Tuollainen kuin Optrel Mira plus.
Siinä on kytkimellä kaks tummuusvaihtoehtoa, 10 ja 11.
Miten se tuollainen toimii, onko siinä joku patteri, tai vastaava, joka ennenpitkää loppuu?
Olen säilyttänyt sitä tallissa, jossa menee välillä pakkasen puolelle ja sen kanssa hitsaamisesta ei ole tullut mitään, silmät sokaistuu.
Nyt pidin sitä muutaman päivän sisällä ja hitsatessa näki peräti, missä valokaari kulkee.
Automaattinen hitsausmaski
7
12089
Vastaukset
- Kiki
Juu, siinä on valokenno, ja siinä minkä läpi kaotaan on netekidenäyttö ja kun se saa valokennolta sähköä se tummuu, helppoa
- eikunvaan
Meillä on töissä vastaava maski jossa on sekä valokenno että patteri, jota aika ajoin joutuu vaihtamaan että toimii kunnolla.
- Raimo
Itse selvitin laitteen toiminnan perin pohjin hetki sitten... Ainakin laadukkaissa laitteissa ruutu pimenee jos paristo loppuu tai laite vikaantuu. Eli laite käyttää virtaa ruudun vaalentamiseen eikä tummentamiseen. Laitteessa on tosiaan nestekide "näyttö", mutta näytössä on normaaliin näyttöön verrattuna pieni ero. Normaalissa nestekidenäytössä nestekideaineen molemmille puolille on asennettu ristiin polarisoidut lasit. Kun nestekideaineeseen johdetaan virta sen molekyylit kiertyy suoraksi ja ne kiertävät valoa, jolloin ristiin polarisoidut lasit estävät valon pääsyn systeemin läpi. Hitsausmaskissa lasit on samaan suuntaa polarisoitu, jolloin valon läpäisy tapahtuu kun järjestelmään johdetaan virta. Halpis mallit voi olla varustettu normi nestekidenäytöllä, mutta niiden käyttö työsuojelullisesti on arveluttavaa.
- avaaja***
Missä se patteri sitten on, kun ei tuossa viittaa mikään siihen, että siinä olisi patteria?
Eikö niitä ole sellaisia, joissa ei ole patteria?
Käyttölämpötila on merkitty tuossa -10- 70 astetta. - virtaa tarvitsee
avaaja*** kirjoitti:
Missä se patteri sitten on, kun ei tuossa viittaa mikään siihen, että siinä olisi patteria?
Eikö niitä ole sellaisia, joissa ei ole patteria?
Käyttölämpötila on merkitty tuossa -10- 70 astetta.Eipä taida olla riittävän nopeasti reagoivaa systeemiä joka toimisi ilman sähköä tuollaisesa, silmälaseissa joskus käytettävä menetelmä joka reagoi auringonvalon UV säteilyyn tummentaen ne reagoi minuuttien viiveellä (uusimmat ehkä vajaa minuutin jo ?).
Ainakin joissain malleissa noita maskeja on ollut nappiparistoja (joutui kyllä vaihtamaan aika usein) ja se löytyi sitten pyöreän reilu sentin halkaisijaisen "luukun" alta. Varovasti vaan kokeilemaan että missä siinä olisi joku irti lähtevä kansi tai vastaava, pitäisi kyllä yleensä aueta ilman työkaluja mutta joissain voi olla ruuveillakin kiinni. nähneeni joskus sellasenkin halpiksen missä tumma lasi liikkuu mekaanisesti ylhäältä kirkkaan lasin eteen ja takasin.
- Anonyymi
virtaa tarvitsee kirjoitti:
Eipä taida olla riittävän nopeasti reagoivaa systeemiä joka toimisi ilman sähköä tuollaisesa, silmälaseissa joskus käytettävä menetelmä joka reagoi auringonvalon UV säteilyyn tummentaen ne reagoi minuuttien viiveellä (uusimmat ehkä vajaa minuutin jo ?).
Ainakin joissain malleissa noita maskeja on ollut nappiparistoja (joutui kyllä vaihtamaan aika usein) ja se löytyi sitten pyöreän reilu sentin halkaisijaisen "luukun" alta. Varovasti vaan kokeilemaan että missä siinä olisi joku irti lähtevä kansi tai vastaava, pitäisi kyllä yleensä aueta ilman työkaluja mutta joissain voi olla ruuveillakin kiinni.Se patteri / akku on monesti siinä lasiosan kehyksessä sisällä. Halvimmissa kuori on liimattu mutta kätevä pystyy vaihtamaan itse CR2450 osan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931692
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2141359- 831298
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799