneessa. Finnairilla (B757) seat pitch on 28 tuumaa ja SAS:lla (A340) se on 32 tuumaa. SAS:n economyluokan istuimet ovat muotoiltuja niissä on pään tuki. Varsin mukavia istua. SAS:n laajarunkokoneissa (A330 ja A340) on matkustajalla henkilökohtainen viihdejärjestelmä PTV, jossa voi omasta pienestä TV-ruudusta (edellisen istuimen selkänojassa) ohjaimen avulla valita elokuvia, viihdeohjelmia, musiikkia ja pelejä.
        Haittana on pieni peltilaatikko , joka liittyy viihdejärjestelmään joka toisen istuimen alla. Se hieman vähentää todellista jalkatilaa, jos sattuu omalle kohdalle. Seatgurussa kerrotaan minkä istuinten alla loota on joten ainakin yksin matkustava voi varata sellaisen paikan, jossa lootaa ei ole.
        Muuten SAS:n kaukolentojen koneet ovat turistiluokan matkustajan kannalta erittäin viihtyisiä ja mukavia matkustaa. Mainittakoon, että Finnairkin päätyi Airbusseihin ja Finnairin tilaamista koneista osa on juuri tyyppiä A340. Sama, jolla SAS lentää Aasiaan. Ensimäiset uudet laajarunkokoneet Finnairille tulevat 2007.

        Finnairin Boieng 757 koneissa penkinväli on 29", ei 28".


      • 777
        matkaajamamma kirjoitti:

        Jos vertaa 757 charterlennolla ja 340 reittilennolla se on kuin vertaisi mäkkäriä ja oikeaa ravintolaa. Ruotsalaisetkin lentää tiukoilla charterkoneilla lomalennot. Reittilennoilla Finnairin ja SASn jalkatilat samat, sanoo omalla perstuntumalla työmatkaaja.

        ravintola?
        757 on on huomattavasti rajumpi peli kuin 340-300,joka on löysä paska,siis 757 on ravintola.


    • Anonyymi

      Siis hä ? Lentääkö joku pitkiä lentoja turistiluokassa.

      • Anonyymi

        Varsin monet. Muutenhan pitkän matkan lentojen koneissa olisi vain bisnesluokka.


    • Anonyymi

      Airbus 34o saa neljä moottoria n aina onnenpotku kun nuo kaikki neljä saadaan samalla kertaa käyntiin.

      • Anonyymi

        Jokainen neljästä moottorista käynnistetään erikseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      70
      3139
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2495
    3. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2136
    4. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

      Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      94
      2045
    5. Heilutetaanko peittoa hieman

      Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      55
      1952
    6. Tilanteesi nyt?

      Kysymys otsikossa
      Suhteet
      42
      1584
    7. Kaipaan sua, Ope

      Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      40
      1560
    8. Mä en jaksa suojella sua enää

      Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      14
      1253
    9. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

      "Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      139
      1168
    10. Vuodetvierii

      E siitä tulee nyt 50 vuotta oivoi
      Ähtäri
      6
      1083
    Aihe